Laan of straat.
Dat schijnt af en toe de oorzaak te zijn van de post verkeerd bezorgd wordt.
Ik kwam gisteren thuis van de betoncentrale en zag de post op de mat van iemand met hetzelfde huisnummer als ik die op de kutjeslaan woont en ik woon in de kutjesstraat.
Ligt vlakbij en bovendien ken ik die gast dus breng het ff langs.
Ik bel aan, wordt zelfs binnen gehaald en krijg koffie aan de keukentafel.
De gezelligheid was van korte duur toen de Heer de Huizes de brief open maakte en er een rekening van 450¤ van de gemeente in zat voor het in behandeling nemen en afwijzen van één of andere bouwvergunning.
Niet wetende hoe dat kon want hij had nog niks ingediend!
Toen zijn kop net zo rood kreeg als de Aroma rood die hij schonk kwam zijn vrouw op de proppen met het verhaal dat zij dat gedaan had omdat haar man het "te druk had" de laatste tijd.
Waarop hij reageert met dat hij "druk was" met een deskundige van de bouw die hij de aanvraag wilde laten doen met meer kans op slagen.
Afijn, het laaide zo hoog op dat er met koffie en servies gesmeten werd, de tafel eerst omver gegooid en ik kreeg gloeiende koffie over me heen waarbij ik het uitlalde van de pijn! Op dat geschreeuw kwamen de zoon en dochter des huizes (late tieners) naar beneden.
Dat ik uit beleefdheid en lijfbehoud zelf maar ben opgestapt met "tot ziens!" werd toch niet opgemerkt omdat nu de zoon en dochter des huizes er boven op gesprongen waren om hun ouders letterlijk uit elkaar te halen die al plukken van elkaars haar in handen hielden.
Ik kwam thuis en terwijl mijn vriendin was intussen ook gearriveerd (we hebben elkaars sleutel.) en wees mij er op dat ze nog een brief op de keukentafel had gelegd die toevallig ook voor een paar nummers verder was.
Ik heb andere kleren aangetrokken en er maar opgezet "retour afzender" en op de bus geflikkerd in plaats van aanbellen...
De echte klacht is natuurlijk dat de gemeente schijnbaar 450¤ kan aanslaan voor het verwerken van een aanvraag die afgewezen wordt...