abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 18:50:26 #61
236264 crew  capricia
pi_205259064
Nee. En man en kind ook niet. Zie er totaal het nut niet van in. Spaarrekening is voldoende.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205259108
Nee, geen uitvaartverzekering, Er is voldoende spaargeld om het te bekostigen.
Er is nog wel een kleine, inmiddels premievrije polis die mijn ouders ooit afgesloten hadden.
pi_205259110
Nee, ik vind een dure uitvaart sowieso onzin. Ik hoef ook geen kist of dure plechtigheid, pleur me maar in een jutenzak op de composthoop en daarna gaan ze maar de kroeg in.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 18:57:37 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205259146
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:50 schreef Rene het volgende:
Ja.
Uitkering ligt bij de 7000 euro
Ik betaal 100 euro per jaar voor 30 jaar. Ik laat hem wel indexeren. Vind t geen verkeerde deal. Gewoon een stukje ontlasting voor mn omgeving. Nog 15 jaar te gaan :)
ff gecheckt
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205259198
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Iemand moet dan de kosten (willen) voorschieten.
Nee hoor.

Dat mag gewoon van de (geblokkeerde) bankrekening van de overledene worden betaald en er is geen enkel verband met gezeur over 'aanvaarden van de erfenis' voordat ook dat spook zichzelf ertussen werpt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205259215
Nee ...als het huis verkocht wordt blijft er nog wel genoeg over...en met een eigenhuis heb ik iig sws wel een buffer wat meer dan ruim dekkend is dus waarom...
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:07:58 #67
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_205259268
Ja. Genomen kort nadat de zus van een kennis overleed, en ik besefte dat ik helemaal niet zo veel spaargeld had om een uitvaart te dekken, laat staan dat mijn nabestaanden daar direct bij zouden kunnen, nota bene zelf financieel kwetsbaar. Nu heeft mijn huidige eerste nabestaande voldoende eigen geld om mijn uitvaart voor te kunnen schieten, maar ja, je hebt geen zekerheid dat je partners blijft, en dan komt het op je evt. kinderen of ouders met AOW'tje neer. Wil je die daarmee belasten?

ik heb overigens een kapitaalverzekering, dan zijn mijn nabestaanden vrij waar/hoe ze het regelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Andromache op 06-07-2022 19:16:37 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_205259280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Nee. Geen uitvaartverzekering. Uiteraard niet.

Ten eerste is het eigenlijk geen "verzekering", waarvan het kenmerk is dat het gaat om de kosten van een ongewenste gebeurtenis te dekken.

Het duidelijkst is misschien wel een brandverzekering. Je betaalt de premie, maar hoopt natuurlijk dat deze verzekering nooit uitkeert.

De uitvaart (ten gevolge van het overlijden) is echter nu juist een van de gebeurtenissen in het leven waarvan je zeker weet dat die zal plaatsvinden. Dit valt dus niet te "verzekeren".

Wat is het dan wel? In feite een belegging. Die uitkeert bij overlijden. Maar het is wel een belegging met het allerslechtst denkbare rendement. Een "uitvaartverzekering" is ronduit een hele slechte belegging. Alle andere beleggingen van geld zijn veel beter.

Neem dus nooit een uitvaartverzekering en vooral: zadel je kinderen daar niet mee op. Die voelen zich dan zoals TS verplicht om er mee door te gaan. Ook zoiets raars: als je nog niet bent overleden, kun je de belegging inclusief het rendement niet meer terugkrijgen!
Je verzekert je van (betaling van) de kosten van de uitvaart. Niet van het doodgaan.
Doodgaan doe je met zekerheid, een uitvaart staat te bezien. Ik ken zeker twee doden van nabij die zonder uitvaart het hiernamaals hebben bereikt (dat laatste is een gokje). Eentje gewenst (naar de medische wetenschap), de ander ligt nog in een zeemansgraf. Ze was geen zeeman.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:25:26 #69
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205259448
Ja. Wij willen in het buitenland begraven worden. Alles wordt dan geregeld.
Repatriëring, een extra ticket voor degene die meevliegt met de overledene, etc.
Volgens mij zo’n ¤75 per jaar voor ons vieren.

Edit: ik zie dat het een fonds is, geen verzekering.
Protège moi de mes désirs.
pi_205259498
Nee, ben jong zonder kinderen en heb spaargeld als het nodig is. Dus geen reden voor.
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:43:47 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205259693
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Nee. Geen uitvaartverzekering. Uiteraard niet.

Ten eerste is het eigenlijk geen "verzekering", waarvan het kenmerk is dat het gaat om de kosten van een ongewenste gebeurtenis te dekken.

Het duidelijkst is misschien wel een brandverzekering. Je betaalt de premie, maar hoopt natuurlijk dat deze verzekering nooit uitkeert.

De uitvaart (ten gevolge van het overlijden) is echter nu juist een van de gebeurtenissen in het leven waarvan je zeker weet dat die zal plaatsvinden. Dit valt dus niet te "verzekeren".

Wat is het dan wel? In feite een belegging. Die uitkeert bij overlijden. Maar het is wel een belegging met het allerslechtst denkbare rendement. Een "uitvaartverzekering" is ronduit een hele slechte belegging. Alle andere beleggingen van geld zijn veel beter.

Neem dus nooit een uitvaartverzekering en vooral: zadel je kinderen daar niet mee op. Die voelen zich dan zoals TS verplicht om er mee door te gaan. Ook zoiets raars: als je nog niet bent overleden, kun je de belegging inclusief het rendement niet meer terugkrijgen!
Dit. Het is eigenlijk een spaarpotje voor paupers die structureel te weinig geld hebben hun uitvaart te betalen. Heb je 50 jaar geleefd, heb je nog geen 15K aan vermogen opgebouwd
The End Times are wild
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:51:26 #72
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205259805
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit. Het is eigenlijk een spaarpotje voor paupers die structureel te weinig geld hebben hun uitvaart te betalen. Heb je 50 jaar geleefd, heb je nog geen 15K aan vermogen opgebouwd
Je weet niet hoe het leven loopt…misschien ben je over 10 jaar berooid en lig je in de goot.
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:51:41 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205259809
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 18:31 schreef koemleit het volgende:

[..]
Ja ik ga elke maand geld betalen omdat mijn nabestaande anders rompslomp hebben..
Terwijl er geld zat op de rekening staat plus een koophuis te erven valt.

Als je een beetje een normale leeftijd haalt heb je je uitvaart een keer of 3/4 betaald met zo'n verzekering.

Je zou het bedrag ook opzij kunnen zetten elke maand (moet je alleen niet te vroeg doodgaan natuurlijk)
Nee, dat is niet waar dat je het drie tot vier keer betaalt.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 6 juli 2022 @ 19:52:48 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205259828
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
:')
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 19:55:38 #75
382129 crew  Donna
pi_205259884
Ja die heb ik. Mijn ouders hadden het nooit breed (genoeg) om een uitvaart te kunnen betalen, dus ik heb een uitvaartverzekering vanaf baby.
Inmiddels zitten we met het gezin op 1 polis. Kost ¤120 per jaar voor 4 personen en dan zijn we ruim voldoende verzekerd.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 20:00:59 #76
382129 crew  Donna
pi_205259963
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:34 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Nou ja, als je er 20/30 jaar geleden aan begonnen bent, kon je nog redelijk weggebracht worden, voor 10.000 gulden.
Zo'n polis is op zo'n bedrag afgesloten.

Mijn ouders zijn begraven voor 7.900 en 8.600 Euro.
Dat was net niet het goedkoopste, maar gewoon netjes weggebracht, zoals ze het wilden.

Met een polis zoals bovenstaand, kom je er nu dus behoorlijk aan tekort.
Voor de prijzen van toen, gaan ze het nu niet meer doen.

Mijn moeder had haar polissen iig goed bijgehouden.
Voor mijn vader stond er een bedrag apart, maar had mijn moeder stiekem ook nog wat polissen voor hem afgesloten.
Voor beiden kwamen we iig niets tekort.
Mijn ouders waren niet voldoende verzekerd, het vrij te besteden bedrag naast de dienstenverzekering moest eigenlijk wel een beetje omhoog. In 2013 werden ze daarover netjes gebeld door DELA, maarja, dat komt wel toch? Als je nog niet eens 60 bent dan kan je daar 'later dit jaar' wel eens naar kijken. Paar weken na het telefoontje overleed mijn vader en was er inderdaad geld te kort.
Mijn moeder heeft toen diezelfde maand nog haar polis bijgesteld, gelukkig. :Y En gelukkig heeft ze 'm nog niet hoeven gebruiken. :)
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:06:47 #77
311468 Van_Poppel
pi_205260053
Mijn moeder hebben ze (beschermd wonen) ook verteld dat ze beter haar uitvaartverzekering kon opzeggen. Dit heeft ze dus ook gedaan. Ondanks dat ze het niet breed heeft, kan nu de uitvaart betaald worden. Als wij (zus en ik) tzt voor de kosten moeten opdraaien, dan zij het zo, maar toch hadden we liever dat ze gewoon een verzekering had.

[ Bericht 2% gewijzigd door Van_Poppel op 06-07-2022 20:12:08 ]
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:12:36 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205260159
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:06 schreef Van_Poppel het volgende:
Mijn moeder hebben ze (beschermd wonen) ook verteld dat ze beter haar uitvaartverzekering kon opzeggen. Ondanks dat ze het niet breed heeft, kan nu de uitvaart betaald worden. Als wij (zus en ik) tzt voor de kosten moeten opdraaien, dan zij het zo, maar toch hadden we liever dat ze gewoon een verzekering had.
Je zou, evt. met je zus, ook een verzekering voor haar kunnen afsluiten. Hoeft jullie maar een paar euro per maand te kosten.
pi_205260214
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:00 schreef Donna het volgende:

[..]
Mijn ouders waren niet voldoende verzekerd, het vrij te besteden bedrag naast de dienstenverzekering moest eigenlijk wel een beetje omhoog. In 2013 werden ze daarover netjes gebeld door DELA, maarja, dat komt wel toch? Als je nog niet eens 60 bent dan kan je daar 'later dit jaar' wel eens naar kijken. Paar weken na het telefoontje overleed mijn vader en was er inderdaad geld te kort.
Mijn moeder heeft toen diezelfde maand nog haar polis bijgesteld, gelukkig. :Y En gelukkig heeft ze 'm nog niet hoeven gebruiken. :)
^O^
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:19:39 #80
311468 Van_Poppel
pi_205260247
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je zou, evt. met je zus, ook een verzekering voor haar kunnen afsluiten. Hoeft jullie maar een paar euro per maand te kosten.
Ze is inmiddels bijna 70 en heeft suikerziekte en overgewicht. Dat wordt hem dus niet meer.

We hopen dat ze nog 15 min of meer gezonde jaren heeft, maar de kans is groot dat er dan geen geld meer in de pot is (met AOW en wat pensioen van haar ex(onze vader dus)).
pi_205260299
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet als iemand al bejaard is. Dan betaal je de hoofdprijs
.
pi_205260300
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 19:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nee, dat is niet waar dat je het drie tot vier keer betaalt.
Ligt er aan hoe je het berekent.

Als je op je 20e begint met 'premie' wegleggen voor jezelf en dat net zo belegt als de verzekeraars het doen, kom je op je 80e echt op een veel hoger bedrag uit dan wat je uitgekeerd krijgt.
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:28:39 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205260380
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:19 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Ze is inmiddels bijna 70 en heeft suikerziekte en overgewicht. Dat wordt hem dus niet meer.

We hopen dat ze nog 15 min of meer gezonde jaren heeft, maar de kans is groot dat er dan geen geld meer in de pot is (met AOW en wat pensioen van haar ex(onze vader dus)).
Dat is toch slecht hoor, dat ze haar hebben geadviseerd die verzekering stop te zetten. Jullie gaan niet over haar financiën?
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:29:32 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205260391
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:23 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ligt er aan hoe je het berekent.

Als je op je 20e begint met 'premie' wegleggen voor jezelf en dat net zo belegt als de verzekeraars het doen, kom je op je 80e echt op een veel hoger bedrag uit dan wat je uitgekeerd krijgt.
Ja, dat is hoe zij eraan verdienen. Maar niet wat het mij heeft gekost.
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:34:17 #85
311468 Van_Poppel
pi_205260469
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat is toch slecht hoor, dat ze haar hebben geadviseerd die verzekering stop te zetten. Jullie gaan niet over haar financiën?
Nope, wij zijn door onze vader opgevoed (en hadden eigenlijk matig contact met onze moeder).

Ze wordt fantastisch begeleid, maar dit hebben ze denk ik verkeerd ingeschat. Het is wat het is. :P
pi_205260527
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 18:55 schreef Farenji het volgende:
Nee, ik vind een dure uitvaart sowieso onzin. Ik hoef ook geen kist of dure plechtigheid, pleur me maar in een jutenzak op de composthoop en daarna gaan ze maar de kroeg in.
Zo'n kop heb ik ook.
Ik zei al; leg me naar langs de weg voor de destructie.
Schijnt niet te mogen.

Koeien, kippen, varkens, schapen en konijnen. Alles gaat op de wagen.
Maar omdat het beestje 'mens' genoemd wordt, moet het met 'waardigheid' ter aarde besteld worden.

Het lichaam is alleen nog maar een leeg omhulsel.
Een jas waar je je leven in hebt geleefd.
Die jas is oud. Versleten.
Waar je nu heen gaat, heb je hem niet meer nodig.

Al gooiden ze mijn lijf over het hek bij de varkens.
Ik at hen.
Mogen zij mij eten.
pi_205260612
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, dat is hoe zij eraan verdienen. Maar niet wat het mij heeft gekost.
Wat zij er aan verdienen kan jij er ook aan verdienen. Kunnen je nabestaanden nog een mooie reis maken nadat ze je begrafenis betaald hebben.
  woensdag 6 juli 2022 @ 20:47:32 #88
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205260674
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 17:41 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Bij mij ook.
Maar ik geloof nooit meer dat dat voor nu genoeg is.
Op het moment geen geld tekort.
Maar nu is straks niet ;)
denk het ook niet, al is een super basic uitvaart voor mij echt genoeg. Maar ja, het gaat er meer om wat de mensen die het regelen willen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 21:01:12 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205260825
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 20:41 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Wat zij er aan verdienen kan jij er ook aan verdienen. Kunnen je nabestaanden nog een mooie reis maken nadat ze je begrafenis betaald hebben.
Ja, of er was niks overgebleven. Die illusie van beleggen en daar gegarandeerd rendement uithalen is iets dat imo te pas en te onpas gepredikt wordt.
  woensdag 6 juli 2022 @ 21:05:53 #90
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_205260906
Het bedrag waar je voor verzekerd bent zal tegen de tijd van de begrafenis lang niet toereikend zijn. Wij hebben zelf gereserveerd uit de overwaarde, en de langstlevende moet vanuit de erfenis betaald worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')