abonnement Unibet Coolblue
pi_205256288
https://nos.nl/artikel/24(...)otest-a32-heerenveen

quote:
Drietal verdacht van poging tot doodslag bij trekkerprotest A32 Heerenveen

Twee mannen en een jongen worden verdacht van poging tot doodslag gisteravond bij een trekkerprotest op de A32 bij Heerenveen. Het gaat volgens het OM om mannen van 46 en 34 jaar oud, en een 16-jarige jongen.

Bij het incident heeft de politie gericht geschoten op een trekker. Ook werden er waarschuwingsschoten gelost. De rijksrecherche doet daar zoals gebruikelijk onderzoek naar.
die 16jarige is die jongen waarop ze gericht hadden geschoten

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2022 15:57:19 ]
pi_205256333
Ik heb het filmpje gezien. Wat er op het filmpje te zien is is in de verste verte geen poginh doodslag.

Hooguit poging doodslag van de agent op de jongen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 15:59:44 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205256348
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb het filmpje gezien. Wat er op het filmpje te zien is is in de verste verte geen poginh doodslag.

Hooguit poging doodslag van de agent op de jongen.
En uiteraard is het filmpje een exacte weergave van wat er gebeurd is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205256374
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb het filmpje gezien. Wat er op het filmpje te zien is is in de verste verte geen poginh doodslag.

Hooguit poging doodslag van de agent op de jongen.
je hebt een filmpje gezien van dat schot, je hebt niet gezien wat daarvoor is gebeurd
pi_205256378
Het filpmje:
twitter
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205256393
Er is dus veel meer voorafgegaan aan dat filmpje.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_205256398
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:01 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
je hebt een filmpje gezien van dat schot, je hebt niet gezien wat daarvoor is gebeurd
Vandaar dat ik ook zeg:

quote:
Wat er op het filmpje te zien is
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205256419
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En uiteraard is het filmpje een exacte weergave van wat er gebeurd is.
Zeker.

Wat er voor en na het filmpje gebeurd is weten we dan weer niet maar het filmpje is inderdaad een vrij exacte weergave van wat er gebeurd is. Er is niet in geknipt of geen cgi.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205256429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Vandaar dat ik ook zeg:
[..]

sorry, je bericht verkeerd gelezen en opgevat
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 16:03:43 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205256432
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zeker.

Wat er voor en na het filmpje gebeurd is weten we dan weer niet maar het filmpje is inderdaad een vrij exacte weergave van wat er gebeurd is. Er is niet in geknipt of geen cgi.
En dat weet jij omdat?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205256454
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En dat weet jij omdat?
Omdat ik dat zie.

Laat ik het omkeren. Welke redenen heb jij om aan te nemen dat het filmpje geen goede weergave geeft van de gebeurtenissen in het tijdsbestek van het filmpje?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 16:07:36 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205256493
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Omdat ik dat zie.

Laat ik het omkeren. Welke redenen heb jij om aan te nemen dat het filmpje geen goede weergave geeft van de gebeurtenissen in het tijdsbestek van het filmpje?
Geen enkele net zoals ik geen enkele reden heb om aan te nemen (wat jij doet) dat het wel een correcte weergave is.

Ik laat het innemen van stellige posities hierover dan ook achterwege.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205256549
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geen enkele net zoals ik geen enkele reden heb om aan te nemen (wat jij doet) dat het wel een correcte weergave is.

Ik laat het innemen van stellige posities hierover dan ook achterwege.
Ik heb wel redenen om aan te nemen dat het filmpje een correcte weergave is. Er is namelijk niet zichtbaar in geknipt en er zitten geen trucage effecten in zo ver ik dat kan beoordelen. Ergo, ik heb geen reden om aan te nemen dat het filmpje niet authentiek is.

En als ik het filmpje bekijk zie ik niets wat in de verste verte op doodslag of een dreigende situatie lijkt. Dat is ook geen stellige positie, dat is een eenvoudige observatie die iedereen die het filmpje bekijkt kan doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 16:12:34 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205256574
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik heb wel redenen om aan te nemen dat het filmpje een correcte weergave is. Er is namelijk niet zichtbaar in geknipt en er zitten geen trucage effecten in zo ver ik dat kan beoordelen. Ergo, ik heb geen reden om aan te nemen dat het filmpje niet authentiek is.

En als ik het filmpje bekijk zie ik niets wat in de verste verte op doodslag of een dreigende situatie lijkt. Dat is ook geen stellige positie, dat is een eenvoudige observatie die iedereen die het filmpje bekijkt kan doen.
Een filmpje waarvan je niet weet waar het in de chronologie van de gebeurtenissen past.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205256643
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een filmpje waarvan je niet weet waar het in de chronologie van de gebeurtenissen past.
Daarom spreek ik me ook alleen uit over wat er op het filmpje te zien is en niet wat er zich ervoor en erna heeft afgespeeld.

En op het filmpje is in de verste verte niets te zien dat op een dreigende situatie lijkt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:18:17 #16
117098 Hathor
Effe niet
pi_205256671
Inmiddels word de naam en het adres van de schietende agent inclusief foto al volop gedeeld op social media, gaat helemaal de goeie kant op hier. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 16:19:44 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205256692
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:18 schreef Hathor het volgende:
Inmiddels word de naam en het adres van de schietende agent inclusief foto al volop gedeeld op social media, gaat helemaal de goeie kant op hier. :')
Ik neem aan dit op de goedkeuring van rechts Nederland kan rekenen die schijnbaar vol achter de boer staan en niet achter de politie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:20:33 #18
117098 Hathor
Effe niet
pi_205256704
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik neem aan dit op de goedkeuring van rechts Nederland kan rekenen die schijnbaar vol achter de boer staan en niet achter de politie.
En dat vraag je aan mij, omdat....?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 16:20:46 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205256710
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Daarom spreek ik me ook alleen uit over wat er op het filmpje te zien is en niet wat er zich ervoor en erna heeft afgespeeld.

En op het filmpje is in de verste verte niets te zien dat op een dreigende situatie lijkt.
Dan kun je ook niet zeggen dat hij ten onrechte vast zit of dat het een poging tot doodslag van de agent is maar dat doe je wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205256719
Onderzoek zal uit moeten wijzen wat er precies gebeurd is, maar dat boeren demonstranten zich onaantastbaar voelen lijkt me duidelijk. En dat gevoel is waarschijnlijk nog deels terecht ook omdat de politie te laat en te slap ingrijpt.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 16:21:04 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205256720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
En dat vraag je aan mij, omdat....?
Het was geen vraag? :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205256734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Daarom spreek ik me ook alleen uit over wat er op het filmpje te zien is en niet wat er zich ervoor en erna heeft afgespeeld.

En op het filmpje is in de verste verte niets te zien dat op een dreigende situatie lijkt.
het probleem dat ik met je originele post had is wat we tussen je regels moet doorlezen is dat je daarmee impliceert dat er niets is voorgevallen wat poging tot doodslag kan zijn.

je bedoelt dit te zeggen door je alleen over het filmpje uit te spreken, maar spreekt het niet echt uit, daardoor kan je bericht verkeerd worden opgepakt.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 16:22:27 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205256741
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:21 schreef Maverick_tfd het volgende:
Onderzoek zal uit moeten wijzen wat er precies gebeurd is, maar dat boeren demonstranten zich onaantastbaar voelen lijkt me duidelijk. En dat gevoel is waarschijnlijk nog deels terecht ook omdat de politie te laat en te slap ingrijpt.
30 man van ER blokkeren een weg vanmorgen en worden binnen een uur afgevoerd en gearresteerd, boeren mogen hun gang gaan qua blokkades en dan nog gaan ze te ver.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205256754
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb het filmpje gezien. Wat er op het filmpje te zien is is in de verste verte geen poginh doodslag.

Hooguit poging doodslag van de agent op de jongen.
pi_205256761
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan kun je ook niet zeggen dat hij ten onrechte vast zit of dat het een poging tot doodslag van de agent is maar dat doe je wel.
Dat kan ik wel want volgens de berichtgeving is er gericht geschoten na een poging tot doodslag. De bewuste schoten zijn in dit filmpje te horen, dus het is exact te bepalen wanneer die dreigende situatie zich dan voorgedaan zou moeten hebben. Ik zie een trekker die met ruime afstand langs de politiewagens rijdt terwijl er gericht op wordt geschoten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:23:56 #26
117098 Hathor
Effe niet
pi_205256783
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:21 schreef Maverick_tfd het volgende:
Onderzoek zal uit moeten wijzen wat er precies gebeurd is, maar dat boeren demonstranten zich onaantastbaar voelen lijkt me duidelijk. En dat gevoel is waarschijnlijk nog deels terecht ook omdat de politie te laat en te slap ingrijpt.
Te slap? Ik heb een boer met een pistool op zijn hoofd gericht gesommeerd zien worden uit de cabine van zijn trekker te komen, dat begint aardig op Amerikaanse toestanden te lijken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 16:24:25 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205256801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat kan ik wel want volgens de berichtgeving is er gericht geschoten na een poging tot doodslag. De bewuste schoten zijn in dit filmpje te horen, dus het is exact te bepalen wanneer die dreigende situatie zich dan voorgedaan zou moeten hebben. Ik zie een trekker die met ruime afstand langs de politiewagens rijdt terwijl er gericht op wordt geschoten.
Nee, want nogmaals, jij hebt niet gezien wat er gebeurt is voordat hij wegreed.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205256806
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:21 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
het probleem dat ik met je originele post had is wat we tussen je regels moet doorlezen is dat je daarmee impliceert dat er niets is voorgevallen wat poging tot doodslag kan zijn.

je bedoelt dit te zeggen door je alleen over het filmpje uit te spreken, maar spreekt het niet echt uit, daardoor kan je bericht verkeerd worden opgepakt.
Dat is echt je eigen invulling. Er staat gewoon duidelijk dat ik me uitsluitend baseer op wat er op het filmpje is te zien. De rest vul je zelf in.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205256875
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, want nogmaals, jij hebt niet gezien wat er gebeurt is voordat hij wegreed.
Het staat op film. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 16:27:56 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205256926
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:26 schreef machtpen het volgende:

[..]
Het staat op film. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen.
Nee, er staat een deel van wat er gebeurd is op film.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205256931
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Te slap? Ik heb een boer met een pistool op zijn hoofd gericht gesommeerd zien worden uit de cabine van zijn trekker te komen, dat begint aardig op Amerikaanse toestanden te lijken.
Ze hebben ondertussen al voor tientallen miljoenen aan schade veroorzaakt en de enige gewonde boer is een idioot die bijna ook zijn vrouw en kinderen had vermoord op de snelweg. Moet je als straatjochie eens proberen na te doen.
pi_205256934
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:01 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
je hebt een filmpje gezien van dat schot, je hebt niet gezien wat daarvoor is gebeurd
Dat kan misschien zo zijn, maar voor zover ik weet mag een agent alleen schieten als uiterste verweer en er geen andere mogelijkheid meer is (zoals bij de rellen in Rotterdam). Dat was hier overduidelijk niet het geval.
De rest zullen we binnenkort wel horen (of niet, zoals die 'bedreiging' van dat 70 jaar oude vrouwtje aan de deur bij die politicus)
pi_205256950
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, er staat een deel van wat er gebeurd is op film.
Je bent toch niet blind of zwakbegaafd.
pi_205256970
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, want nogmaals, jij hebt niet gezien wat er gebeurt is voordat hij wegreed.
Als er voor iets is voorgevallen kan dat op het moment dat er geschoten wordt, wat duidelijk hoorbaar is, niet meer voor dreiging zorgen. Dan was er ook wel voor het filmpje geschoten.


De schoten worden gelost op 14 seconden in het filmpje. In de 14 seconden vooraf gaand aan de schoten staat de trekker gewoon stil. In de 14 seconden voor de schoten en tijdens de schoten was er geen dreigende situatie. Sterker nog, de agenten stonden vrij ontspannen bij elkaar.

Een trekker rijdt weg, zoals op onderstaande afbeelding te zien is met ruime afstand van de agenten.

Dit is het moment van de schoten:

Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205256991
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:26 schreef machtpen het volgende:

[..]
Het staat op film. Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen.
Probeer je je nou bewust dom te houden? Op het filmpje is het schot misschien een beetje gek, maar je weet niet wat er daarvoor is gebeurd. Vergelijk het eens met een meneer die net een gewapende bankoverval heeft gedaan en wegrent. Goede kans dat je dan de laatste 20 seconden te zien krijgt waarin een sympathieke hardloper door de politie wordt neergeschoten zonder reden. Je hebt geen idee waarom die agent zo reageerde. Daar is het komende onderzoek voor.
pi_205256995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Te slap? Ik heb een boer met een pistool op zijn hoofd gericht gesommeerd zien worden uit de cabine van zijn trekker te komen, dat begint aardig op Amerikaanse toestanden te lijken.
Wat deed die boer toen en waarom zat hij op die plek in een trekker? Die dingen horen niet gebruikt te worden in demonstraties en moeten m.i. consequent in beslag genomen worden.
pi_205257014
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:32 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Wat deed die boer toen en waarom zat hij op die plek in een trekker? Die dingen horen niet gebruikt te worden in demonstraties en moeten m.i. consequent in beslag genomen worden.
Als je met 'die dingen' het dienstpistool bedoeld dan heb je helemaal gelijk.
pi_205257032
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als er voor iets is voorgevallen kan dat op het moment dat er geschoten wordt, wat duidelijk hoorbaar is, niet meer voor dreiging zorgen. Dan was er ook wel voor het filmpje geschoten.


De schoten worden gelost op 14 seconden in het filmpje. In de 14 seconden vooraf gaand aan de schoten staat de trekker gewoon stil. In de 14 seconden voor de schoten en tijdens de schoten was er geen dreigende situatie. Sterker nog, de agenten stonden vrij ontspannen bij elkaar.

Een trekker rijdt weg, zoals op onderstaande afbeelding te zien is met ruime afstand van de agenten.

Dit is het moment van de schoten:

[ link | afbeelding ]
Niet om het een of ander, maar hij rijdt wel met hoge snelheid tegen de rijrichting in met een zwaar voertuig. Niet heel onschuldig.
pi_205257038
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:32 schreef apenoot het volgende:

[..]
Als je met 'die dingen' het dienstpistool bedoeld dan heb je helemaal gelijk.
:')

Je weet dat we de politie betalen om orde te handhaven?
pi_205257050
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:33 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar hij rijdt wel met hoge snelheid tegen de rijrichting in met een zwaar voertuig. Niet heel onschuldig.
En dat is absoluut een geldige reden voor een agent om zijn dienstwapen te trekken en gericht te schieten?
pi_205257082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:34 schreef apenoot het volgende:

[..]
En dat is absoluut een geldige reden voor een agent om zijn dienstwapen te trekken en gericht te schieten?
Dat is inderdaad precies wat ik zeg!
Oh, nee dat is het niet.

We weten niet precies wat er gebeurt is, maar laten we nou ook niet doen alsof die boerenpummel de onschuld zelf is.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 16:35:16 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205257102
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:29 schreef machtpen het volgende:

[..]
Je bent toch niet blind of zwakbegaafd.
Nee, dat klopt, dat ben ik niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 16:36:05 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205257125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Probeer je je nou bewust dom te houden? Op het filmpje is het schot misschien een beetje gek, maar je weet niet wat er daarvoor is gebeurd. Vergelijk het eens met een meneer die net een gewapende bankoverval heeft gedaan en wegrent. Goede kans dat je dan de laatste 20 seconden te zien krijgt waarin een sympathieke hardloper door de politie wordt neergeschoten zonder reden. Je hebt geen idee waarom die agent zo reageerde. Daar is het komende onderzoek voor.
Er zijn 5 waarschuwingsschoten gelost bij deze situatie die niet op de film te horen of te zien zijn, overigens, vandaar dat ik zeg dat dit niet het hele verhaal is
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205257136
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Probeer je je nou bewust dom te houden? Op het filmpje is het schot misschien een beetje gek, maar je weet niet wat er daarvoor is gebeurd. Vergelijk het eens met een meneer die net een gewapende bankoverval heeft gedaan en wegrent. Goede kans dat je dan de laatste 20 seconden te zien krijgt waarin een sympathieke hardloper door de politie wordt neergeschoten zonder reden. Je hebt geen idee waarom die agent zo reageerde. Daar is het komende onderzoek voor.
Aha, en dan zouden ze zo'n meneer die zo'n dreiging vormt zeker rustig in zijn trekker laten stappen terwijl de agenten 30 meter verderop rustig staan te keuvelen? In ieder geval voor 14 seconden zoals gewoon zichtbaar is op het filmpje.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 16:37:01 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205257152
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:34 schreef apenoot het volgende:

[..]
En dat is absoluut een geldige reden voor een agent om zijn dienstwapen te trekken en gericht te schieten?
DAT is wat de Rijksrecherche nu gaat uitzoeken. Zoals dat hoort.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205257171
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:33 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar hij rijdt wel met hoge snelheid tegen de rijrichting in met een zwaar voertuig. Niet heel onschuldig.
Dat hoge snelheid lijkt me voor een trekker sowieso al uitgesloten en tegen de rijrichting rijden lijkt me geen reden voor gerichte schoten.

Welke rijrichting overigens? Alles staat stil
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205257221
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat hoge snelheid lijkt me voor een trekker sowieso al uitgesloten en tegen de rijrichting rijden lijkt me geen reden voor gerichte schoten.

Welke rijrichting overigens? Alles staat stil
Vandaag leerde ik dat er geen rijrichting is als auto's stil staan. Handig voor als ik weer eens in de file sta, thanks!

Ik zeg nergens dat dat voldoende reden is. Onderzoek moet uitwijzen wat er gebeurd is.
pi_205257251
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:39 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Vandaag leerde ik dat er geen rijrichting is als auto's stil staan. Handig, thanks!
Hoe kom je er trouwens bij dat hij tegen de rijrichting rijdt? Als ik de foto bekijk en let op de borden boven de weg rijdt hij gewoon in de goede richting.

Dus hoe kom je daar bij?

Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205257285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hoe kom je er trouwens bij dat hij tegen de rijrichting rijdt? Als ik de foto bekijk en let op de borden boven de weg rijdt hij gewoon in de goede richting.

Dus hoe kom je daar bij?

[ link | afbeelding ]
Die trekker ging wel over een wegafscheiding heen.
Heb ik ook een keer gedaan en had direct 5 kogels door mijn auto van de buurtagent.
pi_205257288
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 16:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Aha, en dan zouden ze zo'n meneer die zo'n dreiging vormt zeker rustig in zijn trekker laten stappen terwijl de agenten 30 meter verderop rustig staan te keuvelen? In ieder geval voor 14 seconden zoals gewoon zichtbaar is op het filmpje.
Geen idee, maar wat is het probleem precies? Ze zijn verdacht en niet veroordeeld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')