Vooral de infrastructuur is geweldig. Belgische snelwegenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:21 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Altijd dat gezanik over wegen in België... Ik heb er gewoond (West-Vlaanderen) en werkelijk alles is beter geregeld voor burgers dan in Nederland.

Hier ligt alles nog propvol. En anders loop ik ff bij de boeren hier om de hoek het erf op. Verse courgette, eieren, tomaten. Hmmmmmquote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Opnaaien? Omdat ze tonen wat de situatie is in supermarkten? Ik ben sinds gisteren in vier supermarkten geweest en hier is de situatie net zo. Lege schappen bij vers voedsel, broden, zuivel en vlees

Gewoon bek dicht en kauwen Tim je stelt veel te moeilijke vragen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar waarom? Waarom zou ik in 's hemelsnaam lokaal geproduceerd voedsel willen en over welke religie heeft die beste man het?

Volledig zonder veehouderij is wel een erg ingrijpende verandering van ons dieet. Maar halvering van de vleesconsumptie kan makkelijk zonder dat de rest van ons dieet aangepast moet worden om voldoende eiwitten binnen te krijgen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
de hele gedachte dat we niet zonder veehouderij kunnen is al onzin.
Ik ben geen vegetarier, maar de veehouder maakt heerlijke producten maar niets essentieels.

Waar is hier?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hier ligt alles nog propvol. En anders loop ik ff bij de boeren hier om de hoek het erf op. Verse courgette, eieren, tomaten. Hmmmmm

Je wordt in ieder geval niet geflitst want met 0km/h achteraan sluiten mag gewoon.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral de infrastructuur is geweldig. Belgische snelwegen![]()

Klopt. Maar er is ook niemand die beweert dat heel de veehouderij weg moet. We moeten alleen minder produceren voor het buitenland. Dat is een bom onder het verdienmodel van onze boeren en dat is het probleem waar we het eigenlijk over hebben.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
de hele gedachte dat we niet zonder veehouderij kunnen is al onzin.
Ik ben geen vegetarier, maar de veehouder maakt heerlijke producten maar niets essentieels.

Terecht.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:21 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Altijd dat gezanik over wegen in België...

Zeker maar wat doe je met de vrije wil van mensen?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Volledig zonder veehouderij is wel een erg ingrijpende verandering van ons dieet. Maar halvering van de vleesconsumptie kan makkelijk zonder dat de rest van ons dieet aangepast moet worden om voldoende eiwitten binnen te krijgen.

Je bent toch niet serieus hè?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar waarom? Waarom zou ik in 's hemelsnaam lokaal geproduceerd voedsel willen en over welke religie heeft die beste man het?

Nederlandse klimaat is niet echt geschikt voor harde tarwe (waar broodmeel van gemaakt wordt). Er is in NL zoveel melkvee omdat op al die veengrond niet veel anders te doen is dan vee houden.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:25 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Oh, zou ook kunnen. Frankrijk produceert inderdaad ook wel veel graan. Ik weet niet waar de supermarkt-broodfabrieken hun inkopen doen.
Maar in elk geval heeft het inkrimpen van de veestapel geen negatieve invloed op de beschikbaarheid van bijvoorbeeld brood. Eerder een positieve invloed, omdat grond die nu door veehouders gebruikt wordt juist ingezet kan worden voor het verbouwen van groenten en granen.

ik zeg ook niet dat ik zonder een stukje kadaver zou willen hoor... (er komen goede geprintte alternatieven)quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Volledig zonder veehouderij is wel een erg ingrijpende verandering van ons dieet. Maar halvering van de vleesconsumptie kan makkelijk zonder dat de rest van ons dieet aangepast moet worden om voldoende eiwitten binnen te krijgen.

Ze hebben andere prioriteiten en daarbij., waarom zou België betalen voor de schade aan de wegen veroorzaakt door de gigantische hoeveelheid buitenlands vrachtverkeer dat er over hun grondgebied dendert?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral de infrastructuur is geweldig. Belgische snelwegen![]()

Morgenvroeg moet ik langs onze Belgische vestiging, heb nu al zin in de ring van Antwerpenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je wordt in ieder geval niet geflitst want met 0km/h achteraan sluiten mag gewoon.

Behalve de liefde voor de koers.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mn banden gaan elke keer eraan als ik Nederlands - Belgische grens over ga. Alles is kut daar

Gaat het hier over hamsteraars of stiekem over handelaarsquote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sowieso zijn mensen die gaan hamsteren de ultieme misgunners van de samenleving. Van die mensen die zoveel mogelijk kaartjes voor de Rolling Stones proberen te kopen om vervolgens 'toevallig per ongeluk' net te veel kaarten hebben gekocht om ze vervolgens voor een hoop geld door te verkopen.

Zelfde type volk. Niks voor een ander overlaten, alles zelf graaien zodat je binnen bent.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gaat het hier over hamsteraars of stiekem over handelaars

Ach het rundvlees dat de meeste mensen hier in de supermarkt halen komt voor het overgrote deel gewoon uit het buitenland. Dat Nederlandse vlees van goede kwaliteit gaat veelal naar horeca, keurslagers en het buitenland.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]

Bij Meneba.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:25 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Oh, zou ook kunnen. Frankrijk produceert inderdaad ook wel veel graan. Ik weet niet waar de supermarkt-broodfabrieken hun inkopen doen.

Oke nu heb je het over VVDersquote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zelfde type volk. Niks voor een ander overlaten, alles zelf graaien zodat je binnen bent.

Je hoeft vleesconsumptie niet te verbieden.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker maar wat doe je met de vrije wil van mensen?

Ik herinner me de vakanties naar Zuid-Frankrijk met mijn ouders nog heel goed. België was altijd een stukje survivalen. Verkeerd rijden rond Luik genot.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Morgenvroeg moet ik langs onze Belgische vestiging, heb nu al zin in de ring van Antwerpen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |