Jawel, dat staat er letterlijk.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dus, dat krijgen ze niet automatisch de achternaam van de vader toch?
Dan moet je nog steeds wel aangeven, en dan kan je het dus zelf beslissen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:32 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh wacht, als je getrouwd bent hoef je niet te erkennen, natuurlijk. Het mag duidelijk zijn dat ik niet getrouwd ben
Eh nee.quote:
Zegt degene die stug haar ongelijk blijft volhoudenquote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:40 schreef Burdie het volgende:
Sjeez, jullie doen het vast heel leuk op feestjes.
Jullie doen het vast leuk op feestjes.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Zegt degene die stug haar ongelijk blijft volhouden![]()
Ik kan het iig zonder hulp jaquote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jullie doen het vast leuk op feestjes.
Jawel. Dat is de default. Alleen als je het zélf anders regelt gaat de default niet in.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dus, dat krijgen ze niet automatisch de achternaam van de vader toch?
Dit en als je trouwt moet je ook aangeven welke achternaam de kinderen uit het huwelijk zullen krijgen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt volgens mij altijd bij de erkenning gevraagd welke achternaam het moet krijgen en zit er geen automatisme meer in.
Dus er is niets te zeggen over de achternaam van Beer want het is niet standaard zo dat het de achternaam van vader is, het kan ook anders zijn als dat van te voren geregeld isquote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel. Dat is de default. Alleen als je het zélf anders regelt gaat de default niet in.
Doet er niks aan af dat de default is dat het kind de achternaam van de vader krijgt. De "tenzij" moet je zelf regelen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:46 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dus er is niets te zeggen over de achternaam van Beer want het is niet standaard zo dat het de achternaam van vader is, het kan ook anders zijn als dat van te voren geregeld is
Ik denk dat je onderschat wat aanstaande ouders belangrijk vinden.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doet er niks aan af dat de default is dat het kind de achternaam van de vader krijgt. De "tenzij" moet je zelf regelen. .
En dat doe je alleen als je dat écht heel belangrijk vindt. En blijft de uitzondering.
Overgesproken..
Lastig he, mensen die je tegenspreken?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat wat aanstaande ouders belangrijk vinden.
En ja, het is een manier om onder de default uit te komen. En DUS is het niet automatisch zo dat het kind de achternaam krijgt van de vader![]()
Maar jongens ga hier lekker feesten met je ongezellige attitude, ik denk dat jullie het vast leuk hebben met elkaar. Ik ga leuke dingen doen
Voor een meisje zou het nog wel kunnen al is het apart. Maar een jochie dat Zonne heet begint al met een achterstand in het leven.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Coosje Smid (zangeres en dochter van Ernst Daniël) is moeder geworden van een zoon, Zonne. Aparte naam, maar ik vind het wel wat hebben. Misschien wel een beetje meisjesachtig.
Rammstein in mn hoofd nu.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Coosje Smid (zangeres en dochter van Ernst Daniël) is moeder geworden van een zoon, Zonne. Aparte naam, maar ik vind het wel wat hebben. Misschien wel een beetje meisjesachtig.
Weer zo'n hoofd vol haar, zo schattig!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Sven Kramer en Naomi van As verwelkomen tweede kindje
Meervoudig schaatskampioen Sven Kramer en zijn levenspartner, voormalig tophockeyster Naomi van As, hebben hun tweede kindje verwelkomd. Twee dagen geleden werd Dexx Bynt Kramer geboren.
Ehm, als de vader niet de aangifte doet is dat niet zo'n zekerheid hoor. Probeer maar eens stamboomonderzoek te doen met iemand die geboren is uit een "clandestiene" relatie. Bij een ongehuwde moeder kreeg het kind vroeger al de achternaam van de moeder (en dan heb ik het over dik 100 jaar geleden)quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:34 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Eh nee.
Alleen als je van te voren of bij de aangifte niet iets anders regelt krijgt het kind de naam van de vader.
Er is dus niks te zeggen over de achternaam van Beer
Eeeeehm lees anders even goed terug, het gaat om de achternaam bij gehuwde ouders dus je ongehuwde moeder verhaal slaat nergens opquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 20:09 schreef totebel het volgende:
[..]
Ehm, als de vader niet de aangifte doet is dat niet zo'n zekerheid hoor. Probeer maar eens stamboomonderzoek te doen met iemand die geboren is uit een "clandestiene" relatie. Bij een ongehuwde moeder kreeg het kind vroeger al de achternaam van de moeder (en dan heb ik het over dik 100 jaar geleden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |