abonnement Unibet Coolblue
pi_205196822
Volgende...
Ik werk en zzp (klein ondernemer) tegelijk.
Vind het zonde 2 auto`s bij huis te hebben.

Ik moet nog een bestelwagen hebben.
Nu kan ik leasen en privatiseren heeft een garagehouder mij verteld.
Ik hou dan het voordeel dat ik minder wegenbelasting betaal.
Enige is dan dat ik minimaal 10% zakelijk moet rijden.
Ik zal bijhouden dat de geregistreerde zakelijke kilometers zijn, zodat ik factor 10 prive mag rijden.
Ik ga ervanuit dat de kilometers naar mijn werkgever niet zakelijk zijn.

Op deze manier kan ik met een kilometerregistratie vrij rijden zonder bijtelling te hoeven betalen terwijl ik van mijn personenauto af kan.

Iemand hier ervaring mee?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:33:35 #2
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_205197312
quote:
Ik ga ervanuit dat de kilometers naar mijn werkgever niet zakelijk zijn
Waarom niet? Als je als monteur ergens heen rijdt, zijn die kilometers toch ook zakelijk?

Verder ben ik trouwens wel benieuwd naar antwoorden.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_205197544
Woon werk verkeerd zijn zakelijke km's
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_205198207
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:39 schreef spmunk het volgende:
Volgende...
Ik werk en zzp (klein ondernemer) tegelijk.
Vind het zonde 2 auto`s bij huis te hebben.

Ik moet nog een bestelwagen hebben.
Nu kan ik leasen en privatiseren heeft een garagehouder mij verteld.
Ik hou dan het voordeel dat ik minder wegenbelasting betaal.
Enige is dan dat ik minimaal 10% zakelijk moet rijden.
Ik zal bijhouden dat de geregistreerde zakelijke kilometers zijn, zodat ik factor 10 prive mag rijden.
Ik ga ervanuit dat de kilometers naar mijn werkgever niet zakelijk zijn.

Op deze manier kan ik met een kilometerregistratie vrij rijden zonder bijtelling te hoeven betalen terwijl ik van mijn personenauto af kan.

Iemand hier ervaring mee?
Bijtelling moet je dokken als je zakelijke auto meer dan 500km per jaar rijdt, maar die 500km wordt ook over kortere periodes gehandhaafd.. Dus 40 km per maand.. 10 per week.

https://www.belastingdien(...)-500-privekilometers
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205198215
De kilometers naar mijn werkgever waar ik in loondienst ben zijn zakelijk? Dit staat toch los van mijn eenmandzaak?
pi_205198223
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:52 schreef spierbal het volgende:
Woon werk verkeerd zijn zakelijke km's
Nop.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205198225
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:51 schreef spmunk het volgende:
De kilometers naar mijn werkgever waar ik in loondienst ben zijn zakelijk? Dit staat toch los van mijn eenmandzaak?
Jup.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205198264
Dat verhaal van de wegenbelasting klopt, voor die criteria voor "ondernemers tarief bestelauto" is een voorwaarde minimaal 10% zakelijk rijden. Verder moet de auto ook wel ingericht zijn als een zakelijke auto, dus niet een praktische camper maken van je volkswagen sprinter.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205198313
Duss wegenbelasting voordeel voorwaarden is minder streng dan de geen bijtelling betalenvoordeel.


Je bijtelling wordt overigens ook gecapped op je autokosten... Afschrijving onderhoud benzine wasstraat... Tenzij die autokosten hoger zijn dan wat er maximaal wordt bijgeteld. Dan heb je een aftrekpost.

Met weinig kilometers en autokosten maakt die bijtelling weinig uit.

Ga je tering veel rijden met die auto en is het allemaal zakelijk dan gaat het er wel toe doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 1 juli 2022 @ 12:00:21 #10
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_205198332
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:51 schreef spmunk het volgende:
De kilometers naar mijn werkgever waar ik in loondienst ben zijn zakelijk? Dit staat toch los van mijn eenmandzaak?
ja, zo wel, want dat was me niet helemaal duidelijk.

edit: ik zie het nu, het stond wel boven in de OP.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 1 juli 2022 @ 12:01:29 #11
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_205198339
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nop.
ook niet als je 100% voor jezelf doet en onderweg bent naar een klant die jou inhuurt?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_205198376
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:01 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]
ook niet als je 100% voor jezelf doet en onderweg bent naar een klant die jou inhuurt?
Ja dan wel, ik begrijp de verwarring. Maar woon-werk wordt veelal werkgever - huis danwel eigen zaak - eigen huis bedoelt.

En die vallen er buiten.

Naar de klant is dan geen woon werk verkeer volgens die definitie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205198389
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nop.
Je hebt gelijk.

Ik dacht meer voor de bijtelling of het voor privé km's telt voor als je in loondienst bent, maar ts is ZZP.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_205198425
Vuistregel is overigens, als je veel privé km maakt. Dat je de auto beter zakelijk kan zetten. Dan betaal je wel de bijtelling, maar je krijgt alle btw terug, en als je boven de 10% zakelijk blijft heb je dan dus nog je ondernemerstarief wegenbelasting van je bestel auto.

En er bestaat een "youngtimer regeling"

Effectief lagere bijtelling voor 15 jaar oude auto's geloof ik. Mocht je veel km's maken privé en 10% zakelijk.. Who knows.

Maar zou er niet al te lang mee bezig zijn verder.

Als je auto crashed ben je ook weer blij dat die zakelijk stond...

Geen advies verder maar mijn vermoeden is dat zakelijk leuker voor jou is en dat een van die voorwaarden zal zijn 10%+ zakelijke km maken.

[ Bericht 46% gewijzigd door ludovico op 01-07-2022 12:16:05 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205198440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:04 schreef spierbal het volgende:

[..]
Je hebt gelijk.

Ik dacht meer voor de bijtelling of het voor privé km's telt voor als je in loondienst bent, maar ts is ZZP.
Ik ken alleen hoe het werkt met zzp ivm eigen ondernemingkie, maar geloof gelijk dat we zzp en werknemer anders behandelen op dit punt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205198491
Ok. Leek me al niet logisch dat werk uit loondienst zakelijk rijden was.

Ik mag trouwens geen belasting terugvragen of berekenen vanwege KOR.

Wat betreft die kortere periode handhaving. 10% zakelijk minimaal mag ik niet over een kalenderjaar uitsmeren maar gaat ook in periodes van een week? Hoe dan :(

Dus...
> Ik ga niet meedoen met de bijtelling.
> Ik zal 10% zakelijk gaan rijden.
> Ik kan dus privatiseren en mezelf 19ct/km vanuit eenmansbedrijf uitbetalen voor zzpwerk kms.
> Prive dus woon-werk geen probleem dan.
> Wegenbelasing laag tarief
> Alle kosten prive betalen (wegenbelasting verzekering brandstof onderhoud boetes)
Klopt dit?

[ Bericht 13% gewijzigd door spmunk op 01-07-2022 12:20:20 ]
pi_205198567
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:13 schreef spmunk het volgende:
Ok. Leek me al niet logisch dat werk uit loondienst zakelijk rijden was.

Ik mag trouwens geen belasting terugvragen of berekenen vanwege KOR.


Dus...
> Ik ga niet meedoen met de bijtelling.
> Ik zal 10% zakelijk gaan rijden.
> Ik kan dus privatiseren en mezelf 19ct/km vanuit eenmansbedrijf uitbetalen voor zzpwerk kms.
> Prive dus woon-werk geen probleem dan.
> Wegenbelasing laag tarief
> Alle kosten prive betalen (wegenbelasting verzekering brandstof onderhoud boetes)
Klopt dit?
Klopt wel, maar de vuistregel is eigenlijk dat je net minder dan 90% zakelijk zou moeten rijden ipv privé dat deze optie de voordelige optie zou moeten zijn.

Als je veel km privé maakt en weinig zakelijk wil je de auto juist zakelijk hebben staan, en voor de bijtelling variant moeten kiezen.

Die kan je verder nog een beetje uitrekenen om het echt zeker te weten.

En neem mee dat als je de auto total loss rijdt je een aftrekbare last hebt bij zakelijke auto en niet bij privé.

Idem als je snel van auto wisselt heb je daar ook kosten vanwege het snelle afschrijven die je privé niet zou hebben en waar je niks mee kan.

Maar daar geldt dan wel dat het pas effectief wordt als je veel km's maakt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205198587
quote:
Ik mag trouwens geen belasting terugvragen of berekenen vanwege KOR.
Aaah haha, ja dat heeft wel effect ja. Dan is die zakelijke variant in één klap wel minder aantrekkelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205198642
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:13 schreef spmunk het volgende:
Ok. Leek me al niet logisch dat werk uit loondienst zakelijk rijden was.

Ik mag trouwens geen belasting terugvragen of berekenen vanwege KOR.

Wat betreft die kortere periode handhaving. 10% zakelijk minimaal mag ik niet over een kalenderjaar uitsmeren maar gaat ook in periodes van een week? Hoe dan :(

Dus...
> Ik ga niet meedoen met de bijtelling.
> Ik zal 10% zakelijk gaan rijden.
> Ik kan dus privatiseren en mezelf 19ct/km vanuit eenmansbedrijf uitbetalen voor zzpwerk kms.
> Prive dus woon-werk geen probleem dan.
> Wegenbelasing laag tarief
> Alle kosten prive betalen (wegenbelasting verzekering brandstof onderhoud boetes)
Klopt dit?
Nee dat is voor die 500km grens van verklaring geen privé gebruik auto.

Dat is voor zakelijke auto's bedoelt en de bijtelling.

Zoals jij het zegt zet je de auto privé en heb je daar geen last van.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205198689
Weet niet of je een boekhouder hebt maar je zit wel goed in de grote lijnen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')