Waarom niet? Als je als monteur ergens heen rijdt, zijn die kilometers toch ook zakelijk?quote:Ik ga ervanuit dat de kilometers naar mijn werkgever niet zakelijk zijn
Bijtelling moet je dokken als je zakelijke auto meer dan 500km per jaar rijdt, maar die 500km wordt ook over kortere periodes gehandhaafd.. Dus 40 km per maand.. 10 per week.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 09:39 schreef spmunk het volgende:
Volgende...
Ik werk en zzp (klein ondernemer) tegelijk.
Vind het zonde 2 auto`s bij huis te hebben.
Ik moet nog een bestelwagen hebben.
Nu kan ik leasen en privatiseren heeft een garagehouder mij verteld.
Ik hou dan het voordeel dat ik minder wegenbelasting betaal.
Enige is dan dat ik minimaal 10% zakelijk moet rijden.
Ik zal bijhouden dat de geregistreerde zakelijke kilometers zijn, zodat ik factor 10 prive mag rijden.
Ik ga ervanuit dat de kilometers naar mijn werkgever niet zakelijk zijn.
Op deze manier kan ik met een kilometerregistratie vrij rijden zonder bijtelling te hoeven betalen terwijl ik van mijn personenauto af kan.
Iemand hier ervaring mee?
Nop.quote:
Jup.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 11:51 schreef spmunk het volgende:
De kilometers naar mijn werkgever waar ik in loondienst ben zijn zakelijk? Dit staat toch los van mijn eenmandzaak?
ja, zo wel, want dat was me niet helemaal duidelijk.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 11:51 schreef spmunk het volgende:
De kilometers naar mijn werkgever waar ik in loondienst ben zijn zakelijk? Dit staat toch los van mijn eenmandzaak?
ook niet als je 100% voor jezelf doet en onderweg bent naar een klant die jou inhuurt?quote:
Ja dan wel, ik begrijp de verwarring. Maar woon-werk wordt veelal werkgever - huis danwel eigen zaak - eigen huis bedoelt.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 12:01 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ook niet als je 100% voor jezelf doet en onderweg bent naar een klant die jou inhuurt?
Je hebt gelijk.quote:
Ik ken alleen hoe het werkt met zzp ivm eigen ondernemingkie, maar geloof gelijk dat we zzp en werknemer anders behandelen op dit punt.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 12:04 schreef spierbal het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Ik dacht meer voor de bijtelling of het voor privé km's telt voor als je in loondienst bent, maar ts is ZZP.
Klopt wel, maar de vuistregel is eigenlijk dat je net minder dan 90% zakelijk zou moeten rijden ipv privé dat deze optie de voordelige optie zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 12:13 schreef spmunk het volgende:
Ok. Leek me al niet logisch dat werk uit loondienst zakelijk rijden was.
Ik mag trouwens geen belasting terugvragen of berekenen vanwege KOR.
Dus...
> Ik ga niet meedoen met de bijtelling.
> Ik zal 10% zakelijk gaan rijden.
> Ik kan dus privatiseren en mezelf 19ct/km vanuit eenmansbedrijf uitbetalen voor zzpwerk kms.
> Prive dus woon-werk geen probleem dan.
> Wegenbelasing laag tarief
> Alle kosten prive betalen (wegenbelasting verzekering brandstof onderhoud boetes)
Klopt dit?
Aaah haha, ja dat heeft wel effect ja. Dan is die zakelijke variant in één klap wel minder aantrekkelijk.quote:Ik mag trouwens geen belasting terugvragen of berekenen vanwege KOR.
Nee dat is voor die 500km grens van verklaring geen privé gebruik auto.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 12:13 schreef spmunk het volgende:
Ok. Leek me al niet logisch dat werk uit loondienst zakelijk rijden was.
Ik mag trouwens geen belasting terugvragen of berekenen vanwege KOR.
Wat betreft die kortere periode handhaving. 10% zakelijk minimaal mag ik niet over een kalenderjaar uitsmeren maar gaat ook in periodes van een week? Hoe dan
Dus...
> Ik ga niet meedoen met de bijtelling.
> Ik zal 10% zakelijk gaan rijden.
> Ik kan dus privatiseren en mezelf 19ct/km vanuit eenmansbedrijf uitbetalen voor zzpwerk kms.
> Prive dus woon-werk geen probleem dan.
> Wegenbelasing laag tarief
> Alle kosten prive betalen (wegenbelasting verzekering brandstof onderhoud boetes)
Klopt dit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |