abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205238463
Amaury Capiot

Deel I

Afgelopen weekend stond in het teken van het Tour-debuut van Amaury Capiot. De renner van Team Arkéa Samsic trad hiermee in de voetsporen van zijn vader Johan Capiot die zes keer aan De Ronde van Frankrijk begon, maar nooit Parijs haalde. Dat laatste mag opmerkelijk heten, want Johan zat vol verboden middelen.
Maar over het verleden op een later moment vast meer, nu de volledige aandacht voor het heden. Amaury komt uit Belgisch Limburg, een regio die behalve Luc Nilis een hoop narigheid heeft voortgebracht en derhalve niks heeft bijgedragen aan de sportgeschiedenis. Aan Capiot om daar verandering in te brengen.

Amaury Capiot kwam dit jaar fantastisch uit de startblokken met winst in Grand Prix Cycliste de Marseille La Marseillaise en mocht ook vieren in de vierde ettape van Boucles de la Mayenne - Crédit Mutuel. Verrassend want de zes seizoenen bij Sport Vlaanderen - Baloise won hij geen enkele koers.

Amaury is een sprinter, maar wordt deze tour ingezet als domme kracht voor de 8 plekken van Hugo Hofstetter in de sprints. Gelukkig mag Capiot in de bergen wel ten aanval trekken van zijn ploeg. Ik verwacht daar niks van, maar hopelijk kan Carl Bertele hem wel een dag volgen vanaf de motor.

De resultaten tot op heden:
Etappe 1: 93
Etappe 2: 37
Etappe 3: 19
Als hij deze trend doorzet, dan komt de ritoverwinning er wel.

Ten Slotte, maakt u kennis met Jules en Tuur. De pluizige hondjes van vriendin Silke.
The owls are not what they seem
pi_205241126
Mijn adoptierenner Albert Torres is de Tour voortvarend begonnen met achtereenvolgens een 158e, 72e en 35e plaats in de uitslag. Als deze reeks zich doorzet, zou een overwinning in Calais tot de mogelijkheden moeten behoren. We wachten het in spanning af :)
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 15:51:50 #78
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205245904
Geen weerwoord gehoord, dus ik denk dat het wel goed zit met Olivier Le Gac, de huidige nummer 496 van de UCI ranking. Voor geïnteresseerden, en wie is dat nou niet in dit topic, is hij makkelijk te herkennen aan zijn Groupama - FDJ tenue waar nummer 95 op prijkt.

Waar zou het dagjesvolk deze 28-jarige jongeman van moeten kennen?

Tja. Olivier Le Gac (Brest, 27 augustus 1993) is een Frans wegwielrenner en voormalig baanwielrenner die anno 2022 rijdt voor Groupama-FDJ. In 2013 liep hij al stage bij deze ploeg. Zijn hele profcarrière tot nu toe rijdt hij dus voor dezelfde ploeg. Loyaal!

In 2010 werd hij wereldkampioen op de weg bij de junioren door in een sprint heuvelop af te rekenen met Jay McCarthy en Jasper Stuyven.

Op 10 oktober 2014 maakte hij zijn debuut in de World Tour door in de eerste etappe van de Ronde van Peking naar een tiende plaats te sprinten.

Op 13 mei 2018 sprintte hij nog naar een overwinning in de 6e etappe van de Vierdaagse van Duinkerken voor Casper Pedersen en Xandro Meurisse. Nog een geluk dat die Vierdaagse van Duinkerken zes dagen duurt. Alhoewel, geluk dwing je af.

Dit jaar werd hij nog derde in een kopgroep van vijf in de tweede etappe van de Dauphiné vlak voor het aanstormende peloton onder leiding van Wout van Aert. Ga er maar aan staan!

Wereldkampioen bij de junioren en dan slechts één profoverwinning: Het komt er nog niet helemaal uit, zullen we maar zeggen.

Geen idee wat hij dit jaar in de tourploeg doet. Hij is geen begenadigd sprinter, klimmer, kasseienvreter, vluchter, of tijdrijder. In de bergen zullen zijn kopmannen niet veel aan hem hebben. Hopelijk is hij meer dan een waterdrager in de vlakke etappes, maar ik vrees dat ik weer eens een onzichtbare renner geadopteerd heb. Hopelijk heb ik het mis!

Allez allez!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:08:17 #79
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_205246552
Jaaa, Kirsch voor het eerst met naam in beeld!

...Bij het lossen, dat wel. Hij heeft het zwaar deze eerste Tourweek. ;(
pi_205247266
Kijk eens aan, Benny Thomas 10e in het slagveld dat de Jumbo killerbees hier aanrichten
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_205247457
Wegens tijdgebrek geen mooi verhaal kunnen schrijven. Maar mijn Nathan rammelde de hele bende uit elkaar op het klimmetje vandaag waardoor WoutGOD kan winnen. _O_
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:12:00 #82
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205263629
Even update van mijn adoptierenner Kevin Geniets. Eergisteren heeft hij het uitstekend gedaan en kwam keurig in het peloton binnen, met een vijfde plaats in het jongerenklassement tot gevolg. Hij werd zelfs door David Gaudu geprezen voor het werk dat hij verzette om Gaudu terug te brengen bij de klassementsrenners op de klim waar Van Aert er vandoor ging.

Gisteren was hij ook sterk bezig als helper van Gaudu en nam zelfs een tijdje de leiding van de eerste groep in sector 5 "Erre à Wandignies-Hamage" op zich. Daarna deed hij het wat rustiger aan en kwam uiteindelijk op 5 minuten van Clarke binnen. Maar zijn arbeid heeft vruchten afgeworpen want Gaudu kwam weer in de eerste groep over de finish.

Hij staat nu 78ste in het algemeen klassement en 11de in het jongerenklassement.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  donderdag 7 juli 2022 @ 14:38:03 #83
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_205266749
Kirsch abandon.

Het was geen gelukkige kennismaking met de Tour voor Alex Kirsch. Al de hele week bungelde hij achteraan het peloton en nu heeft hij besloten ermee te stoppen. Laten we hopen dat hij ooit met betere benen terugkeert in de Tour en dan iets meer zijn neus aan het venster kan steken.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 17:07:22 #84
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205278419
Kevin Geniets kwam gisteren als 126ste binnen in de groep met Van Aert. Hij was
betrokken bij de valpartij op ca 8km van de finish wat hem veel tijd kostte. Maar hij was positief gestemd over de etappe ondanks de val. Hij had weer veel werk voor Gaudu verzet, die onder andere daardoor het podium behaalde in deze etappe.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 17:39:53 #85
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205279051
Ja ja, Olivier Le Gac was zichtbaar vandaag! Weliswaar omdat Peter Sagan zijn wheelie aan het maken was op de finishstrook en hij ervoor in beeld reed, maar zichtbaar dus. In tegenstelling tot alle voorgaande dagen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:19:10 #86
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_205282342
Kobe Goossens even op de grond gelegen, maar draait verder lekker mee in de grote middenmoot en staat op een keurige 70ste plek in het algemeen klassement.

Edit; en zelfs een interview in de Avondetappe gehaald. Tour geslaagd.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_205288012
Genoteerd, Benny Thomas gaat van tijdrijder naar puncher: 7e vandaag
  zondag 10 juli 2022 @ 15:32:37 #88
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_205298346
Lekker hoor, Kobe Goossens al de hele middag in de kopgroep ^O^
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_205298465
Victor Lafay rijdt nog steeds als een natte krant rond, in de eerste 8 etappes is zijn beste resultaat tot nu toe een 137e plaats. Misschien is het door de vloek van Zonneveld die hem tipte voor je pooltje (https://www.ad.nl/tour-de(...)-tour-pool~a5046b46/)?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 07:38:57 #90
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205304879
Olivier Le Gac staat inmiddels weer volledig onzichtbaar op plaats 138 in het algemeen klassement. Dat is één plaats vóór de veelvuldig zichtbare Magnus Cort. Zo kan het dus ook.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Redactie Sport maandag 11 juli 2022 @ 08:31:43 #91
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205305050
Matis heeft rondgereden en gezien dat het goed was. Helaas viel hij wat tegen op zijn terrein in etappe 5, werd slechts 128e op de steentjes. In Dole even in de aanval, maar verder rijdt peddelt hij rustig rond in de schaduw van kopmannen Quintana, Barguil en Hofstetter. Een 84e plaats in het Algemeen Klassement is het gevolg.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 11 juli 2022 @ 11:10:35 #92
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_205306204
Voor Sebastian Schönberger is er een ommekeer geweest. Sinds dag 6 elke keer tussen plek 40-60.

Ga zo door Schönie, 41e in het GC op 29:58 met maar één landgenoot voor zich.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_205318935
Even was er hoop. Benny Thomas mee in de kopgroep, redt het ook tot de meet, maar helaas toen was de toverdrank uitgewerkt. Eraf gesprint en 7e.
pi_205321850
Bahrein zit in de hoek waar de klappen vallen. De paracetamol is gejat.

Toch doet onze Fred het niet onaardig. Na een mooie 15e plek in Calais ookal twee keer mee in de vlucht van de dag (lees je mee Mohorič?).

Waar het zaterdag vrij uitzichtloos leek deed Fred vandaag serieus mee met zijn makker LL. In dienst van Sanchez werd Fred zelf nog 9e ook!

Ik heb tot nu toe twee etappes vrijwel volledig gemist deze tour en in beide gevallen was mijn adoptierenner bijzonder actief. Op basis van mijn agenda verwacht ik dat hij volgende week dinsdag weer mee zal zijn.

It hurts.
pi_205322218
Leknessund zat er vandaag erg goed bij _O_
  woensdag 13 juli 2022 @ 00:16:59 #96
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205323216
Mijn Kevin liet zich vanochtend van zijn goede kant zien door een tenue weg te geven aan een jonge fan O+

twitter
  Moderator woensdag 13 juli 2022 @ 12:00:27 #97
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205326048
Olivier Le Gac zet ondertussen een opvallende reeks neer: Hij eindigt steevast rond plaats 115 of plaats 133 in de daguitslagen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_205346584
Victor Lafay heeft het nog steeds heel lastig, hij kwam vandaag zelfs als laatste over de finish. Zijn beste resultaat is nog steeds de 137e plaats in etappe 4. In de Dauphine vorige maand eindigde nog als derde en zesde in etappes, er moet dus iets aan de hand zijn met hem. Hij geeft zelf aan dat hij sinds de zesde etappe totaal geen kracht meer heeft, hij moeite heeft met ademen. Hij bedankt in ieder geval quickstep, zonder de hulp van Jakobsen en Morkov en de gelletjes die hij van de directeur sportief heeft gekregen zou hij de finish nooit gehaald hebben vandaag.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_205351400
Fred is echt een fantastische adoptierenner.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 17:49:27 #100
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205352279
Ook een prachtige top 3 plaats voor mijn Hugo, toch een mooi resultaat na een aantal top 25 plaatsen :)

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 4 / 5
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')