Via flyscanner naar gate1.quote:
Eigenlijk zou "Gate1" dit voor je moeten oplossen (daar heb je immers geboekt en een flinke som administratiekosten aan betaald), maar als ik zo die site bekijk geef ik je eigenlijk niet veel kans.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:40 schreef Enawh het volgende:
[..]
Via flyscanner naar gate1.
Volgens Transavia moet ik bellen naar KLM, maar ze zijn niet bereikbaar dus vroeg mij af of men hier iets meer van weet
Ik heb 1 boekingscode ontvangen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:56 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Eigenlijk zou "Gate1" dit voor je moeten oplossen (daar heb je immers geboekt en een flinke som administratiekosten aan betaald), maar als ik zo die site bekijk geef ik je eigenlijk niet veel kans.
Heb met wat proberen ook een reis gevonden met Transavia en KLM en de tekst die ik hier heb gemarkeerd geeft eigenlijk al wel aan dat je 2 losse tickets hebt. Waarschijnlijk heb je ook 2 boekingscodes ontvangen? Het KLM-ticket zal dan gewoon geldig blijven en die zul je (al dan niet via Gate1) zelf moeten zien om te boeken of omzetten naar een voucher als je nog geen nieuwe datum hebt. Geld terug kan vaak alleen bij de duurdere boekingsklassen die je waarschijnlijk niet hebt.
[ afbeelding ]
Boekingsnummer van de reisagent is waarschijnlijk is anders dan de boekingscode van de luchtvaartmaatschappij (dat is altijd een combinatie van 6 cijfers en letters waarmee je op de website van de maatschappij je boekingsdetails kunt inzien, bij KLM bijvoorbeeld hier: https://www.klm.nl/trip).quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:20 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ik heb 1 boekingscode ontvangen.
1 boekingsnummer van de gate1 met de vluchten erin.
Geld terug niet mogelijk maar voucher dus nog wel ?
Ik heb meerdere keren een mail verstuurd, maar daar word ik telkens doorverwezen naar Transavia.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Boekingsnummer van de reisagent is waarschijnlijk is anders dan de boekingscode van de luchtvaartmaatschappij (dat is altijd een combinatie van 6 cijfers en letters waarmee je op de website van de maatschappij je boekingsdetails kunt inzien, bij KLM bijvoorbeeld hier: https://www.klm.nl/trip).
KLM is momenteel vrij coulant met het uitgeven van vouchers, je krijgt dan een tegoed gelijk aan de ticketprijs en die kun je dan binnen 1 jaar gebruiken bij het boeken van een nieuw ticket.
https://www.klm.nl/information/covid-19/refunds-travel-vouchers
Maar aangezien je de betreffende vlucht niet rechtstreeks bij KLM hebt geboekt weet ik niet of dat rechtstreeks lukt bij KLM. Ik zou het eerst proberen via de reisagent.
quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:32 schreef ZarB het volgende:
Gate 1 kan leuk zijn als het op rolletjes loopt. Dan heb je lekker goedkoop een ticket. Maar als er iets misgaat is er een dikke kans dat je de sjaak bent. Even googelen leert dat gelijk.
Ja, Schiphol hoort ook naar behoren te functioneren maar hey!quote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:19 schreef Heremeteit het volgende:
Transavia hoort een vervangende vlucht aan te bieden.
Ze overtreden de regels. Nou proberen luchtvaartmaatschappijen dat wel vaker, maar dat betekent niet dat je ze ermee hoeft laten wegkomen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 19:28 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Ja, Schiphol hoort ook naar behoren te functioneren maar hey!
Ja, maar TS heeft zelf op ‘refund’ geklikt. Kan zomaar zijn dat die andere opties ook zijn aangeboden.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:11 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Ze overtreden de regels. Nou proberen luchtvaartmaatschappijen dat wel vaker, maar dat betekent niet dat je ze ermee hoeft laten wegkomen.
https://europa.eu/youreur(...)ement-cancellation-1
Ik kon een nieuwe boeking doen vanaf 28-08 tot 31-03-2023.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 23:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, maar TS heeft zelf op ‘refund’ geklikt. Kan zomaar zijn dat die andere opties ook zijn aangeboden.
@:TS: wat stond er nog meer in de mail qua mogelijkheden?
Ik heb ondertussen alleen het geld terug gekregen van Transavia. Alleen het ticketgeld en niet het geld van ruimbagage en stoelen etc.quote:
Dat is ook wel een naaistreek als Transavia dat niet vergoedt. Ga je dat nog wel terugkrijgen?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:57 schreef Enawh het volgende:
niet het geld van ruimbagage en stoelen etc.
Ik heb ze nog niet gebeld daarover, maar dat ben ik wel van plan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 17:17 schreef appreciate het volgende:
[..]
Dat is ook wel een naaistreek als Transavia dat niet vergoedt. Ga je dat nog wel terugkrijgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |