abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 augustus 2022 @ 02:00:13 #181
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_205543967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 01:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Grappig dat je het zo formuleert, want ik beschouw dat als het tegenovergestelde van vrijheid - je bent namelijk iets aan het doen wat je uit jezelf (waarschijnlijk) niet zou doen omdat het je wordt opgedrongen.
Tsja. Dat is wel bij meer dingen zo.
Ik zou het liefst met 150 over de snelweg scheuren als het kon. Mag ook niet.
Moet een gordel om…
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_205543969
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 01:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Echt wel. Dat merk ik bij m’n cliënten. Die
Werden voor het vaccineren veel zieker. En iedereen werd ook ziek. Dus men besmette elkaar ook meer.
Dat zal voor een deel met de vaccins te maken hebben, maar waarschijnlijk ook met de mutaties van het virus naar minder schadelijke varianten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_205543970
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 02:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Tsja. Dat is wel bij meer dingen zo.
Ik zou het liefst met 150 over de snelweg scheuren als het kon. Mag ook niet.
Moet een gordel om…
Daar moet de overheid zich ook niet mee bemoeien (privatiseer alles!) maar een gordel om doen vind ik iets anders dan onvrijwillig/onder dwang je lichaam laten penetreren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 4 augustus 2022 @ 02:05:19 #184
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_205543972
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 02:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Dat zal voor een deel met de vaccins te maken hebben, maar waarschijnlijk ook met de mutaties van het virus naar minder schadelijke varianten.
Ik merkte na het vaccineren meteen verschil.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 4 augustus 2022 @ 02:06:24 #185
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_205543974
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 02:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Daar moet de overheid zich ook niet mee bemoeien (privatiseer alles!) maar een gordel om doen vind ik iets anders dan onvrijwillig/onder dwang je lichaam laten penetreren.
Niemand wordt toch gedwongen.
Ach, krijg je die discussie weer…

Laten we hopen dat het nu in het najaar en de winter mee gaat vallen.
Ik ben er zeker voor dat zwakkeren en mensen met een lage weerstand zich laten vaccineren
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_205543975
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 02:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik merkte na het vaccineren meteen verschil.
Dat is wel de bedoeling. :P
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_205543981
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 02:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Niemand wordt toch gedwongen.
Als je mensen beperkingen gaat opleggen op basis van het feit dat ze geen (of niet genoeg) vaccin(s) hebben gekregen is dat een vorm van dwang.

quote:
Ach, krijg je die discussie weer…

Laten we hopen dat het nu in het najaar en de winter mee gaat vallen.
Het virus zelf zal wel meevallen, dat is inmiddels wel duidelijk, maar het zal wel weer opgeklopt en misbruikt worden om de bevolking angst aan te jagen en om ons (onder anderE) een digitaal ID door onze strot te duwen.

quote:
Ik ben er zeker voor dat zwakkeren en mensen met een lage weerstand zich laten vaccineren
Dat moet iedereen zelf weten. De meeste mensen hebben inmiddels op de een of andere manier immuniteit opgebouwd, en het virus wordt gelukkig - geheel volgens verwachting - steeds minder gevaarlijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 4 augustus 2022 @ 02:22:41 #188
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_205543988
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 02:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Als je mensen beperkingen gaat opleggen op basis van het feit dat ze geen (of niet genoeg) vaccin(s) hebben gekregen is dat een vorm van dwang.
[..]
Het virus zelf zal wel meevallen, dat is inmiddels wel duidelijk, maar het zal wel weer opgeklopt en misbruikt worden om de bevolking angst aan te jagen en om ons (onder anderE) een digitaal ID door onze strot te duwen.
[..]
Dat moet iedereen zelf weten. De meeste mensen hebben inmiddels op de een of andere manier immuniteit opgebouwd, en het virus wordt gelukkig - geheel volgens verwachting - steeds minder gevaarlijk.
Heiden6, ik zie dat toch anders.
Denk dat de ellende met ziekenhuizen die het niet aankunnen groter zou zijn dan.

Maar goed, deze regering investeert verder toch niet in de gezondheidszorg.
Daar baal ik meer van.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_205543995
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 02:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heiden6, ik zie dat toch anders.
Wat zie je precies anders? Ik hoop niet mijn opmerking dat iedereen het zelf moet weten? :P

quote:
Denk dat de ellende met ziekenhuizen die het niet aankunnen groter zou zijn dan.
Groter zijn wanneer?

quote:
Maar goed, deze regering investeert verder toch niet in de gezondheidszorg.
Daar baal ik meer van.
Overheden investeren niet, ze geven alleen andermans geld uit (en steken ondertussen een flink deel daarvan in eigen zak). Je zou het niet denken aangezien de kwaliteit alsmaar terugloopt, maar er gaat elk jaar steeds meer geld naar de zorg - de kosten stijgen harder dan de algemene prijsinflatie volgens officiële overheidscijfers.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 4 augustus 2022 @ 02:34:08 #190
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_205544001
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 02:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Wat zie je precies anders? Ik hoop niet mijn opmerking dat iedereen het zelf moet weten? :P
[..]
Groter zijn wanneer?
[..]
Overheden investeren niet, ze geven alleen andermans geld uit (en steken ondertussen een flink deel daarvan in eigen zak). Je zou het niet denken aangezien de kwaliteit alsmaar terugloopt, maar er gaat elk jaar steeds meer geld naar de zorg - de kosten stijgen harder dan de algemene prijsinflatie volgens officiële overheidscijfers.
Dat is ook niet vreemd met de vergrijzing.

En ik denk echt dat meer mensen ziek waren geworden als we niet in lockdown waren gegaan.
En dat de zorg dat dan niet aan had gekund.

En dan waren we nu de discussie aan het voeren over de fouten die dan gemaakt zouden zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_205544008
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 02:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is ook niet vreemd met de vergrijzing.
"Vergrijzing verklaart in werkelijkheid nog geen kwart van de kostenstijging, zo toont het CPB aan in een rapport uit 2016. Het ministerie van Volksgezondheid beweerde hetzelfde al in een rapport uit 2012. Driekwart van de kostenstijging in de zorg ontstaat door andere factoren."

Zijn stijgende zorgkosten de schuld van vergrijzing?

quote:
En ik denk echt dat meer mensen ziek waren geworden als we niet in lockdown waren gegaan.
En dat de zorg dat dan niet aan had gekund.
En dan waren we nu de discussie aan het voeren over de fouten die dan gemaakt zouden zijn.
Het staat iedereen natuurlijk vrij om daar een bepaald idee over te hebben, maar vooralsnog is dit een aanname waar geen enkel bewijs voor is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 4 augustus 2022 @ 02:48:00 #192
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_205544009
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 02:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]
"Vergrijzing verklaart in werkelijkheid nog geen kwart van de kostenstijging, zo toont het CPB aan in een rapport uit 2016. Het ministerie van Volksgezondheid beweerde hetzelfde al in een rapport uit 2012. Driekwart van de kostenstijging in de zorg ontstaat door andere factoren."

Zijn stijgende zorgkosten de schuld van vergrijzing?
[..]
Het staat iedereen natuurlijk vrij om daar een bepaald idee over te hebben, maar vooralsnog is dit een aanname waar geen enkel bewijs voor is.
Zijn allemaal positieve punten in dat artikel.
Toch kunnen veel dingen nog beter in de zorg.


En het had veel erger af kunnen lopen met de Corona crisis, of niet?
Het is allemaal toch weer redelijk normaal nu, zoals voorheen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_205544013
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 02:48 schreef MissButterflyy het volgende:

Toch kunnen veel dingen nog beter in de zorg.
Dat staat buiten kijf!

quote:
En het had veel erger af kunnen lopen met de Corona crisis, of niet?
Nog erger? Mijn verwachtingen waren al extreem laag, maar toch ben ik enorm geschrokken van het gemak waarmee overheden deze situatie misbruikten om hun macht uit te breiden en nog meer geld naar zich toe te trekken.

quote:
Het is allemaal toch weer redelijk normaal nu, zoals voorheen.
Daar ben ik het om meerdere redenen niet mee eens. Ten eerste hebben veel mensen nog steeds een grote dosis angst in zich vanwege de propagenda over CoViD-19. Ten tweede hebben overheden hun macht uitgebreid op manieren die gegarandeed vrijwel allemaal permanent zullen blijken, en hebben ze enorme economische schade aangericht waar we nog decennia last van zullen hebben. Ten derde, en dat is wat mij betreft het belangrijkst, zijn er hele verkeerde precedenten geschept en zijn grote delen van de bevolking inmiddels getraind om allerlei tiranniek beleid te accepteren. Digitale controlesystemen zijn al jaren in ontwikkeling, vooral op EU-niveau, en het zogenaamde coronapaspoort was daarvan slechts een test.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_205544113
Voor een vakantie, anders had ik het niet gedaan
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  donderdag 4 augustus 2022 @ 07:20:26 #195
37248 BertV
Handgemaakt
pi_205544133
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:01 schreef pietkanarie het volgende:
Voor een vakantie, anders had ik het niet gedaan
Ik heb wel principes wat dat betreft.

Op een gegeven moment belde mijn werkgever mij schreeuwend op dat "als ik me niet zou laten vaccineren dat hij mij zou ontslaan" (kantoorbaan).

Het duurde niet lang voordat zijn secretaresse opbelde om het weer ongedaan te maken.
Zelf bellen was een stap te ver waarschijnlijk.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_205544141
Wij laten ons niet meer vaccineren. De bijwerkingen van het vaccin zijn erger dan corona zelf. Gezichtsverlamming, menstruatie stoornissen en het is nog steeds niet officiel goedgekeurd.
Ja wij zijn prik spijt mensen.
pi_205544196
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:20 schreef BertV het volgende:

[..]
Ik heb wel principes wat dat betreft.

Op een gegeven moment belde mijn werkgever mij schreeuwend op dat "als ik me niet zou laten vaccineren dat hij mij zou ontslaan" (kantoorbaan).

Het duurde niet lang voordat zijn secretaresse opbelde om het weer ongedaan te maken.
Zelf bellen was een stap te ver waarschijnlijk.
Bizar, dat dreigen met ontslag! En dan ook nog schreeuwend opbellen. Vind het sowieso vreemd. Je kan anderen nog steeds besmetten natuurlijk ook als gevaccineerd bent. En risico op lang ziekteverzuim, tja kan… maar vaak ook nauwelijks.

Ik heb vakantie ook lang uitgesteld maar op een gegeven moment begon ik me toch af te vragen: wanneer zou je weer kunnen reizen zonder vaccin? Mijn inschatting is dat dat nog heel lang kan duren.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_205544227
Je kan naar Griekenland reizen zonder vaccin en qr.
Gewoon niet naar landen reizen die vaccins en qr eisen.
pi_205544231
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:50 schreef quirina het volgende:
Je kan naar Griekenland reizen zonder vaccin en qr.
Nog wel idd. Wie weet wanneer dat weer wordt aangepast.
pi_205544234
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:51 schreef Malavita het volgende:

[..]
Nog wel idd. Wie weet wanneer dat weer wordt aangepast.
Ze passen dat pas weer aan als het toeristenseizoen over is.
Grieken hebben hard geld nodig.
pi_205544239
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:52 schreef quirina het volgende:

[..]
Ze passen dat pas weer aan als het toeristenseizoen over is.
Grieken hebben hard geld nodig.
Ja niemand die dat garandeerd. Dan snap ik wel dat men het zekere voor het onzekere neemt.
pi_205544291
Ja, sommige bestemmingen kunnen gelukkig zonder vaccin en denk inderdaad dat dat pas eventueel na het toeristenseizoen verandert.

We gaan eind september naar Marrakech. Op dit moment is een negatieve pcr test genoeg maar dat kan ook zo veranderen. En ik heb nog geen corona gehad, dus ook het idee: grote kans dat ik het minimaal 1x oplopen en zal je zien dat die ene keer net voor vertrek is. Zou zonde zijn!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_205683836
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:07 schreef pietkanarie het volgende:
Ja, sommige bestemmingen kunnen gelukkig zonder vaccin en denk inderdaad dat dat pas eventueel na het toeristenseizoen verandert.

We gaan eind september naar Marrakech. Op dit moment is een negatieve pcr test genoeg maar dat kan ook zo veranderen. En ik heb nog geen corona gehad, dus ook het idee: grote kans dat ik het minimaal 1x oplopen en zal je zien dat die ene keer net voor vertrek is. Zou zonde zijn!
Er zijn heel veel landen waar je zonder vaccinatie heen kan; Duitsland, Polen, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Griekenland, Italië, Turkije, Spanje, Portugal, etc. Alleen het gekke Frankrijk heeft nog een QR-pas voor binnenkomst in Frankrijk.

Ben net terug van een vakantie naar een van de Scandinavische landen. Alleen de Duitsers hadden nog af en toe een snaveltje op.

Trouwens drie keer gevaccineerd zijn hoeft niet te betekenen dat je geen long-covid krijgt. Ken al een aantal mensen met ernstige klachten na een besmetting. Zijn nu alweer maanden onderweg.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:52:10 #204
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205683870
Ja
pi_205683948
Precies daarom hebben die vaccins totaal geen nut.
pi_205685480
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:00 schreef quirina het volgende:
Precies daarom hebben die vaccins totaal geen nut.
MAaR zOndEr vaCCin WaREn Ze oVerLeDEn
pi_205686306
Onzin degenen die doodgingen met corona mankeerden al wat. Die hadden een onderliggende ziekte.
Die gingen dood MET corona, niet AAN corona.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:48:04 #208
5428 crew  miss_sly
pi_205686337
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 15:42 schreef quirina het volgende:
Onzin degenen die doodgingen met corona mankeerden al wat. Die hadden een onderliggende ziekte.
Die gingen dood MET corona, niet AAN corona.
Dit is nog steeds geen feit, maar een mening.

En dit is niet het topic voor het belachelijk maken van mensen die wel of niet willen vaccineren, maar om de vraag te beantwoorden of je je (weer) laat vaccineren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205686459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 15:42 schreef quirina het volgende:
Onzin degenen die doodgingen met corona mankeerden al wat. Die hadden een onderliggende ziekte.
Die gingen dood MET corona, niet AAN corona.
Dat hangt dus met elkaar samen. Als je toch al een zwakke gezondheid hebt, kan corona zo het laatste zetje geven.
pi_205686578
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 15:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit is nog steeds geen feit, maar een mening.

En dit is niet het topic voor het belachelijk maken van mensen die wel of niet willen vaccineren, maar om de vraag te beantwoorden of je je (weer) laat vaccineren.
dit is geen mening, dit is gewoon niet waar.
Er zijn namelijk mensen overleden aan corona zonder onderliggende ziektes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')