ach ja, er zijn wel meer groepen die écht staken. maar dat pikken we meestal niet. als de medewerkers in het onderwijs of de kinderopvang staken voor wat meer loon omdat ze amper kunnen rondkomen is de publieke reactie vooral: "uhhh ja hallo ik moet werken hoor, wat moet ik nu met mijn kind doen godverdomme? ga gewoon werken voor je geld en niet zeiken! en als je niet genoeg krijgt, ga je maar lekker wat anders doen".quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt in elk geval niet ontkennen dat deze lieden werk maken van een protest, dit in tegenstelling tot de toetsenbordhelden die wij hier zijn op Fok!
Ik heb vaak genoeg door rood gereden zonder trekker. Nog nooit een bekeuring gekregen. Van straatraces met trekkers is momenteel geen sprake, of je weet iets wat ik nog niet weet.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:47 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik heb geen trekker dus ik denk dat de politie wel optreedt als ik het zou doen. Of niet soms? Vind je auto-ongelukken en straatraces ook een feest van burgerlijke ongehoorzaamheid, of is er ergens een grens?
Het mag al een hele tijd minder. Maar elke poging daartoe leidde tot reacties als:quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is gewoon echt enorm grappig... Nu mag 'het iets minder' allemaal.
Kostelijk.
Precies, daar ontkomen we gewoon niet aan: groeien groeien groeien.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je kan het allemaal wel wegzetten als rendabiliteitsfetisjisme (goed woord voor Scrabble trouwens) maar daar ontkom je nou eenmaal niet aan, als je niet expliciet doet dan gebeurd het wel impliciet. Het is niet zo dat de afruil ophoudt met bestaan als je die gewoon negeert.
Leuk geprobeerd dat verdraaien, of je hebt het interpretatievermogen van een amoebe.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En die ervaring heeft jou geleerd dat een quotum de vrije markt stimuleert?
Erg sympathieke lieve boerenquote:Een groep boeren op trekkers is zo'n twee uur geleden langs een politieblokkade gereden op de oprit van de A7 bij Drachten. "Dit leidde tot enorm gevaarlijke situaties", zegt een woordvoerder van de politie. Momenteel staat het verkeer in beide richtingen vast, omdat de trekkers stapvoets over de weg rijden.
De politie had uit voorzorg de Zuiderhogeweg geblokkeerd, zodat de trekkers niet de snelweg op konden. "Maar vervolgens gingen de trekkers links en rechts gewoon langs de politievoertuigen heen", zegt de woordvoerder. Het gaat om zo'n zestig trekkers.
Sommige trekkers reden over de vluchtstrook, andere gingen volgens de politie tegen het verkeer in. Het spookrijden bleef beperkt tot de oprit - de politie benadrukt dat niemand in de verkeerde rijrichting de snelweg is opgereden. Het is onduidelijk of, en zo ja hoeveel mensen zijn aangehouden of beboet.
Volgens mij is dit bij Kootwijk en is het de laatste afrit/oprit van de A1 voor Stroe, als je vanuit het oosten komt.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:42 schreef ACT-F het volgende:
[ twitter ]
Heerlijk die burgerlijke ongehoorzaamheidO, wacht nee, het is terreur
Bel de NCTV!
Ja, precies... dát kan allemaal wel 'een beetje minder'.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:50 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het mag al een hele tijd minder. Maar elke poging daartoe leidde tot reacties als:
[ afbeelding ]
Bij Hoevelaken gingen ze rechtsaf.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is dit bij Kootwijk en is het de laatste afrit/oprit van de A1 voor Stroe, als je vanuit het oosten komt.
Dat eerdere filmpje, waar iemand in de berm stond te filmen was bij de Palmpol benzinepomp langs de A1, de pomp die voor de afrit naar de A30 ligt, dus daar moeten ze al bij Hoevelaken of daarvoor de snelweg op gekomen zijn.
Deze post is van jou, toch?quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd dat verdraaien, of je hebt het interpretatievermogen van een amoebe.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:30 schreef ACT-F het volgende:
Een voorbeeld van falend overheidsbeleid is het afschaffen van het melkquotum. Daarmee werd een eerlijk speelveld gecreëerd en overproductie bestreden. Dat het aantal koeien drastisch is toegenomen is daar een direct gevolg van. Het is te simpel om te zeggen dat de boer minder moet produceren, want dat werkt niet in een vrije markteconomie waar de consument de laagste prijs kiest.
Dan kwamen ze vanaf de A28 uit de richting Utrechtquote:Op woensdag 22 juni 2022 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij Hoevelaken gingen ze rechtsaf.
Je kunt ook straatraces doen zonder trekker, moet je weten. Of door rood rijden zonder trekker. Het lijkt me dat je daar geen problemen mee hebt dus.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb vaak genoeg door rood gereden zonder trekker. Nog nooit een bekeuring gekregen. Van straatraces met trekkers is momenteel geen sprake, of je weet iets wat ik nog niet weet.
Dat bedoel ik met het interpretatievermogen van een amoebe. Er staat toch duidelijk dat ik voor marktingrepen ben om te voorkomen dat er een race naar de bodem ontstaat.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Deze post is van jou, toch?
[..]
Vandaar dat we dus al decennia met een overmatig grote veestapel zitten in dit land en er steeds minder boerengezinnen zijn. Omdat de boeren niet begaan zijn met de boeren, maar met de grootte van hun veestapel.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:50 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het mag al een hele tijd minder. Maar elke poging daartoe leidde tot reacties als:
[ afbeelding ]
Of gewoon helemaal niet met de tractor rijden op plaatsen waar dat niet nodig is. Die dingen zijn niet bedoeld en geschikt als gewoon vervoermiddel.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dit allemaal wilt voorkomen zou ik die trekkers juist primair over de snelwegen laten rijden, zodat de binnenwegen niet verstopt raken, daar rijden over het algemeen de begrafenisstoeten, moeders die hun kinderen moeten ophalen en brandweerlieden op weg naar een brand.
Allemaal wel leuk een aardig, maar aan die hechting van jou zit nu wel een nogal forse afruil. Namelijk dat veel meer mensen nu ontzegd wordt om zelf die hechting aan huis, haard en omgeving op te bouwen omdat er voor hen geen woningen gebouwd kunnen worden en/of er geen andere economische activiteiten in de regio kunnen plaats vinden. En daar kun je best voor kiezen hoor, je mag best vinden dat het leven van die ene boer belangrijker is dan dat van de tien mensen die ervoor moeten wijken maar de afruil verdwijnt niet omdat jij die niet wilt erkennen omdat dat rendabiliteitsfetisjisme zou zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, daar ontkomen we gewoon niet aan: groeien groeien groeien.
Neemt verder nog steeds niet weg dat er een perverse wellust bestaat bij voornoemde groep om mensen onteigend te zien worden, simpelweg omdat ze al zo ver heen zijn in hun goudzucht dat ze simpele menselijke eigenschappen als hechting aan huis, haard en omgeving al als wereldvreemd bezien.
ja hallo, onrendabele beroepsprotesteerders moeten wel eerst uitslapen voordat ze kunnen gaan protesteren.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:54 schreef ACT-F het volgende:
Je moet ook minimaal 4 uur van te voren aanwezig zijn, net als bij Schiphol.
[ twitter ]
Klopt, maar als ze en masse willen protesteren dan blijkt dit toch verdomd effectief.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:57 schreef Zelva het volgende:
[..]
Of gewoon helemaal niet met de tractor rijden op plaatsen waar dat niet nodig is. Die dingen zijn niet bedoeld en geschikt als gewoon vervoermiddel.
Daar is een deel van met de trein gekomen, compleet met fiets om van Barneveld naar Stroe te fietsen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja hallo, onrendabele beroepsprotesteerders moeten wel eerst uitslapen voordat ze kunnen gaan protesteren.
Nou, help me even herinneren wat ze hebben bereikt door met de trekker op de snelweg te rijden?quote:
of gewoon met de auto, op elk boerenerf staan er daar minstens 2 van.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:59 schreef Kreator het volgende:
Het is weer eens genieten als boeren gaan protesteren ten koste van andere Nederlanders. Elke keer hetzelfde gezeik. Wat een tuig is het toch ook.
Ga gewoon lekker met bussen naar een groot veld en roeptoeter een eind weg. Bij heel normaal Nederland is ondertussen alle sympathie verdwenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |