abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205088421
Geen flauw idee of ik dat hier mag vragen, volgens mij hadden we vroeger een subforum voor dit soort vragen maar goed.

Ik heb wel zin om weer eens te blowen na een paar jaar. Heb nooit veel geblowd, een paar keer per jaar een misschien. Het enige ding is dat ik sinds dien met SSRI / antidepressiva begonnen ben tegen angstgevoelens.

Ik weet dat iedereen hier anders op zal reageren maar wat zijn jullie ervaringen hier van?

Ik slik momenteel Fluoxetine (prozac), maar ik neem aan dat het allemaal best wel vergelijkbaar zal zijn.

Shoot!
pi_205088462
Gewoon zelf proberen toch, je geeft al aan dat het bij iedereen anders uitpakt.
Net als corona.
pindazakje
  zondag 19 juni 2022 @ 00:57:52 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205089391
Vroeger hadden we hier een forum voor, nu verzwijgen we het gewoon, want dan bestaat het niet.
pi_205089411
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 00:57 schreef BasEnAad het volgende:
Vroeger hadden we hier een forum voor, nu verzwijgen we het gewoon, want dan bestaat het niet.
Klopt, heel apart. Ik heb niks met drugs maar er over zwijgen is zo fout. Hopelijk komt dat terug. En waarom wel alcohol maar niet andere drugs. Komt op mij over als oordelen wat wel of niet kan in een zeer beperkt wereldje.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 19 juni 2022 @ 06:10:08 #5
485843 crew  Jippie
pi_205089662
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 23:24 schreef gogosweden het volgende:
Geen flauw idee of ik dat hier mag vragen, volgens mij hadden we vroeger een subforum voor dit soort vragen maar goed.

Ik heb wel zin om weer eens te blowen na een paar jaar. Heb nooit veel geblowd, een paar keer per jaar een misschien. Het enige ding is dat ik sinds dien met SSRI / antidepressiva begonnen ben tegen angstgevoelens.

Ik weet dat iedereen hier anders op zal reageren maar wat zijn jullie ervaringen hier van?

Ik slik momenteel Fluoxetine (prozac), maar ik neem aan dat het allemaal best wel vergelijkbaar zal zijn.

Shoot!
Het is een kwestie van uitproberen. Ik zou in ieder geval wat huiswerk doen, kijken welke soort bij angst kan helpen en zoek een betrouwbare shop op waar ze niet met hun wiet rotzooien. Wiet kan negatieve gevoelens versterken dus probeer het niet uit als je je al kut voelt.

Zoals je al zelf schreef iedereen reageert weer anders. Dus niet gelijk een dikke vette blunt, maar hou het bij een 'pretshaggie'.
pi_205090072
Ja joh, gewoon ff uitproberen ook al heb je angstgerelateerde klachten. What could possibly go wrong. Hooguit een psychotise episode, maar hey: heb je dat ook maar weer mooi meegemaakt. Only on the Fok!'s.
pi_205090144
"Het enige ding is dat ik sinds dien met SSRI "

Sinds dien? Hoe lang slik je al prozac?

Kijk, 1 jointje om te slapen ok. (en zelfs dat zou ik maar 1x per maand doen ofzo).

Anders kap je gewoon met de Prozac, gaat vast goed komen :')
Als je het voorheen 1x per jaar deed, mis je het echt dan?

Moet dit niet in R&P dan?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205091617
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2022 06:10 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het is een kwestie van uitproberen. Ik zou in ieder geval wat huiswerk doen, kijken welke soort bij angst kan helpen en zoek een betrouwbare shop op waar ze niet met hun wiet rotzooien. Wiet kan negatieve gevoelens versterken dus probeer het niet uit als je je al kut voelt.

Zoals je al zelf schreef iedereen reageert weer anders. Dus niet gelijk een dikke vette blunt, maar hou het bij een 'pretshaggie'.
Ja precies zo zat ik dus ook al, gewoon een teug of 2 en kijken wat er gebeuren gaat. Waar herken je een betrouwbaare shop aan trouwens?
pi_205091643
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 09:41 schreef Bugno3 het volgende:
Ja joh, gewoon ff uitproberen ook al heb je angstgerelateerde klachten. What could possibly go wrong. Hooguit een psychotise episode, maar hey: heb je dat ook maar weer mooi meegemaakt. Only on the Fok!'s.
Is het risico voor psychose echt zoveel groter als je al een beetje angstig bent? Een serieuze vraag, want zoveel ervaring heb ik er allemaal niet van.
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 09:52 schreef Het_Bokje het volgende:
"Het enige ding is dat ik sinds dien met SSRI "

Sinds dien? Hoe lang slik je al prozac?
Bijna een half jaartje

quote:
Kijk, 1 jointje om te slapen ok. (en zelfs dat zou ik maar 1x per maand doen ofzo).

Ja, dit is echt zo'n ding wat ik niet vaak zal doen, woon ook in het buitenland dus ben niet zo vaak in NL. Maar als ik dan weer eens in Nederland ben is het natuurlijk leuk om een jointje te nemen.

quote:
Anders kap je gewoon met de Prozac, gaat vast goed komen :')

:')
quote:
Als je het voorheen 1x per jaar deed, mis je het echt dan?

Ja en nee, mis het niet super veel maar het hoort er voor mij natuurlijk een beetje bij om te blowen als ik weer eens in Nederland op bezoek ben. Een deel van me hoopt ook dat het me ook een beetje zal helpen te relaxen.
quote:
Moet dit niet in R&P dan?

Geen flauw idee.
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 13:43:01 #10
225562 crew  Speedfight
pi_205091666
Niet doen niet doen niet doen
Fluoxetine is kutspul, in combinatie met alcohol kan je er al een epileptische aanval van krijgen.

Knap je niet van op. Ik zou t nergens mee combineren, echt niet.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  zondag 19 juni 2022 @ 13:45:58 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205091696
Blow on me knob you litle wanker.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_205091750
quote:
16s.gif Op zondag 19 juni 2022 13:45 schreef FlippingCoin het volgende:
Blow on me knob you litle wanker.
wat heb jij gevroten vanmorgen?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205091766
Wiet doet ook iets met je serotonine, en dat is juist afgeraden als je op antidepressivia zit. Probeer het weer als je de antidepressivia niet meer nodig hebt, dit kan je leven nog moeilijker maken
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 13:57:03 #14
225562 crew  Speedfight
pi_205091772
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 13:53 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
wat heb jij gevroten vanmorgen?
Ja wat is dit nou weer HAHA
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  zondag 19 juni 2022 @ 14:00:03 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205091794
P.s. ik zou het niet wagen, kan aardige gevolgen hebben en zo boeiend is een jointje niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_205091833
quote:
16s.gif Op zondag 19 juni 2022 14:00 schreef FlippingCoin het volgende:
P.s. ik zou het niet wagen, kan aardige gevolgen hebben en zo boeiend is een jointje niet.
Dit ja.

Vooral wiet gebruiken als je depri bent. Goed plan.

Been there, still doing it.... (royal sadness is gerechtvaardigd)

Het risico is groot, de tijdelijke gain is beperkt.
Jonko klappen, filmpie kijken, naar bed. Maandag weer aan t werk, en dan merk je weer die mist in je hoofd...

Gewoon niet doen. het is het niet waard. punt.
Klinkt raar, maar trakteer je op een Fastfood-menuutje ofzo. Exact hetzelfde effect :D lekker in t begin, maar het eindigt met een kutgevoel.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 19 juni 2022 @ 15:11:01 #17
485843 crew  Jippie
pi_205092225
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 13:36 schreef gogosweden het volgende:

[..]
Ja precies zo zat ik dus ook al, gewoon een teug of 2 en kijken wat er gebeuren gaat. Waar herken je een betrouwbaare shop aan trouwens?
Dat is lastig te herkennen, maar weet dat sommige shops chemische thc, speed of andere rotzooi over hun wiet gooien. Verslavender en sterker effect. Of gewoon ordinair om de boel te verzwaren. Tijd dat de gereguleerde overheidswiet te koop komt, klinkt minder spannend maar zal zeker 'gezonder' zijn.

Je kunt eens rondneuzen op een wietforum zoals jointjedraaien.nl en daar je vragen stellen. Er zijn veel mensen die om medische redenen wiet gebruiken in combinatie met andere medicatie die kom je ook op zo'n wietforum tegen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 19 juni 2022 @ 15:19:25 #18
485843 crew  Jippie
pi_205092258
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 13:40 schreef gogosweden het volgende:

[..]
Is het risico voor psychose echt zoveel groter als je al een beetje angstig bent? Een serieuze vraag, want zoveel ervaring heb ik er allemaal niet van.
[..]
Bijna een half jaartje
[..]
Ja, dit is echt zo'n ding wat ik niet vaak zal doen, woon ook in het buitenland dus ben niet zo vaak in NL. Maar als ik dan weer eens in Nederland ben is het natuurlijk leuk om een jointje te nemen.
[..]
:')
[..]
Ja en nee, mis het niet super veel maar het hoort er voor mij natuurlijk een beetje bij om te blowen als ik weer eens in Nederland op bezoek ben. Een deel van me hoopt ook dat het me ook een beetje zal helpen te relaxen.
[..]
Geen flauw idee.
Het risico op een psychose is niet te voorspellen, heeft te maken met je psychosegevoeligheid. Ook van andere drugs kan je in een psychose raken. En alcohol is ook niet best voor je brein en je lijf. Het 'bad' gaan op een joint is geen prettige ervaring, maar dat is knalbezopen zijn en de kater daarna ook niet. Bespreek je wens om een jointje te proberen anders gewoon met je behandelaar, een beetje arts/psychiater moet je een gerichter advies kunnen geven dan een stel vreemden op een forum.

Nooit zo maar stoppen met antidepressiva, en zeker niet omdat je een joint wil proberen.
pi_205092266
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2022 15:11 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat is lastig te herkennen, maar weet dat sommige shops chemische thc, speed of andere rotzooi over hun wiet gooien. Verslavender en sterker effect. Of gewoon ordinair om de boel te verzwaren. Tijd dat de gereguleerde overheidswiet te koop komt, klinkt minder spannend maar zal zeker 'gezonder' zijn.

Je kunt eens rondneuzen op een wietforum zoals jointjedraaien.nl en daar je vragen stellen. Er zijn veel mensen die om medische redenen wiet gebruiken in combinatie met andere medicatie die kom je ook op zo'n wietforum tegen.
AD gewoon nooit combineren met alcohol of drugs. Simpel.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 19 juni 2022 @ 15:32:14 #20
485843 crew  Jippie
pi_205092316
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 15:20 schreef mootie het volgende:

[..]
AD gewoon nooit combineren met alcohol of drugs. Simpel.
Dat is zeker het beste, toch denken mensen verschillend en gedragen hele volksstammen zich er anders naar.
pi_205092378
Ik gebruik ook een SSRi voor angstgevoelens, die ik lang geleden had.
En dat nog steeds naar tevredenheid.
Wel een andere dan Fluoxetine.

Ik heb zo ongeveer alles qua gangbare drugs, wel eens geprobeerd ondertussen.

Ik kan niet precies voor iedere persoon en ieder medicijn alles invullen.
Maar als ik het op mijzelf betrek vind ik sommige reacties hierboven overtrokken.

Alcohol gaat in ieder geval prima in combinatie met mijn SSRI. Ik ben iets sneller dronken en sneller duizelig. Kwestie van matigen.

Wat betreft wiet: kan ook wel in combinatie, maar het komt heel hard aan, na een paar hijsjes ben ik al vrij van de kaart. 8)7

Als ik je een advies mag geven, zou ik dus het dus de eerste keer beperken tot een heel klein beetje nemen en dan afwachten of en hoe dat bij je binnen komt.
pi_205295405
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 15:42 schreef ebke het volgende:
Ik gebruik ook een SSRi voor angstgevoelens, die ik lang geleden had.
En dat nog steeds naar tevredenheid.
Wel een andere dan Fluoxetine.

Ik heb zo ongeveer alles qua gangbare drugs, wel eens geprobeerd ondertussen.

Ik kan niet precies voor iedere persoon en ieder medicijn alles invullen.
Maar als ik het op mijzelf betrek vind ik sommige reacties hierboven overtrokken.

Alcohol gaat in ieder geval prima in combinatie met mijn SSRI. Ik ben iets sneller dronken en sneller duizelig. Kwestie van matigen.

Wat betreft wiet: kan ook wel in combinatie, maar het komt heel hard aan, na een paar hijsjes ben ik al vrij van de kaart. 8)7

Als ik je een advies mag geven, zou ik dus het dus de eerste keer beperken tot een heel klein beetje nemen en dan afwachten of en hoe dat bij je binnen komt.
Ja, vorige keer dat ik bezig was voelde ik me na 1 hijsje al best angstig. Dit was vlak voor de coronapandemie, eind februari / begin maart 2020 dus dat zal daar wel wat te maken mee hebben omdat ik sinds januari al zat te stressen over covid :')

Hoop dat dat eigenlijk nu wat beter gaat als ik die SSRI's slik. Maar wat is een klein beetje? Half hijsje misschien?
pi_205308208
Bespreek dit met je behandelaar.
Ik kende een dame die iedere maand xtc nam en GHB. Ondertussen af geven op haar psychiater maar lekker verzwijgen dat ze naast haar antidepressiva allemaal shit nam. Geen wonder dat het niet optimaal werkt.

Antidepressiva is no joke. En psychische klachten ook niet. Neem jezelf serieus en bespreek je wens met je behandelaar.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 12 juli 2022 @ 21:55:26 #24
22592 crew  Ole
pi_205321973
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:18 schreef zoz het volgende:
Bespreek dit met je behandelaar.
Ik kende een dame die iedere maand xtc nam en GHB. Ondertussen af geven op haar psychiater maar lekker verzwijgen dat ze naast haar antidepressiva allemaal shit nam. Geen wonder dat het niet optimaal werkt.

Antidepressiva is no joke. En psychische klachten ook niet. Neem jezelf serieus en bespreek je wens met je behandelaar.
En dan ook nog risico op serotinine syndroom!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_205360588
Heb zelf alleen ervaring met wiet maar mijn ex blowde wel dagelijks en zat ook aan de medicatie. Leverde niet echt problemen op behalve passief na verloop van tijd maar of dat door deze combinatie kwam betwijfel ik. Gewoon uitproberen en genieten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')