SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:35 schreef Perox het volgende:
Ik vind eigenlijk dat de FIA prima reageert op de hele situatie.
Mercedes et al. suggereren dat er een gevaarlijke situatie ontstaat door het porpoising effect bij sommige teams.
FIA erkent dat, neemt de bestuurders in bescherming door limieten te stellen.
Hoe elk team dat oplost om aan de limieten te voldoen is aan hen.
Ook past het gewoon binnen de regels er zijn (nog) geen extra regels. Valt gewoon onder artikel x lid y sub z als de veiligheid van de auto en/of bestuurder ernstig in het geding is mag de wedstrijdleiding ingrijpen. De directive is er gewoon voor om er op te wijzen hoe ze dat gaan aanvliegen.
Nu moeten ze alleen nog even gaan bepalen hoeveel g-krachten en oscillaties dan teveel is. Daarbij zou het niet meer moeten kunnen om rond te rijden als de Mercedes vorige wedstrijd of misschien ook wel niet zoals Ferrari, maar ik denk dat de overige teams aan de goede kant van de streep zitten. Als die directive eenmaal ingeregeld verdwijnt het probleem naar de achtergrond, of voor sommige teams komt het dan juist op de voorgrond te staan, omdat ze wel moeten gaan fixen.
Mijn enige puntje van kritiek is dat tijdelijk gedogen van vloerversteviging alleen voor deze race. Ik hoop dat dit niet al teveel schokkende effecten teweeg gaat brengen. Bij voorbaat staat de uitslag in Canada op zichzelf en zegt echt 0,0 over de verhoudingen. Want volgende race moet die tijdelijke rommel weer worden veranderd.Als ham pole pakt en wint breekt de pleuris uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Wat een fitkechquote:
En doen we er met z’n allen niks aan. Zijn we er toch weer ingetuindquote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als ham pole pakt en wint breekt de pleuris uit.
In Baku was er gewoon porpoising bij Mercedes, hoor. Als je auto 'stuitert' door de staat van het wegdek, krijg je niet zo'n hele regelmatige oscillatie. Als je de onboards van Mercedes met RB vergelijkt, dan zie je (en hoor je) duidelijk het verschil.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:24 schreef SamCooke het volgende:
Er is wel degelijk een verschil, en volgens Mercedes zelf hebben ze het porpoising sinds Barcelona redelijk onder controle waardoor ze de auto lager kunnen laten rijden. Maar daardoor hebben ze in Baku en Monaco last gehad van de bodem die telkens de grond raakte.
niet sinds Barcelona maar in Barcelona, klein nuanceverschil, de omstandigheden daar waren gunstig, ze konden daar stijf en laag rijden, dit werkt blijkbaar niet op stratencircuitsquote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:24 schreef SamCooke het volgende:
Er is wel degelijk een verschil, en volgens Mercedes zelf hebben ze het porpoising sinds Barcelona redelijk onder controle waardoor ze de auto lager kunnen laten rijden. Maar daardoor hebben ze in Baku en Monaco last gehad van de bodem die telkens de grond raakte.
Als dat waar is, en Mercedes heeft op vlakkere tracks straks minder last van porpoising, dan naait het toneelspel van Hamilton en de ingreep van de FIA andere teams waaronder Ferrari.
Dat zou wel een typische lage streek van Merc zijn. Los eerst het probleem zelf (deels) op, stel je auto helemaal verkeerd af en overdrijf dan enorm zodat de FIA met nieuwe regels komt.
George Russelquote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:34 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)et-bloeden/10323693/
Russell: "Huidige oplossing FIA is doekje tegen het bloeden"
George Russell is blij dat de FIA stappen onderneemt om porpoising aan te pakken vanwege de gezondheid van de coureurs, maar vindt de huidige oplossing maar een doekje tegen het bloeden. Charles Leclerc is echter een andere mening toegedaan.
Ach, hij zegt ook maar gewoon wat er van hem wordt verwacht.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
George Russel
ben ik ook wel klaar mee nu
aaah vandaar dat hij minder last heeft van zijn rugquote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:40 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ach, hij zegt ook maar gewoon wat er van hem wordt verwacht.
Er zijn al regels voor de slijtage van de skidblocks onder de auto en blijkbaar is dat geen issue voor RB.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:15 schreef VacaLoca het volgende:
De Red Bull stuitert niet maar schraapt wel veel over de grond. Als daarmee de vloer teveel slijt moeten ze ook iets aanpassen.
Politiek correct en saai.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
George Russel
ben ik ook wel klaar mee nu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |