abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205067716

We zijn er weer bij en dat is prima. w/ Na het missen van het WK 2018 in het altijd vervelende Rusland zitten we nu wél in de koker. Iets wat Europees kampioen Italië bijvoorbeeld niet kan zeggen. Toch blijven er nog genoeg mooie landen over om van te smullen in het zeer onsympathieke Qatar. Een Winter WK moet ik ook nog aan wennen maar in ieder geval gaan we morgen loten, en dat is altijd genot. Natuurlijk online te volgen maar ook NPO 2 is er bij, vanaf 17:55 uur. Louis van Gaal is er overigens niet bij in Qatar, de afgevaardigde van Nederland is Danny Blind. Van Gaal kampt nog met de naweeën van kerona en kon daardoor geen negatieve PCR-test laten zien. Ongetwijfeld krijgen we weer een hoop gezever maar dan worden ook de (warme) balletjes geopend en zijn we weer een stap dichterbij een opvolger vinden voor Frankrijk. En natuurlijk is hiervoor weer een blik oud-voetballers opengetrokken, altijd leuk dat ouwe-jongens-krentenbrood sfeertje. De FIFA liet weten dat het gaat om de Duitser Lothar Matthäus, de Braziliaan Cafu, de Qatarees Adel Ahmed Malallah, de Iraniër Ali Daei, de Serviër Bora Milutinovic, de Nigeriaan Jay-Jay Okocha, de Algerijn Rabah Madjer en de Australiër Tim Cahill.Nog niet alle landen zijn bekend, er zijn nog 3 tickets te vergeten. Oekraïne moet nog tegen Schotland spelen, en de winnaar daarvan tegen Wales. Peru moet nog tegen de winnaar van de barrage Australië - UAE. En tot slot moet Costa Rica nog spelen tegen Nieuw-Zeeland. Desondanks gaan we op 1 april al loten, jawel!

quote:
Nu Portugal het WK-ticket heeft veiliggesteld, staat het vast dat Nederland vrijdag bij de loting is ingedeeld in Pot 2. Hoe gaat die loting precies in zijn werk?

De loting in het Doha Exhibition and Convention Center begint om 19.00 uur lokale tijd, wanneer het in Nederland 18.00 uur is. Omdat de laatste drie tickets pas tijdens de interlandperiode in juni worden vergeven (de laatste Europese play-offs en de intercontinentale barrages) is er sprake van een incomplete loting. Al deze landen worden sowieso ingedeeld in Pot 4.

In Pot 1 zitten naast gastheer Qatar de zeven hoogst genoteerde landen op de FIFA-ranking die zich hebben geplaatst voor het eindtoernooi: België, Brazilië, Frankrijk, Argentinië, Engeland, Spanje en Portugal. Nederland belandt in Pot 2. De precieze samenstelling van de potten communiceert de FIFA donderdag, rond de publicatie van de nieuwe FIFA-ranking.

De loting kent een overzichtelijk verloop, in die zin dat er wordt begonnen met Pot 1 en wordt geëindigd met Pot 4. De landen krijgen ook meteen een nummer mee, waardoor het speelschema in de groepsfase direct vaststaat. Razendsnel wordt dus duidelijk tegen welk land Nederland zijn eerste WK-wedstrijd sinds 12 juli 2014 gaat afwerken. De positie van Qatar staat vast: A1. De andere groepshoofden worden daarna netjes uitgesmeerd over de groepen B tot en met H.

Spreiding
Het principe van de FIFA is dat - als het ook maar enigszins kan - geen enkele groep meer dan één vertegenwoordiger van hetzelfde continent telt. Dat is voor alle werelddelen haalbaar, behalve Europa. De regel is dat elke poule minimaal één en maximaal twee Europese landen telt. In de praktijk komt dat neer op vijf groepen met twee Europese teams.

Deze geografische spreiding wordt ook gehanteerd bij het indelen van de nog onbekende winnaars van de intercontinentale play-offs. Qatar zal dus niet uit kunnen komen tegen de winnaar van de strijd tussen de nummer vijf van Azië en de nummer vijf van Zuid-Amerika.

De 22ste editie van het WK begint op maandag 21 november en eindigt op zondag 18 december.

WK-DEELNEMERS:
Continent Tickets Gekwalificeerd
Afrika 5 Ghana, Senegal, Kameroen, Tunesië, Marokko
Azië 5 of 6 Qatar, Japan, Iran, Saudi-Arabië, Zuid-Korea
Europa 13 België, Kroatië, Denemarken, Engeland, Frankrijk, Nederland, Duitsland, Servië, Spanje, Zwitserland, Portugal, Polen
Noord- en Midden-Amerika 3 of 4 Canada
Oceanië 0 of 1
Zuid-Amerika 4 of 5 Argentinië, Brazilië, Ecuador, Uruguay

Bron van de tekst: https://www.vi.nl/nieuws/(...)ver-de-wk-loting#_=_
*Zelf spelen met warme balletjes kunt u hier doen: https://draw.inker.one/#/wc/gs
*O.a. te volgen via NPO 2 vanaf 17:55 uur. NOS heeft ook een stream.

DE LOTING:

DE WEDSTRIJDEN:
pi_205067723
@TLC Ik geloof nooit zo in wraak in voetbal, dat komt maar zeer zelden voor.
pi_205067736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 17:47 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Ik vind dit toch wel heel optimistisch. Natuurijk zijn de resultaten erg goed - en sprankelt het bij vlagen ook nog eens, maar als ik teams als Frankrijk en Duitsland zie dan zit daar toch echt meer voetbal in. Weliswaar op papier, toegegeven. Al moet ik de inbreng van Louis in deze niet onderschatten, hij heeft al vaker bewezen met (op papier) mindere voetballers een heel goed team te smeden. Alleen vind ik je opmerking dat Nederland uit Europa de grootste kanshebber is iets teveel van het goede.
Toch ben ik niet de enige die er zo over denkt. De Guardian zet Nederland inmiddels op plek 4, achter Brazilië, Argentinië en Spanje.

https://www.theguardian.c(...)kings-final-32-qatar

En in Frankrijk geloof ik echt niet. Ten eerste wordt een team nooit 2 keer achter elkaar wereldkampioen en ten tweede is het gewoon niet goed genoeg meer en zijn veel spelers verzadigd.
  donderdag 16 juni 2022 @ 23:43:34 #4
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205070902
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Toch ben ik niet de enige die er zo over denkt. De Guardian zet Nederland inmiddels op plek 4, achter Brazilië, Argentinië en Spanje.

https://www.theguardian.c(...)kings-final-32-qatar

En in Frankrijk geloof ik echt niet. Ten eerste wordt een team nooit 2 keer achter elkaar wereldkampioen en ten tweede is het gewoon niet goed genoeg meer en zijn veel spelers verzadigd.
Ik hoop het van harte, maar ik ben altijd bang als er zo een positieve sfeer hangt (zowel in binnen- als buitenland) dat het uiteindelijk zwaar tegen gaat vallen. Maar ik laat me in deze heel graag verrassen! Wat denk jij persoonlijk dan hoe ver Oranje gaat komen?
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
pi_205072051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 23:43 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Ik hoop het van harte, maar ik ben altijd bang als er zo een positieve sfeer hangt (zowel in binnen- als buitenland) dat het uiteindelijk zwaar tegen gaat vallen. Maar ik laat me in deze heel graag verrassen! Wat denk jij persoonlijk dan hoe ver Oranje gaat komen?
Daarin snap ik wel wat je bedoelt, het voelt dan een beetje als jinxen. En heel hard roepen dat we wereldkampioen worden slaat natuurlijk ook nergens op want er is dus geen enkel land dat echt topfavoriet is.

Realistisch gezien denk ik minimaal de kwartfinale omdat we geluk hebben met het programma. Daarna waarschijnlijk Argentinië. En in die 3 wedstrijden erna hangt het echt af van details. Het is elke keer 1 wedstrijd waarin alles kan gebeuren. In 1998 speelden we de kwartfinale ook tegen Argentinië. Daar schiet Argentinië 2 keer op de paal, naait Van der Sar Ortega een rode kaart aan en scoren we in de laatste minuut de winnende goal uit een uniek stukje genialiteit wat sindsdien nooit meer herhaald is. In 2010 tegen Brazilië word je tot minuut 55 eigenlijk behoorlijk weggespeeld, houdt Stekelenburg voor het eerst in zijn leven een onmogelijke bal er uit en dwarrelen een verdwaalde voorzet en kopbal van Sneijder erin waarna Melo er 2 minuten later met een oliedomme rode kaart voor zorgt dat Brazilië niet meer terug kan komen. Die 15 minuten moeten wel zo ongeveer de gelukkigste uit de Oranje-historie zijn geweest.

Tja, dan kun je alle tactische concepten van de wereld erbij pakken maar dit soort potjes worden gewoon beslist op toevalsmomenten en details. Ook het laatste WK hing vaak van toeval aan elkaar. België dat wonderbaarlijk op 2-0 komt tegen Brazilië, vervolgens geen strafschop tegenkrijgt en compleet overhoop wordt gespeeld de tweede helft maar toch overleeft. Pavard die er weinig van kan maar de goal van zijn leven maakt bij een 1-1 stand tegen Argentinië etcetera.

Zelfs een WK-finale wordt vaak op minieme details beslist. Kroatië speelde beter dan de Fransen tot ze een vrij dubieuze penalty tegenkregen. Nederland had in 2010 in een wedstrijd die muurvast zat dé kans om de boel open te breken maar faalt daarin. Argentinië kreeg tot de winnende goal van Duitsland in 2014 de beste kansen maar maakt hem niet. Dus je kunt er gewoon heel weinig over zeggen vanaf de kwartfinale. ;)

En daar komt dan ook nog eens bij dat Oranje op dit moment ook een beetje een toevalsploeg heeft met voorin weinig echte zekerheid. Depay is een vrij unieke speler met een uniek talent om op de juiste plek te staan als de bal in de 16 valt, maar heeft ook het talent om op momenten dat je rustig moet blijven de boel gruwelijk te verknallen. Zelfde geldt wel een beetje voor Bergwijn. Met dat soort jongens is het moeilijk om een wedstrijd rustig uit te spelen. Je gaat dus situaties krijgen dat de bal bij een gelijke stand laat in de wedstrijd alle kanten op vliegt. (Zo ongeveer als tegen Wales.) Dat brengt risico's met zich mee.

Dus ik denk kwartfinale. Dan kan het verder alleen maar meevallen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2022 09:25:35 ]
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:38:41 #6
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205072184
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Daarin snap ik wel wat je bedoelt, het voelt dan een beetje als jinxen. En heel hard roepen dat we wereldkampioen worden slaat natuurlijk ook nergens op want er is dus geen enkel land dat echt topfavoriet is.

Realistisch gezien denk ik minimaal de kwartfinale omdat we geluk hebben met het programma. Daarna waarschijnlijk Argentinië. En in die 3 wedstrijden erna hangt het echt af van details. Het is elke keer 1 wedstrijd waarin alles kan gebeuren. In 1998 speelden we de kwartfinale ook tegen Argentinië. Daar schiet Argentinië 2 keer op de paal, naait Van der Sar Ortega een rode kaart aan en scoren we in de laatste minuut de winnende goal uit een uniek stukje genialiteit wat sindsdien nooit meer herhaald is. In 2010 tegen Brazilië word je tot minuut 55 eigenlijk behoorlijk weggespeeld, houdt Stekelenburg voor het eerst in zijn leven een onmogelijke bal er uit en dwarrelen een verdwaalde voorzet en kopbal van Sneijder erin waarna Melo er 2 minuten later met een oliedomme rode kaart voor zorgt dat Brazilië niet meer terug kan komen. Die 15 minuten moeten wel zo ongeveer de gelukkigste uit de Oranje-historie zijn geweest.

Tja, dan kun je alle tactische concepten van de wereld erbij pakken maar dit soort potjes worden gewoon beslist op toevalsmomenten en details. Ook het laatste WK hing vaak van toeval aan elkaar. België dat wonderbaarlijk op 2-0 komt tegen Brazilië, vervolgens geen strafschop tegenkrijgt en compleet overhoop wordt gespeeld de tweede helft maar toch overleeft. Pavard die er weinig van kan maar de goal van zijn leven maakt bij een 1-1 stand tegen Argentinië etcetera.

Zelfs een WK-finale wordt vaak op minieme details beslist. Kroatië speelde beter dan de Fransen tot ze een vrij dubieuze penalty tegenkregen. Nederland had in 2010 in een wedstrijd die muurvast zat dé kans om de boel open te breken maar faalt daarin. Argentinië kreeg tot de winnende goal van Duitsland in 2014 de beste kansen maar maakt hem niet. Dus je kunt er gewoon heel weinig over zeggen vanaf de kwartfinale. ;)

En daar komt dan ook nog eens bij dat Oranje op dit moment ook een beetje een toevalsploeg heeft met voorin weinig echte zekerheid. Depay is een vrij unieke speler met een uniek talent om op de juiste plek te staan als de bal in de 16 valt, maar heeft ook het talent om op momenten dat je rustig moet blijven de boel gruwelijk te verknallen. Zelfde geldt wel een beetje voor Bergwijn. Met dat soort jongens is het moeilijk om een wedstrijd rustig uit te spelen. Je gaat dus situaties krijgen dat de bal bij een gelijke stand laat in de wedstrijd alle kanten op vliegt. (Zo ongeveer als tegen Wales.) Dat brengt risico's met zich mee.

Dus ik denk kwartfinale. Dan kan het verder alleen maar meevallen :)
Daar kan ik mee leven. We zitten inderdaad aan de gunstige kant van de loting. Toch denk ik dat het voor veel jongens zenuwenwerk gaat worden in de poule. Ik kan dat niet onderbouwen, maar iets zegt me dat het moeizaam gaat worden. Er komt ook extra druk bij nu we eindelijk weer eens op een WK zijn. Ik weet niet of de selectie de berichten uit het buitenland ook mee krijgt (kan me haast niet voorstellen dat ze dat niet mee krijgen) en dan komt er nog een stukje extra druk bij.

Kwartfinale zou mooi zijn - alleen verschil ik dan van mening. Als we die kwartfinale echt gaan halen denk ik dat Oranje in zijn kracht terecht gaat komen. Dan zou met dat bij vlagen geniale voetbal en het hotseknotsebegonia-voetbal wel eens een grote verrassing uit de hoge hoed kunnen komen.

Mocht het van Gaal lukken om de finale te halen (en deze misschien zelfs wel te winnen) zou dat zonder enige twijfel de allergrootste prestatie ooit zijn. Niet alleen in Nederland, maar ik denk mondiaal.
pi_205072206
Inb4: we vliegen er in de poulefase uit.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:42:19 #8
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205072214
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Inb4: we vliegen er in de poulefase uit.
Nah.. het gaat wel heel moeizaam worden.
pi_205072337
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:38 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Daar kan ik mee leven. We zitten inderdaad aan de gunstige kant van de loting. Toch denk ik dat het voor veel jongens zenuwenwerk gaat worden in de poule. Ik kan dat niet onderbouwen, maar iets zegt me dat het moeizaam gaat worden. Er komt ook extra druk bij nu we eindelijk weer eens op een WK zijn. Ik weet niet of de selectie de berichten uit het buitenland ook mee krijgt (kan me haast niet voorstellen dat ze dat niet mee krijgen) en dan komt er nog een stukje extra druk bij.

Kwartfinale zou mooi zijn - alleen verschil ik dan van mening. Als we die kwartfinale echt gaan halen denk ik dat Oranje in zijn kracht terecht gaat komen. Dan zou met dat bij vlagen geniale voetbal en het hotseknotsebegonia-voetbal wel eens een grote verrassing uit de hoge hoed kunnen komen.

Mocht het van Gaal lukken om de finale te halen (en deze misschien zelfs wel te winnen) zou dat zonder enige twijfel de allergrootste prestatie ooit zijn. Niet alleen in Nederland, maar ik denk mondiaal.
Dat laatste ben ik met je eens. Dromen mag, als we het WK winnen zal de voetbalwereld voor Nederlanders daarna nooit meer hetzelfde zijn.

Maar wat betreft die poule: Die is dermate zwak dat ik toch denk dat het wel goed moet komen hoor. Op het EK speelden we ook tegen verdedigend stugge tegenstanders in de poule en daar liepen we toen ook zo doorheen. En ja, die wedstrijd tegen de Tsjechen ging verloren maar dat lag wel echt voor 90 procent aan die rode kaart.

Dus kortom, geen domme rode kaarten pakken.
pi_205072519
@Lyzio_NL En verder zijn veel jongens toch vrij ervaren? Dus denk dat het met die spanning wel mee zal vallen.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:23:45 #11
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205074090
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Lyzio_NL En verder zijn veel jongens toch vrij ervaren? Dus denk dat het met die spanning wel mee zal vallen.
Zoveel van onze jongens hebben geen ervaring op een eindronde. Ik tel het afgelopen Europees Kampioenschap dan even niet mee, omdat we daar dus wel in de poule al uit waren. Een WK hebben niet veel jongens in de benen - en dat is toch andere koek. Natuurlijk hebben van Dijk, de Vrij, Blind, de Jong en Memphis ervaring op het hoogste clubniveau, maar een WK is anders. Speciaal.
pi_205074186
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:23 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Zoveel van onze jongens hebben geen ervaring op een eindronde. Ik tel het afgelopen Europees Kampioenschap dan even niet mee, omdat we daar dus wel in de poule al uit waren. Een WK hebben niet veel jongens in de benen - en dat is toch andere koek. Natuurlijk hebben van Dijk, de Vrij, Blind, de Jong en Memphis ervaring op het hoogste clubniveau, maar een WK is anders. Speciaal.
Vind ik toch al vrij veel spelers. Ik denk dat er wel een stabiele kern staat. Van Dijk heeft 3 Champions League-finales gespeeld, Depay doet maar wat maar trekt zich nergens wat van aan, Frenkie heeft ook weinig last van spanning.

Zolang het niet op strafschoppen aankomt zie ik dat wel goed gaan. Maar die penalty's...
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:38:51 #13
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205074196
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vind ik toch al vrij veel spelers. Ik denk dat er wel een stabiele kern staat. Van Dijk heeft 3 Champions League-finales gespeeld, Depay doet maar wat maar trekt zich nergens wat van aan, Frenkie heeft ook weinig last van spanning.

Zolang het niet op strafschoppen aankomt zie ik dat wel goed gaan. Maar die penalty's...
Scheelt een hoop als Bijlow fit is en alles kan spelen op het WK. Met Jasper zijn we bij voorbaat al kansloos. Al zat ie kort bij die penalty van Bale.
pi_205074220
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:38 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Scheelt een hoop als Bijlow fit is en alles kan spelen op het WK. Met Jasper zijn we bij voorbaat al kansloos. Al zat ie kort bij die penalty van Bale.
Jasper zat ook heel kort bij die strafschoppen van Messi en Maxi Rodriguez op het WK tegen Argentinië. :{ ;( Maar dat is het probleem bij Cillissen, die zit er heel vaak dichtbij maar het is bijna altijd net niet. Zijn reach is niet ver genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2022 13:43:16 ]
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:52:04 #15
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205074276
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Jasper zat ook heel kort bij die strafschoppen van Messi en Maxi Rodriguez op het WK tegen Argentinië. :{ ;( Maar dat is het probleem bij Cillissen, die zit er heel vaak dichtbij maar het is bijna altijd net niet. Zijn reach is niet ver genoeg.
En hij ligt al ongeveer in de hoek als de penalty nog genomen moet worden.
pi_205074321
Er is een DM functie :)
pi_205074396
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:52 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
En hij ligt al ongeveer in de hoek als de penalty nog genomen moet worden.
Ja het is jammer. Ik zou als ik Van Gaal was proberen om het toeval wat meer uit te sluiten. Ben benieuwd of dat er in zit. Spanje sloot het toeval uit door de bal gewoon 80 procent in bezit te houden. Oranje in 2010 en 2014 gooide de pot dicht en wachtte op een bevlieging voorin. Maar dit elftal speelt chaotischer, dat zie je ook aan hoe veel goals tot stand komen. Vaak uit een rommelige actie van Depay of andere aanvallers, die veel balverlies lijden. Dat maakt je elftal kwetsbaar.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 18:33:13 #18
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205076377
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 14:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Er is een DM functie :)
Ghehe, sorry - we hadden even een discussie op een discussieforum.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 17 juni 2022 @ 19:12:57 #19
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_205076783
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 18:33 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Ghehe, sorry - we hadden even een discussie op een discussieforum.
Schandalig.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_205119828
twitter

Waarom deden we ook alweer precies hier aan mee? :')
zie email 27 oktober
pi_205119892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waarom deden we ook alweer precies hier aan mee? :')
En daar komen ze allemaal nu achter :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')