abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 juni 2022 @ 08:26:20 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205063478
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205063515
:9
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:44:51 #3
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205063795
Nog een uurtje geslapen, en wel vanochtend al m'n sollicitatie opdracht verder af kunnen maken tot een goeie conceptversie die ik naar m'n ouders heb gestuurd. Dat is heel fijn, want daardoor heb ik na m'n bonbon-maak-workshop tijd om even rustig op de bank te hangen ipv te hoeven schrijven O+ .

En mailtje terug op m'n sollicitatie dat ze m'n brief meenemen. Zo fijn, het is namelijk een positie die heel goed past bij wat ik nu doe en heb gedaan, dus als de sollicitatie bij m'n huidige werk niet lukt is het fijn om dit ook te hebben lopen.

Geheel in het thema van het topic: ik was er gisteren zo erg aan toe dat ik om 15:00 zelfs een kop koffie dronk :o ik vond het nog steeds niet lekker. Maar het werkte wel.

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 16-06-2022 09:43:11 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 juni 2022 @ 09:46:12 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205063913
Vandaag is de Dag van de Filantropie. Vanmiddag is ook de presentatie van Geven in Nederland 2022. Ik ga er naar toe. We leveren tenslotte een hoop deel van de cijfers aan :P
De hoofdconclusies
https://www.volkskrant.nl(...)ist-minder~b093c19e/

Vanmiddag meer en ook specifiekere onderzoeken :+.
pi_205064229
Geef mij ook maar een bak.
En ik hou niet eens echt van koffie.

:O
  donderdag 16 juni 2022 @ 10:38:37 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205064265
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:46 schreef borisz het volgende:
Vandaag is de Dag van de Filantropie. Vanmiddag is ook de presentatie van Geven in Nederland 2022. Ik ga er naar toe. We leveren tenslotte een hoop deel van de cijfers aan :P
De hoofdconclusies

Hadden de discussie over filantropie een jaar of tien geleden eens aan de bar in mijn buurtcafe
Ik zei, ik geef bijna de helft van mijn inkomen aan een fonds, daarmee worden allerlei goede dingen gedaan, scholing, mensen in de problemen geholpen, zieken, bejaarden en nog veel meer.
De SP fractie aan de bar met grote ogen, oh ja joh? Goh, had ik niet van je gedacht, hoe heet dat fonds?
Ik: Belastingdienst.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 juni 2022 @ 11:21:31 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205064545
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 10:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hadden de discussie over filantropie een jaar of tien geleden eens aan de bar in mijn buurtcafe
Ik zei, ik geef bijna de helft van mijn inkomen aan een fonds, daarmee worden allerlei goede dingen gedaan, scholing, mensen in de problemen geholpen, zieken, bejaarden en nog veel meer.
De SP fractie aan de bar met grote ogen, oh ja joh? Goh, had ik niet van je gedacht, hoe heet dat fonds?
Ik: Belastingdienst.
:P

Je had altijd het klassieke Overheid of Markt en daartussen Filantropie. Maar je ziet dat daarin zo veel aan het veranderen is. Van donatieplatforms, Social Enterprises, bedrijven die ook een goed doel worden. Soms in aan aparte stichting en soms niet.
Het is interessant om dat te volgen.
  donderdag 16 juni 2022 @ 11:25:18 #9
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205064579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:21 schreef borisz het volgende:

[..]
:P

Je had altijd het klassieke Overheid of Markt en daartussen Filantropie. Maar je ziet dat daarin zo veel aan het veranderen is. Van donatieplatforms, Social Enterprises, bedrijven die ook een goed doel worden. Soms in aan aparte stichting en soms niet.
Het is interessant om dat te volgen.
Een groep mensen waar ik bij hoor hebben een stichting opgezet en bedrijven daarmee een hondenspeelweide. Organiseren van alles, en het geld dat er verdient wordt wordt gebruikt om de speelweide te bedrijven, mooier te maken, maar er gaat ook een flink bedrag aan het lokale asiel en aan nog een paar andere dieren organisaties.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 juni 2022 @ 11:30:52 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205064619
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een groep mensen waar ik bij hoor hebben een stichting opgezet en bedrijven daarmee een hondenspeelweide. Organiseren van alles, en het geld dat er verdient wordt wordt gebruikt om de speelweide te bedrijven, mooier te maken, maar er gaat ook een flink bedrag aan het lokale asiel en aan nog een paar andere dieren organisaties.
je hebt bijvoorbeeld ook https://www.lokalegoededoelengids.nl/
In Den Bosch en Alkmaar is het nu echt gelanceerd en met succes.
En ze zijn nu ook in andere steden bezig om lokale goededoelengidsen te lanceren.
pi_205064678
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog een uurtje geslapen, en wel vanochtend al m'n sollicitatie opdracht verder af kunnen maken tot een goeie conceptversie die ik naar m'n ouders heb gestuurd. Dat is heel fijn, want daardoor heb ik na m'n bonbon-maak-workshop tijd om even rustig op de bank te hangen ipv te hoeven schrijven O+ .

En mailtje terug op m'n sollicitatie dat ze m'n brief meenemen. Zo fijn, het is namelijk een positie die heel goed past bij wat ik nu doe en heb gedaan, dus als de sollicitatie bij m'n huidige werk niet lukt is het fijn om dit ook te hebben lopen.

Geheel in het thema van het topic: ik was er gisteren zo erg aan toe dat ik om 15:00 zelfs een kop koffie dronk :o ik vond het nog steeds niet lekker. Maar het werkte wel.
Oh wat goed dat de sollie nog meegenomen wordt *G*
pi_205064724
Wij hadden een tandartscontrole afspraak straks.
Maar g kwam mega-verkouden uit bed.. dus ik belde om te overleggen (g had een neg covidtest net) willen ze ons allebei niet hebben. Dan maar 21/7 pas na hun vakantie.
Heeeeeerlijk zomaar niks vandaag ineens *G*
pi_205064739
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:40 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh wat goed dat de sollie nog meegenomen wordt *G*
Ja ik ben er echt heel blij mee ook *O*
Op papier past die plek ook eigenlijk veel beter inhoudelijk dan waar ik nu intern op heb gesolliciteerd. Alleen vind ik de afdeling en leidinggevende bij de plek intern ontzettend fijn en is het ook juist wel een mooie verbreding van mijn kennis daar, en het scheelt per dag 2.5 uur reistijd en ik hou per maand 250 euro meer over van hetzelfde loon ivm slechte reiskostenvergoeding, dus ik heb bij het totaalplaatje wel voorkeur voor de interne plek. Maar lukt dat niet, dan is dit wel echt een heel interessante vacature ook!

Behalve het van 2-5.30 werken vannacht is vandaag een goede dag *O* naast goed sollicitatie nieuws kreeg ik net mail en de student van straks wil idd verplaatsen, dus ik heb een uurtje bijkom-tijd al voor de bonbon workshop, super fijn. En na de workshop ook wat bijkom-tijd. Daardoor trek ik het wel om al bij begin vd training van m'n mannen even keeperstraining te geven ipv pas later te komen, en dan kan ik daarna uurtje sollicitatie opdracht doen tot zij klaar zijn met trainen en ik gezellig met de mannen drankje kan doen. Ik zie het ineens een stuk meer zitten vandaag dan toen ik rond 6u weer voor een uurtje in slaap viel :Y
pi_205064747
Fijn!
Al ziet het er wel erg druk uit :D
pi_205064756
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:48 schreef Blues het volgende:
Wij hadden een tandartscontrole afspraak straks.
Maar g kwam mega-verkouden uit bed.. dus ik belde om te overleggen (g had een neg covidtest net) willen ze ons allebei niet hebben. Dan maar 21/7 pas na hun vakantie.
Heeeeeerlijk zomaar niks vandaag ineens *G*
Ohh heerlijk zeg *O* zeker als het geen haast had. Beterschap voor G!

Haha, ja, het is nog steeds wel druk, maar het was nog een stuk drukker. En met dus iets meer ruimte voor rust en evt powernap tussendoor :)
pi_205064766
Dinsdag was de opticiën heel erg verkouden, dus we weten wel wie de dader is :wtf:
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 11:56:41 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205064790
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:46 schreef borisz het volgende:
De hoofdconclusies

Wij zijn sinds begin van het jaar ook een ANBI :D Toch wel leuk als je je hobby kunt bedrijven en je dan ook een beetje filantroop mag noemen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 16 juni 2022 @ 11:59:44 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205064816
Jonkheer de Hont van Blafgraag tot Beentjehef wilde vandaag een stukje verder lopen, het bos in en zijn ontbijt op bed gevoerd krijgen, niet de neurmale Breukjes maar verfijnde hapjes, zalm, wat runderlong, etc
pi_205064828
:D ^O^
pi_205064927
Iemand nog een fantastisch idee met Hollandse Nieuwe behalve zo in de mik stoppen?
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 16 juni 2022 @ 12:16:07 #21
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205064933
Volkoren puntje met mayo O+
pi_205064968
Ik at net een framboos van de plant. Hij was warm. Zonde van de framboos.

Het was een hele klus om de planten water te geven zeg. Leuk, zo'n grote tuin _O-
Spoilers!
pi_205064995
Het komt steeds vaker voor dat Hans de woonkamer in komt en dat Piep na een poosje binnenwandelt. Ik krijg er steeds meer handigheid in om Piep in een hoek te drijven zodat Hans een sprintje kan trekken. Hopelijk kan ik het hen binnenkort zelf laten uitvechten. Vooralsnog ben ik te bang dat het weer weken duurt voor Hans terug durft te komen.
Spoilers!
pi_205065000
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:15 schreef Lonaa het volgende:
Iemand nog een fantastisch idee met Hollandse Nieuwe behalve zo in de mik stoppen?
Dit IS al een fantastisch idee. Zo versch mogelijk.
  donderdag 16 juni 2022 @ 12:46:56 #25
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205065113
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:15 schreef Lonaa het volgende:
Salade van maken met wat creme fraiche en zure appel?
Persoonlijk eet ik ze toch liever puur in de mik, geen uitjes, geen zuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')