abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2022 @ 14:44:37 #276
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205276762
Jobs report veel beter dan verwacht: NASDAQ schiet omlaag.

Omdat de FED dan agressiever kan zijn?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205276965
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205277257
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
De koers staat alleen nu historisch gezien gewoon prima hoog.

Dat staat die alweer 2 jaar. Sinds half 2020 ofzo is het gewoon hoog geweest.

40% eraf nu is.. 400 punten. Koers van 2.5 jaar terug. Ja lijkt me prima mogelijk, denk je van niet?

Ik zit ook gewoon invested hé maar hou er gewoon rekening mee dat het makkelijk kan.

De wereld staat er slechter voor dan 2.5 jaar terug.
Min 50 procent totaal. Dan heb je het over cijfers die in de grote recessie zijn gehaald. De wereld staat er echt niet zo voor als in de grote recessie.

En in die 2.5 jaar is er gewoon winst gehaald door bedrijven. Die moeten we dan maar negeren in de waarderingen, omdat de wereld er slechter voor staat dan 2.5 jaar geleden (als dat uberhaupt zo is).

Dat er sprake is geweest van forse overwaardering erken ik zeker, maar jij bent klaar om een afgrond in te springen (een afgrond a la de koersprijs van postnl? :p).

Ik ga toch wel minimaal uit van een stagnatie in de aandelenprijzen voor de rest van het halfjaar, of rusland moet wat geks gaan doen.
pi_205278184
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:39 schreef SOG het volgende:
Min 50 procent totaal. Dan heb je het over cijfers die in de grote recessie zijn gehaald. De wereld staat er echt niet zo voor als in de grote recessie.

700 punten naar 280 is meer dan 50% en dat was niet de grote recessie?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205278204
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:39 schreef SOG het volgende:
En in die 2.5 jaar is er gewoon winst gehaald door bedrijven. Die moeten we dan maar negeren in de waarderingen, omdat de wereld er slechter voor staat dan 2.5 jaar geleden (als dat uberhaupt zo is).
Duitsland heeft echt problemen vanwege hoge gasprijzen... En dat kan ook gevangen worden door onze consumenten.

Tis nog geen winter hè...
pi_205279213
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
700 punten naar 280 is meer dan 50% en dat was niet de grote recessie?
Ik keek naar de jaarcijfers. 2008 aex was minus 52 procent. Als je jouw minus 40 procent extra vanaf nu pakt dan zou je op ongeveer min 52 procent moeten zitten vanaf de top wat dan overeenkomt met het rampjaar 2008.

Alles kan gebeuren, maar ik zie het niet zo zwart in.
pi_205279240
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Duitsland heeft echt problemen vanwege hoge gasprijzen... En dat kan ook gevangen worden door onze consumenten.

Tis nog geen winter hè...
Ja dat is idd wel een groot probleem. Ik weet het niet, je zou zomaar gelijk kunnen hebben he.

In hoeverre kan de usa dan lng leveren. Deden ze vorige winter ook geloof ik... zei biden toen niet dat ie het allemaal zou schaffen :p

Plus, dit is een probleem wat bekend is bij iederen, dus hopelijk lossen ze het op voordat winter is coming :D
pi_205279543
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:53 schreef SOG het volgende:

[..]
Ja dat is idd wel een groot probleem. Ik weet het niet, je zou zomaar gelijk kunnen hebben he.

In hoeverre kan de usa dan lng leveren. Deden ze vorige winter ook geloof ik... zei biden toen niet dat ie het allemaal zou schaffen :p

Plus, dit is een probleem wat bekend is bij iederen, dus hopelijk lossen ze het op voordat winter is coming :D
Dont believe it.

Kolen stoken is nu ook uit armoe.
pi_205280066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dont believe it.

Kolen stoken is nu ook uit armoe.
Heb hier een schuur vol hout liggen voor de winter :p

#doomsdaypreppers
pi_205280509
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:44 schreef SOG het volgende:

[..]
Heb hier een schuur vol hout liggen voor de winter :p

#doomsdaypreppers
Beetje droog?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 19:58:12 #286
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_205280845
Gelukkig is de euro het laatste jaar bijna 15% gedaald tegenover de dollar... anders was mijn portefeuille nog harder gezakt in euro bezien althans _O-
Die mag nog veel harder zakken, over twintig jaar voel ik mij dankzij Berkshire Hathaway welhaast een Europeaan in Turkije qua koopkracht... maar dan in Amsterdam :P
pi_205281685
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 19:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Beetje droog?
Zeker.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 19:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Gelukkig is de euro het laatste jaar bijna 15% gedaald tegenover de dollar... anders was mijn portefeuille nog harder gezakt in euro bezien althans _O-
Die mag nog veel harder zakken, over twintig jaar voel ik mij dankzij Berkshire Hathaway welhaast een Europeaan in Turkije qua koopkracht... maar dan in Amsterdam :P
Ja same here. Heb ook expres het leeuwendeel in usa stocks.
A ze presteren historisch beter dan nederland
B zwakke zuideuropese landen beperken de ecb blijkbaar in het verhogen van de rente.

Sta nu 6.1 procent in de min sinds november 2021.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 07:45:25 #288
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205283758
Iemand wel eens gekeken naar Micron Technology?

Schijnt nogal in de belangstelling te staan van een aantal waardebeleggers.

https://finance.yahoo.com/quote/MU?p=MU
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 9 juli 2022 @ 20:51:59 #289
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205289932
Jongens, doe eens even gezellig mee!

AEX / Voorspel de stand van de AEX op 31-12-2022
pi_205294966
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 19:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Als de euro hard verder zakt, dan wordt het hele Europese systeem bedreigd. Als we even aannemen dat dit niet uit elkaar valt, dan lijkt me dat de euro weer gaat stijgen, waarschijnlijk binnenkort al als de houder er weer wat rente over ontvangt.

Ik heb ook veel beleggingen in niet-euro aandelen. Ik overweeg om die deels te verkopen en te vervangen door aandelen met euro inkomsten. Die zijn puur vanwege de wisselkoers al een stuk goedkoper en uiteindelijk heb ik mijn vermogen toch in euro's nodig als ik in Nederland blijf consumeren.

In andere woorden: de non-euro aandelen ongemoeid laten of deze historische dollar/euro wisselkoers winst realiseren.

In Turkije had je eventueel buitenlands vermogen ongemoeid moeten laten (tot nu toe), maar zou de effectiviteit van de ECB dezelfde zijn als die van Turkije's centrale bank?
pi_205295872
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:49 schreef jaco het volgende:

[..]
Als de euro hard verder zakt, dan wordt het hele Europese systeem bedreigd. Als we even aannemen dat dit niet uit elkaar valt, dan lijkt me dat de euro weer gaat stijgen, waarschijnlijk binnenkort al als de houder er weer wat rente over ontvangt.

Ik heb ook veel beleggingen in niet-euro aandelen. Ik overweeg om die deels te verkopen en te vervangen door aandelen met euro inkomsten. Die zijn puur vanwege de wisselkoers al een stuk goedkoper en uiteindelijk heb ik mijn vermogen toch in euro's nodig als ik in Nederland blijf consumeren.

In andere woorden: de non-euro aandelen ongemoeid laten of deze historische dollar/euro wisselkoers winst realiseren.

In Turkije had je eventueel buitenlands vermogen ongemoeid moeten laten (tot nu toe), maar zou de effectiviteit van de ECB dezelfde zijn als die van Turkije's centrale bank?
Ok, maar welke bedrijven denk je dan aan?
  zondag 10 juli 2022 @ 14:57:11 #292
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205297648
Voor veel aex bedrijven profiteer je juist van de gestegen dollar doordat ze hun omzet in dollars draaien. Je hoeft Shell echt niet om te ruilen voor Exxon wat dat betreft.
The End Times are wild
pi_205298463
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 12:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ok, maar welke bedrijven denk je dan aan?
Ik heb een aantal aandelen met overwegend europese aktiviteiten op mijn watchlist, die niet al te duur lijken: Compagnie du Bois Sauvage SA, CTP NV, Henkel AG & Co KGaA, Acomo NV, Leifheit AG. Geen daarvan is duidelijk goedkoop (anders zou ik ze al in portfolio hebben), maar met de extra meevaller bij het wisselen van USD naar EUR durf ik het misschien aan.
pi_205304959
Ah het ging een paar dagen lekker maar vandaag weer in het rood.
  maandag 11 juli 2022 @ 13:32:04 #295
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205307364
Voor het eerste ooit denk ik er over om alles te verkopen omdat het me niet lekker zit met dat gas in Europa.
Wan hoe groot is de kans op het zwarte scenario dat de industrie afgeschaald moet worden straks in de winter?

Corona zie ik ook wel weer wat roer in het eten gooien en dan nog wat inflatie en recessie in de mix.

Alleen is er nu al wel veel van de koers af natuurlijk. Maar toch

Hoe zien jullie dat?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 11 juli 2022 @ 13:40:58 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205307440
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:32 schreef AQuila360 het volgende:
Voor het eerste ooit denk ik er over om alles te verkopen omdat het me niet lekker zit met dat gas in Europa.
Wan hoe groot is de kans op het zwarte scenario dat de industrie afgeschaald moet worden straks in de winter?

Corona zie ik ook wel weer wat roer in het eten gooien en dan nog wat inflatie en recessie in de mix.

Hoe zien jullie dat?
Het beleid bij serieuze problemen is vooral het omlaag brengen van de rente en het bijdrukken van veel geld om uit te delen. Alhoewel dat geen oplossing is, op geen enkele wijze, heeft dat wel tot effect dat op korte termijn de beurzen stijgen (of de euro veel minder waard wordt).
Slecht nieuws is dus vaak goed nieuws nu. In ieder geval oppervlakkig beschouwd.
The End Times are wild
pi_205308469
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het beleid bij serieuze problemen is vooral het omlaag brengen van de rente en het bijdrukken van veel geld om uit te delen. Alhoewel dat geen oplossing is, op geen enkele wijze, heeft dat wel tot effect dat op korte termijn de beurzen stijgen (of de euro veel minder waard wordt).
Slecht nieuws is dus vaak goed nieuws nu. In ieder geval oppervlakkig beschouwd.
De grote vraag is echter of centrale banken nog zoveel steun zullen geven de komende tijd, gezien de fors oplopende inflatie. Voorheen wilde de CBs de inflatie juist verhogen, en dus bereid waren om geld in de economie te pompen. Nu is dat een volledig ander beeld, dus ik vind het gevaarlijk om weer van hetzelfde scenario uit te gaan.. Denk daar nu veel minder compensatie uit zal komen gezien het prijsstabiliteitsmandaat... En daarbij speelt ook nog de eventuele impact op de euro/dollar nog
pi_205308812
PostNL 17% dividend volgens google (zal volgend jaar wss 32 cent per aandeel zijn oid).
pi_205308816
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 15:38 schreef jaco het volgende:

[..]
Ik heb een aantal aandelen met overwegend europese aktiviteiten op mijn watchlist, die niet al te duur lijken: Compagnie du Bois Sauvage SA, CTP NV, Henkel AG & Co KGaA, Acomo NV, Leifheit AG. Geen daarvan is duidelijk goedkoop (anders zou ik ze al in portfolio hebben), maar met de extra meevaller bij het wisselen van USD naar EUR durf ik het misschien aan.
Ah, ken al die bedrijven niet, hoe kom jij er mee in aanraking?
pi_205308824
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:32 schreef AQuila360 het volgende:

Hoe zien jullie dat?
Als je daar bang voor bent dan kan je daar op inspelen... Tegen lagere kosten te hedgen dan uit de markt gaan denk ik, koop dan Tell oid :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')