Parallel nut is context afhankelijk en derhalve een gebrekkig argument, zoals extreem gellustreerd met het geiligheid verhaal.quote:Op zondag 19 juni 2022 01:20 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waar zie jij een parallel tussen tussen geiligheid en angst?
Een groter risico dan wat? Willekeurig ander jaar van hun leven met die grzondheidsaandoening? Heb je daar een bron voor? Geldt dat nu nog steeds?quote:Op zondag 19 juni 2022 01:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mensen met bepaalde aandoeningen lopen door sars-cov-2 een groter risico om ziek te worden en om zieker te worden dan mensen met een goede gezondheid. Daar kan ik COVID-19 prima aan refereren. Je kop in het zand steken, dat is pas fout.
Die had enig effect. Ja.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:40 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik heb daar een andere kijk op, Nederland was totaal onvoorbereid juist door die eerste lockdown is veel narigheid voorkomen.
Aantal cases regio gebonden waren toen heel anders, als een virus wordt gentroduceerd is mitigeren veel effectiever, zeker als mensen er aan mee willen werken.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
het is echt aantoonbaar niet waar
je mag het anders vinden
maar dit is door verschillende wetenschappers al aangetoond
Je weet dat covid zeer waarschijnlijk al eerder in NL was..quote:Op zondag 19 juni 2022 08:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Aantal cases regio gebonden waren toen heel anders, als een virus wordt gentroduceerd is mitigeren veel effectiever, zeker als mensen er aan mee willen werken.
Binnen Brabant zelf bleef het gewoon tekeer gaan toen, maar het stak geen vlammetjes aan elders.
Jawel, en onder specifieke omstandigheden kan er een steekvlam komen.En dat was in Brabant met Carnaval. Bijv.quote:Op zondag 19 juni 2022 12:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je weet dat covid zeer waarschijnlijk al eerder in NL was..
De ontruiming van die trein in Gent bleek trouwens paniek om niks. Die vrouwen hadden helemaal geen apenpokken, maar een onschuldige huidaandoening:quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
jaja was in Gent Sint-Pieters station
iets ivm enkele zwartrijders die werden aangesproken, symptomen vertoonden van "iets", zeiden dat ze schurft hadden, conducteur geloofde hen niet en heeft hulpdiensten gebeld die ze mee genomen hebben. Paar uur later staat het al in de krant "apenpokken"
quote:Geen besmettingen met apenpokken in trein Gent-Sint-Pieters https://www.standaard.be/cnt/dmf20220616_95374377
Het zal dan wel aan mij liggen maar ik snap geen hol van je vergelijking. Het zijn allebei menselijke driften maar met een heel ander doel.quote:Op zondag 19 juni 2022 08:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Parallel nut is context afhankelijk en derhalve een gebrekkig argument, zoals extreem gellustreerd met het geiligheid verhaal.
Dat je argument geen grond heeft omdat "nut" context afhankelijk is, allright.quote:Op zondag 19 juni 2022 15:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het zal dan wel aan mij liggen maar ik snap geen hol van je vergelijking. Het zijn allebei menselijke driften maar met een heel ander doel.
Begrijp je wat ik schrijf? Je lijkt te vergeten dat COVID-19 nog een vrij nieuwe ziekte is en dat we alle gevolgen van een doorgemaakte infectie nog lang niet helder hebben.quote:Op zondag 19 juni 2022 08:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Een groter risico dan wat? Willekeurig ander jaar van hun leven met die grzondheidsaandoening? Heb je daar een bron voor? Geldt dat nu nog steeds?
Oh dan mensen zonder klachten, ja maar dat zei ik nou net, dat verschil bestond altijd al, dat maakt covid niet(!) uniek.
Begrijp je wat ik zeg(?).
Niet mee eensquote:Op zondag 19 juni 2022 15:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat je argument geen grond heeft omdat "nut" context afhankelijk is, allright.
Dat nut context afhankelijk is?quote:
Het gemuteerde broertje van sars cov 1 is niet helemaal nieuw h. Of moeten we ons om de haverklap voor de nieuwe Influenza variant zorgen maken? Ik heb wel wat beters te doen. Zou jij ook moeten doen.quote:Op zondag 19 juni 2022 15:24 schreef Jippie het volgende:
[..]
Begrijp je wat ik schrijf? Je lijkt te vergeten dat COVID-19 nog een vrij nieuwe ziekte is en dat we alle gevolgen van een doorgemaakte infectie nog lang niet helder hebben.
Wie zegt dat jij of ik daar zorgen om moet maken? Ik benoemde dat mensen met een 'zwakke gezondheid' hun eigen keuze maken en bijv. nog steeds mondkapjes dragen. En elk jaar hun griepprik halen. Jij komt met een vergelijking die nergens op slaat. Elke mutatie kan weer specifieke eigenschappen ontwikkelen waardoor besmettelijkheid, ziektebeeld en impact kunnen verschillen van voorgaande versies.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het gemuteerde broertje van sars cov 1 is niet helemaal nieuw h. Of moeten we ons om de haverklap voor de nieuwe Influenza variant zorgen maken? Ik heb wel wat beters te doen. Zou jij ook moeten doen.
Verder totaal niet interessant. Als Covid erg is voor je is Influenza dat ook. Daar weten we ondertussen meer dan genoeg van namelijk.
Hey ik ben er ff klaar mee. Ik weet niet hoe jouw gedachtes werken maar je zit op een compleet andere golflengte.quote:Op zondag 19 juni 2022 19:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wie zegt dat jij of ik daar zorgen om moet maken? Ik benoemde dat mensen met een 'zwakke gezondheid' hun eigen keuze maken en bijv. nog steeds mondkapjes dragen. En elk jaar hun griepprik halen. Jij komt met een vergelijking die nergens op slaat. Elke mutatie kan weer specifieke eigenschappen ontwikkelen waardoor besmettelijkheid, ziektebeeld en impact kunnen verschillen van voorgaande versies.
Oh natuurlijk, geilheid eindigt altijd in een zwangerschap
Jij reageerde op mij, dat vermoeden van een andere golflengte daar ben ik het dan wel met je eensquote:Op zondag 19 juni 2022 19:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hey ik ben er ff klaar mee. Ik weet niet hoe jouw gedachtes werken maar je zit op een compleet andere golflengte.
Niks wat je zegt heeft wat met wat ik zeg te maken.
https://www.americaoutlou(...)of-genetic-vaccines/quote:As with all the products, according to their clinical trials, they are only meant for people who have not had COVID-19 respiratory illness and should not be used in COVID-19 recovered patients since they were excluded from the clinical trials because of lack of expected benefit and the anticipation of harm.
quote:Oproep bedrijfsleven: Neem basisregels weer in acht tegen corona
Ondernemersorganisaties roepen iedereen op zich weer aan de basisregels te houden om het oplopende aantal coronabesmettingen te beperken. ‘Thuiswerken bij klachten en goed ventileren: het is allemaal weer belangrijk nu het aantal coronabesmettingen in Nederland oploopt en de vakantieperiode zelfs nog moet beginnen’, stellen VNO-NCW en MKB-Nederland. Het bedrijfsleven, dat al met personeeltekorten kampt, maakt zich grote zorgen over uitval van personeel nu het aantal coronabesmettingen weer rap toeneemt. Om een lockdown in het najaar te voorkomen, roepen ze hun achterban daarom op om n al de basisregels in acht te nemen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)gen-corona~a65f3bf3/
precies.quote:Op zondag 19 juni 2022 19:04 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat je angst vergelijkt met geilheid, zijn beide menselijke driften maar met een ander doel.
Net als dat je een vliegtuig met een fiets vergelijkt? Zijn beiden transportmiddelen.quote:Op maandag 20 juni 2022 15:43 schreef Orwell het volgende:
[..]
precies.
dus je kunt ze prima met elkaar vergelijken.
dat heb je namelijk net zelf gedaan.
Oooooh , nu word ik bang (NOT) Ik heb nog wat corona virusjes voor haar, gratis en voor niksquote:
Weer een supergeile pagina vol sexy grafiekjes enzoquote:Weer meer dan 1.000 coronapatinten in ziekenhuizen, aantal nieuwe besmettingen stijgt met 46 procent
In de Belgische ziekenhuizen is het aantal coronapatinten weer gestegen tot boven de 1.000. Ook het aantal nieuwe besmettingen blijft toenemen, nu met bijna de helft. Dat blijkt uit gegevens van gezondheidsinstituut Sciensano.
https://www.hln.be/binnen(...)46-procent~a356fdff/
Ik lees vanmorgen hier 500..quote:Op dinsdag 21 juni 2022 08:17 schreef UncleScorp het volgende:
Belgi
[..]
Weer een supergeile pagina vol sexy grafiekjes enzo
![]()
Ik haal zo mn stijve arm uit mn mouw
Ze krijgt ietwat tegengas🤣quote:
Een feeks dat is het die de boel opstookt.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 10:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ze krijgt ietwat tegengas🤣
Ze gooit er ook nogal wat desinformatie uit en wordt daar aan alle kanten met de neus op de feiten gedrukt
Dat grote test centrum bij Sloterdijk heel lang weg is en echt nooit druk was geweest.... gewoon een aantal uitzendkracht waren er met niks of heel weinig te doen was.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Een feeks dat is het die de boel opstookt.
Bij mijn werk stond gisteren weer eens een GGD-testbus. Af en aan gingen er toch weer mensen naar binnen. Storm liep het iig niet.
quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Bij mijn werk stond gisteren weer eens een GGD-testbus. Af en aan gingen er toch weer mensen naar binnen. Storm liep het iig niet.
quote:Coronagevallen schieten omhoog: ‘Basismaatregelen juist nu belangrijk’
Het aantal vastgestelde coronabesmettingen stijgt snel. In de afgelopen week kregen 26.462 mensen na een bezoek aan een GGD-testlocatie te horen dat ze het coronavirus hebben opgelopen. Dat is het hoogste aantal sinds 12 april, ruim twee maanden geleden. Zelftesten worden niet genoteerd, dus het werkelijke aantal zal hoger liggen.
Vorige week meldde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) dat het in zeven dagen tijd 15.526 positieve tests had geregistreerd. Dit betekent dat het het aantal bevestigde besmettingen in een week met 70 procent is gestegen. In twee weken is het aantal bijna verdrievoudigd.
https://www.ad.nl/binnenl(...)belangrijk~a9401559/
Als alle kwetsbare mensen nu mondkapjes gaan dragen weten we precies van wie we afstand moeten houden en kunnen we verder normaal doen.quote:
Fuck die idiots.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:24 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Als alle kwetsbare mensen nu mondkapjes gaan dragen weten we precies van wie we afstand moeten houden en kunnen we verder normaal doen.
Waarom deel je foute propaganda?quote:
Dat wijf is knettergek.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 10:56 schreef greysbones het volgende:
[ twitter ]
https://www.ad.nl/gezond/(...)pq7KRl1yb4&fs=e&s=cl
Wat een onzin durven ze te beweren in naam der wetenschap, onzin die nog geen 10 uur later in de krant onderuit wordt gehaald
Jij post ook in het centrale topic van het coronasubforum. Ook daar lees je de posts van de users dat de cijfers stijgen vanwege de BA4 en BA5 variant. is het dan ineens niet meer een verzinsel van Koopmans? Daar hoor ik je daar niet over.quote:
Nee dat is nog feitelijk, maar ook propaganda want de nieuwswaarde is nihil, maar wordt gebracht als probleem.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij post ook in het centrale topic van het coronasubforum. Ook daar lees je de posts van de users dat de cijfers stijgen vanwege de BA4 en BA5 variant. is het dan ineens niet meer een verzinsel van Koopmans? Daar hoor ik je daar niet over.
Ik gaf antwoord op de bewering van een user hier dat er nauwelijks meer getest wordt. Er wordt juist weer meer getest, vooral na de oproep van het RIVM om dat te gaan doen. In 2 weken tijd is het aantal positieve tests verdrievoudigd. Vergelijkbare cijfers zien we in zo'n beetje al de landen om ons heen. In Belgi zijn de cijfers bijvoorbeeld nog 2x zo hoog.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee dat is nog feitelijk, maar ook propaganda want de nieuwswaarde is nihil, maar wordt gebracht als probleem.
Toch merk ik dat het sentiment verschuift of aan het verschuiven isquote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gaf antwoord op de bewering van een user hier dat er nauwelijks meer getest wordt. Er wordt juist weer meer getest, vooral na de oproep van het RIVM om dat te gaan doen. In 2 weken tijd is het aantal positieve tests verdrievoudigd. Vergelijkbare cijfers zien we in zo'n beetje al de landen om ons heen. In Belgi zijn de cijfers bijvoorbeeld nog 2x zo hoog.
Dat heeft wel nieuwswaarde en door het als propaganda af te doen ontken je dat.
Mensen zijn coronamoe. Het is ook niet niets, al 3 jaar lang in een zware pandemie.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
Toch merk ik dat het sentiment verschuift of aan het verschuiven is
Bij berichten van AD ed zie je veel meer commentaar op het bericht en mensen die het niet meer geloven
ik zie het als een gecreerde pandemiequote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mensen zijn coronamoe. Het is ook niet niets, al 3 jaar lang in een zware pandemie.
Toch knap dat de hele wereld al die jaren het complot in stand kan houden.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik zie het als een gecreerde pandemie
Corona is er gewoonquote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Toch knap dat de hele wereld al die jaren het complot in stand kan houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |