abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juni 2022 @ 15:24:09 #31
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205041345
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 13:46 schreef _serial_ het volgende:

Marino is zoals gebruikelijk viesmad.
Nee, hier is iedereen lekker gezellig :+
pi_205041383
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 15:16 schreef josja het volgende:

[..]
Nee, ik heb al een schijthumeur en ik zie de bui ook alweer hangen. En het aanzwengelende gejengel zint me al helemaal niet. Nog even een fikse stijging en ik zie die verrekte kappen alweer tevoorschijn komen. Ik wil niet meer :'( De FFP2 brigade staat ook weer op op twitter bleergh.
Burgerlijke ongehoorzaamheid.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205041428
quote:

[..]
Nee, ik heb al een schijthumeur en ik zie de bui ook alweer hangen. En het aanzwengelende gejengel zint me al helemaal niet. Nog even een fikse stijging en ik zie die verrekte kappen alweer tevoorschijn komen. Ik wil niet meer :'( De FFP2 brigade staat ook weer op op twitter bleergh.
Ach nee joh, gewoon een paar weekjes (2-3) gepiep waarna de "zomergolf" weer voorbij is.

Laatste tijd heb ik overigens veel in het OV gezeten, maar een mondkapje zie je zelden, laat staan zo'n FFP2 ding. Blijkbaar wonen die mondkapjesroepers niet bij mij in de provincie.

Of zijn het gewoon mensen die zelf nooit met het OV gaan maar wel vinden dat andere mensen ze op moeten?
pi_205041490
Zolang dit virus niet veel ziekmakender wordt voorzie ik weinig problemen eerlijk gezegd. Wellicht dat er weer een thuiswerkadvies komt in de wintermaanden, maar dat is dan ook alles. Er zal heus wel een stijging komen in aantal zkhs opnames onder zwakkeren (die een booster weigeren) maar de overige mensen krijgen een snotneus en wellicht een beetje koorts en dat is het dan.

Denk dat 90% van de mensen al op een natuurlijke manier in aanraking is gekomen met het virus. Iedereen weet voor zichzelf hoe ziek hij/zij daarvan geworden is. Als het virus niet veranderd zal het waarschijnlijk niet erger worden dan de eerste keer. Kortom, alle zwakkeren gaan boosteren vanaf eind augustus/september en wellicht nog een vrijwillige booster aanbieden voor de overigen (geen QR maatschappij) en dan moeten we de winter wel doorkomen in mijn optiek.
pi_205041498
Prik 1... 3 weken wachten.. optie voor prik 2, maar ziek worden, 8 weken wachten voor prik 2..... Dan mag je prik 2, dan na prik 2, 2 weken wachten voordat de status op groen gaat.

13 weken om "gevaccineerd" te worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 13 juni 2022 @ 16:07:24 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205041563
Heerlijk om de social media trends te volgen.. nog geen jaar geleden riepen alle sectoren om het hardst dat ze zelf wel plannen hadden en die graag wilden uitvoeren. Nu hebben we een minister die zegt ik wil het graag bij de sectoren neerleggen want die hebben plannen.

En nu zeggen de sectoren, ja maar we hebben geen plannen hoor je moet ons sturen want wij kunnen niet zomaar met plannen komen.

:D

Een minister die over corona gaat kan het nooit goed doen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205041573
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 14:43 schreef josja het volgende:
Maatregelenladder... christus, ik heb nu al geen zin meer in de herfst en winter. Gaan we weer met het hele circus. ram er nog wat boosters in bij de liefhebbers en hou verder op met zeuren alsjeblieft.
Ben dit jaar al naar drie concerten geweest, straks nog op vakantie en veel uit eten / terras. Ga ik met corona wel weer in winterslaap :O :M
Facts don't care about your feelings
pi_205041694
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 15:53 schreef ludovico het volgende:
Prik 1... 3 weken wachten.. optie voor prik 2, maar ziek worden, 8 weken wachten voor prik 2..... Dan mag je prik 2, dan na prik 2, 2 weken wachten voordat de status op groen gaat.

13 weken om "gevaccineerd" te worden.
Tja, mijn hepatitis B vaccinatie duurde een dik half jaar met 3 inentingen :P
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator maandag 13 juni 2022 @ 16:41:11 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205041721
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 16:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ben dit jaar al naar drie concerten geweest, straks nog op vakantie en veel uit eten / terras. Ga ik met corona wel weer in winterslaap :O :M
Mijn concerten agenda staat voor dit jaar op 3 festivals en 2 concerten en nog 3 upcomming

toch wel een harde periode hoor aantal concerten bezocht (festival telt voor 1)

2018: 18
2019: 27
2020: 3
2021: 1
2022: 5 (maar nog niet af)

Het is allemaal maar karig.
pi_205041819
quote:
88s.gif Op maandag 13 juni 2022 16:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Heerlijk om de social media trends te volgen.. nog geen jaar geleden riepen alle sectoren om het hardst dat ze zelf wel plannen hadden en die graag wilden uitvoeren. Nu hebben we een minister die zegt ik wil het graag bij de sectoren neerleggen want die hebben plannen.

En nu zeggen de sectoren, ja maar we hebben geen plannen hoor je moet ons sturen want wij kunnen niet zomaar met plannen komen.

:D

Een minister die over corona gaat kan het nooit goed doen :D
Bron?
En alsof een sector maar iets in te brengen heeft. :')
Go hard or go home
pi_205041826
Als ik een sector was zou ik een plan indienen waar je open kan blijven en men houdt maar afstand ofzo.
Zoals Zweden maar oh ja, daar zijn ze inmiddels allemaal dood. Opdat we niet vergeten.
Go hard or go home
  maandag 13 juni 2022 @ 17:03:47 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205041861
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 16:59 schreef Noek het volgende:
Als ik een sector was zou ik een plan indienen waar je open kan blijven en men houdt maar afstand ofzo.
Zoals Zweden maar oh ja, daar zijn ze inmiddels allemaal dood. Opdat we niet vergeten.
En dan wordt je gesloten omdat er allemaal fotos van jouw business verschijnen op social media dat die regel niet gehandhaafd wordt, en als je die wel handhaaft ga je faillait want te weinig omzet.

Het is alsof een ondernemer mag kiezen: je hart, lever, of longen afstaan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_205041887
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  maandag 13 juni 2022 @ 17:24:14 #44
65846 Bocaj
47th President.
  Moderator maandag 13 juni 2022 @ 17:24:28 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205042021
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 16:57 schreef Noek het volgende:

[..]
Bron?

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:07 schreef Alarmonoff het volgende:
[ afbeelding ]
  maandag 13 juni 2022 @ 17:25:03 #46
65846 Bocaj
47th President.
pi_205042025
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:07 schreef Alarmonoff het volgende:
[ afbeelding ]
Incapabele clowns zijn het!
pi_205042029
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 15:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
'
Dat er überhaupt bijna alleen maar aan algehele "maatregelen" gedacht wordt, is al treurig.
Is bijna een verslaving geworden voor sommigen. Een soort itch. Een tijdje geen corona nieuws; kleine stijging ergens en het begint weer te jeuken.

Het CTB, de mondkappen e.d. zie ik in het najaar wel weer tevoorschijn komen. Ook als het niet nodig is. ''Gewoon voor de zekerheid'' is als argument vaker gebruikt. Omdat ze het toch wel eng vinden allemaal.

Ze zouden maar met een paar zaken bezig moeten zijn: meer zorg capaciteit, boosters voor mensen die het willen + risico groepen, maar vooral ook acceptatie. Niet iedereen is te redden in het leven, we kunnen niet alles onder controle hebben. Is een keer mooi geweest zou je denken, maar verrassend veel mensen die toch telkens maar weer uit zijn op nieuwe beperkingen. Bewust, of onbewust.
pi_205042129
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 16:57 schreef Noek het volgende:

[..]
Bron?
En alsof een sector maar iets in te brengen heeft. :')
Sector: ‘Ja, we willen met loop paden ed open proberen te blijven’.

Overheid: ‘deal, over een week mogen jullie alsnog dicht, we hebben het iig geprobeerd’!

Zie voorgaande jaren
pi_205042154
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Is bijna een verslaving geworden voor sommigen. Een soort itch. Een tijdje geen corona nieuws; kleine stijging ergens en het begint weer te jeuken.

Het CTB, de mondkappen e.d. zie ik in het najaar wel weer tevoorschijn komen. Ook als het niet nodig is. ''Gewoon voor de zekerheid'' is als argument vaker gebruikt. Omdat ze het toch wel eng vinden allemaal.

Ze zouden maar met een paar zaken bezig moeten zijn: meer zorg capaciteit, boosters voor mensen die het willen + risico groepen, maar vooral ook acceptatie. Niet iedereen is te redden in het leven, we kunnen niet alles onder controle hebben. Is een keer mooi geweest zou je denken, maar verrassend veel mensen die toch telkens maar weer uit zijn op nieuwe beperkingen. Bewust, of onbewust.
Mocht het zover komen dan zou het CTB wel een enorm zwaktebod zijn. Zadel je weer <35 op met het 60+ probleem.

Maar ja, alles om maar niet gericht en effectief te werk te gaan maar "solidair".
pi_205042225
Ik zou willen dat er zoveel lawaai gemaakt werd over de inflatie en het gestegen prijspeil.
  maandag 13 juni 2022 @ 18:21:56 #51
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205042334
Wat een incompetentie zetelt er toch in Den Haag.
  maandag 13 juni 2022 @ 18:29:26 #52
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205042382
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Sector: ‘Ja, we willen met loop paden ed open proberen te blijven’.

Overheid: ‘deal, over een week mogen jullie alsnog dicht, we hebben het iig geprobeerd’!

Zie voorgaande jaren
Maar wel eerst ff lekker de vloeren stickeren met z'n allen. Jammer dat corona nog steeds niet geaccepteerd kan worden als iets wat je af en toe kan overkomen. Het mag even duren. Maar goed, tegen de tijd dat men het inziet starten we gewoon weer een mooie rapportage over 'Long Covid' Jannie en IC Piet die nog steeds niet kan lopen na 3 maanden ziekenhuis.. dan een ernstig kijkende arts & twitter infectioloog er over laten discusseren op OpEen. Herhalen en herhalen net zo lang tot NL smeekt om een lockdown, want als het niet helpt, dan is er niets verloren. Kleine moeite.

Gelukkig weinig tijd om ons druk te maken over de corona aanpak.. andere vragen zijn immers of het huis nog te verwarmen is deze winter, of er nog iets overblijft van de koopkracht van ons toekomstig pensioen en hoe lang we het nog kunnen veroorloven om dagelijks op benzine naar het werk te rijden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 13 juni 2022 @ 19:28:57 #53
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_205042886
Vanavond Kuipers bij Nieuwsuur.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  maandag 13 juni 2022 @ 19:50:11 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205043048
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:28 schreef jcdragon het volgende:
Wat zou ie komen doen, vast een voorschot nemen op zijn gereedschapskist als de sectoren niet zelf de besmettingen omlaag krijgen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205043182
Het is hier weer gezellig druk.
Tap tap tap
pi_205043238
quote:
De lockdowns komen er weer aan! *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205043274
quote:
Verhaal dat ze een plan hebben als de cijfers oplopen (lees geen plan).
pi_205043280
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De lockdowns komen er weer aan! *O*
Eindelijk even bijkomen van alle drukte.
Tap tap tap
pi_205043290
quote:

[..]
In Duitsland zijn die kappen in het OV nog steeds niet afgeschaft. Lekker zweten met 30 graden + FFP2 :')
  maandag 13 juni 2022 @ 20:16:00 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205043316
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
In Duitsland zijn die kappen in het OV nog steeds niet afgeschaft. Lekker zweten met 30 graden + FFP2 :')
Controleren ze daar nog echt op dan? Volgens mij kun je gewoon zonder de metro in Berlin in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')