Er komt ook een hoop fijnstof van de banden, dat lost een EV niet op.quote:Op maandag 13 juni 2022 00:13 schreef einzeinz het volgende:
Luchtkwaliteit lost zichzelf op doordat steeds meer mensen elektrisch beginnen te rijden.
Ik woon tegen een 50 km weg aan (waar ze als idioten rijden dus tikken sommigen vast de 80 aan) en je went wel aan het geluid. Op de slaapkamer hoor je het wel, maar oordoppen zijn mijn reddingquote:Op maandag 13 juni 2022 07:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Er komt ook een hoop fijnstof van de banden, dat lost een EV niet op.
Ik kan niet tegen het constante geluid van zo'n weg, dus ik zou het nooit doen.
Heb je die locatie al in de realiteit bekeken?quote:Op zondag 12 juni 2022 23:05 schreef matigeuser het volgende:
... op Funda ons droomhuis.
Op Google Maps..
Slijtage van de banden is echt minimaal hoor. Het scheelt als als je diesel en benzinewagens van de weg haalt. Dus als daar over 5 à 10 jaar een pak elektrische auto's (of een meerderheid) rijden, dan zul je sowieso een betere lucht hebben.quote:Op maandag 13 juni 2022 07:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Er komt ook een hoop fijnstof van de banden, dat lost een EV niet op.
Ik kan niet tegen het constante geluid van zo'n weg, dus ik zou het nooit doen.
Ik woon in een eenrichtingsstraat en dagelijks heb je er 1 of 2 die foutief rijden. De postbode sowieso altijd omdat hij anders een hele lus moet rijden door de straten.quote:Op maandag 13 juni 2022 07:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik woon tegen een 50 km weg aan (waar ze als idioten rijden dus tikken sommigen vast de 80 aan) en je went wel aan het geluid. Op de slaapkamer hoor je het wel, maar oordoppen zijn mijn reddingBeneden in de huiskamer hoor ik het nauwelijks meer. Ook hier een geluidswal van een hoop bomen en groen, maar ik geloof niet dat ze een hoop geluid tegenhouden.
Mensen kijken ook niet meer in het verkeer. In plaats daarvan verwachten ze dat anderen wel voor ze kijkenquote:Op maandag 13 juni 2022 09:03 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ik woon in een eenrichtingsstraat en dagelijks heb je er 1 of 2 die foutief rijden. De postbode sowieso altijd omdat hij anders een hele lus moet rijden door de straten.
Maar vaak zijn het eigenlijk gewoon buurtbewoners. Heel veilig is het ook niet omdat ik de neiging heb in mijn straat om maar naar één kant te kijken. Komt er plots van de andere kant een auto aangereden
Verder niet echt last van veel verkeer. Ik woon in de stad en zoals ik zei is het voor mijn woning één richting. Dat maakt het veel rustiger.
Bij ons is voetpad parkeren een probleem. Voetpaden zijn compleet kapot gereden.
ja, te belachelijk voor woorden inderdaad. Rijd je tegen de richting in, moet je remmen voor mensen die niet verwachten dat je vanuit de verkeerde richting komt.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen kijken ook niet meer in het verkeer. In plaats daarvan verwachten ze dat anderen wel voor ze kijken
Ja, dat zou mijn woongenot behoorlijk verpesten, als ik in m'n eigen huis met oordoppen moet slapen...quote:Op maandag 13 juni 2022 07:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik woon tegen een 50 km weg aan (waar ze als idioten rijden dus tikken sommigen vast de 80 aan) en je went wel aan het geluid. Op de slaapkamer hoor je het wel, maar oordoppen zijn mijn reddingBeneden in de huiskamer hoor ik het nauwelijks meer. Ook hier een geluidswal van een hoop bomen en groen, maar ik geloof niet dat ze een hoop geluid tegenhouden.
Nu moet ik wel zeggen dat ik al jaren met oordoppen slaap, ook in ons vorige huis waar we vrij rustig woonden. Het moet voor mij zo goed als stil zijn als ik ga slapen, ik ga anders op elk geluidje letten. Gewoon psychisch dingetje dusquote:Op maandag 13 juni 2022 11:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat zou mijn woongenot behoorlijk verpesten, als ik in m'n eigen huis met oordoppen moet slapen...
Ja, we hebben woensdag een bezichtiging. Maar we zijn afgelopen vrijdag al even gaan kijken en hebben op het speeltuintje voor het huis even gezeten om het geluid te 'testen'.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Heb je die locatie al in de realiteit bekeken?
Dat zou voor mij de doorslag geven, niet enkel wat je online erover kunt vinden.
Zulke verhalen van buren vooral negeren, tenzij hij bij de gemeente/provincie werkt en dit onder zijn hoede heeft.quote:Op maandag 13 juni 2022 13:36 schreef matigeuser het volgende:
Volgens een buurman ligt er nu 'goedkoop' asfalt op de weg en komt er over 2 jaar 'geluidsdempend asfalt' te liggen. Dat kan in de praktijk een dB of 3-4 schelen lees ik.
Exact dat laatste. Je weet het niet. Ga niet van uit dat de situatie verbetert. Er kan net zo goed verderop een nieuw terrein ontwikkeld worden, of een andere route wordt afgesloten, en je hebt een hoop nieuw verkeer op de weg.quote:Op maandag 13 juni 2022 13:56 schreef ueberduitser het volgende:
Als je al twijfel hebt, gewoon niet doen. Ook de 2e bezichtiging niet.
Wij verkopen o.a. ons huis omdat, vooral mijn vrouw, wij niet meer kunnen tegen het verkeerslawaai. 9 jaar geleden was de weg voor ons huis nog redelijk rustig, maar het aantal verkeersbewegingen is zo toegenomen, dat het gewoon niet leuk meer is.
[..]
Zulke verhalen van buren vooral negeren, tenzij hij bij de gemeente/provincie werkt en dit onder zijn hoede heeft.
Hoe is de bezichtiging gegaan?quote:Op maandag 13 juni 2022 13:36 schreef matigeuser het volgende:
Ja, we hebben woensdag een bezichtiging.
Het zijn daarbij ook de onveiligste wegen, onverstandig om er kinderen rond te laten lopen.quote:Op maandag 13 juni 2022 00:14 schreef skrn het volgende:
Ligt heel erg aan of verkeer moet remmen of optrekken op dat stukje n-weg naast het huis. Dat vergroot uitstoot en overlast aanzienlijk.
Uiteindelijk toch vanaf gezien. Het heeft geen zin om verliefd te gaan worden op een huis als de afstand tot de weg toch echt de doorslag gaat geven. En alleen qua geluid al vind ik het toch geen goede optie. En qua luchtkwaliteit denk ik ook niet. Dus laten schieten.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:20 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hoe is de bezichtiging gegaan?
Mijn ervaring: of je kunt wonen met geluid is zeer persoonlijk.
Wij hadden een stel in de omgeving dat aan de doorgaande dorpsweg kwam te wonen. Niet te doen voor hun (terwijl anderen daar weer totaal geen last van hadden).
Zelf heb ik ooit een (huur)woning bezichtigd die ook aan de doorgaande weg lag. Met klinkers. Klonk meteen een stuk harder dan asfalt en ik kon me er bij de bezichtiging niet overheen zetten. Woning laten schieten.
Ik heb in een (huur)huis gewoond in een heel rustig stukje. MAAR er stonden daar vaak auto's stationair te draaien om te wachten op buren die ze zouden oppikken (soort van flat voor mij).Regelmatig gek van het geluid geworden
![]()
. Ooh, dat vond ik ECHT gekmakend.
En nu woon ik in een (huur)huis aan weer een doorgaande weg. En hier vind ik het acceptabel/prima. Geeft ook wel wat reuring/gezelligheid. Ik heb wel bij bezichtiging gekeken of ik me van het geluid kon afsluiten door de ramen dicht te doen, mocht ik dat echt even nodig hebben. En dat was mogelijk. Dus daarmee werd het aanvaardbaar. 's Nachts is het hier vrijwel helemaal stil, al wil er nog wel eens een gek met 80km/u door de straat rausen, maar dat trekt ook wel weer weg. Ik ben allang blij dat de auto's hier niet stationair draaien![]()
Kortom: het hangt van allerlei factoren af, maar vooral van jezelf. Eén ding weet ik wel: als het nu al irriteert, dan gaat het NIET wennen. En dan moet je er niet willen wonen.
Snap ik. En misschien is het met een koopwoning nog wel wat anders dan met een huurwoning. Als ik het zat en, ben ik 'zo' weer weg. Maar misschien hangt het ook samen met hoe enorm je omhoog zit om een nieuwe woning te vinden (concessies enzo, you know).quote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:33 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Uiteindelijk toch vanaf gezien. Het heeft geen zin om verliefd te gaan worden op een huis als de afstand tot de weg toch echt de doorslag gaat geven. En alleen qua geluid al vind ik het toch geen goede optie. En qua luchtkwaliteit denk ik ook niet. Dus laten schieten.
Ik snap heel goed dat dat soort geluiden op een gegeven moment irritant gaan worden. En ook al 'filtert' je brein ze eruit waardoor je het niet echt meer hoort, dan nog is je brein daar wel continu mee bezig. Kan ook niet goed zijn voor je stressniveau's denk ik.
Dat is half waar. Ten eerste zal het nog minstens 20 jaar duren voordat het percentage verbrandingsmotoren echt laag is (zeg kleiner dan 10%). Tevens heb je met electrische voertuigen nog steeds remstof en stof van bandenslijtage.quote:Op maandag 13 juni 2022 00:13 schreef einzeinz het volgende:
Luchtkwaliteit lost zichzelf op doordat steeds meer mensen elektrisch beginnen te rijden.
wat is dit nu van ongefundeerde aanname?quote:Op zondag 12 juni 2022 23:23 schreef Dries4Ever het volgende:
Als je huis tussen de achtertuin en de weg staat zul je het niet horen
in de kamers die grenzen aan de achtertuin is het ook geen probleem
enkel de kamers aan de voorkant van het huis zullen snachts kut zijn tenzij je er maatregelen neemt, triple glas, geen ventilatie roosters en rolluiken
Preciesquote:Op maandag 27 juni 2022 11:49 schreef Holenbeer het volgende:
wat is dit nu van ongefundeerde aanname?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |