Vraag me altijd af hoe zulke fouten in een nieuwsartikel komen. Grammaticacontrole staat uit?quote:Advocaat Annemiek van Spanje, die de belangen van de kinderen en vriendin van Peter R. de Vries behartigd, vond het opvallend dat Delano G. opeens toch een verklaring aflegde.
Journalistieke verloedering in dit land.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Vraag me altijd af hoe zulke fouten in een nieuwsartikel komen. Grammaticacontrole staat uit?
Dit was dan AT5, maar zie het ook vaak bij de NOS. Dus dan heb je en maling aan de check van Word, lees je zelf je artikel niet nogmaals voor je publiceert en is er blijkbaar geen tweede persoon (hoofdredacteur?) die het eventjes leest ter controle. Verbazingwekkend.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:28 schreef Sked het volgende:
[..]
Journalistieke verloedering in dit land.
denk dat het bij behartigd niet werkt omdat het ook als heeft behartigd kan, dan komt het aan op taalvaardigheidquote:Op donderdag 16 juni 2022 11:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Vraag me altijd af hoe zulke fouten in een nieuwsartikel komen. Grammaticacontrole staat uit?
Ik weet niet of ze tikken in Word of hun eigen systemen daarvoor gebruiken. Steeds meer platforms lijken erin mee te gaan dat het allemaal veel en snel moet zijn en dat gaat ten koste van de kwaliteit.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:39 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dit was dan AT5, maar zie het ook vaak bij de NOS. Dus dan heb je en maling aan de check van Word, lees je zelf je artikel niet nogmaals voor je publiceert en is er blijkbaar geen tweede persoon (hoofdredacteur?) die het eventjes leest ter controle. Verbazingwekkend.
Dan zou het de naam grammaticacontrole nauwelijks waard zijn als het dat niet herkent als aandachtspunt.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk dat het bij behartigd niet werkt omdat het ook als heeft behartigd kan, dan komt het aan op taalvaardigheid
geen idee hoe het precies werkt die controle maar er wordt meestal alleen naar woorden gekeken en niet naar zinnenquote:Op donderdag 16 juni 2022 11:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dan zou het de naam grammaticacontrole nauwelijks waard zijn als het dat niet herkent als aandachtspunt.
Waarschijnlijk typen ze het in Notes op de iPhonequote:Op donderdag 16 juni 2022 11:43 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze tikken in Word of hun eigen systemen daarvoor gebruiken. Steeds meer platforms lijken erin mee te gaan dat het allemaal veel en snel moet zijn en dat gaat ten koste van de kwaliteit.
wat leukquote:Op donderdag 16 juni 2022 10:21 schreef onlogisch het volgende:
Dinsdag komen er 2 kittens.
@:Scrummie @:GGMM @:maxi-mus
Excuses mogen er ook niet zijn met zulke simpele dingen, misschien zijn het gewoon waardeloze stagiaires. Die zijn ook altijd meer dan welkom voor het neerpennen voor kutstukjes.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Waarschijnlijk typen ze het in Notes op de iPhoneEr zal vast wat tijdsdruk op staan maar het is nou niet alsof er honderden artikelen per dag uitkomen bij een en dezelfde nieuwsbron.
Erg leuk! Graag tzt pics.quote:Op donderdag 16 juni 2022 10:21 schreef onlogisch het volgende:
Dinsdag komen er 2 kittens.
@:Scrummie @:GGMM @:maxi-mus
@Skedquote:'Schiphol gaat deze zomer vluchten schrappen, tienduizenden reizigers gedupeerd'
32 minuten geleden · Aangepast 18 minuten geleden · Door AT5/NH Amsterdam
Omdat Schiphol het personeelstekort bij de handbagagecontrole deze zomer niet meer gaat verhelpen, gaat de luchthaven vluchten grappen.
Dat zou leuk zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:16 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem op de immer vervelende Hikaru en dan een slachting door Magnus.
Schaak je zelf ook?quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:16 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem op de immer vervelende Hikaru en dan een slachting door Magnus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |