Precies. Moeten ze hun auto maar hoger afstellen.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat de Mercedes een zwarte vlag krijgt vanwege teveel stuiteren
Heb je de ick gekregen van LI?quote:Op maandag 13 juni 2022 14:55 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik ben bezig me door afl 1 heen te worstelen.
Ik voel me heel knapquote:Op maandag 13 juni 2022 19:09 schreef sacha het volgende:
https://app.wombo.art/card/02eadbd0-f1fa-406a-9440-a683170bd55b
zo
Afl1 is zooooo saai en kut, elke keer weer dat hele verhaal surprise dit jaar doen we het anders!!! JAHAAAAquote:Op maandag 13 juni 2022 14:55 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik ben bezig me door afl 1 heen te worstelen.
Ben benieuwd of Red Bull hier nog gezeik mee krijgt. Die hebben redelijk veel vonken altijd.quote:According to the FIA, the short-term measures will include closer scrutiny of the planks and skids underneath the cars, both in terms of their design and their observed wear. They will also define a metric – the exact mathematical formula of which is still being analysed, and which the F1 teams have been asked to contribute to – to define a limit for the “acceptable level of vertical oscillations”.
Als het in het voordeel van Mercedes is wel.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:17 schreef Recce het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Red Bull hier nog gezeik mee krijgt. Die hebben redelijk veel vonken altijd.
Ja, ik ben bang dat ze die plank niet voor niets noemen. Mercedes zal daar wel op aangedrongen hebben.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als het in het voordeel van Mercedes is wel.
Ja en als je dan daarna toch teveel stuitert, wordt de auto 10 mm omhoog gezet. Maar dit is ook tijdelijk en de FIA wil een oplossing voor de langere termijn. Waarschijnlijk heeft Mercedes die al uitgewerkt en zijn ze dan opeens weer de snelste.quote:Ik begreep dat deze maatregel een tijdelijke is en dat er later in het seizoen in FP3 een meetmoment moet komen waarvoor nog een maximale verticale oscillatie moet worden bepaald. Na dit meetmoment zouden de teams nog maar heel weinig aan hun auto's mogen veranderen qua rijhoogte, stijfheid van de vering/demping, achtervleugel etc.
Ik zag ook beelden dat de Mercedes gewoon veel te laag staat. Ze lijken te proberen het gebrek aan aerodynamische efficiëntie van hun auto op die manier nog een beetje goed te maken. Ik denk dat hun auto als geheel veel te laag staat en dus over de hele lengte van de plank de baan raakt waardoor de slijtage over het hele loopvlak verdeeld wordt. Bij andere teams kan de slijtage dan groter zijn dan die van Mercedes maar dan op een klein gedeelte of alleen op de skidblocks.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:32 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, ik ben bang dat ze die plank niet voor niets noemen. Mercedes zal daar wel op aangedrongen hebben.
[..]
Ja en als je dan daarna toch teveel stuitert, wordt de auto 10 mm omhoog gezet. Maar dit is ook tijdelijk en de FIA wil een oplossing voor de langere termijn. Waarschijnlijk heeft Mercedes die al uitgewerkt en zijn ze dan opeens weer de snelste.
Ja, kennelijk was het probleem in Baku bij Mercedes ook niet porpoising, maar gewoon stuiteren doordat ze de vering belachelijk hard hadden afgesteld om zo laag mogelijk te kunnen rijden. Uiteindelijk wordt het weer een enorm politiek gezeur. Op het eerste gezicht lijken de nieuwe regels goed, maar ik verwacht vervelende bijeffecten voor teams die eigenlijk geen probleem hebben.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik zag ook beelden dat de Mercedes gewoon veel te laag staat. Ze lijken te proberen het gebrek aan aerodynamische efficiëntie van hun auto op die manier nog een beetje goed te maken. Ik denk dat hun auto als geheel veel te laag staat en dus over de hele lengte van de plank de baan raakt waardoor de slijtage over het hele loopvlak verdeeld wordt. Bij andere teams kan de slijtage dan groter zijn dan die van Mercedes maar dan op een klein gedeelte of alleen op de skidblocks.
En het feit dat er teams zijn die er geen last van hebben is wmb reden genoeg voor de FIA om zich er niet mee te bemoeien. Als je er wel last van hebt, heb je dus geen goede auto ontworpen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:47 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, kennelijk was het probleem in Baku bij Mercedes ook niet porpoising, maar gewoon stuiteren doordat ze de vering belachelijk hard hadden afgesteld om zo laag mogelijk te kunnen rijden. Uiteindelijk wordt het weer een enorm politiek gezeur. Op het eerste gezicht lijken de nieuwe regels goed, maar ik verwacht vervelende bijeffecten voor teams die eigenlijk geen probleem hebben.
Ja, het enige wat ze zouden moeten doen, is teams diskwalificeren die hun rijders in gevaar brengen. Het probleem is gewoon op te lossen door de auto hoger te zetten en als dat snelheid kost, moeten die teams de auto maar verbeteren.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En het feit dat er teams zijn die er geen last van hebben is wmb reden genoeg voor de FIA om zich er niet mee te bemoeien. Als je er wel last van hebt, heb je dus geen goede auto ontworpen.
Het hitteplan is in werking gezet.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:57 schreef Recce het volgende:
Het is boven de 20 graden op Vlieland, zie ik! Dat zal wel even wennen zijn.
Verzamelt het hele dorp zich in de Spar omdat daar airco is?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het hitteplan is in werking gezet.
Nee, we mogen niet meer naar buiten tussen 11 en 18 uur.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:59 schreef Recce het volgende:
[..]
Verzamelt het hele dorp zich in de Spar omdat daar airco is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |