abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205027612
Hoi,

Ik voel mij best vaak eenzaam, terwijl ik genoeg goede vrienden heb. Ik ben nu erachter gekomen (mede door mijn behandelaar) dat dit komt, doordat ik vaak toch niet op hetzelfde niveau kan praten met mensen in mijn omgeving en ook niet voldoende met de vrienden die ik nu heb.

Ik doe nu een hbo opleiding en had een jaar universiteit gedaan. Ik had ervoor gekozen om met de studie te stoppen, omdat ik studievertraging kreeg en het tempo veel te snel vond gaan.

Wat mij nu opvalt is dat ik mij veel meer op mijn gemak voelde op de universiteit dan op het hbo. Niemand keek mij raar aan wanneer ik iets zei. Ik hoefde bij de meesten niets dubbel of met andere woorden uit te leggen. Ik werd daar gewoon begrepen en voelde mij gewaardeerd. Ook sommige leraren vond ik aardig en zo prettig praten dat het net als ASMR voelde. Een verademing. Dat mis ik nu wel enorm, want ik moet mijn taalgebruik áltijd eenvoudiger maken voor anderen en bepaalde gespreksonderwerpen vermijden. Anders begrijpen mensen mij gewoon niet of luisteren zij niet naar mij. Op de universiteit werd er wel altijd naar mij geluisterd en voelde ik mij begrepen. Hierdoor voel ik mij nu echt eenzaam en wil ik eindelijk gewoon mezelf kunnen zijn na al die jaren. Ik wil daarbij ook geïnspireerd raken en uitgedaagd worden door anderen.

Daarom vraag ik mij af of jullie goede plekken kennen waar ik soortgelijke mensen kan ontmoeten. Studentenverenigingen zijn denk ik niet iets voor mij, omdat ik niet zoveel van uitgaan houd. Ik hou wel echt van gezelligheid, maar met diepe gesprekken en zo nodig een drankje op zijn tijd. Uiteraard ook van leuke actieve dingen doen, zoals sporten of schaken. Op de schaakclubs bij mij in de buurt zitten echter enkel super oude mensen en wil wel met leeftijdsgenoten omgaan. Ik zat ook te denken om aan te sluiten bij een denktank, maar daar zijn alleen net afgestudeerde hbo’ers welkom, dus ik moet nog 2 jaar wachten.

Kennen jullie goede plekken voor mij op dit moment? En herkent er misschien iemand hierin?

P.s ik wil geen mensen ontmoeten via fok.

[ Bericht 1% gewijzigd door Medusa666 op 11-06-2022 23:34:06 ]
pi_205027861
Het is lastig om mensen te vinden die op dezelfde hersengolfte zitten als jij, dat is voor iedereen lastig op welk "niveau" dan ook. Toch zou ik zeggen, blijf vooral jezelf en ga op clubs die echt jouw intresse hebben. Daar zou je ze moeten vinden. Misschien een bepaald gedeelte in een bibliotheek? En koester de mensen die echt met jou klikken, dat is voor iedereen heel bijzonder.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  zaterdag 11 juni 2022 @ 23:57:44 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205027940
Vrijmetselarij
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_205027944
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 23:49 schreef Pokkehandtas het volgende:
Het is lastig om mensen te vinden die op dezelfde hersengolfte zitten als jij, dat is voor iedereen lastig op welk "niveau" dan ook. Toch zou ik zeggen, blijf vooral jezelf en ga op clubs die echt jouw intresse hebben. Daar zou je ze moeten vinden. Misschien een bepaald gedeelte in een bibliotheek? En koester de mensen die echt met jou klikken, dat is voor iedereen heel bijzonder.
Dankjewel, ik ben ermee bezig om mezelf te zijn en te laten zijn. Dat vind ik nog wel lastig, omdat ik ook veel gepest ben in het verleden.

Welk gedeelte van de bibliotheek bedoel je trouwens?
  zaterdag 11 juni 2022 @ 23:59:47 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205027960
Wat voor studierichting heb je gedaan, daar geen meetups van te vinden?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_205028018
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 23:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat voor studierichting heb je gedaan, daar geen meetups van te vinden?
Ik heb pedagogische wetenschappen gedaan, maar ik kan niet echt meetups ervan vinden.
pi_205028030
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 23:58 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Dankjewel, ik ben ermee bezig om mezelf te zijn en te laten zijn. Dat vind ik nog wel lastig, omdat ik ook veel gepest ben in het verleden.

Welk gedeelte van de bibliotheek bedoel je trouwens?
Ik zit wel een beetje in hetzelfde gedoe als jij vandaar dat ik reageer. Ik weet het ook niet precies maar mis wel wat en dat is niet HBO-niveau maar meer tsja. :D Het is gewoon lastig om mensen te vinden die op jouw golflengte zitten toch? Soms voelt het wel als een hunkering, een behoefte naar dat gevoel wat je hebt als iemand zoals jij denkt maar dat is gewoon lastig. Nou, hier heb je lekker veel aan. *leest mee O-)
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205028079
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 00:08 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik begrijp dat dit allemaal opschepperig kan overkomen, maar ik loop er eenmaal ertegenaan en wil gewoon tips. Kan je anders niet gewoon trollen in KLB?
https://www.e-matching.nl/?

Dat is van die reclame toch, "Dating voor hoger opgeleiden"
pi_205028118
Ik leer altijd mensen kennen op Snacc. Verder een kluizenaarsleven, en vind wel oke zo denk ik.
pi_205028182
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 00:14 schreef Sfancta het volgende:
Ik leer altijd mensen kennen op Snacc. Verder een kluizenaarsleven, en vind wel oke zo denk ik.
Zolang je maar je teske hebt, toch?
pi_205028189
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 00:21 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Zolang je maar je teske hebt, toch?
Nooit alleen zo inderdaad.
pi_205028238
quote:
10s.gif Op zondag 12 juni 2022 00:07 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ik zit wel een beetje in hetzelfde gedoe als jij vandaar dat ik reageer. Ik weet het ook niet precies maar mis wel wat en dat is niet HBO-niveau maar meer tsja. :D Het is gewoon lastig om mensen te vinden die op jouw golflengte zitten toch? Soms voelt het wel als een hunkering, een behoefte naar dat gevoel wat je hebt als iemand zoals jij denkt maar dat is gewoon lastig. Nou, hier heb je lekker veel aan. *leest mee O-)
Dankjewel, ik heb zeker wel wat aan je reactie :) Ben opgelucht en heel blij om te horen dat ik niet de enige ben in ieder geval. En ja inderdaad! Die hunkering naar dat gevoel wanneer iemand mij begrijpt en enigszins kan denken en praten zoals ik. Als diegene mij nog kan aanvullen, uitdagen en mij nieuwe inzichten kan geven, ben ik al helemaal blij.

Ik had zo’n persoon, namelijk mijn ex. Maar helaas voelde ik mij op een gegeven moment niet veilig genoeg meer bij hem. Anders had ik hem wel als een gewone vriend gekoesterd.

Ik heb ook heel licht autisme trouwens en een kloof in mijn IQ. Veel meegemaakt ook, complexe ptss en een dissociatieve stoornis eraan overgehouden. Dit zal ook wel meespelen dat ik mij vaker onbegrepen voel door anderen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Medusa666 op 12-06-2022 00:36:07 ]
pi_205029132
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 00:26 schreef Medusa666 het volgende:
een kloof in mijn IQ
Een kloof in je IQ, wat betekent dat?
pi_205029142
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 08:25 schreef appreciate het volgende:

[..]
Ik neem dat dit om de v-p kloof gaat.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_205029167
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 08:32 schreef laforest het volgende:

[..]
Ik neem dat dit om de v-p kloof gaat.
Ah, daar had ik nooit van gehoord, maar zou goed kunnen ja :)
pi_205030256
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 08:32 schreef laforest het volgende:
v-p kloof
Hey die kende ik ook nog niet, dank u

Je bedoelt dit?!
https://www.unique-talent(...)formaal-kloof-3.html

Weer een diagnose waar bij ik me mag afvragen, ohw is/was dat het, want daar lijk ik ook wel op.
Pffffffffffft, shitzooi.
pi_205030267
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 11:09 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Hey die kende ik ook nog niet, dank u

Je bedoelt dit?!
https://www.unique-talent(...)formaal-kloof-3.html

Weer een diagnose waar bij ik me mag afvragen, ohw is/was dat het, want daar lijk ik ook wel op.
Pffffffffffft, shitzooi.
Dit ja. :)
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_205030353
Heel erg herkenbaar. Heb geen antwoord voor je, maar ik lees wel mee :)
pi_205030501
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 08:25 schreef appreciate het volgende:

[..]
Ik denk dat Medusa een 'disharmonisch' IQ profiel bedoelt, waarbij bepaalde eigenschappen van het IQ oververtegenwoordigd zijn en andere ondervertegenwoordigd. Best veel mensen hebben dit, maar komt vaker voor bij autisme en andere verwante aandoeningen.

Correct me if i'm wrong, maar zo heb ik het geleerd.
pi_205030556
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 11:50 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Ik denk dat Medusa een 'disharmonisch' IQ profiel bedoelt, waarbij bepaalde eigenschappen van het IQ oververtegenwoordigd zijn en andere ondervertegenwoordigd. Best veel mensen hebben dit, maar komt vaker voor bij autisme en andere verwante aandoeningen.

Correct me if i'm wrong, maar zo heb ik het geleerd.
Klinkt best logisch. Weer wat geleerd :)
pi_205030632
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 00:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
https://www.e-matching.nl/?

Dat is van die reclame toch, "Dating voor hoger opgeleiden"
Dankjewel, ik heb mij aangemeld :P Het is iets in ieder geval.
pi_205030976
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 12:12 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Dankjewel, ik heb mij aangemeld :P Het is iets in ieder geval.
^O^

Wat ik me altijd afvraag als ik die reclame hoor is of ze ook echt controleren of je hoger opgeleid bent ? Ik heb wel eens een account gehad op badoo maar dat was meer dating voor onopgeleide en hersenloze :P
pi_205034755
Tja... Nogal lastig, want het gaat denk ik niet alleen om IQ. Meestal is het een manier van denken en je breder interesseren dan materialisme, status, dagelijks nieuws en sociale perikelen.
pi_205038355
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 23:27 schreef Medusa666 het volgende:
Hoi,

Ik voel mij best vaak eenzaam, terwijl ik genoeg goede vrienden heb. Ik ben nu erachter gekomen (mede door mijn behandelaar) dat dit komt, doordat ik vaak toch niet op hetzelfde niveau kan praten met mensen in mijn omgeving en ook niet voldoende met de vrienden die ik nu heb.

Ik doe nu een hbo opleiding en had een jaar universiteit gedaan. Ik had ervoor gekozen om met de studie te stoppen, omdat ik studievertraging kreeg en het tempo veel te snel vond gaan.

Wat mij nu opvalt is dat ik mij veel meer op mijn gemak voelde op de universiteit dan op het hbo. Niemand keek mij raar aan wanneer ik iets zei. Ik hoefde bij de meesten niets dubbel of met andere woorden uit te leggen. Ik werd daar gewoon begrepen en voelde mij gewaardeerd. Ook sommige leraren vond ik aardig en zo prettig praten dat het net als ASMR voelde. Een verademing. Dat mis ik nu wel enorm, want ik moet mijn taalgebruik áltijd eenvoudiger maken voor anderen en bepaalde gespreksonderwerpen vermijden. Anders begrijpen mensen mij gewoon niet of luisteren zij niet naar mij. Op de universiteit werd er wel altijd naar mij geluisterd en voelde ik mij begrepen. Hierdoor voel ik mij nu echt eenzaam en wil ik eindelijk gewoon mezelf kunnen zijn na al die jaren. Ik wil daarbij ook geïnspireerd raken en uitgedaagd worden door anderen.

Daarom vraag ik mij af of jullie goede plekken kennen waar ik soortgelijke mensen kan ontmoeten. Studentenverenigingen zijn denk ik niet iets voor mij, omdat ik niet zoveel van uitgaan houd. Ik hou wel echt van gezelligheid, maar met diepe gesprekken en zo nodig een drankje op zijn tijd. Uiteraard ook van leuke actieve dingen doen, zoals sporten of schaken. Op de schaakclubs bij mij in de buurt zitten echter enkel super oude mensen en wil wel met leeftijdsgenoten omgaan. Ik zat ook te denken om aan te sluiten bij een denktank, maar daar zijn alleen net afgestudeerde hbo’ers welkom, dus ik moet nog 2 jaar wachten.

Kennen jullie goede plekken voor mij op dit moment? En herkent er misschien iemand hierin?

P.s ik wil geen mensen ontmoeten via fok.
Ga toch op die studenten vereniging.

En ja, dan geen gezelligheidsvereniging voor jou.

Je hebt ook andere verenigingen voor studenten: debating clubs, studenten schaak clubs, tennis, wielrennen, de echte studentikoze sporten roeien en hockey, bordspellen clubs en studie verenigingen.

Of toch wel een gezelligheidsvereniging want velen zijn georganiseerd in disputen: voorgenoemde verenigingen zijn vaak ook als dispuut (soms ook korrels, kringen of wat dan ook genoemd) gevormd. Dat betekent dat je daar het meeste mee je ding doet en de hoofd vereniging je contributie betaald en 2x per jaar naar gala en/of bestuur verkiezing gaat. En er zijn genoeg verenigingen zonder ontgroening.
Je bent niet verplicht mee te zuipen, zowel, kijk een deur verder naar een andere vereniging.
Een voorbeeld van een niet corporale studenten vereniging is Biton in Utrecht of Augustinus in Leiden.

Dit soort verenigingen hebben geen ontgroening, geen mantelpak eisen of verplicht zuipen aan de bar en vaak brede interesse clubs (de eerder genoemde disputen, korrels, soms ook gevormd in commissies die 1x per jaar voor de gehele vereniging wat op touw zetten (bv een snelschaak toernooi) maar verder onderling hun eigen activiteiten uitvoeren (bv schaak puzzels oplossen).

Kortom, het zou raar zijn als er geen gelijk gestemden tussen zitten.

Succes!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205039908
quote:
4s.gif Op maandag 13 juni 2022 07:50 schreef Godshand het volgende:

[..]
Ga toch op die studenten vereniging.

En ja, dan geen gezelligheidsvereniging voor jou.

Je hebt ook andere verenigingen voor studenten: debating clubs, studenten schaak clubs, tennis, wielrennen, de echte studentikoze sporten roeien en hockey, bordspellen clubs en studie verenigingen.

Of toch wel een gezelligheidsvereniging want velen zijn georganiseerd in disputen: voorgenoemde verenigingen zijn vaak ook als dispuut (soms ook korrels, kringen of wat dan ook genoemd) gevormd. Dat betekent dat je daar het meeste mee je ding doet en de hoofd vereniging je contributie betaald en 2x per jaar naar gala en/of bestuur verkiezing gaat. En er zijn genoeg verenigingen zonder ontgroening.
Je bent niet verplicht mee te zuipen, zowel, kijk een deur verder naar een andere vereniging.
Een voorbeeld van een niet corporale studenten vereniging is Biton in Utrecht of Augustinus in Leiden.

Dit soort verenigingen hebben geen ontgroening, geen mantelpak eisen of verplicht zuipen aan de bar en vaak brede interesse clubs (de eerder genoemde disputen, korrels, soms ook gevormd in commissies die 1x per jaar voor de gehele vereniging wat op touw zetten (bv een snelschaak toernooi) maar verder onderling hun eigen activiteiten uitvoeren (bv schaak puzzels oplossen).

Kortom, het zou raar zijn als er geen gelijk gestemden tussen zitten.

Succes!
Heel erg bedankt. Hier kan ik zeker wat mee! :) Ik wist van dit soort verenigingen niet echt af.
pi_205048737
ga bij de studentenschaakvereniging, of een andere studentensportvereniging. de focus ligt primair op sporten en daarna kun je altijd nog kijken of je ook met die mensen wil borrelen.
PWBF
pi_205053729
Ga bij een studievereniging i.p.v. een studentenvereniging!

Beter, leuker, gunstiger voor je banvooruitzichten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')