Dankjewel, ik ben ermee bezig om mezelf te zijn en te laten zijn. Dat vind ik nog wel lastig, omdat ik ook veel gepest ben in het verleden.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:49 schreef Pokkehandtas het volgende:
Het is lastig om mensen te vinden die op dezelfde hersengolfte zitten als jij, dat is voor iedereen lastig op welk "niveau" dan ook. Toch zou ik zeggen, blijf vooral jezelf en ga op clubs die echt jouw intresse hebben. Daar zou je ze moeten vinden. Misschien een bepaald gedeelte in een bibliotheek? En koester de mensen die echt met jou klikken, dat is voor iedereen heel bijzonder.
Ik heb pedagogische wetenschappen gedaan, maar ik kan niet echt meetups ervan vinden.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat voor studierichting heb je gedaan, daar geen meetups van te vinden?
Ik zit wel een beetje in hetzelfde gedoe als jij vandaar dat ik reageer. Ik weet het ook niet precies maar mis wel wat en dat is niet HBO-niveau maar meer tsja.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:58 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Dankjewel, ik ben ermee bezig om mezelf te zijn en te laten zijn. Dat vind ik nog wel lastig, omdat ik ook veel gepest ben in het verleden.
Welk gedeelte van de bibliotheek bedoel je trouwens?
https://www.e-matching.nl/?quote:Op zondag 12 juni 2022 00:08 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit allemaal opschepperig kan overkomen, maar ik loop er eenmaal ertegenaan en wil gewoon tips. Kan je anders niet gewoon trollen in KLB?
Zolang je maar je teske hebt, toch?quote:Op zondag 12 juni 2022 00:14 schreef Sfancta het volgende:
Ik leer altijd mensen kennen op Snacc. Verder een kluizenaarsleven, en vind wel oke zo denk ik.
Dankjewel, ik heb zeker wel wat aan je reactiequote:Op zondag 12 juni 2022 00:07 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Ik zit wel een beetje in hetzelfde gedoe als jij vandaar dat ik reageer. Ik weet het ook niet precies maar mis wel wat en dat is niet HBO-niveau maar meer tsja.Het is gewoon lastig om mensen te vinden die op jouw golflengte zitten toch? Soms voelt het wel als een hunkering, een behoefte naar dat gevoel wat je hebt als iemand zoals jij denkt maar dat is gewoon lastig. Nou, hier heb je lekker veel aan. *leest mee
Ik neem dat dit om de v-p kloof gaat.quote:Op zondag 12 juni 2022 08:25 schreef appreciate het volgende:
[..]
Een kloof in je IQ, wat betekent dat?
Ah, daar had ik nooit van gehoord, maar zou goed kunnen jaquote:Op zondag 12 juni 2022 08:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik neem dat dit om de v-p kloof gaat.
Hey die kende ik ook nog niet, dank uquote:
Dit ja.quote:Op zondag 12 juni 2022 11:09 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Hey die kende ik ook nog niet, dank u
Je bedoelt dit?!
https://www.unique-talent(...)formaal-kloof-3.html
Weer een diagnose waar bij ik me mag afvragen, ohw is/was dat het, want daar lijk ik ook wel op.
Pffffffffffft, shitzooi.
Ik denk dat Medusa een 'disharmonisch' IQ profiel bedoelt, waarbij bepaalde eigenschappen van het IQ oververtegenwoordigd zijn en andere ondervertegenwoordigd. Best veel mensen hebben dit, maar komt vaker voor bij autisme en andere verwante aandoeningen.quote:Op zondag 12 juni 2022 08:25 schreef appreciate het volgende:
[..]
Een kloof in je IQ, wat betekent dat?
Klinkt best logisch. Weer wat geleerdquote:Op zondag 12 juni 2022 11:50 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Ik denk dat Medusa een 'disharmonisch' IQ profiel bedoelt, waarbij bepaalde eigenschappen van het IQ oververtegenwoordigd zijn en andere ondervertegenwoordigd. Best veel mensen hebben dit, maar komt vaker voor bij autisme en andere verwante aandoeningen.
Correct me if i'm wrong, maar zo heb ik het geleerd.
Dankjewel, ik heb mij aangemeldquote:Op zondag 12 juni 2022 00:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
https://www.e-matching.nl/?
Dat is van die reclame toch, "Dating voor hoger opgeleiden"
quote:Op zondag 12 juni 2022 12:12 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Dankjewel, ik heb mij aangemeldHet is iets in ieder geval.
Ga toch op die studenten vereniging.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:27 schreef Medusa666 het volgende:
Hoi,
Ik voel mij best vaak eenzaam, terwijl ik genoeg goede vrienden heb. Ik ben nu erachter gekomen (mede door mijn behandelaar) dat dit komt, doordat ik vaak toch niet op hetzelfde niveau kan praten met mensen in mijn omgeving en ook niet voldoende met de vrienden die ik nu heb.
Ik doe nu een hbo opleiding en had een jaar universiteit gedaan. Ik had ervoor gekozen om met de studie te stoppen, omdat ik studievertraging kreeg en het tempo veel te snel vond gaan.
Wat mij nu opvalt is dat ik mij veel meer op mijn gemak voelde op de universiteit dan op het hbo. Niemand keek mij raar aan wanneer ik iets zei. Ik hoefde bij de meesten niets dubbel of met andere woorden uit te leggen. Ik werd daar gewoon begrepen en voelde mij gewaardeerd. Ook sommige leraren vond ik aardig en zo prettig praten dat het net als ASMR voelde. Een verademing. Dat mis ik nu wel enorm, want ik moet mijn taalgebruik áltijd eenvoudiger maken voor anderen en bepaalde gespreksonderwerpen vermijden. Anders begrijpen mensen mij gewoon niet of luisteren zij niet naar mij. Op de universiteit werd er wel altijd naar mij geluisterd en voelde ik mij begrepen. Hierdoor voel ik mij nu echt eenzaam en wil ik eindelijk gewoon mezelf kunnen zijn na al die jaren. Ik wil daarbij ook geïnspireerd raken en uitgedaagd worden door anderen.
Daarom vraag ik mij af of jullie goede plekken kennen waar ik soortgelijke mensen kan ontmoeten. Studentenverenigingen zijn denk ik niet iets voor mij, omdat ik niet zoveel van uitgaan houd. Ik hou wel echt van gezelligheid, maar met diepe gesprekken en zo nodig een drankje op zijn tijd. Uiteraard ook van leuke actieve dingen doen, zoals sporten of schaken. Op de schaakclubs bij mij in de buurt zitten echter enkel super oude mensen en wil wel met leeftijdsgenoten omgaan. Ik zat ook te denken om aan te sluiten bij een denktank, maar daar zijn alleen net afgestudeerde hbo’ers welkom, dus ik moet nog 2 jaar wachten.
Kennen jullie goede plekken voor mij op dit moment? En herkent er misschien iemand hierin?
P.s ik wil geen mensen ontmoeten via fok.
Heel erg bedankt. Hier kan ik zeker wat mee!quote:Op maandag 13 juni 2022 07:50 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ga toch op die studenten vereniging.
En ja, dan geen gezelligheidsvereniging voor jou.
Je hebt ook andere verenigingen voor studenten: debating clubs, studenten schaak clubs, tennis, wielrennen, de echte studentikoze sporten roeien en hockey, bordspellen clubs en studie verenigingen.
Of toch wel een gezelligheidsvereniging want velen zijn georganiseerd in disputen: voorgenoemde verenigingen zijn vaak ook als dispuut (soms ook korrels, kringen of wat dan ook genoemd) gevormd. Dat betekent dat je daar het meeste mee je ding doet en de hoofd vereniging je contributie betaald en 2x per jaar naar gala en/of bestuur verkiezing gaat. En er zijn genoeg verenigingen zonder ontgroening.
Je bent niet verplicht mee te zuipen, zowel, kijk een deur verder naar een andere vereniging.
Een voorbeeld van een niet corporale studenten vereniging is Biton in Utrecht of Augustinus in Leiden.
Dit soort verenigingen hebben geen ontgroening, geen mantelpak eisen of verplicht zuipen aan de bar en vaak brede interesse clubs (de eerder genoemde disputen, korrels, soms ook gevormd in commissies die 1x per jaar voor de gehele vereniging wat op touw zetten (bv een snelschaak toernooi) maar verder onderling hun eigen activiteiten uitvoeren (bv schaak puzzels oplossen).
Kortom, het zou raar zijn als er geen gelijk gestemden tussen zitten.
Succes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |