di e 25 miljard is niet nodig, maar als er nu eens goed gebouwd gaat worden dan komt dat ten goede aan de jonge nederlandse bevolking die een huis zoekt en niet aan een paar miljoen koeienquote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Het werd tijd. Gelukkig maar, het is totaal gestoord dat een handjevol boeren Nederland als afvalstation gebruiken om hun producten vervolgens voor meer winst aan het buitenland te verkopen. Genoeg boeren om zelfvoorzienend te zijn en de rest mag opdonderen.
Waar ik wel een beetje bang voor ben, maar ik geef eerlijk toe dat dat mijn onderbuik is, is dat dit misbruikt gaat worden door milieuwappies om hun eigen agenda er doorheen te jassen. Want voor een deel daarvan gaat bijna niets ver genoeg.
In andere landen wordt de landbouwsubsidie door de regering verdeeld en krijgen de boeren nietsquote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:44 schreef GemMagic het volgende:
Nederland is een sterk onbetrouwbaar land waar je vergunningen niets waard zijn, de overheid bijna altijd zijn zin krijgt en zich verschuilend achter EU verdragen de duimschroeven verder aandraait. Slimme veehouders hebben al geschikt land verkocht voor realisatie van zonne- of windparken en zijn vertrokken naar het buitenland waar hun vak en bedrijf nog wel op een fatsoenlijke schaal kan plaatsvinden. Ik zal wel weer last krijgen van de protesten richting Den Haag, maar desalniettemin gun ik het mensen die hun eigen bedrijf nog willen verdedigen volledig.
Als je zo door je eigen overheid zonder overleg in je bestaan wordt aangevallen, is het logisch dat men in verzet komt. Aan de andere kant, voor de totale 32 miljard euro die voor de aanpak is uitgetrokken, kun je vast wel deals maken die voor sommige bedrijven aantrekkelijker zijn dan het gevecht met de overheid. Misschien nog even een paar stukjes Den Haag plat raggen met de trekker for old times sake en daarna toch maar het geld.
Nou ja, ook met die 13% voelt het land als druk en vol aan. Zeker in het westen lijkt het tegenwoordig een zeldzaamheid om open groen landschap aan te treffen waar je niet tegen hoogbouw aan de horizon zit aan te kijken of waar je niet constant verkeersgeluiden hoort. Meer woningen is domweg meer van zulke blikvervuiling, waarbij de steeds verder oprukkende nieuwbouw het steeds moeilijker maakt je te voelen alsof je "buiten" bent. Op die manier blijft er weinig van het plattelandsgevoel over.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoeveel bebouwd terrein (woningen, industrie, infrastructuur etc.) denk je dat er in Nederland precies is? Hint: Het is veel minder dan je nu waarschijnlijk denkt.
Kan allemaal, maar uitgangspunt is dat die mensen een bedrijf voeren en dat zij net als jij en ik recht hebben op een betrouwbare overheid die netjes met ze om gaat. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, weet niet of de 32 miljard genoeg is om voldoende vrijwillig stoppen te bereiken.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In andere landen wordt de landbouwsubsidie door de regering verdeeld en krijgen de boeren niets
afschaffen die subsidies voor boeren
De overheid is niet onbetrouwbaar door regels toe te passen. Integendeel.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:50 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Kan allemaal, maar uitgangspunt is dat die mensen een bedrijf voeren en dat zij net als jij en ik recht hebben op een betrouwbare overheid die netjes met ze om gaat. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, weet niet of de 32 miljard genoeg is om voldoende vrijwillig stoppen te bereiken.
Maar wat mag het in stand houden van dat plattelandsgevoel allemaal kosten? Als dat ten koste gaat van zo'n beetje alle andere economische activiteiten en cruciale levenbehoeftes als huisvesting is de verhouding wel een beetje zoek toch?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:47 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou ja, ook met die 13% voelt het land als druk en vol aan. Zeker in het westen lijkt het tegenwoordig een zeldzaamheid om open groen landschap aan te treffen waar je niet tegen hoogbouw aan de horizon zit aan te kijken of waar je niet constant verkeersgeluiden hoort. Meer woningen is domweg meer van zulke blikvervuiling, waarbij de steeds verder oprukkende nieuwbouw het steeds moeilijker maakt je te voelen alsof je "buiten" bent. Op die manier blijft er weinig van het plattelandsgevoel over.
dat kan toch niet, want vroeger was dat gevoel er ook, hadden mensen ook cruciale levensbehoeftes als huisvesting en was er ook economische activiteitquote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar wat mag het in stand houden van dat plattelandsgevoel allemaal kosten? Als dat ten koste gaat van zo'n beetje alle andere economische activiteiten en cruciale levenbehoeftes als huisvesting is de verhouding wel een beetje zoek toch?
Kort door de bocht. De overheid had zich veel sneller moeten realiseren wat de regels in eerste instantie zouden betekenen, zich van adequaat onderzoeken gebaseerd op metingen moeten vergewissen van de stand van zaken en vanuit die positie gefaseerd toe moeten werken naar de doelstelling die zij in verdragen is overeengekomen, daarbij de bedrijvigheid die daarmee sterk veranderd of verdwijnt over een langere periode moeten begeleiden naar de gewenste eindsituatie. Nu heeft men het eerst aan laten komen op 'het is crisis' en moet het binnen 1 jaar allemaal met de botte bijl. Dat vind ik niet betrouwbaar, maar goed, als je het alleen wilt bekijken als de overheid heeft beloofd de stikstofdepositie grenzen na te komen en doet dat nu, dus is zij betrouwbaar, tja, dat is wel iets enkelzijdig.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:52 schreef EinarBoe het volgende:
De overheid is niet onbetrouwbaar door regels toe te passen. Integendeel.
En daar heeft de rechtbank nu dus een streep door gezet dus we kunnen kiezen: Of de landbouw (en dan vooral veeteelt) op zijn huidige niveau in stand houden of woningbouw en andere economische activiteiten zijn doorgang laten zitten. Dat zijn de enige opties die er over zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat kan toch niet, want vroeger was dat gevoel er ook, hadden mensen ook cruciale levensbehoeftes als huisvesting en was er ook economische activiteit
nee hoor, de rechtbank heeft een streep door de PAS gezet, ik heb het daar niet over.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En daar heeft de rechtbank nu dus een streep door gezet dus we kunnen kiezen: Of de landbouw (en dan vooral veeteelt) op zijn huidige niveau in stand houden of woningbouw en andere economische activiteiten zijn doorgang laten zitten. Dat zijn de enige opties die er over zijn.
Dat zal best in goede overeenstemming gaan , net als de vissersquote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:50 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Kan allemaal, maar uitgangspunt is dat die mensen een bedrijf voeren en dat zij net als jij en ik recht hebben op een betrouwbare overheid die netjes met ze om gaat. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, weet niet of de 32 miljard genoeg is om voldoende vrijwillig stoppen te bereiken.
Jij denkt werkelijk dat de boeren overend gehouden worden door subsidiesquote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In andere landen wordt de landbouwsubsidie door de regering verdeeld en krijgen de boeren niets
afschaffen die subsidies voor boeren
Voor melkveehouders zijn subsidies zelfs zo'n 20% van hun omzet.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 18:17 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat de boeren overend gehouden worden door subsidies.!!!
Nou ja, prioritering van dit probleem en deze oplossing boven andere is op zich wel een politieke keuze.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 17:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar wat mag het in stand houden van dat plattelandsgevoel allemaal kosten? Als dat ten koste gaat van zo'n beetje alle andere economische activiteiten en cruciale levenbehoeftes als huisvesting is de verhouding wel een beetje zoek toch?
Maar welke andere oplossingen zijn er dan? Nog even los van het feit dat er al een reductie nodig is puur en alleen om aan de bestaande normen te voldoen voor je nog enige andere vergunningen kunt afgeven.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 18:21 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou ja, prioritering van dit probleem en deze oplossing boven andere is op zich wel een politieke keuze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |