abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:40:17 #151
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_204983817
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:38 schreef Caland het volgende:

[..]
Hij is opgepakt in Mexico Hans.
Oeps, verkeerd topic, tl:dr, haha, succes daar! Kunnen wij een voorbeeld aan nemen.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:40:22 #152
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204983819
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:39 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Deze gast verdwijnt wel voor minimaal 20 jaar in de gevangenis hoor, en mogelijk (hopelijk) ook TBS. Hij heeft nu een kind vermoord hé, vergeet dat niet. Dan krijg je zelfs in Nederland een behoorlijke straf.
Nederland is sowieso een land met zware straffen.
pi_204983830
quote:

[..]
Deze gast verdwijnt wel voor minimaal 20 jaar in de gevangenis hoor, en mogelijk (hopelijk) ook TBS. Hij heeft nu een kind vermoord hé, vergeet dat niet. Dan krijg je zelfs in Nederland een behoorlijke straf.
Wooow 20 jaar. Echt sick. 42 jaar en dan weer vrij om kinderen te verkrachten. Ja daar zal ie van leren hoor!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_204983833
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:40 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nederland is sowieso een land met zware straffen.
Haha
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:42:08 #155
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_204983834
quote:

[..]
Niet als een psychiater stelt dat hij een stoornis had. En een stoornis vinden ze altijd wel bij dergelijke figuren.
pi_204983849
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Wooow 20 jaar. Echt sick. 42 jaar en dan weer vrij om kinderen te verkrachten. Ja daar zal ie van leren hoor!
Ik zeg minimaal hé. Zo kun je alles wel negatief benaderen.

Bovendien verwacht ik TBS. Met een beetje geluk komt hij dan nooit meer vrij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_204983854
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:42 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Niet als een psychiater stelt dat hij een stoornis had. En een stoornis vinden ze altijd wel bij dergelijke figuren.
Dan krijgt hij TBS en komt hij welicht nooit meer vrij. Ook goed.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:45:19 #158
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204983863
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:41 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
We zijn momenteel vrijwel allemaal vrij om kinderen te verkrachten, dus dat is niet zo'n sterk argument.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:47:51 #159
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_204983884
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dan krijgt hij TBS en komt hij welicht nooit meer vrij. Ook goed.
TBS duurt gemiddeld 7 jaar en dat is inclusief de mensen op de long stay. Dat betekent in zijn geval een jaar of 2, 3 max. Dan heb je nog de verzachtende omstandigheden, moeilijke jeugd, had net een baan, wilde net aan zijn therapie beginnen, zijn vriendin is net zwanger. Tevens het drank en drugsgebruik. Ik verwacht dat hij binnen 8 jaar weer vrolijk op straat staat. En dat is als ze hem als meerderjarige straffen.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:48:06 #160
3542 Gia
User under construction
pi_204983887
Het is hier in Nederland wel zo dat een veroordeelde pedofiel, na het uitzetten van zijn straf, een woning krijgt toegewezen in een stad of wijk waar men hem/haar niet kent. Aan de ene kant terecht, want iedereen heeft recht op een 2de kans, aan de andere kant is pedofilie een afwijking (ziekte?) die niet geneest en als de buurt op de hoogte is, kan er sociale controle zijn, zodat de kans verkleind wordt dat hij weer de fout ingaat. Maar goed, dan krijg je scenario's als 'pek en veren'; niemand wil zo iemand in hun straat hebben wonen.

Dus, ja, dat is heel moeilijk.

Eigenlijk zou ik wel voorstander zijn van zeer kleinschalige woongroepen voor veroordeelde zedendelinquenten, met toezicht. Voorkomt nog niet alles, maar ze hebben dan geen 'eigen' woning waar ze, bijvoorbeeld, een kind mee naartoe kunnen nemen. Gewoon nooit een eigen woning voor deze lui.

En dan is er nog een stukje opvoeding van kinderen. Een 9-jarige zou moeten weten dat ie niet met iemand mee moet gaan. Ongeacht wat hij belooft of beweert. Nu snap ik wel dat Gino het wellicht best wel moeilijk had. Moeder ziek, tijdelijk bij zus wonen. Is allemaal niet zo leuk voor zo'n kind. En tja, die pedo's hebben daar een neus voor en werpen zich dan op als troostbieder.
pi_204983889
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik zeg minimaal hé. Zo kun je alles wel negatief benaderen.

Bovendien verwacht ik TBS. Met een beetje geluk komt hij dan nooit meer vrij.
Laten we het hopen, zal niet de eerste zijn die juist met TBS binnen afzienbare tijd zelfstandig op verlof mag.
pi_204983899
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:45 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
We zijn momenteel vrijwel allemaal vrij om kinderen te verkrachten, dus dat is niet zo'n sterk argument.
Ah ok, wist even niet dat er geen verschillen zijn tussen mensen die een aantoonbare neiging tot verkrachten van kinderen, een geschiedenis hebben met verkrachten en aanranden van kinderen en moord en normale mensen. Jij bent echt slim. :)
pi_204983901
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:47 schreef T-zooi het volgende:

[..]
TBS duurt gemiddeld 7 jaar en dat is inclusief de mensen op de long stay. Dat betekent in zijn geval een jaar of 2, 3 max. Dan heb je nog de verzachtende omstandigheden, moeilijke jeugd, had net een baan, wilde net aan zijn therapie beginnen, zijn vriendin is net zwanger. Tevens het drank en drugsgebruik. Ik verwacht dat hij binnen 8 jaar weer vrolijk op straat staat. En dat is als ze hem als meerderjarige straffen.
Precies want geestelijke leeftijd is tegenwoordig ineens leidend in de veroordeling. Waanzin ten top.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:50:34 #164
3542 Gia
User under construction
pi_204983903
quote:

[..]
Het is wel een feit dat dergelijke gasten na hun vrijlating niet lang meer leven. Als hij slim is vertrekt ie direct na zijn vrijlating uit Nederland.
pi_204983912
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Het is wel een feit dat dergelijke gasten na hun vrijlating niet lang meer leven. Als hij slim is vertrekt ie direct na zijn vrijlating uit Nederland.
Ach welnee. Er gebeurt niks in Nederland met vrijgelaten gevangenisklanten of TBSers.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:51:47 #166
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204983914
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:49 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ah ok, wist even niet dat er geen verschillen zijn tussen mensen die een aantoonbare neiging tot verkrachten van kinderen, een geschiedenis hebben met verkrachten en aanranden van kinderen en moord en normale mensen.
Qua wat er mogelijk is? Nee, dat verschil is er niet echt nee.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:53:30 #167
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_204983924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat is ook wensdenken, er gebeurd helemaal niets. Volkert van de Graaf loopt ook gewoon vrolijk rond iedereen in het gezicht uit te lachen. En met hem alle veroordeelden.

Het is gewoon zo, don't shoot the messenger. Maar haal je alsjeblieft niet in het hoofd dat er gerechtigheid zal volgen.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:54:48 #168
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204983931
quote:
BS
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:56:23 #169
3542 Gia
User under construction
pi_204983938
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:51 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ach welnee. Er gebeurt niks in Nederland met vrijgelaten gevangenisklanten of TBSers.
Het is nog niet gelukt, behalve die lynchpartij van die doofstomme hovenier die wrs niet eens een pedo was en de poging van Mario H.
Maar de tendens is er wel, juist doordat er nauwelijks geacteerd wordt op vermoedens van buurtbewoners.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 11:58:51 #170
3542 Gia
User under construction
pi_204983951
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 11:53 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Dat is ook wensdenken, er gebeurd helemaal niets. Volkert van de Graaf loopt ook gewoon vrolijk rond iedereen in het gezicht uit te lachen. En met hem alle veroordeelden.

Het is gewoon zo, don't shoot the messenger. Maar haal je alsjeblieft niet in het hoofd dat er gerechtigheid zal volgen.
Volker van der G heeft geen kind verkracht en vermoord. Geen weldenkend mens haalt het in zijn hoofd om hem te vermoorden vanwege Pim. Of die moslim vanwege Theo van Gogh.
Een kind is wel wat anders. En het zuiden van Limburg is niet bepaald een plek waar de elite van Nederland woont. Het zou mij, in dit geval, niet verbazen.
pi_204984007
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 09:49 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ga je dat ook tegen een toekomstig misbruik slachtoffer zeggen die misbruikt is door een dader die eerst zelf misbruikt is. Zulke dingen zijn gewoon niet zo simpel mensen maar opsluiten omdat ze een bekende van de politie zijn en mIsschien nog eens wat doen.
Dat zijn allemaal eventuele vervolgstappen stappen, maar hier is een dader, met een complex verleden waarvan is vastgesteld dat de kans op herhaling "matig" is.

En je kunt best een discussie hebben of dit genoeg is om iemand weer los te laten in de maatschappij.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 12:20:02 #172
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_204984151
Coclusie, lul eraf bij alle pedos!
  dinsdag 7 juni 2022 @ 12:21:05 #173
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204984163
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 12:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ja dan kunnen ze geen kinderen meer vermoorden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_204984174
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 12:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
pi_204984194
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 12:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat zijn allemaal eventuele vervolgstappen stappen, maar hier is een dader, met een complex verleden waarvan is vastgesteld dat de kans op herhaling "matig" is.

En je kunt best een discussie hebben of dit genoeg is om iemand weer los te laten in de maatschappij.
En die hebben we ook maar wat doen we dan met een verkrachter die de smaak te pakken heeft. Of een verslaafde die steeds maar meer overvallen pleegt. Je kunt gewoon niet mensen maar in de gaten houden of opsluiten omdat ze een verleden hebben en misschien iets gaan doen.
We hebben die capaciteit niet, het geld niet. En uiteindelijk is er altijd iemand die door de mazen glipt en nog een kind misbruikt.
Wat is dan de bolgende stap een soort stasi waar iedereen in de gaten wordt gehouden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')