abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2003 @ 09:53:22 #1
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8286868
Zoals je misschien hebt gezien in het topic met kattenfoto's, hebben wij ongeveer een week geleden een derde kat uit het asiel gehaald.

Wij hadden al twee dames; eentje van 3 jaar oud en eentje van iets ouder dan een jaar.

De nieuweling is een dikke kater van bijna 10 jaar.

Nu is het zo, dat onze oudste poes de kater gewoon gedoogt. Zij is zowiezo een vredelievend beestje, en doet nog geen vlieg kwaad. Het echte probleem ligt bij het andere katje. Zij is namelijk bang voor de nieuwe kater... en zit hele dagen tegen hem te grommen.

Het blazen (wat ze in het begin deed) is wel vrijwel weg, en het grommen is wel minder dan de eerste dag. Maar het poesje is gewoon doodsbenauwd voor de nieuwkomer. Soms gromt ze en knort ze als een varken, wanneer hij te dicht bij komt.

Ze hebben ook al drie keer met elkaar liggen knokken, maar dat was niet geheel op eigen initiatief van de katten.

Nu is mijn vraag... wat kunnen we het beste doen? Moeten we de katten forceren om toch steeds bij elkaar in de buurt te zijn, moeten we ze gewoon alle ruimte geven en het lekker zelf uit laten zoeken, of moet de nieuwe kater terug naar het asiel?

FOK!fotograaf woensdag 5 februari 2003 @ 09:54:53 #2
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_8286885
ik denk dat je de katten het even zelf moet laten uitzoeken. Ze moeten even een rangorde bepalen.
  woensdag 5 februari 2003 @ 09:57:47 #3
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8286914
Maar ze hebben al een week "oorlog"... hoe lang gaat dit duren, en na hoeveel dagen moeten we besluiten om evt. de kater terug te brengen?
pi_8286923
ik had een kat van 5 en er kwam een klein persje bij en na het eerste echte blazen etc heeft het zeker 4 maanden geduurd voordat zij die nieuwe accepteerde/gedoogde.

geduld is een schone zaak hierin. ik heb meerdere keren gedacht dat we het beter nooit hadden kunnen doen maar ze wennen wel, kan lang of kort duren maar ze moeten wel want ze wonen er allebei.

of ze dikke vrienden worden? das vaak teveel gevraagd alhoewel er uitzonderingen zijn maar gedogen is ook prima, is de rust weer terug en ieder kent zijn plek

succes

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8286951
Derde kat erbij

Dit is een soortgelijk topic, misschien heb je er wat aan?

pi_8286979
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 09:57 schreef Christine het volgende:
Maar ze hebben al een week "oorlog"... hoe lang gaat dit duren, en na hoeveel dagen moeten we besluiten om evt. de kater terug te brengen?
Dat duurt wel meer dan een week hoor, bij ons heeft het ook een maand of 3 geduurd
  woensdag 5 februari 2003 @ 10:02:02 #7
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8286985
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 09:59 schreef Bluezz het volgende:
Derde kat erbij

Dit is een soortgelijk topic, misschien heb je er wat aan?

Dat topic had ik al gezien, bedankt. Er staat alleen geen antwoord op deze vraag in... vandaar
pi_8287079
Bij mijn exvriendin heeft het iets van 2 maanden geduurt. maar ze zijn wel dikke vrienden geworden.

[offtopic] je moet je fotoboek ook nog ff aanpassen, staat namelijk in dat je 2 katten hebt [/offtopic]

"Wie geen plezier vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden."
"Verleden en toekomst bestaan slechts voorzover wij eraan denken."
"De kunst van liefde is de kunst van het volhouden."
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding Overal"
  woensdag 5 februari 2003 @ 13:51:53 #9
29306 AnTjE101
En nou is ut genoeg geweest!!!
pi_8290499
GEDULD!!!
Ook al is dat soms moeilijk maar je zal zien als je wat geduld heb dat ze aan elkaar gaan wennen. Ze moeten gewoon ff ondeling uit gaan maken wie de baas is in huis.
STERKTE!!!
KOOP DR LEKKER ZELLUF 1 !!!
  woensdag 5 februari 2003 @ 13:52:55 #10
29306 AnTjE101
pi_8290524
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 10:10 schreef Disher het volgende:

[offtopic] je moet je fotoboek ook nog ff aanpassen, staat namelijk in dat je 2 katten hebt [/offtopic]

Wat alert zeg!!
  woensdag 5 februari 2003 @ 14:00:49 #11
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_8290700
Ik ken iemand die haar 2 katten (die niet met elkaar op konden schieten) naar de katten-psychiater heeft gebracht. Dikke mik, totdat de sessies afgelopen waren. Toen vielen ze elkaar weer aan...
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_8293667
Missschien ze waanzinnig lekker voer geven in elkaars bijzijn? Mijn drie katten zijn ook later samengesteld, en twee jaar later groeien ze nog steeds langzaam naar elkaar toe(hebben dan ook nooit gevochten, maar meer genegeerd)...komt goed!!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  vrijdag 7 februari 2003 @ 16:33:55 #13
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8334659
Het gaat erg slecht tussen onze twee katjes...

Kleine Tanya is doodsbenauwd voor dikke Toby, en ze vliegen elkaar regelmatig aan. Vaak vind ik Tanya ergens in een klein hoekje weggepropt, en als ik haar dan wil aanraken, valt ze krijsend mijn hand aan. Gisteren heeft ze op de trap gepoept, omdat Toby bovenaan de trap zat, en zij dus niet naar boven durfde. Vanmorgen heeft ze dit weer gedaan. En vanmiddag plaste ze van angst in de vensterbank...

Ik ben bang dat we Toby terug moeten brengen, maar ik voel me daar echt rot over, omdat hij al zo oud is, en ik wil hem zo graag een rustig, liefdevol huisje geven om de laatste paar jaar van zijn leven door te brengen

dinsdag 11 februari 2003 @ 14:11:51 #14
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8411257
Gisteren was het helemaal mis met de katten... Tanya zat doodsbang op de bank, en Toby was al op jacht. Uiteindelijk heeft hij haar in een houtgreep genomen, en de haren vlogen om ons heen. Mijn vriend heeft ze uit elkaar gehaald, en Tanya was gewond en helemaal in shock

Na gisteren zijn we het er over eens... Toby moet terug......

pi_8411654
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 16:33 schreef Christine het volgende:
Het gaat erg slecht tussen onze twee katjes...

Kleine Tanya is doodsbenauwd voor dikke Toby, en ze vliegen elkaar regelmatig aan. Vaak vind ik Tanya ergens in een klein hoekje weggepropt, en als ik haar dan wil aanraken, valt ze krijsend mijn hand aan. Gisteren heeft ze op de trap gepoept, omdat Toby bovenaan de trap zat, en zij dus niet naar boven durfde. Vanmorgen heeft ze dit weer gedaan. En vanmiddag plaste ze van angst in de vensterbank...

Dit klinkt wel héél ernstig!
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 16:33 schreef Christine het volgende:
Ik ben bang dat we Toby terug moeten brengen, maar ik voel me daar echt rot over, omdat hij al zo oud is, en ik wil hem zo graag een rustig, liefdevol huisje geven om de laatste paar jaar van zijn leven door te brengen
Rustig en liefdevol is dit zeker niet meer. En ook Tanya heeft recht op een rustig en liefdevol thuis. Als het echt zulke proporties aanneemt, is het misschien wel verstandig om Toby terug te brengen.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 16:43:42 #16
29306 AnTjE101
pi_8415348
Tja ik zou dit ook verschrikkelijk vinden hoor.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 17:00:03 #17
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8415729
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:43 schreef AnTjE101 het volgende:
Tja ik zou dit ook verschrikkelijk vinden hoor.
Vind ik ook... en mijn vriend vindt het nog moeilijker. Toby was een beetje "zijn" kat, terwijl ik altijd nog in mijn achterhoofd heb gehouden dat hij misschien terug moet.

We hebben alleen zaterdag pas tijd om hem weg te brengen, dus tot die tijd moeten we de katjes gescheiden houden... is ook niet leuk

Het is echt een rotsituatie!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')