abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204959987
Ik heb hier een koekoeksklok die op het halve uur het aantal van het hele uur slaat. Bv om half zes slaat ie vijf keer. Op het hele uur slaat ie telkens maar één keer. Ik meen me te herinneren dat dit simpel is op te lossen door iets met de wijzers te doen, maar wat precies? Hopelijk weet iemand wat te doen
  Moderator zaterdag 4 juni 2022 @ 12:33:25 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_204960052
Als je de klok weer op een andere tijd zet; bijvoorbeeld om 20:00 uur klopt het slaan van de klok dan wel ?
  zaterdag 4 juni 2022 @ 12:41:54 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204960110
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 4 juni 2022 @ 13:03:46 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204960266
Een klok die van slag is is eenvoudig op te lossen. Als hij bijvoorbeeld 2 uur slaat, draai dan de wijzers zo snel mogelijk voorbij 2 uur. Als het goed is en je zet de wijzer dan voorbij half 3, dan slaat hij 1x. zet je hem dan voorbij 3 uur, dan moet hij 3x slaan en je probleem is opgelost.

Je mag overigens alleen aan de grote (minuten) wijzer draaien, draai nooit aan de kleine urenwijzer. En draai hem nooit tegen de looprichting in, alleen verder draaien, nooit terug
pi_204961135
ik deed altijd het volgende:

- zo snel mogelijk voorbij een half of heel draaien met de hand, dan naar de volgende heel of half draaien. Dan wachten hoe vaak die slaat of geluid maakt of wat dan ook en dat zo vaak herhalen tot die goed is.

Deze methode heb ik zelf uitgevogeld en ik heb geen idee of je hier schade mee aanbrengt of niet, maar het werkt wel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 4 juni 2022 @ 16:51:11 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204961569
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 16:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik deed altijd het volgende:

- zo snel mogelijk voorbij een half of heel draaien met de hand, dan naar de volgende heel of half draaien. Dan wachten hoe vaak die slaat of geluid maakt of wat dan ook en dat zo vaak herhalen tot die goed is.

Deze methode heb ik zelf uitgevogeld en ik heb geen idee of je hier schade mee aanbrengt of niet, maar het werkt wel.
Dat is feitelijk al wat ik beschreef en een prima methode.. ^O^

Overigens is mijn ervaring dat koekoeksklokken niet van slag kunnen raken. De mijne tenminste niet (ik heb er 2)
pi_204973732
Alternatief kan zijn om de wijzers er af te trekken en te herplaatsen. Deed ik bij mijn koekoeksklok ook ooit toen die hetzelfde euvel had.
Werkt een beetje als stickers van een rubiks kubus afhalen en goed erop plakken.
"We have 3 realistic alternatives: (1) Sit here and get blown up... (2)
Stand here and get blown up... (3) Jump up and down, shout at me for not
being able to think of anything, then get blown up." - Holly, Red Dwarf
pi_204986841
*edit*

Problemen met de moderatie ? Dan verwijs ik je door na ons feedback topic.

[ Bericht 61% gewijzigd door Vonkenboer op 08-06-2022 05:59:51 ]
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_205147506
Heel simpel. Draai de wijzer juist terug tot je tik hoort en dan weer vooruit tel de slagen en zet de kleine wijzer op het aantal slagen. Dat terug draaien en er weer voorbij gaan werkt ook met half uur.
Zijn maar 2 handelingen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')