abonnement Unibet Coolblue
pi_204955402
Ha allemaal,

Ik heb een dochter van 9 die inmiddels een jaar op voetbal zit, in een mo11-team. Ze traint 2 keer per week, speelt ook wedstrijdjes en doet dat steeds beter, al zeg ik het zelf.

Ze wil vaak 's avonds met mij voetballen, en ik zou haar naast al het overtrappen dan ook wel eens iets willen proberen te leren. Zelf heb ik alleen nooit op voetbal gezeten (al mijn skills komen van de straat ;-))dus ik heb geen idee hoe je zoiets een beetje nuttig in kan vullen.

Voor mijn gevoel zou ze wel baat hebben bij oefeningen die haar meer balgevoel en -controle geven.

Hoe pak ik dit het beste aan?
pi_204955671
Pionnen neerzetten en er tussendoor met de bal?
Kruis op een muur tekenen en dat met de bal proberen te raken? Dat soort dingen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 21:52:14 #3
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_204955988
Mo11? Is dat de spits van het Marokkaanse elftal?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Spellchecker vrijdag 3 juni 2022 @ 21:54:05 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204956020
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 21:52 schreef PzKpfw het volgende:
Mo11? Is dat de spits van het Marokkaanse elftal?
Ik denk Meisjes Onder 11 jaar.
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2022 @ 22:28:31 #5
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_204956724
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 21:20 schreef kamehameha het volgende:
Ha allemaal,

Voor mijn gevoel zou ze wel baat hebben bij oefeningen die haar meer balgevoel en -controle geven.

Hoe pak ik dit het beste aan?
Laat haar lekker plezier in het voetbal houden en laat de rest aan de trainer over ;)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_204957037
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:28 schreef just me het volgende:

[..]
Laat haar lekker plezier in het voetbal houden en laat de rest aan de trainer over ;)
De trainer is gewoon Een lokale papa met iets teveel tijd (en een grote auto) die graag wilt dat zijn dochter op positie X speelt :P die heeft er dus ook de ballen verstand van.

Gewoon behendigheidsspelletjes doen, slalommen tussen pionnen, over kaatsen, van afstand flesje met water omschieten, parkourtje zo snel mogelijk met de bal aan de voet etc

Inzicht in wanneer een pass geven etc leer je niet aan tijdens een potje ballen op straat

Truukjes etc leren ze vanzelf van vriendjes/youtube
hardcoholic
pi_204957052
Google eens op de Wiel Coerver methode.
Het is koud, het is guur....
  † In Memoriam † vrijdag 3 juni 2022 @ 23:07:32 #8
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_204957144
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:53 schreef Ferdii het volgende:

[..]
De trainer is gewoon Een lokale papa met iets teveel tijd (en een grote auto) die graag wilt dat zijn dochter op positie X speelt :P die heeft er dus ook de ballen verstand van.

Gewoon behendigheidsspelletjes doen, slalommen tussen pionnen, over kaatsen, van afstand flesje met water omschieten, parkourtje zo snel mogelijk met de bal aan de voet etc

Inzicht in wanneer een pass geven etc leer je niet aan tijdens een potje ballen op straat

Truukjes etc leren ze vanzelf van vriendjes/youtube
Jammer dat er op de MO11 geen trainer wordt gezet, je betaald toch ook contributie ?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_204957164
De beste optie: lerend spelend. Dus zij kan beter met groep meisje en jongens die op straat voetballen meedoen. Daar leert ie meest van.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_204957946
Ha allemaal,

Bedankt voor de tips! 👍🏻

Mo11 is inderdaad het meisjes onder 11 team.

De trainers (ze hebben er 2) zijn inderdaad vaders van 2 teamgenootjes, maar daar hebben we absoluut geen klachten over, die pakken het allemaal behoorlijk professioneel aan.

Plezier erin gaat tot nu toe heel erg goed, maar het Buitenspelen met pappa kan wat uitdagender, ik zal eens wat met pionnen gaan proberen :)

Ze voetbalt daarnaast op school in de pauzes en op de BSO vaak, maar nog niet echt zoals ik vroeger na school deed met vriendjes. Kan een verschil zijn tussen jongens en meiden. Misschien komt dat nog, misschien ook niet.

Ze hoeft ook geen prof te worden, ik hoop alleen wat alternatieven te vinden voor het toch wel herhalende overpassen voor t huis 😅😋
pi_204957949
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:55 schreef TweedeKlum het volgende:
Google eens op de Wiel Coerver methode.
Geloof het of niet, maar we hebben dus een oefenboek van deze methode liggen thuis. Leerplan voor de ideale voetballer. Maar ik begrijp geen hout van dat boek, en de uitleg erin. Misschien nog een keer goed bekijken, of zeg je: er is een betere manier?
  † In Memoriam † zaterdag 4 juni 2022 @ 06:51:35 #12
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_204957955
https://www.voetbaloefenstof.com/ misschien heb je hier iets aan :)
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_204957966
quote:
88s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 06:51 schreef just me het volgende:
https://www.voetbaloefenstof.com/ misschien heb je hier iets aan :)
Zou het zo simpel kunnen zijn? Ik duik hierin! Dank je wel 💪
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 07:51:05 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_204958055
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:55 schreef TweedeKlum het volgende:
Google eens op de Wiel Coerver methode.
Goeie tip

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_204958139
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 06:44 schreef kamehameha het volgende:

[..]
Geloof het of niet, maar we hebben dus een oefenboek van deze methode liggen thuis. Leerplan voor de ideale voetballer. Maar ik begrijp geen hout van dat boek, en de uitleg erin. Misschien nog een keer goed bekijken, of zeg je: er is een betere manier?
Staat ook op YouTube.
Het is koud, het is guur....
pi_204958685
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 22:55 schreef TweedeKlum het volgende:
Google eens op de Wiel Coerver methode.
Ik had het 'leerplan voor de ideale voetballer' door Corver en Johan Derksen, ooit aan mijn broer kado gedaan. Zijn dochter heeft nog bijna de Nederlandse top gehaald maar zijn zoon zet gewoon zijn hoef er tegenaan. Het is echt zo'n methode die Frenkie de Jong als de ideale uitkomst ziet.

Maar het meisje is 9. Die moeten vooral veel pingelen denk ik, meisjes pingelen sowieso te weinig. 1 tegen 1 met hele kleine goaltjes? Paaltjesvoetbal?

Overtrappen is ook helemaal niet verkeerd. Maar je moet het niet te vrijblijvend laten worden. Strakke aanname, ook door de lucht, zuiver trappen, je moet er wel een oefening van maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 09:56:16 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_204958751
Pingelen is zo'n mooi woord. Toen ik 9 was kon je in de stad kiezen waar je ging straatvoetballen. Daar lag de basis. Tegenwoordig spelen de straatvoetballertjes FIFA.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_204958775
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:56 schreef tong80 het volgende:
Pingelen is zo'n mooi woord. Toen ik 9 was kon je in de stad kiezen waar je ging straatvoetballen. Daar lag de basis. Tegenwoordig spelen de straatvoetballertjes FIFA.

:T
Dit ja,

met je straatgang richting het pleintje een wijk verderop om die losers uit te dagen _O_
hardcoholic
  zaterdag 4 juni 2022 @ 10:08:37 #19
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_204958857
Begin s'ochtends met cardio in de vorm van een 5km bosrun. Stop daarbij geregeld voor push ups en jumping jacks. Laat haar vervolgens de laatse kilometer met de bal aan de voet rennen.

Na deze bosrun neem je een half uur de tijd voor een tactische bespreking. Leg haar uit wat druk zetten, hoog-laag, inzakken, pressie, ruit op het middenveld, opkomende backs, etc. etc.

Vervolgens een uur balwerk, dribbelen, pionnenparcour, hooghouden, rondo, overspelen. Schroom niet te fluiten en het spel stil te leggen voor aanwijzingen.

Na dit uur stap je over op defensieve trainingen en doe je een uur oefenen op ballen afpakken, slidings etc. Om haar incasseringsvermogen en weerstand te verhogen adviseer ik je ook slidings op haar te maken.

Neem rond het middaguur pauze.

Na de pauze gaan jullie een uur lang afwerken op goal. Vrijetrappen, penalties en schoten. Ze moet kilometers maken met de bal, doe dit dus desnoods 2 uur.

In de loop van de middag stuur je haar de wijk in en gaat ze op zoek naar partijtjes, straatvoetbal etc. Zorg dat ze niet terug is voor het avondeten.

Veel plezier!
pi_204958974
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:56 schreef tong80 het volgende:
Pingelen is zo'n mooi woord. Toen ik 9 was kon je in de stad kiezen waar je ging straatvoetballen. Daar lag de basis. Tegenwoordig spelen de straatvoetballertjes FIFA.

:T
The good ole’ days.

De wipwap en de wipkip waren de doelpalen, en dan kampioenen. _O_
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 10:32:19 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_204959033
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:23 schreef XSbig het volgende:

[..]
The good ole’ days.

De wipwap en de wipkip waren de doelpalen, en dan kampioenen. _O_
Of jassen als doelpalen.

Op het grind, aan de Waal, op het gras van de kerk, achter de lagere school. Voor mij alweer 40/50 jaar geleden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_204959569
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:08 schreef RamboDirk het volgende:
Begin s'ochtends met cardio in de vorm van een 5km bosrun. Stop daarbij geregeld voor push ups en jumping jacks. Laat haar vervolgens de laatse kilometer met de bal aan de voet rennen.

Na deze bosrun neem je een half uur de tijd voor een tactische bespreking. Leg haar uit wat druk zetten, hoog-laag, inzakken, pressie, ruit op het middenveld, opkomende backs, etc. etc.

Vervolgens een uur balwerk, dribbelen, pionnenparcour, hooghouden, rondo, overspelen. Schroom niet te fluiten en het spel stil te leggen voor aanwijzingen.

Na dit uur stap je over op defensieve trainingen en doe je een uur oefenen op ballen afpakken, slidings etc. Om haar incasseringsvermogen en weerstand te verhogen adviseer ik je ook slidings op haar te maken.

Neem rond het middaguur pauze.

Na de pauze gaan jullie een uur lang afwerken op goal. Vrijetrappen, penalties en schoten. Ze moet kilometers maken met de bal, doe dit dus desnoods 2 uur.

In de loop van de middag stuur je haar de wijk in en gaat ze op zoek naar partijtjes, straatvoetbal etc. Zorg dat ze niet terug is voor het avondeten.

Veel plezier!
Haha, dit wordt vanaf nu haar schema
Dank je wel! Over 10 jaar laat ik even weten hoe het gaat, als ik de ouderlijke macht nog heb.
pi_204959584
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik had het 'leerplan voor de ideale voetballer' door Corver en Johan Derksen, ooit aan mijn broer kado gedaan. Zijn dochter heeft nog bijna de Nederlandse top gehaald maar zijn zoon zet gewoon zijn hoef er tegenaan. Het is echt zo'n methode die Frenkie de Jong als de ideale uitkomst ziet.

Maar het meisje is 9. Die moeten vooral veel pingelen denk ik, meisjes pingelen sowieso te weinig. 1 tegen 1 met hele kleine goaltjes? Paaltjesvoetbal?

Overtrappen is ook helemaal niet verkeerd. Maar je moet het niet te vrijblijvend laten worden. Strakke aanname, ook door de lucht, zuiver trappen, je moet er wel een oefening van maken.
Hier kan ik daadwerkelijk wat mee, dank je! Af en toe laat ik haar om iets spelen, als ze bv 10 keer in mijn voeten speelt, krijgt ze een kleine beloning. Dan wordt het gelijk een stuk serieuzer ;-)
pi_204959674
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:43 schreef kamehameha het volgende:

[..]
Hier kan ik daadwerkelijk wat mee, dank je! Af en toe laat ik haar om iets spelen, als ze bv 10 keer in mijn voeten speelt, krijgt ze een kleine beloning. Dan wordt het gelijk een stuk serieuzer ;-)
Ze wil zelf beter worden toch? Dan ben je zuinig met complimenten en geef je opbouwende kritiek. Balaanname is gewoon heel moeilijk maar ook iets waarin je met oefening grote vorderingen kunt maken en heel veel voldoening uit kunt halen. Als je een solide balaanname hebt kun je al voor die tijd bedenken wat je gaat doen, ipv op je eigen balaanname te moeten reageren.

Voetballers moeten commentaar kunnen hebben, dat is in teams veel erger. Spelers die in de stress of chagrijn schieten van zeurende teamgenoten schoppen het niet ver. Je moet kunnen terugvallen op techniek en rust aan de bal, dat is vooral oefening en niet te soft zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')