In 2021 deed je aangifte voor 2020quote:
Ja die zeggen van we kijken naar de nieuwste gegevens. Dat doen ze bij mij niet. Wanneer ik afdeling vermogen bel en vraag van wat is mijn totale vermogem voor het jaar 2021 , dan geven ze dus de oude gegevens door aan mij.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:55 schreef Dries4Ever het volgende:
Heb je bellen met de belastingdienst al geprobeerd?
Dat denk ik ook. Ze vinden je gewoon niet aardig en ondanks dat het voor hun lastiger is om individuele gevallen anders te behandelen dan de massa steken ze wel graag tijd en moeite in het jou zo moeilijk mogelijk te maken.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:02 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Ja die zeggen van we kijken naar de nieuwste gegevens. Dat doen ze bij mij niet. Wanneer ik afdeling vermogen bel en vraag van wat is mijn totale vermogem voor het jaar 2021 , dan geven ze dus de oude gegevens door aan mij.
Als ik ze dan erop wijs dat er een wijziging heeft plaats gevonden en ik dus een nieuwe definitieve berekening heb gekregen van de belasting inspecteur voor het jaar 2021, dan zeggen ze: oooh ja ik zie het.....
Ik denk dat ze hier mij bewust in de problemen proberen te brengen. Heb daarom een klacht ingediend via www.rivg.nl
Want als je verkeerde cijfers doorgeeft aan andere overheidsinstellingen moet ik dus in bezwaar en bewijzen dat het niet klopt.
Wat zul je een zwaar leven hebben als je denkt dat ze tegen jou zijn en doelbewust jou in de problemen willen brengen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:02 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Ja die zeggen van we kijken naar de nieuwste gegevens. Dat doen ze bij mij niet. Wanneer ik afdeling vermogen bel en vraag van wat is mijn totale vermogem voor het jaar 2021 , dan geven ze dus de oude gegevens door aan mij.
Als ik ze dan erop wijs dat er een wijziging heeft plaats gevonden en ik dus een nieuwe definitieve berekening heb gekregen van de belasting inspecteur voor het jaar 2021, dan zeggen ze: oooh ja ik zie het.....
Ik denk dat ze hier mij bewust in de problemen proberen te brengen. Heb daarom een klacht ingediend via www.rivg.nl
Want als je verkeerde cijfers doorgeeft aan andere overheidsinstellingen moet ik dus in bezwaar en bewijzen dat het niet klopt.
Nee de schuld van 3000 euro was er al. Had dat alleen niet ingevuld bij de eerste aangifte.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:41 schreef simonblue het volgende:
Ik zou even bellen met de Belastingdienst om te kijken wat en waar er mis is gegaan.
Het zou kunnen zijn dat de Belastingdienst het vermogen eerder door heeft gegeven dan dat ze je aangifte verwerkt hebben en daardoor nog het oude bedrag hebben doorgegeven. Weet je op welke datum je de aangifte hebt gedaan, op welke datum je de definitieve belastingaangifte hebt binnen gekregen, op welke datum het verzoek door de overheidsinstantie is gedaan en op welke datum de belastingdienst heeft geantwoord.
Ook is het voor mij de vraag welk vermogen op welke datum precies is gevraagd. Is het vermogen op 1 januari 2021 opgevraagd en is de schuld pas daarna er bij gekomen (bijv door studiekosten in het jaar 2021), dan zou het ook logisch zijn als het hogere vermogen wordt doorgegeven.
Ja dat kan zomaar. Zie bijv de zwarte lijst(en) die de belastingdienst hanteerde tegen mensen die onschuldig waren. Dit ging zover dat zelfs kinderen onterecht uit huis zijn geplaatst.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat zul je een zwaar leven hebben als je denkt dat ze tegen jou zijn en doelbewust jou in de problemen willen brengen.
Precies! De gemene overheid is er om jou specifiek te pakken!quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:48 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Ja dat kan zomaar. Zie bijv de zwarte lijst(en) die de belastingdienst hanteerde tegen mensen die onschuldig waren. Dit ging zover dat zelfs kinderen onterecht uit huis zijn geplaatst.
Jij bent begonnen met het aanleveren van foute informatie.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:02 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
En dat is ook echt een vergelijkbare situatie in deze.....quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:48 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Ja dat kan zomaar. Zie bijv de zwarte lijst(en) die de belastingdienst hanteerde tegen mensen die onschuldig waren. Dit ging zover dat zelfs kinderen onterecht uit huis zijn geplaatst.
Weet je zeker dat er al een nieuwe definitieve aanslag is? Of is er alleen een besluit tot aanpassing? Als er een definitieve aanslag is komt het automatisch in de BRI. Dat is wat ze delen met veel overheidsorganisaties.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:46 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Het punt hier is dat de belastingdienst altijd de laatste aangifte als uitgangspunt dient te nemen. Alleen in dit geval doen ze dat niet. Vreemd. Moet daardoor namelijk in bezwaar bij een ander overheidsorganisatie.
Het lijkt erop alsof ze doen alsof hun neusbloed. Ik moet zelfs in discussie met de belastingdienst over mijn vermogen terwijl er al een definitieve inkomstenbelasting aanslag is. Het lijkt echt op gaslighten. Iets wat al een feit is en ook bekend bij de belastingdienst , doen alsof dat niet zo is.
En je komt toevallig na het opvoeren van die schuld precies onder de grens?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:52 schreef slavaukrainii het volgende:
INa die ene wijziging is mijn vermogen dus 60.000 euro (valt nu dus onder de heffingsvrije vermogen ).
Ik had al een schuld van 20.000 euro. Alleen ik wist niet dat er een bepaald bedrag eerst eraf moest. Daardoor heb ik de rest van mijn schuld er niet bij gezet omdat ik al dacht dat het vermogen niet meer meetelde en die ene 3000 euro schuld (contante schuld) niet meer van belang was.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 06:40 schreef jesseax het volgende:
[..]
En je komt toevallig na het opvoeren van die schuld precies onder de grens?
Het is een herziene aanslag , opgemaakt door de belastinginspecteur. Via de telefoon ( wat ik dus heb opgenomen als bewijsmateriaal ) hebben ze wel aangegeven dat die herziene aanslag de definitieve is.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 23:05 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Weet je zeker dat er al een nieuwe definitieve aanslag is? Of is er alleen een besluit tot aanpassing? Als er een definitieve aanslag is komt het automatisch in de BRI. Dat is wat ze delen met veel overheidsorganisaties.
De belastinginspecteur heeft zijn handtekening onder de laatste belasting aanslag getekend. Er is eigenlijk verder niks aan de hand.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 11:27 schreef Droopie het volgende:
Kan het niet zijn dat de definitieve aanslag nog door het systeem heen moet?
Verder vind ik je wel een ontzettende jankebal, je verhaal is vaag en het ligt allemaal aan andere mensen en die andere mensen zijn allemaal stom.
Maar je hebt een klacht ingediend, dus je zal ooit wel eens horen wat die er van vinden.
Leg nou eens even uit hoe je hierdoor in problemen bent gekomen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 11:48 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
De belastinginspecteur heeft zijn handtekening onder de laatste belasting aanslag getekend. Er is eigenlijk verder niks aan de hand.
Enige probleem is dat de belastingdienst bewust die laatste belasting aanslag doet alsof dat niet bestaat. Dus eigenlijk gewoon gaslighten.
Ze erkenen het pas als je hen erop aanspreekt. Tot die tijd doen ze alsof ze dom zijn en gebruiken ze narc tactieken zoals gaslighten.
Omdat andere overheidsorganisaties bijvoorbeeld willen weten wat mijn vermogen is voor dat jaar. Op het moment dat de belastingdienst dus andere cijfers doorgeeft , en dan bedoel ik dus die oude belastingaanslag, dan moet ik daardoor in bezwaar gaan en aantonen dat dit informatie niet klopt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 11:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Leg nou eens even uit hoe je hierdoor in problemen bent gekomen.
Welke overheidsorganisatie? En welk leed werd er veroorzaakt?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 11:57 schreef slavaukrainii het volgende:
[..]
Omdat andere overheidsorganisaties bijvoorbeeld willen weten wat mijn vermogen is voor dat jaar. Op het moment dat de belastingdienst dus andere cijfers doorgeeft , en dan bedoel ik dus die oude belastingaanslag, dan moet ik daardoor in bezwaar gaan en aantonen dat dit informatie niet klopt.
Zulke dingen veroorzaken grote leed , vooral omdat de belastingdienst niet mee wilt werken. Hierdoor wil ik het bijna een narcistische terreurorganisatie noemen.
Wat mij vooral opvalt is dat de belastingdienst medewerkers gaslighting als manipulatie techniek inzetten tegen het slachtoffer. Dat psychologische misbruik gebruiken narcisten ook met veel succes.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 11:52 schreef epicbeardman het volgende:
de belastingdienst heeft altijd gelijk.
groetjes rutte/kaag/jetten
In dit geval gaat het om de raad voor rechtsbijstand. Ik kom namelijk in aanmerking voor een toevoeging. Maar dan moet mijn vermogen voor dat jaar wel onder het heffingsvrije vermogen vallen. En dat is ook zo. Alleen de belastingdienst geeft dus cijfers door waarbij de raad voor rechtsbijstand dus denkt dat ik veel meer vermogen had voor dat jaar.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 11:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke overheidsorganisatie? En welk leed werd er veroorzaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |