abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204949749
Ik heb in het jaar 2021 aangifte inkomstenbelasting ingevuld. In het jaar 2022 heb ik een kleine wijziging aangebracht voor de aangifte inkomstenbelasting 2021, ik had namelijk 3000 euro extra schuld die ik niet had ingevuld. Daarna heb ik een definitieve bereking gekregen van de belastingdienst voor het jaar 2021. Eerst was mijn totale vermogen min de schuld , 63.000 euro. Na die ene wijziging is mijn vermogen dus 60.000 euro (valt nu dus onder de heffingsvrije vermogen ).

Nu is het zo dat wanneer een andere overheidsorganisatie aan de belastingdienst vraagt van wat mijn totale vermogen was in 2021, dan geeft de belastingdienst oude cijfers door dus de eerste aangifte inkomstenbelasting , zonder te kijken naar de nieuwste aangifte. En dat veroorzaakt dus problemen.

Wat kun je doen in dit geval?

[ Bericht 2% gewijzigd door slavaukrainii op 03-06-2022 11:59:46 ]
pi_204949769
Heb je bellen met de belastingdienst al geprobeerd?
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:58:13 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204949795
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:52 schreef slavaukrainii het volgende:
Wat kun je doen in dit geval?
In 2021 deed je aangifte voor 2020

In 2022 paste je 2021 aan? dat staat er

In 2022 werd 2021 definitief met 63k, terwijl je in 2021 in 2020 -3000 wilde?

Er klopt iets niet in je jaren, of, het verhaal van de belastingdienst doorgeeft klopt wel ;)

En wat je kan doen als je het niet eens bent met de belastingdienst, bellen en bezwaar maken als de termijnen nog niet verstreken zijn.
Dum de dum
pi_204949829
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:55 schreef Dries4Ever het volgende:
Heb je bellen met de belastingdienst al geprobeerd?
Ja die zeggen van we kijken naar de nieuwste gegevens. Dat doen ze bij mij niet. Wanneer ik afdeling vermogen bel en vraag van wat is mijn totale vermogem voor het jaar 2021 , dan geven ze dus de oude gegevens door aan mij.

Als ik ze dan erop wijs dat er een wijziging heeft plaats gevonden en ik dus een nieuwe definitieve berekening heb gekregen van de belasting inspecteur voor het jaar 2021, dan zeggen ze: oooh ja ik zie het.....

Ik denk dat ze hier mij bewust in de problemen proberen te brengen. Heb daarom een klacht ingediend via www.rivg.nl

Want als je verkeerde cijfers doorgeeft aan andere overheidsinstellingen moet ik dus in bezwaar en bewijzen dat het niet klopt.
pi_204949919
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:02 schreef slavaukrainii het volgende:

[..]
Ja die zeggen van we kijken naar de nieuwste gegevens. Dat doen ze bij mij niet. Wanneer ik afdeling vermogen bel en vraag van wat is mijn totale vermogem voor het jaar 2021 , dan geven ze dus de oude gegevens door aan mij.

Als ik ze dan erop wijs dat er een wijziging heeft plaats gevonden en ik dus een nieuwe definitieve berekening heb gekregen van de belasting inspecteur voor het jaar 2021, dan zeggen ze: oooh ja ik zie het.....

Ik denk dat ze hier mij bewust in de problemen proberen te brengen. Heb daarom een klacht ingediend via www.rivg.nl

Want als je verkeerde cijfers doorgeeft aan andere overheidsinstellingen moet ik dus in bezwaar en bewijzen dat het niet klopt.
Dat denk ik ook. Ze vinden je gewoon niet aardig en ondanks dat het voor hun lastiger is om individuele gevallen anders te behandelen dan de massa steken ze wel graag tijd en moeite in het jou zo moeilijk mogelijk te maken.

Maar ergens zal er wel iets niet goed doorgegeven zijn. De jaartallen zijn zoals aangegeven al wel een beetje vreemd
pi_204950168
quote:

[..]

Wat zul je een zwaar leven hebben als je denkt dat ze tegen jou zijn en doelbewust jou in de problemen willen brengen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204950240
Ik zou even bellen met de Belastingdienst om te kijken wat en waar er mis is gegaan.

Het zou kunnen zijn dat de Belastingdienst het vermogen eerder door heeft gegeven dan dat ze je aangifte verwerkt hebben en daardoor nog het oude bedrag hebben doorgegeven. Weet je op welke datum je de aangifte hebt gedaan, op welke datum je de definitieve belastingaangifte hebt binnen gekregen, op welke datum het verzoek door de overheidsinstantie is gedaan en op welke datum de belastingdienst heeft geantwoord.

Ook is het voor mij de vraag welk vermogen op welke datum precies is gevraagd. Is het vermogen op 1 januari 2021 opgevraagd en is de schuld pas daarna er bij gekomen (bijv door studiekosten in het jaar 2021), dan zou het ook logisch zijn als het hogere vermogen wordt doorgegeven.
pi_204950276
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:41 schreef simonblue het volgende:
Ik zou even bellen met de Belastingdienst om te kijken wat en waar er mis is gegaan.

Het zou kunnen zijn dat de Belastingdienst het vermogen eerder door heeft gegeven dan dat ze je aangifte verwerkt hebben en daardoor nog het oude bedrag hebben doorgegeven. Weet je op welke datum je de aangifte hebt gedaan, op welke datum je de definitieve belastingaangifte hebt binnen gekregen, op welke datum het verzoek door de overheidsinstantie is gedaan en op welke datum de belastingdienst heeft geantwoord.

Ook is het voor mij de vraag welk vermogen op welke datum precies is gevraagd. Is het vermogen op 1 januari 2021 opgevraagd en is de schuld pas daarna er bij gekomen (bijv door studiekosten in het jaar 2021), dan zou het ook logisch zijn als het hogere vermogen wordt doorgegeven.
Nee de schuld van 3000 euro was er al. Had dat alleen niet ingevuld bij de eerste aangifte.

Het punt hier is dat de belastingdienst altijd de laatste aangifte als uitgangspunt dient te nemen. Alleen in dit geval doen ze dat niet. Vreemd. Moet daardoor namelijk in bezwaar bij een ander overheidsorganisatie.

Het lijkt erop alsof ze doen alsof hun neusbloed. Ik moet zelfs in discussie met de belastingdienst over mijn vermogen terwijl er al een definitieve inkomstenbelasting aanslag is. Het lijkt echt op gaslighten. Iets wat al een feit is en ook bekend bij de belastingdienst , doen alsof dat niet zo is.
pi_204950288
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat zul je een zwaar leven hebben als je denkt dat ze tegen jou zijn en doelbewust jou in de problemen willen brengen.
Ja dat kan zomaar. Zie bijv de zwarte lijst(en) die de belastingdienst hanteerde tegen mensen die onschuldig waren. Dit ging zover dat zelfs kinderen onterecht uit huis zijn geplaatst.
pi_204950299
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:48 schreef slavaukrainii het volgende:

[..]
Ja dat kan zomaar. Zie bijv de zwarte lijst(en) die de belastingdienst hanteerde tegen mensen die onschuldig waren. Dit ging zover dat zelfs kinderen onterecht uit huis zijn geplaatst.
Precies! De gemene overheid is er om jou specifiek te pakken!
Sterkte ermee!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 13:05:25 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204950450
Wat voor problemen gaat het over?
The love you take is equal to the love you make.
pi_204950671
Wat is de andere organisatie dan?
Heeft dat betrekking op een toeslag?

quote:

[..]

Jij bent begonnen met het aanleveren van foute informatie.
Maar als die andere instelling ziet dat de inspecteur een wijziging heeft aangebracht, dan kunnen ze toch die cijfers gebruiken?
Hell To The Liars
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:21:56 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_204951116
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:48 schreef slavaukrainii het volgende:

[..]
En dat is ook echt een vergelijkbare situatie in deze.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_204951213
De schulddrempel is EUR 3.200,-.

En anders: wat een moeite om een paar tientjes.
pi_204957127
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:46 schreef slavaukrainii het volgende:

[..]

Het punt hier is dat de belastingdienst altijd de laatste aangifte als uitgangspunt dient te nemen. Alleen in dit geval doen ze dat niet. Vreemd. Moet daardoor namelijk in bezwaar bij een ander overheidsorganisatie.

Het lijkt erop alsof ze doen alsof hun neusbloed. Ik moet zelfs in discussie met de belastingdienst over mijn vermogen terwijl er al een definitieve inkomstenbelasting aanslag is. Het lijkt echt op gaslighten. Iets wat al een feit is en ook bekend bij de belastingdienst , doen alsof dat niet zo is.
Weet je zeker dat er al een nieuwe definitieve aanslag is? Of is er alleen een besluit tot aanpassing? Als er een definitieve aanslag is komt het automatisch in de BRI. Dat is wat ze delen met veel overheidsorganisaties.
pi_204957947
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:52 schreef slavaukrainii het volgende:
INa die ene wijziging is mijn vermogen dus 60.000 euro (valt nu dus onder de heffingsvrije vermogen ).

En je komt toevallig na het opvoeren van die schuld precies onder de grens?
pi_204957988
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 06:40 schreef jesseax het volgende:

[..]
En je komt toevallig na het opvoeren van die schuld precies onder de grens?
Ik had al een schuld van 20.000 euro. Alleen ik wist niet dat er een bepaald bedrag eerst eraf moest. Daardoor heb ik de rest van mijn schuld er niet bij gezet omdat ik al dacht dat het vermogen niet meer meetelde en die ene 3000 euro schuld (contante schuld) niet meer van belang was.

En ik gok zelf dat ze hierdoor een redflag achter mijn naam hebben gezet , en dus op de shitlist geplaatst omdat ze dit verdacht vinden. Ookal is het een feit dat die schuld bestaat. En dat ze dus hierom bewust problemen veroorzaken.
pi_204957991
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:05 schreef Bucketlist het volgende:

[..]
Weet je zeker dat er al een nieuwe definitieve aanslag is? Of is er alleen een besluit tot aanpassing? Als er een definitieve aanslag is komt het automatisch in de BRI. Dat is wat ze delen met veel overheidsorganisaties.
Het is een herziene aanslag , opgemaakt door de belastinginspecteur. Via de telefoon ( wat ik dus heb opgenomen als bewijsmateriaal ) hebben ze wel aangegeven dat die herziene aanslag de definitieve is.
pi_204959415
Kan het niet zijn dat de definitieve aanslag nog door het systeem heen moet?
Verder vind ik je wel een ontzettende jankebal, je verhaal is vaag en het ligt allemaal aan andere mensen en die andere mensen zijn allemaal stom.

Maar je hebt een klacht ingediend, dus je zal ooit wel eens horen wat die er van vinden.
Hell To The Liars
pi_204959627
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:27 schreef Droopie het volgende:
Kan het niet zijn dat de definitieve aanslag nog door het systeem heen moet?
Verder vind ik je wel een ontzettende jankebal, je verhaal is vaag en het ligt allemaal aan andere mensen en die andere mensen zijn allemaal stom.

Maar je hebt een klacht ingediend, dus je zal ooit wel eens horen wat die er van vinden.
De belastinginspecteur heeft zijn handtekening onder de laatste belasting aanslag getekend. Er is eigenlijk verder niks aan de hand.

Enige probleem is dat de belastingdienst bewust die laatste belasting aanslag doet alsof dat niet bestaat. Dus eigenlijk gewoon gaslighten.

Ze erkenen het pas als je hen erop aanspreekt. Tot die tijd doen ze alsof ze dom zijn en gebruiken ze narc tactieken zoals gaslighten.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:48:57 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204959632
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:48 schreef slavaukrainii het volgende:

[..]
De belastinginspecteur heeft zijn handtekening onder de laatste belasting aanslag getekend. Er is eigenlijk verder niks aan de hand.

Enige probleem is dat de belastingdienst bewust die laatste belasting aanslag doet alsof dat niet bestaat. Dus eigenlijk gewoon gaslighten.

Ze erkenen het pas als je hen erop aanspreekt. Tot die tijd doen ze alsof ze dom zijn en gebruiken ze narc tactieken zoals gaslighten.
Leg nou eens even uit hoe je hierdoor in problemen bent gekomen.
pi_204959698
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Leg nou eens even uit hoe je hierdoor in problemen bent gekomen.
Omdat andere overheidsorganisaties bijvoorbeeld willen weten wat mijn vermogen is voor dat jaar. Op het moment dat de belastingdienst dus andere cijfers doorgeeft , en dan bedoel ik dus die oude belastingaanslag, dan moet ik daardoor in bezwaar gaan en aantonen dat dit informatie niet klopt.

Zulke dingen veroorzaken grote leed , vooral omdat de belastingdienst niet mee wilt werken. Hierdoor wil ik de belastingdienst bijna labelen als een narcistische terreurorganisatie.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 11:58:45 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204959709
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:57 schreef slavaukrainii het volgende:

[..]
Omdat andere overheidsorganisaties bijvoorbeeld willen weten wat mijn vermogen is voor dat jaar. Op het moment dat de belastingdienst dus andere cijfers doorgeeft , en dan bedoel ik dus die oude belastingaanslag, dan moet ik daardoor in bezwaar gaan en aantonen dat dit informatie niet klopt.

Zulke dingen veroorzaken grote leed , vooral omdat de belastingdienst niet mee wilt werken. Hierdoor wil ik het bijna een narcistische terreurorganisatie noemen.
Welke overheidsorganisatie? En welk leed werd er veroorzaakt?
pi_204959719
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:52 schreef epicbeardman het volgende:
de belastingdienst heeft altijd gelijk.

groetjes rutte/kaag/jetten
Wat mij vooral opvalt is dat de belastingdienst medewerkers gaslighting als manipulatie techniek inzetten tegen het slachtoffer. Dat psychologische misbruik gebruiken narcisten ook met veel succes.
pi_204959731
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Welke overheidsorganisatie? En welk leed werd er veroorzaakt?
In dit geval gaat het om de raad voor rechtsbijstand. Ik kom namelijk in aanmerking voor een toevoeging. Maar dan moet mijn vermogen voor dat jaar wel onder het heffingsvrije vermogen vallen. En dat is ook zo. Alleen de belastingdienst geeft dus cijfers door waarbij de raad voor rechtsbijstand dus denkt dat ik veel meer vermogen had voor dat jaar.

Dus verzoek wordt puur op dat punt afgewezen en mag ik in bezwaar gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')