Nee.quote:
Het voorstel zoals het er nu ligt is:quote:Je leest het overal in het nieuws.
Hoe heet moet deze soep gegeten worden?
Naast het feit dat er flink wat kosten aan verbonden zijn vraag ik me bv ook af waar je zo'n pomp moet plaatsen etc.
Ivm airco heb ik geen plek aan de gevel voor zo'n pomp. Achter het huis heb ik een 4 meter lange overkapping, waar die vast niet onder kan.
Ik kan wel verwarmen met de airco's.
Dat doe ik nu al.
Maar met airco krijg ik het water niet warm om te douche.
En wat zijn de alternatieve?
Een al dan niet kleine boiler kan je prima mee douchen. Zelfs met een 15 liter boiler die je op 80 graden zet kan je tien minuten mee douchen en omdat het ding gelijk weer begint met opwarmen als je die aan zet kan je dusnog ff langer staan. De volgende zal een kwartiertje moeten wachten met douchen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:08 schreef Zoev het volgende:
Gefeliciteerd, je hebt dus al een warmtepomp. Verwarming is dus al geregeld.quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:08 schreef Zoev het volgende:
In 2026 wordt de warmtepomp verplicht.
Je leest het overal in het nieuws.
Hoe heet moet deze soep gegeten worden?
Naast het feit dat er flink wat kosten aan verbonden zijn vraag ik me bv ook af waar je zo'n pomp moet plaatsen etc.
Ivm airco heb ik geen plek aan de gevel voor zo'n pomp. Achter het huis heb ik een 4 meter lange overkapping, waar die vast niet onder kan.
Ik kan wel verwarmen met de airco's.
Dat doe ik nu al.
Dan moet je ook 3 fasen hebben. Met een enkele groep kan je ongeveer 2 liter per minuut produceren. Zelfs met het dubbele is het nog steeds een rustig lentebuitje met een goede spaardouche.quote:
Precies dit! Iets wat vaak vergeten lijkt te worden.quote:Op donderdag 2 juni 2022 14:10 schreef stavromulabeta het volgende:
Als het goed is, heeft je gemeente ondertussen ook wel een concreet plan waarin wijk-voor-wijk wordt aangegeven hoe en wanneer ze gasloos willen worden. Daar valt ook nog wel iets uit te halen, voordat je het weet ligt er in 2030 een warmtenet en koop je helemaal geen nieuwe ketel meer.
Even gekeken. ‘Groen gas/hybride’. Dus.quote:Op donderdag 2 juni 2022 14:10 schreef stavromulabeta het volgende:
Als het goed is, heeft je gemeente ondertussen ook wel een concreet plan waarin wijk-voor-wijk wordt aangegeven hoe en wanneer ze gasloos willen worden. Daar valt ook nog wel iets uit te halen, voordat je het weet ligt er in 2030 een warmtenet en koop je helemaal geen nieuwe ketel meer.
Inderdaad misschien wel.quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
Het alternatief: wachten, leven, schouders omhoog trekken, en lachen als het jaartal elke keer wordt opgeschoven
Ik huur nu een cv ketel bij voltaquote:Op donderdag 2 juni 2022 18:15 schreef Fer het volgende:
2025 nieuwe ketel ophangen en zo’n zelfde als spare erbij kopen. Ben je tot 2055 wel goed.
Wat kost het grofweg om een uitgebouwde tweekapper uit 2018 in de winter te verwarmen met een airco unit?quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:32 schreef CoolGuy het volgende:
Tja, met een hybride pomp ben je niet van het gas af. Dat is uiteindelijk wel het doel, dus ja. Van de andere kant, met de huidige gasprijzen kun je wel wachten, maar als je dat doet ben je elke maand veel geld aan het verstoken, dus uiteindelijk ben je net zo veel (en daarna nog meer) geld kwijt aan gas omdat je daar dan maximaal van afhankelijk blijft.
Maar als het doel is om uiteindelijk van het gas af te gaan met z'n allen, dan gaat een hybride pomp daar niet mee helpen.
Dat zegt vooral veel over de kwaliteit van zo'n warmtepomp.quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:13 schreef Lienekien het volgende:
Hybride wil zeggen dat er nog een cv-ketel is die kan bijspringen als de warmtepomp niet volstaat.
Dat weet ik niet. Ik woon in een ander huis nu en heb geen airco's meer omdat ik vloerverwarming en vloerkoeling heb.als dat niet genoeg is komen er weer airco's maar ik heb er nooit mee verwarmd, alleen maar mee gekoeld.quote:Op donderdag 2 juni 2022 19:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat kost het grofweg om een uitgebouwde tweekapper uit 2018 in de winter te verwarmen met een airco unit?
Gaat dat goedkoper zijn dan de vloerverwarming stoken op mijn pelletkachel? Zo nee, dan hoef ik die airco niet voor te verwarmen. Misschien dat ik er wel neem om te koelen in de zomer.
Nee, dat zegt nul komma nul over de kwaliteit maar wel over het vermogen. Door een kleine warmtepomp er in te stoppen heb je minder ruimte voor je buiten unit nodig en kan je evengoed zolang het niet vriest volstaan met die warmtepomp. Door het kleiner vermogen zal die ook niet zo snel gaan pendelen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 19:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat zegt vooral veel over de kwaliteit van zo'n warmtepomp.
Een hybride warmtepomp is bedoeld om als het kouder wordt zo lang mogelijk de woning van warmte te voorzien en als deze het niet meer aan kan, neemt de CV-ketel het over.quote:Op donderdag 2 juni 2022 19:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ze mogen hier van mij wel een warmtenet neerleggen, maar ik laat mij niet afhankelijk worden van nog een monopolist.quote:Op donderdag 2 juni 2022 14:10 schreef stavromulabeta het volgende:
Nee, dat zegt niets over de kwaliteit van de warmtepomp.quote:Op donderdag 2 juni 2022 19:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Afgezien dat ik dat heir in de wijk niet verwacht ga ik zeker niet meedoen aan een monopolist en waarschijnlijk ook niet aan iets wat een vve nodig heeft en waar je uiteindelijk toch aan een monopolist vast blijkt te zitten.quote:Op donderdag 2 juni 2022 20:21 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ze mogen hier van mij wel een warmtenet neerleggen, maar ik laat mij niet afhankelijk worden van nog een monopolist.
wachten en wachten tot je bij de grote groep hoort die wordt benadeeld. Dan komt er een belangengroepje en in de poldercultuur wordt er dan gecompenseerd.quote:Op donderdag 2 juni 2022 19:13 schreef Zoev het volgende:
[..]
Inderdaad misschien wel.
Zo gaat het vaak in ned.
Nou, dan zullen ze hier in de gemeente wel weer eens achterlopen. Echt een plan van aanpak op wijk niveau is er niet te vinden.quote:Op donderdag 2 juni 2022 14:10 schreef stavromulabeta het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |