abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204927381
TT :o
Heb ik wat gemist? :P
pi_204927400
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:19 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat zeggen ze ja, maar dat blijkt in de praktijk ook nogal tegen te vallen. Volgens hetzelfde artikel:
[..]

Dat kan ook aan die landen liggen, kan je niet opmaken uit dit bericht.
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:19 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat zeggen ze ja, maar dat blijkt in de praktijk ook nogal tegen te vallen. Volgens hetzelfde artikel:
[..]

Uit dit bericht kan je niet opmaken of het aan die landen ligt of aan Duitsland. Misschien wil Polen wel 200 Leopard2A7's terug voor 200 oude Soviet tanks die ze hebben gegeven. Lijkt me niet echt een deal waar Duitsland mee akkoord gaat.
pi_204927416
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Morgen grote doorbraak door Oekraïne en een coup in Rusland en alle jongens zijn thuis voor het einde van de week.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 22:28:18 #5
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204927436
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 21:28 schreef luxerobots het volgende: [..] Hier is zonnebloemolie ¤3.19. En dat was ¤2.99 voor deze hele crisis.
Ja, kan. Als ik op https://www.supermarktsca(...)ijken/zonnebloemolie kijk en ik klik de prijshistorie van een liter Goldsun aan bij Plus, zie ik in januari een prijs van 1,5 Euro en nu 3 Euro. Exact verdubbeld dus.

Het hoeft ook niet dat voor alle merken de prijs nu verdubbeld is. Supermarkten hebben ook jaarcontracten met bepaalde leveranciers, waarbij ze dus de inkoopprijs eisen die ze voor dit jaar contractueel hebben afgesproken. Het margeverlies is het probleem van hun leverancier, niet van hen. Vergelijkbaar dus met een consument die nu nog een contract met vaste prijzen heeft met zijn energieleverancier.

Voor bepaalde merken zullen supermarkten dus voorlopig niet die prijsverhoging doorvoeren richting de eindklant (of een procent of 10/15 voor wat extra marge voor henzelf), omdat hun inkoopprijs niet is verhoogd en ze er dus niet op verliezen. Als ze hun prijzen wel x2 doen en de concurrent niet, prijzen ze zichzelf uit de markt.

Maar op de markt voor ruwe plantaardige oliën is de prijs gewoon minimaal x2 gegaan inmiddels. Dus wanneer jaarcontracten met leveranciers aflopen, zal die prijsverhoging ook gewoon worden doorberekend.
pi_204927462
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Putin heeft aangegeven de oorlog speciale operatie binnen 375 delen af te ronden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 31-05-2022 22:36:44 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 22:30:26 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204927466
Hehe dat werd tijd :)

Pies Peace *O* *O* *O*

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 22:37:00 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204927563
twitter

Zijn er nou best wat andere landen waar bedrijven wel in roebels blijven betalen? Als wij als een van de weinigen zijn afgesloten?
  Moderator dinsdag 31 mei 2022 @ 22:39:55 #9
236264 crew  capricia
pi_204927611
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Zijn er nou best wat andere landen waar bedrijven wel in roebels blijven betalen? Als wij als een van de weinigen zijn afgesloten?
Ik had hier graag een debat over willen zien. Het lijkt zo eenzijdig besloten, buiten de TK om. Maar goed, daar ligt ook een schone taak voor die TK. Die ze eigenlijk niet echt goed oppakken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204927632
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:28 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, kan. Als ik op https://www.supermarktsca(...)ijken/zonnebloemolie kijk en ik klik de prijshistorie van een liter Goldsun aan bij Plus, zie ik in januari een prijs van 1,5 Euro en nu 3 Euro. Exact verdubbeld dus.

Het hoeft ook niet dat voor alle merken de prijs nu verdubbeld is. Supermarkten hebben ook jaarcontracten met bepaalde leveranciers, waarbij ze dus de inkoopprijs eisen die ze voor dit jaar contractueel hebben afgesproken. Het margeverlies is het probleem van hun leverancier, niet van hen. Vergelijkbaar dus met een consument die nu nog een contract met vaste prijzen heeft met zijn energieleverancier.

Voor bepaalde merken zullen supermarkten dus voorlopig niet die prijsverhoging doorvoeren richting de eindklant (of een procent of 10/15 voor wat extra marge voor henzelf), omdat hun inkoopprijs niet is verhoogd en ze er dus niet op verliezen. Als ze hun prijzen wel x2 doen en de concurrent niet, prijzen ze zichzelf uit de markt.

Maar op de markt voor ruwe plantaardige oliën is de prijs gewoon minimaal x2 gegaan inmiddels. Dus wanneer jaarcontracten met leveranciers aflopen, zal die prijsverhoging ook gewoon worden doorberekend.
Laatste keer dat ik zonnebloemolie kocht (afgelopen december denk ik) was het ¤1,39 geloof ik. Geen idee waar je voor deze shit ¤2,99 voor een liter olie moest betalen :D
pi_204927655
quote:
[ twitter ]

Denk het wel. Wij denken dat we het middelpunt van de wereld zijn, maar dat zijn we niet. Zie India, China, Afrika, Midden Oosten, etc. Of kijk maar eens naar die VN stemming welke landen neutraal waren. Rusland verdiend nog genoeg centjes.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204927672
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Morgen grote doorbraak door Oekraïne en een coup in Rusland en alle jongens zijn thuis voor het einde van de week.
Je zou het toch zo hopen, hè. En dan ook graag zonder extra doden aan beide kanten...
  Moderator dinsdag 31 mei 2022 @ 22:45:46 #13
236264 crew  capricia
pi_204927692
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk het wel. Wij denken dat we het middelpunt van de wereld zijn, maar dat zijn we niet. Zie India, China, Afrika, Midden Oosten, etc. Of kijk maar eens naar die VN stemming welke landen neutraal waren. Rusland verdiend nog genoeg centjes.
Ja. De meeste landen staan niet aan onze kant in dit conflict.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 31 mei 2022 @ 22:54:26 #14
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204927786
quote:

[..]
Alleen "onvriendelijke" landen moesten toch in roebels betalen?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_204927845
Wat een rare TT. Nee hoor dit gaat nog delen door!
pi_204927890
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:28 schreef Repentless het volgende:
Bij de Dekamarkt is het van 1,19 naar 1,49 gegaan.

Daarbij is het ook mogelijk dat de prijs weer omlaag gaat, zonnebloemolie is nu duurder, dus het is ook lucratiever om nieuwe velden met zonnebloemen aan te leggen. Uiteindelijk kan dat dan weer een daling betekenen.

En zo is het met gas en olie natuurlijk ook, als er eenmaal overgeschakeld is naar andere bronnen, hebben we veel van zulke grondstoffen niet eens meer nodig.
pi_204927954
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 19:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ook interessant de beschouwing aangaande de sancties op hetzelfde platform. Als ik zo de opmerkingen van de experts beluister kunnen de sancties, zoals zij zelf zeggen, wel een volledig contraproductief kunnen zijn. Zeker als de OPEC, zoals al eerder duidelijk, op de hand van Rusland is.
Ja klopt, ik hoorde de Wijk er over, hier allen bekend, dat sanctiepakket 6 de EU heel hard snijdt en Rusland nauwelijks.
Nou, waarom doe je het dan? Alleen voor de bühne dus.
Vakman pur sang
  dinsdag 31 mei 2022 @ 23:24:27 #18
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204928060
quote:
[ twitter ]

"Dat zit in de industrie, het bedrijfsleven en in een heleboel huishoudens." Kortom, bij iedereen dus. :') Wat een open deur.

En dan een 'oplossing' om verspilling in de industrie tegen te gaan: "dat zit dan bijvoorbeeld in dat buizen niet geïsoleerd zijn, waardoor dus warmte 'letterlijk' wordt verspild." Dat zal inderdaad ontzettend veel helpen om gasverbruik voor elektriciteitsopwekking, waar het overgrote deel voor wordt gebruikt, te verminderen. Die elektriciteit die ook wordt teruggeleverd aan het net om al die fijne warmtepompen van te laten draaien. Man man man. :')
  dinsdag 31 mei 2022 @ 23:28:55 #19
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204928105
quote:

[..]

https://unric.org/nl/vn-e(...)n-oekraine-verlaten/

De zeer grote hoeveelheid landen van 5 tegenstemmen en 35 onthoudingen. Keep up the fake news!
  dinsdag 31 mei 2022 @ 23:32:55 #20
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204928140
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 23:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daarbij is het ook mogelijk dat de prijs weer omlaag gaat, zonnebloemolie is nu duurder, dus het is ook lucratiever om nieuwe velden met zonnebloemen aan te leggen. Uiteindelijk kan dat dan weer een daling betekenen.

En zo is het met gas en olie natuurlijk ook, als er eenmaal overgeschakeld is naar andere bronnen, hebben we veel van zulke grondstoffen niet eens meer nodig.
Je begrijpt toch hopelijk wel dat dat niet zo werkt? "Oh mooi, de prijs van zonnebloemolie is gestegen. Even een paar nieuwe veldjes aanleggen, kassa!" Hoe zie je dat voor je?
  dinsdag 31 mei 2022 @ 23:35:39 #21
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204928158
De Donbass is inmiddels bijna volledig in Russische handen. In het zuiden bij Kherson hebben de Russen 2 verdedigingslinies afgerond.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 23:38:40 #22
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204928169
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 23:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Morgen poten volgende maand oogsten ja toch
  dinsdag 31 mei 2022 @ 23:40:02 #23
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204928182
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 23:35 schreef PluggieOD het volgende:
De Donbass is inmiddels bijna volledig in Russische handen. In het zuiden bij Kherson hebben de Russen 2 verdedigingslinies afgerond.
Ergens ben ik hier best wel blij mee dat Rusland eindelijk wat vorderingen maakt.

Dat klinkt misschien raar, maar ik heb de hoop, dat als Rusland eenmaal de Donbass heeft, hun missie bereikt is en ze ook wel inzien dat nog verder Oekraïne intrekken totaal zinloos is, en er een periode aanbreekt van besprekingen, met een staakt het vuren.

Misschien ben ik hierin wat naïef, maar het zou wel een kantelpunt kunnen zijn.
pi_204928194
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 23:40 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ergens ben ik hier best wel blij mee dat Rusland eindelijk wat vorderingen maakt.

Dat klinkt misschien raar, maar ik heb de hoop, dat als Rusland eenmaal de Donbass heeft, hun missie bereikt is en ze ook wel inzien dat nog verder Oekraïne intrekken totaal zinloos is, en er een periode aanbreekt van besprekingen, met een staakt het vuren.

Misschien ben ik hierin wat naïef, maar het zou wel een kantelpunt kunnen zijn.
Dan kan Rusland lekker in alle rust de deportaties uitvoeren.
Цой жив
pi_204928200
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:43 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Je zou het toch zo hopen, hè. En dan ook graag zonder extra doden aan beide kanten...
Nah het ergste moet nog komen. Want als de Donbas veroverd is dan is zuid en wellicht west Oekraine aan de beurt en dat wordt nog bloediger dan we tot nu toe gezien hebben. Verwacht ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')