Kan je dat ook toelichten?quote:
Het is volkomen duidelijk dat de Baltische Staten een even grote doorn in het oog van Putin is als Oekrane. Dat heeft hij ook al meerdere malen geuit en zelfs opgeschreven.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kan je dat ook toelichten?
Ze je nope op het aanvallen van Baltische staten deel of nope op het inpikken van Moldavi?
Wat fijn dat je toch nog de moeite neemt om je achteraf in te lezen in de materie, vanzelfsprekend nadat je uit je reet trekt dat diegene die zegt dat in deze oorlog russificatie een ding is maar onzin verkondigd:quote:Op maandag 30 mei 2022 11:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja gedaan maar ik heb brave gebruikt ipv google mag dat van jou?
En wat heeft de russification met de huidige oorlog te maken en waarom ben je dan een landverrader als je pro Rusland bent?
quote:Op maandag 30 mei 2022 10:03 schreef polderturk het volgende:
Kijk en huiver. Het lijkt me duidelijk wat de Russen van plan zijn. Als de militaire operatie afgerond is, zullen opstandige Oekraners gedood of gedeporteerd worden. Ze zullen vervangen worden door Russen. Dit is het Russische concept dat al vele malen is uitgevoerd.
Gast, wat doe jij hier, als je niet eens de moeite wil nemen om je in te lezen?quote:
Wie zegt dat ik me niet verdiep in de materie?quote:Op maandag 30 mei 2022 12:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat fijn dat je toch nog de moeite neemt om je achteraf in te lezen in de materie, vanzelfsprekend nadat je uit je reet trekt dat diegene die zegt dat in deze oorlog russificatie een ding is maar onzin verkondigd:
[..]
[..]
Gast, wat doe jij hier, als je niet eens de moeite wil nemen om je in te lezen?
De Baltische Staten maken voor Poetin weinig uit. Die stellen niet zoveel voor. Estland en Letland zijn qua bevolking kleiner dan bijvoorbeeld Gelderland, en de bevolkingsomvang van Litouwen kun je vergelijken met Noord-Brabant.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is volkomen duidelijk dat de Baltische Staten een even grote doorn in het oog van Putin is als Oekrane. Dat heeft hij ook al meerdere malen geuit en zelfs opgeschreven.
Ik begrijp dat het voor iemand die niet eens weet wie nou eigenlijk de spelers zijn, iemand die blijkbaar geen enkele normale nieuwsbron raadpleegt lastig is, maar het is volkomen duidelijk dat een onderdeel van deze oorlog het testen van de saamhorigheid van NATO is en dat wanneer we voor die test gefaald waren dat er direct drie consequenties waren geweest.
1. Oekrane was gevallen, want onvoldoende wapens om zich te verdedigen
2. De Russische krijgsmacht was redelijk ongeschonden uit de strijd gekomen
3. Putin was erg in verleiding gekomen om zijn plannen met de Baltische Staten te gaan uitvoeren
Dat ben ik met je eens maar alles en iedereen staat nu in staat van paraatheid in de Baltische staten.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is volkomen duidelijk dat de Baltische Staten een even grote doorn in het oog van Putin is als Oekrane. Dat heeft hij ook al meerdere malen geuit en zelfs opgeschreven.
Ik begrijp dat het voor iemand die niet eens weet wie nou eigenlijk de spelers zijn, iemand die blijkbaar geen enkele normale nieuwsbron raadpleegt lastig is, maar het is volkomen duidelijk dat een onderdeel van deze oorlog het testen van de saamhorigheid van NATO is en dat wanneer we voor die test gefaald waren dat er direct drie consequenties waren geweest.
1. Oekrane was gevallen, want onvoldoende wapens om zich te verdedigen
2. De Russische krijgsmacht was redelijk ongeschonden uit de strijd gekomen
3. Putin was erg in verleiding gekomen om zijn plannen met de Baltische Staten te gaan uitvoeren
Meneer heeft geen idee wie lavrov is.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik me niet verdiep in de materie?
Nu weet ik het welquote:Op maandag 30 mei 2022 12:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Meneer heeft geen idee wie lavrov is.
Meneer wuift de observatie dat russificatie een gevaar is, en her en der al plaats vind, gewoon weg, zonder een idee te hebben wat het nou eigenlijk is.
Ja, vervelend h, op je eigen gezwets gewezen worden?quote:
Joh, ik wil niet vervelend doen, maar per definitie heb je alleen pro-rus bronnen, pro-UA bronnen.quote:Maar ik ga hem niet serieus nemen, net zo goed als dat ik de Oekraense overheid en bijbehorende Twitter accounts niet serieus neem.
Ze preken allemaal voor eigen parochie.
Wij zijn ook ineens wakker geworden na jaren van bezuinigingen...quote:Extra miljarden defensie naar vuurkracht en ondersteuning
Het geld dat dit kabinet extra uittrekt voor het leger gaat naar uitbreiding van de vuurkracht en het herstellen van ondersteunende eenheden. Bronnen bevestigen berichtgeving van De Telegraaf daarover.
Defensie krijgt er jaarlijks 5 miljard euro bij, werd eerder deze maand besloten. Ongeveer de helft gaat volgens de krant naar zogenoemde kruisvluchtwapens, extra F-35-jachtvliegtuigen (ook bekend als JSF), uitbreiding van de Patriot-luchtverdediging en een nieuw raketsysteem waarmee landdoelen kunnen worden bestookt.
Reapers en straaljagers
Volgens bronnen gaat het om zes extra F-35's, boven op de 46 die al waren besteld door Nederland. Ook zouden er vier extra Reaper-drones worden gekocht, een verdubbeling van het huidige aantal.
Of de onbemande toestellen ook worden bewapend, is nog niet duidelijk. De Tweede Kamer sprak onlangs wel de wens uit om de MQ-9 Reaper-drones uit te rusten met wapens.
Nieuwe cao
De andere 2,5 miljard gaat naar ondersteunende eenheden zoals de logistiek en geneeskundige troepen. Deze onderdelen van de krijgsmacht moeten na jaren van bezuinigingen weer sterk genoeg worden om meerdere missies en oefeningen tegelijk mogelijk te maken.
Woensdag presenteert minister Ollongren de Defensienota waarin de plannen staan uitgewerkt. Los daarvan wordt morgen de nieuwe defensie-cao gepresenteerd. Vooral de lagere rangen gaan er daarin fors op vooruit. De hoop is dat defensie, dat kampt met een personeelstekort, een aantrekkelijkere werkgever wordt.
betaalmuurcolumnaidsquote:Op maandag 30 mei 2022 13:01 schreef Halcon het volgende:
https://www.ad.nl/show/ma(...)cd180f3f1f&auth_rd=1
Waarom zou ik het vervelend vinden als ik niet weet wie lavrov is.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, vervelend h, op je eigen gezwets gewezen worden?
[..]
Joh, ik wil niet vervelend doen, maar per definitie heb je alleen pro-rus bronnen, pro-UA bronnen.
En als je die allemaal "niet serieus neemt" wat is dan je kompas?
Je natte vinger?
Dat verklaart wel perfect dat je bv niet weet wie lavrov is ja. Want je natte vinger vertelt je dat idd niet.
Maar Tweebeeke slaagde er onverwachts in om door het masker van Zelenski heen te prikken. Zodra ze over de corruptie in zijn land begon en over dat het nog decennia kan duren voor Oekrane bij de EU mag, vond Volodymyr het niet meer zo gezellig. Hij deed wat mannen al eeuwen doen als een vrouw lastige vragen stelt: hij werd neerbuigend en ging haar kleineren. ,,Beweer jij nu dat er corruptie bestaat in Oekrane, Marille? Heb jij hier gewoond?’’ In zijn ergernis schakelde hij ook pardoes over van het Oekraens naar het Engels. Over het EU-lidmaatschap dat nog lang op zich laat wachten: ,,Hoe weet u dat? Vertel dat eens. Jij weet alles, Marille. Waarom heb je me niet gewaarschuwd?’’quote:
Tja wat je nu doet is net als of je veel over voetbal wil gaan vertellen, maar niet eens weet wat een keeper is. Lavrov is sinds 2004 al minister van Buitenlandse zaken van Rusland en na Putin de man die het meest zou zien in berichten.quote:Op maandag 30 mei 2022 13:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou ik het vervelend vinden als ik niet weet wie lavrov is.
Die vent interesseert me helemaal niks.
Denk je dat mijn gedachten nu ineens veranderen ofzo?
Ik ben met je eens dat er erg veel pro Russische en pro Oekranse bronnen zijn.
Daarom neem ik ze ook niet serieus.
Ik lees hier wat pro Oekranse info en ik kijk op telegram naar wat pro Russische bronnen.
Dan heb ik een aardige indruk wat er gebeurt en daar neem ik het gemiddelde van.
Als ik hier naar de pro Russische bronnen kijk zijn de Russen monsters en als ik op de pro Russische bronnen kijk zijn de Russen troetelbeertjes.
Maar ik denk dat de eerste prioriteit van de Russen is om de oorlog te winnen.
Als ik dan iets lees van een pro Oekranse bron dat de Russen niet helpt om de oorlog te winnen dan vind ik het niet geloofwaardig.
Als ik op een pro Russische bron lees dat het erg goed gaat en weinig weerstand ondervinden dan vind ik dat ook niet geloofwaardig.
Een beetje gezond verstand en logica gebruiken.
Ja en?quote:Op maandag 30 mei 2022 13:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja wat je nu doet is net als of je veel over voetbal wil gaan vertellen, maar niet eens weet wat een keeper is. Lavrov is sinds 2004 al minister van Buitenlandse zaken van Rusland en na Putin de man die het meest zou zien in berichten.
Die man was ook erg emotioneel en oververmoeid natuurlijk. Hij ziet zijn land afgemaakt worden door een stel nazi's en dan komt een journalist uit een veilig land vertellen dat Oekraine corrupt is.quote:Op maandag 30 mei 2022 13:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar Tweebeeke slaagde er onverwachts in om door het masker van Zelenski heen te prikken. Zodra ze over de corruptie in zijn land begon en over dat het nog decennia kan duren voor Oekrane bij de EU mag, vond Volodymyr het niet meer zo gezellig. Hij deed wat mannen al eeuwen doen als een vrouw lastige vragen stelt: hij werd neerbuigend en ging haar kleineren. ,,Beweer jij nu dat er corruptie bestaat in Oekrane, Marille? Heb jij hier gewoond?’’ In zijn ergernis schakelde hij ook pardoes over van het Oekraens naar het Engels. Over het EU-lidmaatschap dat nog lang op zich laat wachten: ,,Hoe weet u dat? Vertel dat eens. Jij weet alles, Marille. Waarom heb je me niet gewaarschuwd?’’
Tweebeeke trapte niet in de val om te gaan jij-bakken, maar lachte beleefd, bleef koel n bij de feiten, al moet ze inwendig gehighfived hebben op dat moment. Ze bewees zich weer als een van de beste tv-interviewers die we hebben. En Zelenski? Die blijkt maar gewoon een mens te zijn, met nukken en onhebbelijkheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |