abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204868696
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober
• TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november
• Takkie88: kuiken, half november
• Eponine: "R", begin januari
• LaBelleFleur27: W., 3 februari
• Bottoms_up: Maggie, 22 februari
• DjVero: Larissa, 27 april
pi_204868835
van asten heeft een goeie sale momenteel ^O^
https://www.vanastenbabysuperstore.nl/
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204869093
verkouden baby tips
- matrasje van het bedje aan de kant van het hoofd iets hoger leggen

- een neuspeer of andere neusuitzuigunitngebruiken

-zoutoplossing sprayen tot je erbij neervalt

-luuf smeren (al heb ik daar zelf nooit heel erg effect van gemerkt)
  donderdag 26 mei 2022 @ 13:49:22 #4
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204871040
Wij hebben zelfs een ui naast het bed gelegd om zijn neus wat meer open te krijgen als tie slaapt. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_204871302
We hebben een tand *O* .
pi_204871339
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:49 schreef KaBuf het volgende:
Wij hebben zelfs een ui naast het bed gelegd om zijn neus wat meer open te krijgen als tie slaapt. :P
en als het niet werkt ruikt ie iig lekker naar frikandel speciaal, winwin ^O^
pi_204872422
Hier werkt zoutoplossing een klein beetje. Laatst heb ik ook een ui naast haar bed gelegd, weet niet of het echt geholpen heeft, maar toen sliep ze beter dan de nacht daarvoor.
Verder is het een beetje uitzitten...
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:24:30 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204872684
Bedje een beetje schuin zetten hielp hier het beste. Iig tot ze rollen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fossiel vrijdag 27 mei 2022 @ 09:29:19 #9
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204878099
En de zoutoplossing ampullen (Otrivin monodose) werken beter dan de spray.

Drama is ook groter...

Pfff onze baby is zo wisselend in haar slaap. Bij de oudste begon het prut en zag je echt zo'n stijgende lijn en met 8-9 maanden sliep ze heel regelmatig hele nachten door. En als ze wakker werd was het puur de speen geven en klaar.

Vij de jongste is het meer een achtbaan waarin hele goede en matige periodes afwisselen. Nu wordt om 23.00 wakker en is dan met geen mogelijkheid in slaap te krijgen. Ja na anderhalf uur en een klein flesje. Om vervolgens voor 6 uur weer wakker te zijn ;(
Chick on a mission
  vrijdag 27 mei 2022 @ 12:40:58 #10
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204879774
Omg O+ Ze knuffelde me net voor het eerst echt. Haar armpjes om mijn nek en dr hoofd op mijn schouder O+ Ik ben gesmolten O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_204884595
M’n ‘kleine’ baby klom gister bijna uit de kinderwagenbak :o
Veel vroeger dan ik wil gaan we dus over naar de wandelwagen, gelukkig kan die geheel plat. Wel benieuwd wat ze ervan vindt als ze niet meer kan draaien. Ze slaapt sinds een week alleen nog maar op haar buik.

Het eten gaat echt heel leuk. Ze wordt van alles enthousiast en krijgt al verrassend veel zelf naar binnen. Ze heeft nu geproefd van: wortels, sperziebonen, bloemkool, broccoli, appel, paprika, komkommer, brood, krentenbol (was niet de bedoeling :s) ), gekookt ei.
pi_204887779
Hier werkt de monodose otrivin i.c.m. met uitzuigen het best.

Ondanks dat ik niet zo heel veel post ga ik hier afscheid nemen!
Mijn 'baby' is 1 geworden! We hebben vorig weekend een heerlijk verjaardagsweekend gehad. En hij liet ook meteen zien dat hij groot wordt door losse stapjes te zetten.

Tot in het dreumestopic!
pi_204888277
Nog gefeliciteerd, Mango! Wat cool, voor het eerst zelf lopen. :D
Tot over een paar maandjes!
pi_204888333
Wij hebben echt dreumesgedrag tijdens het eten. Gillen, schreeuwen, vuisten ballen, huilen als het te lang duurt voordat ik weer wat op haar plankje leg of in haar hand stop. :') Gisteren wilde ze haar halve banaan op de grond gooien en pletten op haar plank. Daar stak ik even een stokje voor. Ze was woest toen ik 'm afpakte. :D
Hier wordt nu duidelijk en bewust 'mama' gezegd, ze ziet mij weer verschijnen of ik kom thuis van m'n werk en ze begint. Heel schattig, dan komt ze naar me toe getijgerd of ze strekt haar handen uit vanuit de kinderstoel. Ook 'die' wordt al gezegd, met een wijzend vingertje. :D
pi_204902518
Gefeliciteerd mango!

Ooooh komkommerschijfje wat wordt ze al groot! Heel leuk om te zien.

Hier ging onze bruiloft gesmeerd, was geweldig. J heeft de hele dag geen kik gegeven, geen enkele keer gehuild. Ging zoet slapen, zelfs met harde muziek (tot hij naar huis ging om te slapen)
pi_204903646
Van harte gefeliciteerd Lily ^) O+
Fijn dat het een mooie dag was! Hebben jullie het groot gevierd?
pi_204907833
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 15:32 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd mango!

Ooooh komkommerschijfje wat wordt ze al groot! Heel leuk om te zien.

Hier ging onze bruiloft gesmeerd, was geweldig. J heeft de hele dag geen kik gegeven, geen enkele keer gehuild. Ging zoet slapen, zelfs met harde muziek (tot hij naar huis ging om te slapen)
Gefeliciteerd. *O*
pi_204911064
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 16:23 schreef B.ertha het volgende:
Van harte gefeliciteerd Lily ^) O+
Fijn dat het een mooie dag was! Hebben jullie het groot gevierd?
Best wel! Alles erop en eraan, flink aantal gasten. Maar het was vooral heel gezellig, alles informeel. Het was leuk om de hele dag met al onze vrienden op een mooie locatie te chillen.

Overigens was de organisatie rondom J bijna net zo veel als het regelen van de bruiloft zelf haha. Er was een hele excel sheet in omloop met een rooster wie wat wanneer met/voor hem deed.
Meneertje had zijn eigen agenda. Wilde zijn trouwpakje niet aan (probeerde weg te kruipen tijdens het aankleden)

Sliep als een blok tijdens de fotoshoot en ik vond mezelf echt een loedermoeder om hem daarvoor te wekken terwijl alle feest nog moest beginnen en hij dus nog genoeg moest verduren. Dus dat heb ik niet gedaan en geen foto’s van J tijdens de fotoshoot. Hij maakte het later ook sowieso moeilijk om een mooie foto te maken want wilde overal naartoe kijken behalve naar de fotograaf. De bomen waren interessanter.

Kraaide luidkeels door het verhaal van de trouwambtenaar heen
Heeft bijna mijn jurk ondergeplast

Maar volgens mij vond hij het wel leuk, en ik dus ook
pi_204911468
Haha heerlijk O+
pi_204920360
Gefeliciteerd Lily! O+

En gefeliciteerd Mango! *O*

Nou wij hebben echt een rotweek achter de rug, begon dus met de waterpokken vorige week. Maandag/dinsdag/woensdag heeft ze non-stop gekrijst (ja ook ‘s nachts ;(), mij man is een keer om 02:00 maar met haar gaan wandelen. Wat bleek woensdag, ze had ook nog een oorontsteking (kan blijkbaar voorkomen bij de waterpokken) en de waterpokken bij de hals waren flink ontstoken (en daar had ze er veeel). Maargoed een ABkuur en zalf verder en we kunnen weer een beetje lachen en slapen inmiddels :P.
pi_204922233
Ahh LBF, wat zielig. Nu gaat het gelukkig weer wat beter dus?

Wij zijn net weer bij het cb geweest, prikjes gehad (en de trommelvliezen van de verpleegkundige permanent beschadigd denk ik :')). Lengte blijft op de +1 lijn, gewicht is van de +1 naar de +2 lijn gegaan en ze weegt nu (bijna 5 maanden) 8 kilo c_/
pi_204929534
Ik vraag me af of het eerste opvoedmomentje eraan komt en ik weet niet wat ik ermee moet :')

J heeft de laatste tijd wat moeite om in te slapen. Tot aan hard huilen aan toe. Vaak hebben man en ik daar geen zin in en laten hem bij ons op bed spelen tot hij moe wordt en dan leggen we hem (wakker) in zijn eigen bed. Dan slaapt hij vlot in en ook de hele nacht. Maar eerst kon hij dit ook als ik hem gewoon rechtstreeks in zijn eigen bed legde.

Hij wil ook geen brood. Gooit bordje op de vloer. Hij eet wel graag fruit/avondeten, brood lijkt het enige te zijn dat hij niet zo graag wil. En dus ben ik er half en half weer mee gestopt.

Vind het moeilijk om in te schatten welke dingen ik op z’n beloop moet laten en welke niet
pi_204929738
Oh ja, zo herkenbaar. Het begint inderdaad al vroeg, hoor. :D Hier zijn we ook al volle bak bezig. Iedere keer 'alsjeblieft' en 'dank je wel' zeggen als we haar iets geven of als ze iets aan ons geeft. En het oeverloze 'kom maar' en 'blijf daar maar weg', ik probeer het positief te verpakken. Soms werkt een 'nee' of 'uh uh' toch beter. :D Naar 'kom maar' luistert ze al heel goed. Ze tijgert zelfstandig naar het halletje van de wc en badkamer (wij hebben bijna alles beneden in huis, behalve de woonkamer en haar slaapkamer) en als ik klaar ben in de wc/badkamer en de deur dicht wil doen, komt ze op een mooi tempo weer terug.
Dat slapen zou ik even voor lief nemen. J. is bijna acht maanden, toch? Wij hadden hier toen echt last van de slaapregressie, huilen en zeuren en niet willen slapen.
Brood zou ik wel blijven aanbieden, misschien pakt hij het een andere keer wel? F. is gek op brood en ze gaat altijd woest met haar beentjes trappelen als ze ziet dat ik brood voor haar pak en maak, dus dat herken ik niet. Misschien vindt hij een cracker lekker?
  woensdag 1 juni 2022 @ 10:15:38 #24
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204930602
Je kan eten er niet inproppen, dus meer dan blijven aanbieden kan je niet. Ik smeer halve of kwart boterhammen in dit soort periodes. De kans dat een cracker beter gaat lijkt me klein, die dingen zijn hard!
Hier wordt over het algemeen heel goed gegeten maar soms een maaltijd of een hele dag amper. Geen idee of dat dan door tandjes is (pijn dus) of iets anders, maar het maakt me weinig uit want er gaat altijd wel melk in en netto ook genoeg eten.

Mijn baby is al bijna 1! Zegt geen woord, maakt des te meer herrie met zijn stem, snapt ‘nee’ heel goed, onthoudt waar de interessante dingen zijn en keert daar wel vaak terug. Lekker op weg naar een dreumes dus. Hij lacht en knuffelt als de beste. O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_204932320
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh ja, zo herkenbaar. Het begint inderdaad al vroeg, hoor. :D Hier zijn we ook al volle bak bezig. Iedere keer 'alsjeblieft' en 'dank je wel' zeggen als we haar iets geven of als ze iets aan ons geeft. En het oeverloze 'kom maar' en 'blijf daar maar weg', ik probeer het positief te verpakken. Soms werkt een 'nee' of 'uh uh' toch beter. :D Naar 'kom maar' luistert ze al heel goed. Ze tijgert zelfstandig naar het halletje van de wc en badkamer (wij hebben bijna alles beneden in huis, behalve de woonkamer en haar slaapkamer) en als ik klaar ben in de wc/badkamer en de deur dicht wil doen, komt ze op een mooi tempo weer terug.
Dat slapen zou ik even voor lief nemen. J. is bijna acht maanden, toch? Wij hadden hier toen echt last van de slaapregressie, huilen en zeuren en niet willen slapen.
Brood zou ik wel blijven aanbieden, misschien pakt hij het een andere keer wel? F. is gek op brood en ze gaat altijd woest met haar beentjes trappelen als ze ziet dat ik brood voor haar pak en maak, dus dat herken ik niet. Misschien vindt hij een cracker lekker?
J houdt niet zo van harde dingen, cracker lukt nog niet. Ik zal inderdaad maar brood blijven aanbieden en zien wat er gebeurt. Droog moet hij het sowieso niet. Met een beetje pindakaas of margarine gaat wel dus ik doe wel met margarine. Vind het ook soms lastig om te beslissen wat voor beleg ik moet geven (aangezien hij er droog niets van moet hebben). Maar ik ben ook wel moeilijk met eten, misschien moet ik dat meer loslaten. Ik wil bijv geen:
- zoet beleg geven omdat ik dat niet wil stimuleren
- fruit op brood. Hij eet s ochtends 1 stuks fruit en dat vind ik qua fruitsuiker genoeg
- zout spul of veel vlees

Haha blijft weinig over dan. Wat geven jullie?

Man geeft hem soms pindakaas. Daar waag ik me niet aan, ik heb een ernstige pinda allergie

Hij is inderdaad bijna 8 maanden! En wordt steeds nieuwsgieriger. Dus vaak afgeleid bij eten en melk drinken. Deze week had ik een gouden kettinkje om en hij bleef het maar aanraken als ik hem op de arm had. De volgende dag had ik het kettinkje niet meer om. Toen ik hem echter optilde begon hij gericht naar het kettinkje te zoeken dat er nu niet hing. Zo bizar dat hij een dag later wist dat daar iets glinsterends had gehangen!

[ Bericht 18% gewijzigd door _Lily_ op 01-06-2022 13:28:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')