Gewoon op het juiste tijdstip gaanquote:Op dinsdag 24 mei 2022 19:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Elke dag naar de supermarkt, klinkt als de hel voor mij
ja dat ookquote:Op dinsdag 24 mei 2022 19:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat impuls heb ik ook, als ik voor 3 dagen eten in huis haal heb ik vaak de 2e dag alweer trek in iets dat ik niet heb gekocht en dan ga ik dat alsnog kopen
Ja nee, geen zin in elke dag gaanquote:
Valt op zich wel mee, meestal heb ik dat in het weekend, dan heb ik net een paar uur gelopen en ga ik gelijk even langs de AH. Als ze dan bijvoorbeeld net verse broodjes en croissantjes uit de oven halen neem ik er wel eens eentje meer meequote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hoe werkt impulsaankopen?
Gaan jullie dan met honger naar de supermarkt?
Want dan kom ik met heel schap 4 (snackschap) thuis.
Die verspakketten zijn ook niet altijd even voordelig, want je moet er ook nog vaak van alles bij halen en dan kun je er net 2 keer van eten.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:01 schreef Senn88 het volgende:
Mijn boodschappenbudget is 200 euro per maand. Ik haal hooguit 2x per week boodschappen. Maak veel gebruik van de verspakketen van ah.
O ja de geur van verse broodjes kan ik ook niet weerstaanquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee, meestal heb ik dat in het weekend, dan heb ik net een paar uur gelopen en ga ik gelijk even langs de AH. Als ze dan bijvoorbeeld net verse broodjes en croissantjes uit de oven halen neem ik er wel eens eentje meer mee
ik vind het probleem altijd de portionering bij zulke dingen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die verspakketten zijn ook niet altijd even voordelig, want je moet er ook nog vaak van alles bij halen en dan kun je er net 2 keer van eten.
valt mee, ik koop niet zoveel snacksquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik haal 3 maaltijden uit 1 verspakket. Ik moet er sowieso tot 250 gr groente pp bij ingooien. Maar ik ben echt geen keukenprinses dus zo’n pakket geeft mij een beetje houvast in mijn chaotische brein. Overigens ik werk en heb een prima inkomen ik wil alleen niet eindeloos geld uitgeven aan boodschappenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die verspakketten zijn ook niet altijd even voordelig, want je moet er ook nog vaak van alles bij halen en dan kun je er net 2 keer van eten.
Ik koop vaak idd wel die zakken voorgesneden groente.. (als ik niet naar de markt/boerderijwinkel kan) maar dan vaak niet die voorgemixte zooi. want PDS dingen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:05 schreef kwiwi het volgende:
Ik vind in Nederland die zakken met verse groenten zo handig, voor soep en bami etc. Dan kennen ze hier niet, hier moet je nog steeds ean alle groenten apart kopen, snijden etc.In Nederland at ik ook veel meer groente eigenlijk daardoor dan hier.
op zich moet dat te doen zijn, ik koop wel vaak biologisch vlees en stukken oude kaas enzo dat gaat aantikkenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:01 schreef Senn88 het volgende:
Mijn boodschappenbudget is 200 euro per maand. Ik haal hooguit 2x per week boodschappen. Maak veel gebruik van de verspakketen van ah.
Ik haal vaak die groene curry, gooi ik gewoon 3 ons kip bij en dan kan ik er 2 keer van eten, heb er verder geen rijst of iets bijquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:04 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ik vind het probleem altijd de portionering bij zulke dingen.
het is vaak voor 4 personen.. en veel van die dingen zijn niet te huffen als je 't nog eens gaat invriezen.
Die koop ik 9 van de 10 keer, gewoon onder het excuus van geen verspillingquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:05 schreef kwiwi het volgende:
Ik vind in Nederland die zakken met verse groenten zo handig, voor soep en bami etc. Dat kennen ze hier niet, hier moet je nog steeds dan alle groenten apart kopen, snijden etc.In Nederland at ik ook veel meer groente eigenlijk daardoor dan hier.
groene curry zonder rijst.. interesting.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik haal vaak die groene curry, gooi ik gewoon 3 ons kip bij en dan kan ik er 2 keer van eten, heb er verder geen rijst of iets bij
Bio haal ik bij Lidl anders kan ik niet binnen m'n budget meer blijven tegenwoordigquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:06 schreef Karzai het volgende:
[..]
op zich moet dat te doen zijn, ik koop wel vaak biologisch vlees en stukken oude kaas enzo dat gaat aantikken
2 potten kimchi en 2 pakken koekjes waren mijn impulsaankoopquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
koop meestal gelijk een paar kilo samen met moeder en dat gaat dan de vriezer inquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Bio haal ik bij Lidl anders kan ik niet binnen m'n budget meer blijven tegenwoordig
wat bedoel je daar mee te zeggenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:08 schreef Karzai het volgende:
maar als ik dan zie dat @:Dr_flash 3,60 voor een mexicano betaald
Ja ben de afgelopen jaren afgestapt van dat een avondmaaltijd uit 3 dingen moet bestaan, dus heb standaard meestal alleen groenten + vlees, scheelt ook een hoop tijd met rijst koken en zulksquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:07 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
groene curry zonder rijst.. interesting.
ik ben ook geen rijst liefhebber. Heb het laatst vervangen door bloemkool rijst, dat was goed te doen.
Ik heb laatst bleomkool in kleine stukjes gesneden en aangebraden. Is dat bloemkoolrijst? Was prima als vervanging van aardappels of rijst met wat kruidenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:07 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
groene curry zonder rijst.. interesting.
ik ben ook geen rijst liefhebber. Heb het laatst vervangen door bloemkool rijst, dat was goed te doen.
Door jou heb ik harde broodjes bij de bakker gehaaldquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee, meestal heb ik dat in het weekend, dan heb ik net een paar uur gelopen en ga ik gelijk even langs de AH. Als ze dan bijvoorbeeld net verse broodjes en croissantjes uit de oven halen neem ik er wel eens eentje meer mee
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:05 schreef kwiwi het volgende:
Ik vind in Nederland die zakken met verse groenten zo handig, voor soep en bami etc. Dat kennen ze hier niet, hier moet je nog steeds dan alle groenten apart kopen, snijden etc.In Nederland at ik ook veel meer groente eigenlijk daardoor dan hier.
Met mayo he. Had niet gehoeven trouwens.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:08 schreef Karzai het volgende:
maar als ik dan zie dat @:Dr_flash 3,60 voor een mexicano betaald
nee prima hoor. aardappel is in essentie ook groente hequote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ben de afgelopen jaren afgestapt van dat een avondmaaltijd uit 3 dingen moet bestaan, dus heb standaard meestal alleen groenten + vlees, scheelt ook een hoop tijd met rijst koken en zulks
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Door jou heb ik harde broodjes bij de bakker gehaald
nee bloemkoolrijst is bloemkool veprulverd tot formaatje rijstkorrelquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb laatst bleomkool in kleine stukjes gesneden en aangebraden. Is dat bloemkoolrijst? Was prima als vervanging van aardappels of rijst met wat kruiden
Doe ik ook vaak.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ben de afgelopen jaren afgestapt van dat een avondmaaltijd uit 3 dingen moet bestaan, dus heb standaard meestal alleen groenten + vlees, scheelt ook een hoop tijd met rijst koken en zulks
Ah ok, dat kende ik nog niet. Ook eens maken dan.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
nee bloemkoolrijst is bloemkool veprulverd tot formaatje rijstkorrel
kan je hier gewoon bij de appie kopenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah ok, dat kende ik nog niet. Ook eens maken dan.
nou ja, de hunt is maar 10 euro goedkoper dan waar die de hele dag voor te krijgen is, maar het is wel een goede aanbieding verder. voor een makita lxt accu en laderquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:09 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
wilde hem nog naar je linkenmaar was niet nodig
Kwister, wonen jullie al in het nieuwe huis?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah ok, dat kende ik nog niet. Ook eens maken dan.
Bij mij is dat toen in eerste instantie ontstaan door de revalidatie, toen moest ik vooral heel veel eiwitten en calorieën eten. Dan was het het makkelijkste om gewoon groente en veel vlees te eten. Toen ik daarna weer veel te veel was aangekomen was het vrij makkelijk aan te passen door de balans wat aan te passen met meer groenten en minder vlees.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:10 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
nee prima hoor. aardappel is in essentie ook groente heik zou dat ook beter eens gaan doen. want aardappelen en rijst enzo zijn bij mij wel de dingen die ik meestal ergens bij doe 'uit traditie' / 'omdat het zo hoort'
zag laatst op tv ook een lekker witlof menu met vis.
Dus ik heb nu een berg witlof mee. En ga overmorgen weer even verse vis halen
Ze hebben ook courgetterijstquote:Op dinsdag 24 mei 2022 20:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
nee bloemkoolrijst is bloemkool veprulverd tot formaatje rijstkorrel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |