abonnement Unibet Coolblue
pi_204987771
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 19:35 schreef Spablauw214 het volgende:
Als je nu weer naar maatregelen grijpt dan kom je er nooit meer vanaf. Dan zullen er vanaf nu hoogstens een paar maanden per jaar enigszins normaal verlopen en verder draait alles om corona.

Mag hopen dat dat wordt meegenomen in de besluitvorming. Figuren als Marino zijn na 2,5 jaar deze fuckzooi ook nog steeds niet klaar voor enige vorm van acceptatie maar willen nog steeds alles maar beteugelen met maatregelen. Geen idee hoeveel draagvlak daar uiteindelijk nog voor zal zijn.
Moet je eens kijken wat voor ellende we hebben na 2 jaar lockdowns. Als er nu nog 1 of 2 jaar winters met lockdown bij komen dan hebben we echt een probleem dat wil je niet weten.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 20:03:26 #277
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_204987967
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 18:17 schreef Arizona het volgende:
Diederik Gommers heeft Corona!
OMG!
Isn't it ironic, don't you think
pi_204987995
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 19:39 schreef Levitas het volgende:

[..]
Moet je eens kijken wat voor ellende we hebben na 2 jaar lockdowns. Als er nu nog 1 of 2 jaar winters met lockdown bij komen dan hebben we echt een probleem dat wil je niet weten.
Het zou me oprecht niet verbazen als het weer een keer gaat gebeuren. Er is volgens mij geen ene reet gedaan aan de zorgcapaciteit, de vergrijzing (en dus al zwakkere mensen) neemt toe en ongetwijfeld wil ook niemand verantwoordelijk zijn voor een slagveld onder die populatie. Tja dan blijft er weinig over dan de boel maar weer dicht te gooien. Pray to God dat ik het mis heb.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 20:21:09 #279
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204988132
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 19:39 schreef Levitas het volgende:

[..]
Moet je eens kijken wat voor ellende we hebben na 2 jaar lockdowns. Als er nu nog 1 of 2 jaar winters met lockdown bij komen dan hebben we echt een probleem dat wil je niet weten.
Ja, maar de zorg.
Ja, maar long covid.
Ja, maar....

Al die excuusjes worden vanzelf weer aangevoerd als ze het toch allemaal te spannend vinden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 20:49:50 #280
14505 OProg
A Life in Music
pi_204988329
Je mag overal eigen verantwoordelijkheid voor hebben.

Behalve voor Covid natuurlijk. Dat moet met dwang en maatregelen voor je beteugeld worden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_204988347
Moeten we ons hier alweer melden?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 7 juni 2022 @ 21:37:23 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204988808
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 20:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Moeten we ons hier alweer melden?
Ik gok op eind augustus weer zwetende nekken *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 7 juni 2022 @ 21:43:06 #283
5428 crew  miss_sly
pi_204988887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 20:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Moeten we ons hier alweer melden?
Welnee. Ik zou me nog zeker een paar maanden niet druk maken. En na september maar eens bekijken of het überhaupt nodig is om je weer druk te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204989057
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 21:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Welnee. Ik zou me nog zeker een paar maanden niet druk maken. En na september maar eens bekijken of het überhaupt nodig is om je weer druk te maken.
Ik denk het niet hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204990456
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 20:49 schreef OProg het volgende:
Je mag overal eigen verantwoordelijkheid voor hebben.
Dat is niet waar.


quote:
Behalve voor Covid natuurlijk. Dat moet met dwang en maatregelen voor je beteugeld worden.
Iets dat maatschappij ontwrichtend kan werken kan inderdaad niet bestreden worden met enkel eigen verantwoordelijkheid.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204990546
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 20:06 schreef josja het volgende:

[..]
Het zou me oprecht niet verbazen als het weer een keer gaat gebeuren. Er is volgens mij geen ene reet gedaan aan de zorgcapaciteit, de vergrijzing (en dus al zwakkere mensen) neemt toe en ongetwijfeld wil ook niemand verantwoordelijk zijn voor een slagveld onder die populatie. Tja dan blijft er weinig over dan de boel maar weer dicht te gooien. Pray to God dat ik het mis heb.
Het beste is hier van uit gaan. Genieten van je vakantie en over 3 maanden begint de kermis weer.
  woensdag 8 juni 2022 @ 08:45:51 #287
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204991087
Ik verwacht dat het allemaal wel mee zal vallen. We hebben nu ook tijdens de winter al alles losgelaten en die lockdown van december-januari was ook helemaal niet nodig geweest.

Booster aanbieden net zoals de griepprik aan de risicogroepen en door.
pi_204991798
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 08:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik verwacht dat het allemaal wel mee zal vallen.
Het zal van de mutaties afhangen en de mogelijke zorgbelasting die er uitkomt.

quote:
We hebben nu ook tijdens de winter al alles losgelaten en
Afgezien we toen wel voornamelijk allemaal nog vrij recent gevaccineerd waren.
quote:
die lockdown van december-januari was ook helemaal niet nodig geweest.
Dat was achteraf inderdaad het geval.

quote:
Booster aanbieden net zoals de griepprik aan de risicogroepen en door.
Dat hoop ik inderdaad ook, en met de huidige varianten, denk ik dat dit voldoende zal zijn, al zullen er misschien ook basis maatregelen nodig zijn.

Maar time will tell....
pi_204991877
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 10:30 schreef Rolfieo het volgende:
Dat hoop ik inderdaad ook, en met de huidige varianten, denk ik dat dit voldoende zal zijn, al zullen er misschien ook basis maatregelen nodig zijn.
Maar als je ziet wat de maatregelen allemaal direct of indirect tot gevolg hebben gehad:
- Enorme wachtlijsten van inhaalzorg
- Compleet ontwrichte toeleveringsketens
- Complete sectoren die uitgekleed worden of zijn
- Enorm veel mensen die blijvend gestopt zijn met sporten, en wat dat weer voor gevolgen gaat hebben
- Bedrijven met enorme belastingschulden die vanaf oktober weer betaalt moet worden
- Uitgeroeide ziektes die opduiken
- Inhaaleffect van infectieziekten
- Enorme inflatie (deel valt ook toe te schrijven aan de oorlog, maar lang niet alles)

Hopelijk blijven we enorm terughoudend, en gaan we meer risico gericht ingrijpen, met inderdaad een extra (hopelijk aangepaste) booster voor de 50+, griepprik groep, kwetsbare groep want anders kom je echt nooit meer van de maatregelen af.

Het scheelt al dat de Coronawet niet meer actief is, en de 1e kamer terughoudender is geworden.

[ Bericht 3% gewijzigd door _serial_ op 08-06-2022 10:45:29 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 8 juni 2022 @ 11:20:19 #290
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_204992227
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 08:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik verwacht dat het allemaal wel mee zal vallen. We hebben nu ook tijdens de winter al alles losgelaten en die lockdown van december-januari was ook helemaal niet nodig geweest.

Booster aanbieden net zoals de griepprik aan de risicogroepen en door.
En elke besmetting nu is ook al een soort van vaccinatie ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_204992279
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lijkt me niet relevant.
Dat is inderdaad wel het grote nadeel van plastic t.o.v. polyester.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  woensdag 8 juni 2022 @ 13:45:49 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204993856
twitter
  Moderator woensdag 8 juni 2022 @ 13:51:10 #293
5428 crew  miss_sly
pi_204993916
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 13:45 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Goed nieuws voor als er straks weer boosts geprikt moeten worden ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 juni 2022 @ 13:56:22 #294
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204993995
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juni 2022 13:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Goed nieuws voor als er straks weer boosts geprikt moeten worden ^O^
als ze het op tijd geproduceerd/geleverd hebben dan wel
  Moderator woensdag 8 juni 2022 @ 14:39:36 #295
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_204994468
Boost schmoost. Ik vind het wel best.

Maar uiteraard een ieder die zich beter en veiliger voelt met een extra prikje elk jaar moet het vooral zelf weten. Zolang we maar in godesnaam niet weer terug gaan naar covid paspoorten en dat soort geneuzel :N
  woensdag 8 juni 2022 @ 14:41:19 #296
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_204994485
De vorige lockdown heeft veel te veel schade aangericht om ooit weer maatregelen te kunnen invoeren joh. Een maand lang volledig dicht en drie maanden gedeeltelijk dicht simpelweg omdat er ten onrechte ‘voorzichtig’ is geweest op basis van overdreven negatieve modellen, heeft ook in de politiek wel de ogen geopend, zeker nu alle nevenschade opgelost mag worden (hyperinflatie, onderwijsachterstanden, verlaagd vertrouwen in de overheid etc) én er een oorlog in Europa aan de gang is.

Simpelweg, we kunnen geen maatregelen meer permitteren, en buiten de heftigste covid-extremisten die toch al weinig stem in het debat hadden beseft iedereen met enige invloed zich dat dondersgoed.
Makkelijk tweede.
  woensdag 8 juni 2022 @ 15:33:51 #297
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_204994975
twitter


Voor de cijfertjesverslaafden. ^O^
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_204995341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 15:33 schreef 4-elements het volgende:
[ twitter ]

Voor de cijfertjesverslaafden. ^O^
IC is best laag
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204995639
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 10:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Maar als je ziet wat de maatregelen allemaal direct of indirect tot gevolg hebben gehad:
- Enorme wachtlijsten van inhaalzorg
- Compleet ontwrichte toeleveringsketens
- Complete sectoren die uitgekleed worden of zijn
- Enorm veel mensen die blijvend gestopt zijn met sporten, en wat dat weer voor gevolgen gaat hebben
- Bedrijven met enorme belastingschulden die vanaf oktober weer betaalt moet worden
- Uitgeroeide ziektes die opduiken
- Inhaaleffect van infectieziekten
- Enorme inflatie (deel valt ook toe te schrijven aan de oorlog, maar lang niet alles)

Hopelijk blijven we enorm terughoudend, en gaan we meer risico gericht ingrijpen, met inderdaad een extra (hopelijk aangepaste) booster voor de 50+, griepprik groep, kwetsbare groep want anders kom je echt nooit meer van de maatregelen af.
Klopt, maatregelen hebben een grote impact op de samenleving. Maar zonder maatregelen was dit niet heel veel anders geweest.

Persoonlijk denk ik dat je voorbeelden alleen maar ernstiger en groter waren geweest onder maatregelen.

quote:
Het scheelt al dat de Coronawet niet meer actief is, en de 1e kamer terughoudender is geworden.
Nadeel van politiek is.... Men neemt beslissingen voor de korte termijn en niet lange termijn. Op de korte termijn is Covid-19 inderdaad niet ernstig meer. Op de lange termijn is het afwachten.
pi_204995735
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De vorige lockdown heeft veel te veel schade aangericht om ooit weer maatregelen te kunnen invoeren joh. Een maand lang volledig dicht en drie maanden gedeeltelijk dicht simpelweg omdat er ten onrechte ‘voorzichtig’ is geweest op basis van overdreven negatieve modellen, heeft ook in de politiek wel de ogen geopend, zeker nu alle nevenschade opgelost mag worden (hyperinflatie, onderwijsachterstanden, verlaagd vertrouwen in de overheid etc) én er een oorlog in Europa aan de gang is.
Terwijl ze een maand daarvoor nog over code-zwart aan het discusseren waren en waarom de regering zo laat maatregelen nam om de zorg niet te overbelasten.

Maar als men niet voorzichtig was geweest, was het ook niet goed geweest, dan hadden we misschien 2000-5000 IC bedden nodig gehad. Ik ben heel benieuwd hoe de politiek dan gereageerd had en de zorg was zo compleet vastgelopen. Gelukkig is/was dat scenario niet uitgekomen, maar het had wel zo kunnen zijn. Had de kabinet die gok kunnen nemen?

quote:
Simpelweg, we kunnen geen maatregelen meer permitteren, en buiten de heftigste covid-extremisten die toch al weinig stem in het debat hadden beseft iedereen met enige invloed zich dat dondersgoed.
Je bedoelt de zorg hiermee? Die kunnen inderdaad niet weer een overbelasting aan.

Maar daarom vaccineren, en eventueel basis maatregelen, dat zijn en blijft de beste methode om ze zorg belasting laat te houden in de winter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')