abonnement Unibet Coolblue
pi_204844486
Ik ben 35 jaar en single.

Ik huur enkele jaren een sociale huurwoning en deze corporatie biedt hulp voor'starters'bij het doorstromen naar een koopwoning.

Ik ging eens kijken op de website van de corporatie naar koopwoningen aangezien ik nu (eindelijk) een vast contract heb.

Als we vooruispoelen naar vorige week heb ik mijn eerste appartment gekocht.

Het appartement is uit 2015, ik heb een achter- en voortuin, 70m2, energiezuinig en bouwkundig helemaal in orde.
Ik hoef niks te verbouwen en financieel is het goed geregeld.

Echter ga ik nu een stukje verderop wonen, in een dorp naast mijn oude dorp.
Ook is het nieuwe dorp iets kleiner, van 90k inwoners naar 50k inwoners.

Ik ben bang dat ik het emotionele en sociale aspect helemaal over het hoofd heb gezien.

Dit nieuwe dorp heeft een goede busverbinding, maar bijvoorbeeld geen trein station.

Amsterdam, Amersfoort en Utrecht zijn met de auto wel binnen 30 minuten bereikbaar.

Ergens dacht ik als single ooit in een van bovenstaande steden te gaan wonen omdat het beter bij mijn persoonlijkheid past.

Waar ik nu ga wonen zijn de mensen vriendelijk en het is groen, maar ik heb al moeite met contacten en de deur uit gaan en ik ben er niet zeker van dat dit er nu makkelijker op wordt.
Er wonen ook veel gezinnen en stelletjes zonder kinderen.

Ik hou ergens van de reuring en internationaliteit van grote steden, ondanks dat ik er nog nooit echt gewoond heb.

Is dit raar?
Ik dacht gelukkiger te zijn met de volwassenheid van een koopwoning, maar heb al tijden het gevoel een hele fase over te hebben geslagen.
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 23:28:49 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204844491
Er is je al eerder verteld dat jouw issue helemaal niet is dat je geen koopwoning had en zie hier het bewijs.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204844510
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 23:28 schreef CoolGuy het volgende:
Er is je al eerder verteld dat jouw issue helemaal niet is dat je geen koopwoning had en zie hier het bewijs.
Ik weet dat het niet mijn enige issue is.

Maar nu heb ik iets gekocht, dus een nieuwe situatie.

Als je oude posts er nog even niet bij wil houden, graag.
pi_204844526
Appartementen kun je altijd weer verkopen, als het je niet bevalt.
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 23:42:15 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204844530
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 23:34 schreef L_ het volgende:

[..]
Ik weet dat het niet mijn enige issue is.

Maar nu heb ik iets gekocht, dus een nieuwe situatie.

Als je oude posts er nog even niet bij wil houden, graag.
Maar dat is niet hoe het werkt. Je hebt hier meerdere topics over gehad. Andere geluiden accepteerde je niet. Nu heb je dan toch gedaan wat volgens jou de oplossing was en nu vindt je weer een heel nieuw blik aan issues. Maar dat appartement heb je al gekocht. Kun je wel verkopen, maar je hebt het nog niet eens uitgeprobeerd hoe die situatie gaat zijn.

Daarom zeg ik dat dít issue oplossen geen zin heeft, want er komt direct een nieuw issue voor in de plaats. Ik weet niet wat je echte issue is of hoe je dat moet aanpakken. Daartoe ben ik niet onderlegd en ik denk dat niemand hier zonder jou echt te kennen iets zinnigs over kan zeggen.

Ik haal niet je andere topics erbij omdat dat leuk is want dat is het niet, maar om duidelijk te maken dat het dit allemaal symptomen zijn van een groter issue. Symptomen weg nemen heeft weinig zin als het eigenlijke issue, wat het ook is, blijft bestaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204844540
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 23:40 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Appartementen kun je altijd weer verkopen, als het je niet bevalt.
Die sociale huurwoning krijgt hij helaas niet meer terug.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_204844549
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 23:46 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Die sociale huurwoning krijgt hij helaas niet meer terug.
Niet zo 'geweldig' hoor zo'n sociale huurwoning, de huurprijs is omhoog gegaan naar ¤755, =.
Ik ben nu hetzelfde kwijt aan hypotheek.
pi_204844563
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 23:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar dat is niet hoe het werkt. Je hebt hier meerdere topics over gehad. Andere geluiden accepteerde je niet. Nu heb je dan toch gedaan wat volgens jou de oplossing was en nu vindt je weer een heel nieuw blik aan issues. Maar dat appartement heb je al gekocht. Kun je wel verkopen, maar je hebt het nog niet eens uitgeprobeerd hoe die situatie gaat zijn.

Daarom zeg ik dat dít issue oplossen geen zin heeft, want er komt direct een nieuw issue voor in de plaats. Ik weet niet wat je echte issue is of hoe je dat moet aanpakken. Daartoe ben ik niet onderlegd en ik denk dat niemand hier zonder jou echt te kennen iets zinnigs over kan zeggen.

Ik haal niet je andere topics erbij omdat dat leuk is want dat is het niet, maar om duidelijk te maken dat het dit allemaal symptomen zijn van een groter issue. Symptomen weg nemen heeft weinig zin als het eigenlijke issue, wat het ook is, blijft bestaan.
Kopen is, voor mij althans, financieel gezien veel gezonder.
Ik heb bijvoorbeeld geen pensioen etc.

Ik vraag mij alleen af of ik toch niet te veel in een dorp zit nu, aangezien er veel stelletjes en gezinnen wonen.
En dit alles wel past bij mijn persoonlijkheid.
  maandag 23 mei 2022 @ 23:55:27 #9
40566 Ericr
Livewrong
pi_204844569
Dorp? Dat zijn gewoon middelgrote steden met voldoende voorzieningen. Zeker als die steden vlak naast elkaar liggen kan je toch prima zo terug naar je oude stad. Dat kan hooguit 20 minuten fietsen zijn of zo.
pi_204844589
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 23:55 schreef Ericr het volgende:
Dorp? Dat zijn gewoon middelgrote steden met voldoende voorzieningen. Zeker als die steden vlak naast elkaar liggen kan je toch prima zo terug naar je oude stad. Dat kan hooguit 20 minuten fietsen zijn of zo.
Fietsen moet het wel lekker weer voor zijn, zo'n 40 min.

Auto is 15 min.

En geen piepklein dorp nee.
pi_204844604
Wat nou als je er even van gaat genieten, in plaats van gebreken zoeken?

Naar de minpunten kijken gaat je energie kosten, en je zit min of meer jezelf ermee te saboteren. Natuurlijk is het niet leuk als je je de hele tijd bezighoudt met wat er mis mee is...

Je woont er pas een week. Doe leuke dingen, zodat je er plezier aan hebt. Dan wordt het vanzelf ook leuker wonen.

En als je dan alsnog de grote stad wil beleven, dan dóé je dat toch? Je bent er in een half uurtje zeg je. Kwartiertje langer dan als je dichterbij zou wonen? Of je neemt de bus. Ga je je daar druk om maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2022 00:30:22 (+dan.) ]
pi_204844969
In een dorp is het veel makkelijker om sociale contacten te leggen dan in de anonimiteit van grote steden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_204845003
Wat een gelul...het lijkt wel of je excuses zoekt.
pi_204845008
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 23:28 schreef CoolGuy het volgende:
Er is je al eerder verteld dat jouw issue helemaal niet is dat je geen koopwoning had en zie hier het bewijs.
@sirdanilot take note. :)
pi_204845091
- Blijf weg met je debiele posts -

[ Bericht 95% gewijzigd door CoolGuy op 24-05-2022 09:54:08 ]
  dinsdag 24 mei 2022 @ 08:51:53 #16
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204845492
50k inwoners is toch geen dorp meer te noemen :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_204845829
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 23:26 schreef L_ het volgende:
Als we vooruispoelen naar vorige week heb ik mijn eerste appartment gekocht.

:?
  dinsdag 24 mei 2022 @ 09:50:52 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204845871
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:44 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
:?
Vanuit een punt in het verleden fast forward naar een punt recenter in het verleden.
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 24 mei 2022 @ 09:58:25 #19
414785 sirdanilot
pi_204845924
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 23:28 schreef CoolGuy het volgende:
Er is je al eerder verteld dat jouw issue helemaal niet is dat je geen koopwoning had en zie hier het bewijs.
Het probleem is dat koopwoningen in zijn zoekgebied veel te duur waren en hij nu dus buiten z'n zoekgebied woont

Maar je hebt een week geleden een appartement gekocht ? En nu al depri over je beslissing ? Vent ga lekker naar de IKEA de boel inrichten en geniet ervan. En koop een elektrische fiets ik vind een "dorp" van 50 k inwoners overigens helemaal niet klein dat is al een best stadje. Dat is twee keer Terneuzen :o
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:01:53 #20
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_204845944
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 08:51 schreef KaBuf het volgende:
50k inwoners is toch geen dorp meer te noemen :D
Precies dit. 90k inwoners is ongeveer Helmond: 33e stad in heel Nederland :')

En 50k staat ook nog in de top 100....

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 00:02 schreef L_ het volgende:

[..]
Fietsen moet het wel lekker weer voor zijn, zo'n 40 min.

Auto is 15 min.

En geen piepklein dorp nee.
Maar met wie spreek je dan nu af? Want een sociaal leven krijg je niet zomaar door ergens in de buurt te gaan wonen. Als je al vrienden had dan is een kwartiertje meer reistijd niet het probleem.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 24 mei 2022 @ 10:03:04 #21
414785 sirdanilot
pi_204845951
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 00:02 schreef L_ het volgende:

[..]
Fietsen moet het wel lekker weer voor zijn, zo'n 40 min.

Auto is 15 min.

En geen piepklein dorp nee.
Ach guttegut, 40 minuten door de regen fietsen. 't is zonde :') ben je van suiker ? Koop dan een elektrische fiets of desnoods een brommert. Oh en koop een ANWB regenpak

Ik neem aan dat je sociale leven zich in 90 k stad afspeelt en je nu in 50k stad woont. Dan is het dus handig als je zo veel mogelijk bewegingsvrijheid hebt om daar tussen te pendelen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:03:50 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204845957
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ach guttegut, 40 minuten door de regen fietsen. 't is zonde :') ben je van suiker ? Koop dan een elektrische fiets of desnoods een brommert. Oh en koop een ANWB regenpak

Ik neem aan dat je sociale leven zich in 90 k stad afspeelt en je nu in 50k stad woont. Dan is het dus handig als je zo veel mogelijk bewegingsvrijheid hebt om daar tussen te pendelen.
Iemand heeft je account gehackt. Ik lees allemaal rare dingen van je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')