abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:36:21 #51
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206202807
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 19:33 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Nee was echt een hobby. Juist ook om wat jij zegt. Voor mijn moeder was ook nooit wat te vinden en met zalf msken kon je alles aanpassen.

Heb veel hobbys maar mijn lijf vind het niet meer leuk. Laatste nog geprobeerd met hsken en breien maar een ze uwbeklemming en een zenuwontsteking was het resultaat Dus ik waag mij er niet meer aan.
Ah jammer is dat zeg -O-
Lijkt me zo lastig als je lijf niet meer wil :{
Gelukkig heb je de garderobe nog, in ieder geval nog een beetje plezier van je oude hobby.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:37:12 #52
388664 crew  Dotteke
pi_206202828
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 19:36 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ah jammer is dat zeg -O-
Lijkt me zo lastig als je lijf niet meer wil :{
Gelukkig heb je de garderobe nog, in ieder geval nog een beetje plezier van je oude hobby.
Helaas past die niet meer. 🤣🤣🤣🤣
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:38:29 #53
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206202854
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 19:37 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Helaas past die niet meer. 🤣🤣🤣🤣
:D nou ja, de herinneringen dan toch :D
pi_206202968
Ik vind iets met handen doen erg leuk, vroeger veel geborduurd en gehaakt, maar borduren lukt niet meer door ogen en zere handen. Haken zelfde verhaal.
Nog vroeger wat naailessen gehad samen met mijn moeder maar wat had ik daar een bloedhekel aan. Maar toen ik een mooie machine won vond ik dat ik er toch iets mee moest doen. En ik heb een lastig lijf (dik en klein) en de kleding daarvoor is donker en duur. Ik heb een hekel aan beiden :D
Dus steeds meer zelf aan het maken. De jurken waar ik het over heb (moet er nog eens foto's van maken) zijn als volgt aangepast, zakken in de rok (eindelijk de juiste hoogte gevonden), 3/4 rechte mouwen, toen een korte vlindermouw en vervolgens een 3/4 vlindermouw (en het bovenstuk 2 maten kleiner).
Heb laatste ook een workshop in Ede gevolgd om patronen aan te passen, daardoor ging het aanpassen van de mouwen zo makkelijk. Een andere workshop daar heb ik moeten afzeggen, dan moet je op de grond zitten om je patroon aan te passen en dat gaat niet. Maar ze geven daar leuke workshops en de deelnemers kwamen echt overal vandaan, Groningen, Den Haag, Woerden, ik stond er echt van de kijken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_206251697
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 19:24 schreef Ceviche het volgende:

En ik was vandaag zo lekker bezig voor shirts voor mijn peuter, voor het eerst met een tweelingnaald genaaid (echt een verschil vergeleken met een enkele naald met zig-zag), breekt die naald :(
Dat is me nog niet eerder overkomen. Hopelijk kan ik die shirts en die jurk volgende week afmaken. Als de nieuwe naald dat niet breekt tenminste :')
Is mij ook een aantal keren overkomen, je naald staat dan te ver naar links. Bij mijn naaimachine (brother innovis a16) eenvoudig op te lossen door steek 2 te kiezen ipv steek 1. Dan zit de naald meer naar het midden en breekt ie dus niet. :)

Zal binnenkort ook eens wat afgemaakte projecten posten. Heb een paar bijzonder toffe jurken gemaakt, mijn eerste jas gemaakt en ga binnenkort eens verzinnen wat ik met mijn Chanel stoffen uit Parijs ga doen. 8-)

Mocht iemand nog tips nodig hebben voor stoffenwinkels in Parijs; ik weet er behoorlijk wat te vinden ondertussen. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_206259524
Zag ooit een een tip van Merel van Studio Dotter over tweelingnaalden. Zorg dat je altijd een reserve exemplaar hebt want die dingen gaan meestal stuk op het moment dat je niet naar een winkel kan.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 9 oktober 2022 @ 10:33:09 #57
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206260232
Ik heb er meteen 3 gekocht, want ik baalde wel dat ik niet verder kon }:|
Ik kon ook nergens vinden welke maat naald er bij de naaimachine zat, dus ook niet welke ik moest kopen. De nieuwe past er in elk geval in dus ik hoop op het beste :{
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:40:16 #58
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206288819

De nieuwe tweelingnaald is binnen, gelijk wat shirts afgemaakt *O*
Zoon is vooral blij met de Paw Patrol. Ook fijn dat hij nu een frozen-shirt heeft dat niet roze is met glitter en ruches :P

In spoiler aparte foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206290555
Wat een leuke stofjes ook! Die pinguïns O+
  maandag 17 oktober 2022 @ 11:50:49 #60
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_206349557

Nu zijn de stofjes op :P

Mijn peuter wilde vorige week alleen z'n Paw patrol shirt aan (3 dagen op rij) dus ik verwacht nu eigenlijk dat de helft nooit gedragen wordt :')
pi_206706277
Ik had gisteren mijn eerste naailes *O* Moest ik wel een paar maanden op wachten, maar dan heb je ook wat. Lekker bij het begin begonnen met een proeflapje, ging me nog best oké af aangezien ik eigenlijk al zo'n vijftien jaar geleden geen naaimachine meer had aangeraakt. Volgende week verder en een begin maken met een eigen project. :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 november 2022 @ 11:27:10 #62
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206706410
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 11:16 schreef lunapuella het volgende:
Ik had gisteren mijn eerste naailes *O* Moest ik wel een paar maanden op wachten, maar dan heb je ook wat. Lekker bij het begin begonnen met een proeflapje, ging me nog best oké af aangezien ik eigenlijk al zo'n vijftien jaar geleden geen naaimachine meer had aangeraakt. Volgende week verder en een begin maken met een eigen project. :)
Wat ga je maken?

Ik ben bezig met Ensaid. Nu op schaal bezig met boorden (boothals, biais en binnen boord) en manchetafwerkingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ynske op 17-11-2022 11:54:07 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206706442
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 11:27 schreef Ynske het volgende:

[..]
Wat ga je maken?
Een (hopelijk) vrij eenvoudig topje. 'Super easy', zegt de Burda, dus hopelijk te doen voor mij als beginner. Mijn uiteindelijke doel is een wikkelrok met zakken.
  donderdag 17 november 2022 @ 13:57:14 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206708189
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 11:27 schreef Ynske het volgende:

[..]
Wat ga je maken?

Ik ben bezig met Ensaid. Nu op schaal bezig met boorden (boothals, biais en binnen boord) en manchetafwerkingen.
Wat bedoel je dan precies met 'op schaal'? Maak je ze in het klein?

Leuk, Luna, veel plezier!
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 november 2022 @ 15:08:15 #65
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206709048
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 13:57 schreef trui het volgende:

[..]
Wat bedoel je dan precies met 'op schaal'? Maak je ze in het klein?

Leuk, Luna, veel plezier!
wij werken met patroontekenen, dat gaat op een 1/4 schaal en daarna maak je die in het groot.
bij sommige oefenopdrachten zoals die boorden uitwerken voor het examen werk je op 1/2 schaal.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206730076
Morguh allemaal.
Een belangrijk berichtje voor iedereen willen jullie dat aub lezen

CRE / HOB het nieuwe subforum
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  maandag 21 november 2022 @ 13:06:46 #67
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_206759734
Van tafelkleed

Naar rokje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was helemaal verliefd op de print en ik dacht hier kan ik wel iets mee. Weken nagedacht en wat ik eigenlijk wilde, daar had ik niet genoeg stof voor (3 meter is soms echt niet genoeg) dus mijn all-time favoriete rokjes patroon maar uit de kast gepakt. Goed gelukt, blij mee.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_206760869
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 13:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Van tafelkleed
[ afbeelding ]
Naar rokje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was helemaal verliefd op de print en ik dacht hier kan ik wel iets mee. Weken nagedacht en wat ik eigenlijk wilde, daar had ik niet genoeg stof voor (3 meter is soms echt niet genoeg) dus mijn all-time favoriete rokjes patroon maar uit de kast gepakt. Goed gelukt, blij mee.
Heel mooi! Zie ik daar ook zakken? O+ Heel benieuwd welk patroon dit is.
  maandag 21 november 2022 @ 14:35:37 #69
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_206760925
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 14:32 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Heel mooi! Zie ik daar ook zakken? O+ Heel benieuwd welk patroon dit is.
Zak in een zijnaad waar geen rits in zit. En de zak behalve in de zijnaad ook aan de tailleband vast gemaakt zodat de zijnnaad niet trekt als je er een zware telefoon in doet.

Uhm dit is echt een heel oud patroon uit een hele oude patrones. Denk dat het een halve cirkelrok is?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_206761493
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 14:35 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Zak in een zijnaad waar geen rits in zit. En de zak behalve in de zijnaad ook aan de tailleband vast gemaakt zodat de zijnnaad niet trekt als je er een zware telefoon in doet.

Uhm dit is echt een heel oud patroon uit een hele oude patrones. Denk dat het een halve cirkelrok is?
Ah, met die omschrijving kom ik ook wel een eind denk ik. (Later, als ik meer ervaring heb, haha).
  Vis een optie? woensdag 23 november 2022 @ 20:57:17 #71
70532 loveli
N
pi_206796419
Ben met wat kleine dingetjes bezig, heb het rolmes ontdekt. Ideaal, de schaar mag met pensioen. Had ik jaren eerder moeten weten.
crap in = crap out
pi_206796524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:57 schreef loveli het volgende:
Ben met wat kleine dingetjes bezig, heb het rolmes ontdekt. Ideaal, de schaar mag met pensioen. Had ik jaren eerder moeten weten.
Ken je "studio dotter", zij heeft mij ook overgehaald om met een rolmes te werken. Al gebruik ik ook nog wel een schaar. Ze heeft ook wel eens via youtube Q&A's Dacht aanstaande vrijdag weer, maar kan het niet meer terugvinden. Die zijn ook leuk om mee te kijken
We have far more in common than that which devides us..
  Vis een optie? woensdag 23 november 2022 @ 21:46:15 #73
70532 loveli
N
pi_206797289
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ken je "studio dotter", zij heeft mij ook overgehaald om met een rolmes te werken. Al gebruik ik ook nog wel een schaar. Ze heeft ook wel eens via youtube Q&A's Dacht aanstaande vrijdag weer, maar kan het niet meer terugvinden. Die zijn ook leuk om mee te kijken
Heb leren naaien van moeder en tante in het pre-internet tijdperk. Wel een paar standaard geboden geleerd (niet per se toegepast), zoals de tijd nemen om te rijgen en altijd een heet strijkijzer in de buurt om naden direct te persen.

Dat een rolmes zoveel netter (en sneller) werkt is wel een openbaring.

Vroeger naaide ik alles van Burda, nu ben ik met een patroon van Vogue Easy bezig. Ik had verwacht dat de beschrijving zichzelf zou wijzen als je wat ervaring hebt, maar ik kom toch termen/technieken tegen ik moet vertalen/googelen (ease-stitch).

Waar ik ook tegenaan loop is dat er bijna geen fourniturenwinkels meer zijn en dat het maar afwachten is of materiaal goed is. Het ene doosje spelden is het andere niet. Doe mij maar ouderwetse, Duitse kwaliteit.
crap in = crap out
pi_206797445
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 21:46 schreef loveli het volgende:

[..]
Heb leren naaien van moeder en tante in het pre-internet tijdperk. Wel een paar standaard geboden geleerd (niet per se toegepast), zoals de tijd nemen om te rijgen en altijd een heet strijkijzer in de buurt om naden direct te persen.

Dat een rolmes zoveel netter (en sneller) werkt is wel een openbaring.

Vroeger naaide ik alles van Burda, nu ben ik met een patroon van Vogue Easy bezig. Ik had verwacht dat de beschrijving zichzelf zou wijzen als je wat ervaring hebt, maar ik kom toch termen/technieken tegen ik moet vertalen/googelen (ease-stitch).

Waar ik ook tegenaan loop is dat er bijna geen fourniturenwinkels meer zijn en dat het maar afwachten is of materiaal goed is. Het ene doosje spelden is het andere niet. Doe mij maar ouderwetse, Duitse kwaliteit.
Ik heb de mazzel dat er een fournituren zaak om de hoek zit en op vrijdag een goede fourniturenkraam op de markt (en stoffenkramen)

Heb ooit in een (echt) ver verleden samen met mijn moeder naailes gehad, zij kon het al en ik kreeg (waarschijnlijk door de docente) een bloedhekel aan naaien. Door samenloop van omstandigheden ben ik in 2018 naailessen gaan volgen bij de volksuniversiteit, won ook nog eens een prachtige machine en ging daarna ergens anders naailessen volgen. En toen kwam corona en heb ik veel zelf moeten uitvogelen.
Ik gebruik ook vaak burda maar ook Style Arc uit Australíë. Als ik daar iets niet snap stuur ik ze een mailtje en meestal heb ik de volgende ochtend antwoord. Ook stel ik wel vragen op de FB pagina van de british sewing bee, die dames zijn ook heel behulpzaam.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 24 november 2022 @ 16:24:17 #75
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_206804396
Voor de liefhebbers; er is tot maandag 50% korting op alle pdf-patronen bij Knipmode :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')