quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:28 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Jammer dat je mij voor aap hier zet
Jawel. Dat waren nog die ouderwetse degelijke warbij je met pokken geïnfecteerd werd.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:26 schreef KingRoland het volgende:
[..]
zo een vaccin gaat heus niet jaren mee hoor lol
Ik schrok me het apezuurquote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:27 schreef Jor_Dii het volgende:
De angstmachine draait op volle toeren, RTL nieuws opent er zometeen mee
Tot 35 jaar of wellicht zelfs nog langer blijft het bescherming bieden.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:26 schreef KingRoland het volgende:
[..]
zo een vaccin gaat heus niet jaren mee hoor lol
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/pokken#immunisatiequote:Vroeger werd revaccinatie in Nederland verricht om de 3 tot 10 jaar. Voor internationaal reizigersverkeer naar endemische gebieden werd door de WHO geadviseerd om de 3 jaar te vaccineren. Met de meer immunogene vaccins die gebruikt werden na 1967 zou een beschermingsgraad van 80% gedurende 20 jaar kunnen worden gehandhaafd. In augustus 2002 is aangetoond dat de cellulaire respons (vacciniaspecifieke CD8 + T-lymfocyten) na vaccinatie langdurig kan persisteren (tot 35 jaar). Dit zou kunnen betekenen dat personen die in het verleden gevaccineerd waren, nog steeds over enige mate van bescherming beschikken tegen een infectie met het variolavirus.
Weet je het zeker? Pokken vaccin werd toen namelijk niet gewoon meer gegeven in NL.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik ben van na 77 en heb die prikjes ook gehad, ze werken nu alleen niet meer.
Ik neem even een middagje vrij om de zolder op te ruimen en de pleuris breekt meteen uit, kan het land dan echt zo slecht zonder mij?quote:
Oh, dat heb ik daarnet al gedaan.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik ga om acht uur alvast klappen voor de zorg.
Ja.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:45 schreef KingRoland het volgende:
PANIEK
Liever naar japan of zuid-korea gaan
Een Marc van Ranzig-virus.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:50 schreef rutger05 het volgende:
We zijn mooi in de aap gelogeerd nu dit ranzige virus ook in Nederland is aangetroffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |