Beleef de lente .... maar dan anders.quote:Een duif heeft in Venlo een even bijzondere als gevaarlijke plek uitgekozen om zijn nest te bouwen. Het beestje koos ervoor te broeden in de toren van de Sint Martinusbasiliek, pal naast het nest van een slechtvalk. Dat terwijl slechtvalken regelmatig duif op het menu hebben staan. Het is ook nog eens allemaal live te volgen via een webcam. ,,Ik denk dat het een lopend buffet wordt”, zegt een betrokkene tegen 1Limburg.
Het ziet er koddig uit, hoe de duif en slechtvalk gebroederlijk zitten te broeden. Via de webcam is te zien hoe de vogels de wacht houden op hun nest. Soms waggelen ze zelfs even langs elkaar heen.
Maar Joop Janssen van het Wijkoverleg Binnenstad Venlo, dat medeverantwoordelijk is voor de webcam, vreest dat straks live te zien zal zijn hoe de duif wordt opgepeuzeld. ,,Slechtvalken eten soms meerdere duiven per dag”, zegt hij tegen 1Limburg.
Onverstandig
Waarom de duif dan toch zo dichtbij zijn natuurlijke vijand is gaan zitten, is voor Janssen een raadsel. ,,We hebben contact gehad met een deskundige”, aldus de Limburger. ,,Die vindt het ook zeer opmerkelijk en onverstandig van de duif.”
Janssen schat in dat als de eieren van de slechtvalk uitkomen, het snel gedaan zal zijn met de duif. ,,Als de moedervalk haar jongen moet gaan voeden, denk ik dat het een lopend buffet wordt. Ik denk dat het dan heel slecht afloopt met de duif. Mogelijk gaan kijkers binnenkort niet al te fraaie beelden zien via de webcam.”
Verzopen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:41 schreef Takaiki het volgende:
[ afbeelding ]
Natte fluffs
Kunnen er nu beter tegen dan een paar weken geleden gelukkig
Grouphug!quote:Op donderdag 19 mei 2022 15:45 schreef Takaiki het volgende:
Ze kunnen elkaar in ieder geval ook opwarmen, voordeel van met z'n vieren zijn![]()
Energie om warm te blijven. Heel goedquote:Op vrijdag 20 mei 2022 13:59 schreef deedeetee het volgende:
Oei er komt weer heel slecht weer aan. Krijgen ze weer een nat pak in Venlo
Edit : dat laat nog ff op zich wachten ze gaan eerst eten zie ik.![]()
Venlo wordt een survivalnest, geen verwende nestkastwatjesquote:Op vrijdag 20 mei 2022 15:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Onweer lijkt op bezoek te zijn geweest, mottige fluffen.
Maar nu zie je goed dat ze zelf best wat spekjes en energie hebben om weer op te drogen.
[ afbeelding ]
Ja mamquote:Op vrijdag 20 mei 2022 16:05 schreef Takaiki het volgende:
[..]
Venlo wordt een survivalnest, geen verwende nestkastwatjes
Ik zag het, ja. Dat ziet er relaxed uit.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 07:36 schreef Takaiki het volgende:
[ afbeelding ]
Een van de jonkies heeft de trap ontdekt
Ik had het gehoord! Klonk wel gezellig.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 14:40 schreef Takaiki het volgende:
Oh ja, wie het geluid aanzet dit weekend bij de Venlokuikens wordt dit weekend naast klokgelui ook getrakteerd op (murricaanse) jaren '50 muziek
Dappere dodo! Staat daar heel stoer te wiebelen op dat betonrandjequote:Op zondag 22 mei 2022 09:05 schreef Takaiki het volgende:
[ afbeelding ]
En weer een stap vooruit!
Nieuw uitzicht
Ze willen de martelingen niet laten zienquote:
Ja, jammer. Ze hebben geen extra cams zoals in de Mortel.quote:
Mijn gok was juist dat het zusje nog beneden was.quote:Op maandag 23 mei 2022 16:01 schreef Takaiki het volgende:
[ afbeelding ]
Ze gaan snel
Nu kleine broertje nog
Een vrouwtje, twee mannetjesquote:Op maandag 23 mei 2022 16:42 schreef svann het volgende:
[..]
Mijn gok was juist dat het zusje nog beneden was.
Vrouwtjes moeten meer groeien en vliegen soms een week later.
Maar of dat hier ook zo is?
Weten we het geslacht van de Weertse jongen al?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |