abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:12:12 #249
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204807347
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 07:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat is iets anders dan homoseksualiteit aanmoedigen.
Dat hangt van de geaardheid van de persoon af
Laffe huichelaar
pi_204807348
twitter
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:15:30 #251
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_204807371
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 08:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is weer anders dan de informatie van RIVM, die spreekt van binnendringen van het virus via de slijmvliezen en wondjes.
Dus niet via contact met onbeschadigde huid.
Ik denk inderdaad ook bij contact met de besmette huid (dus zo een bult ofzo) Je krijgt het dus niet door de seks zelf, denk ik, maar omdat je dicht bij elkaar bent tijdens seks.

Denk ik. ( dus dat weet ik niet zeker)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204807405
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad ook bij contact met de besmette huid (dus zo een bult ofzo) Je krijgt het dus niet door de seks zelf, denk ik, maar omdat je dicht bij elkaar bent tijdens seks.

Denk ik. ( dus dat weet ik niet zeker)
Nou, het begint met bultjes bij de anus, dat duidt toch op anale seks.
En daar dringt het dan binnen via de slijmvliezen.
Dat zou kunnen verklaren dat de ziekte asymptomatisch wordt verspreid, dus dat het virus al zit in lichaamsvocht dat tijdens seks wordt uitgewisseld.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:22:35 #253
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_204807426
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:19 schreef Wantie het volgende:
Nou, het begint met bultjes bij de anus, dat duidt toch op anale seks.
Okee, dat wist ik die van die bultjes bij de anus, dat verandert de zaak, ja.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:25:00 #254
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204807448
Snel een avondklok!
pi_204807735
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat hangt van de geaardheid van de persoon af
Nee.

Aanmoedigen om te doen waar je zin in hebt is echt iets anders. Dat kan voor de ene persoon seks met hetzelfde geslacht zijn, voor de ander elke dag pizza bestellen.

Aanmoedigen homoseksueel te worden is niet voor iedereen iets waar hij of zij zin in heeft. Waarom zou je aanmoedigen met hetzelfde geslacht naar bed te gaan, moedig mensen aan naar bed te gaan met wie zij willen. Dan zal de ene kiezen voor hetzelfde geslacht, de ander niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:01:02 #256
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204807751
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:11 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik bedoelde in Europa ofcourse
Ik schrok al. Maar er zijn vast mensen die nog steeds niet weten dat het coronavirus uit China komt, of dat ontkennen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_204807785
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 07:43 schreef Momo het volgende:

Maar enkel bij seksueel contact en niet bij een kleine kus? Dus geen besmetting omdat je uren in dezelfde ruimte bent als die gene?
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 08:44 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rivm.nl/monkeypox-apenpokken

"Verspreiding
De meeste mensen krijgen de ziekte na contact met een besmet mens of dier die het virus bij zich heeft. Het virus kan binnendringen via je slijmvliezen (bijvoorbeeld mond, neus, ogen), open wondjes (niet per se zichtbare wonden). Het virus kan zich ook verspreiden via druppels uit blaasjes of uit de mond-keelholte, maar niet via zwevende druppeltjes in de lucht."
CDC en WHO:

Overdracht van mens op mens kan plaatsvinden door nauw contact met een andere persoon, via lichaamsvloeistoffen, laesies op de huid zoals blaren en/of ademhalingsdruppels.

Overdracht van het apenpokkenvirus vindt plaats wanneer een persoon in contact komt met het virus van een dier, mens of materiaal dat besmet is met het virus. Het virus komt het lichaam binnen via een beschadigde huid (zelfs als deze niet zichtbaar is), de luchtwegen of de slijmvliezen (ogen, neus of mond). Overdracht van dier op mens kan plaatsvinden door bijten of krabben, bereiding van bushmeat, direct contact met lichaamsvloeistoffen of laesiemateriaal, of indirect contact met laesiemateriaal, zoals door besmet beddengoed. Overdracht van mens op mens wordt verondersteld voornamelijk plaats te vinden via grote ademhalingsdruppels. Ademhalingsdruppels kunnen over het algemeen niet meer dan een paar voet reizen, dus langdurig face-to-face contact is vereist. Andere overdrachtsmethoden van mens op mens zijn onder meer direct contact met lichaamsvloeistoffen of laesiemateriaal en indirect contact met laesiemateriaal.

Het apenpokkenvirus wordt van de ene persoon op de andere overgedragen door nauw contact met laesies, lichaamsvloeistoffen, ademhalingsdruppels en besmette materialen zoals beddengoed.

https://globalnews.ca/new(...)ak-canada-explained/

https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/monkeypox

https://www.cdc.gov/poxvi(...)cal-recognition.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 20-05-2022 10:11:58 ]
pi_204807841
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee.

Aanmoedigen om te doen waar je zin in hebt is echt iets anders. Dat kan voor de ene persoon seks met hetzelfde geslacht zijn, voor de ander elke dag pizza bestellen.

Aanmoedigen homoseksueel te worden is niet voor iedereen iets waar hij of zij zin in heeft. Waarom zou je aanmoedigen met hetzelfde geslacht naar bed te gaan, moedig mensen aan naar bed te gaan met wie zij willen. Dan zal de ene kiezen voor hetzelfde geslacht, de ander niet.
Klopt, dus het hangt van de geaardheid van de persoon af
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:22:25 #259
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204807919
quote:

[..]
Nee.

Homoseksueel is niet iets dat je wordt, dat soort bekrompen denkwijzen heeft de beschaafde wereld al lang afstand van genomen.

Jij leeft nog in de tijd van christelijke strafkampen waar de homo uit je wordt gedreven.

Prima, maar met zulke primitieve denkbeelden heeft een discussie weinig zin
Laffe huichelaar
pi_204807944
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, dus het hangt van de geaardheid van de persoon af
Homoseksuele mensen hoef je niet aan te moedigen homoseksueel te zijn. Dat zijn ze al.

Heteroseksuele mensen hoef je ook niet aan te moedigen homoseksueel te zijn want die zullen daar weinig behoefte aan hebben.

Daarom is een bepaalde geaardheid aanmoedigen, ongeacht de geaardheid van de persoon, absurd.

Moedig aan te doen waar je zin in hebt. Een homo zal dan kiezen voor homoseksuele seks, een hetero voor heteroseksuele seks. Zit je altijd goed, ongeacht de geaardheid van de persoon.

Ik zit er absoluut niet op te wachten om aangemoedigd te worden om wat voor seks dan ook te hebben. Ik maak zelf wel uit met wie ik wat voor seks heb.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_204807954
quote:

[..]
Nee.

Wat is dit voor een achterlijke gristen taliban retoriek.
pi_204807973
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Homoseksueel is niet iets dat je wordt, dat soort bekrompen denkwijzen heeft de beschaafde wereld al lang afstand van genomen.
waarom zou je het dan aanmoedigen? Je bent het of je bent het niet. Aanmoedigen heeft geen zin.

Waar je overigens vandaan haalt dat ik denk dat je homo wordt is me een raadsel. Dat stel ik nergens.ik geef aan dat het aanmoedigen van een seksualiteit onzin in. Zoals je zelf al aangeeft zijn mensen wel of geen homo, alleen daarom al is het aanmoedigen van homoseksualiteit volslagen krankzinnig.
quote:
Jij leeft nog in de tijd van christelijke strafkampen waar de homo uit je wordt gedreven.

Prima, maar met zulke primitieve denkbeelden heeft een discussie weinig zin
:')

Als je er zelf van alles bij verzint is het inderdaad lastig discussiëren.
pi_204807985
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:25 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Wat is dit voor een achterlijke gristen taliban retoriek.
Volgens mij heb je het weer eens niet begrepen. Zoals we inmiddels gewend zijn.

Gristen Taliban is een contradictie, maar ook dat zijn we van je gewend.
pi_204807988
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Homoseksuele mensen hoef je niet aan te moedigen homoseksueel te zijn. Dat zijn ze al.
Klopt, maar sommigen vinden dat ze geen seks mogen hebben, want vies, en dat moet dus niet worden aangemoedigd.

quote:
Heteroseksuele mensen hoef je ook niet aan te moedigen homoseksueel te zijn want die zullen daar weinig behoefte aan hebben.

Daarom is een bepaalde geaardheid aanmoedigen, ongeacht de geaardheid van de persoon, absurd.
Ging meer om dat als je aanmoedigt dat iemand vooral doet waarin hij plezier beleeft, dit op seksueel gebied betekent dat je een homoseksueel aanmoedigt seks met mannen te hebben (voor het gemak even uitgaande van een mannelijke homo)..

quote:
Moedig aan te doen waar je zin in hebt. Een homo zal dan kiezen voor homoseksuele seks, een hetero voor heteroseksuele seks. Zit je altijd goed, ongeacht de geaardheid van de persoon.
Precies.

quote:
Ik zit er absoluut niet op te wachten om aangemoedigd te worden om wat voor seks dan ook te hebben. Ik maak zelf wel uit met wie ik wat voor seks heb.
Klopt, maar ging dus om het aanmoedigen seks te hebben, wat bij homo's betekent seks met andere mannen. Iets dat door sommigen wordt gezien als vies, onrein en onnatuurlijk, vandaar dat we AIDS hebben en nu apenpokken...
pi_204807998
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Volgens mij heb je het weer eens niet begrepen. Zoals we inmiddels gewend zijn.

Gristen Taliban is een contradictie, maar ook dat zijn we van je gewend.
Nee, da's een ander woord voor SGP.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:31:20 #266
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204808001
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 07:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Volgens het CDC is er zeer nauw contact nodig over een lange tijd of huid-op-huid-contact.

Uitgebreid zoenen zal er wel toe behoren, maar langere tijd in een ruimte op enige afstand zal niet bepaald een grote kans op besmetti g geven (er zijn grote droplets voor nodig die nooit zeer ver komen als iemand niest oid)
[..]
https://www.cdc.gov/poxvirus/monkeypox/transmission.html

Besmetting is natuurlijk altijd een kans-berekening en ook van andere factoren afhankelijk (kan best zijn dat een gewone pokkenvaccinatie via dktp-prik al een basisbescherming bied).

Maar het lijkt wel duidelijk minder besmettelijk dan 'gewone' griepachtige virussen.
Wel is de uiwerking zwaarder en de incubatietijd ook langer wat de bestrijding moeilijker kan maken en de verspreiding zal helpen.
DKTP vaccinatie is de p van polio. Had er gister over met een Portugese collega, hij heeft wel pokken vaccin gehad. Had het toen opgezocht en in Nederland zijn ze daar in 1974 mee gestopt. Weet dat mijn ouders iig zo’n plekje op hun schouder hadden daarvan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:35:10 #267
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204808037
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:29 schreef Wantie het volgende:
Ging meer om dat als je aanmoedigt dat iemand vooral doet waarin hij plezier beleeft, dit op seksueel gebied betekent dat je een homoseksueel aanmoedigt seks met mannen te hebben (voor het gemak even uitgaande van een mannelijke homo)..
Je vindt dat homo's aangemoedigd moeten worden hetero seks te bedrijven omdat daar een kind uit voort kan komen?
pi_204808065
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:35 schreef the-eye het volgende:

[..]
Je vindt dat homo's aangemoedigd moeten worden hetero seks te bedrijven omdat daar een kind uit voort kan komen?
Het is niet mijn mening, maar die van een andere Fokker die vindt dat de apenpokken nu een probleem worden in Europa omdat we homo's aanmoedigen seks met elkaar te hebben...
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:40:33 #269
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204808096
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is niet mijn mening, maar die van een andere Fokker die vindt dat de apenpokken nu een probleem worden in Europa omdat we homo's aanmoedigen seks met elkaar te hebben...
O shit ik verwarde je dan
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:42:44 #270
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204808121
Mijn vraag is toch vooral kan je corona en de apenpokken tegelijkertijd krijgen en ga je dan dood?
pi_204808141
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:40 schreef the-eye het volgende:

[..]
O shit ik verwarde je dan
Ja, het is inmiddels allemaal wat uit het verband :)
pi_204808151
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:42 schreef the-eye het volgende:
Mijn vraag is toch vooral kan je corona en de apenpokken tegelijkertijd krijgen en ga je dan dood?
Als je meerdere infectieziekten op hetzelfde moment hebt kan het verloop inderdaad ernstiger zijn.
pi_204808155
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar sommigen vinden dat ze geen seks mogen hebben, want vies, en dat moet dus niet worden aangemoedigd.
[..]
[..]
Precies.
[..]
Klopt, maar ging dus om het aanmoedigen seks te hebben, wat bij homo's betekent seks met andere mannen. Iets dat door sommigen wordt gezien als vies, onrein en onnatuurlijk, vandaar dat we AIDS hebben en nu apenpokken...
Ja allemaal prima maar je kunt mij niet verantwoordelijk houden voor wat andere mensen onrein vinden.
pi_204808167
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, da's een ander woord voor SGP.
Het is hoe dan ook een ontstellend domme opmerking als reactie op de volgende uitspraak:

quote:
moedig mensen aan naar bed te gaan met wie zij willen.
Als je dan komt met "gristen Taliban uitspraak" dan heb je er echt heel weinig van begrepen.
pi_204808177
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het is hoe dan ook een ontstellend domme opmerking als reactie op de volgende uitspraak:
[..]
Als je dan komt met "gristen Taliban uitspraak" dan heb je er echt heel weinig van begrepen.
Er wordt helemaal niets aangemoedigd. Jij bent degene die domme opmerkingen plaatst hier.
pi_204808198
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:51 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Er wordt helemaal niets aangemoedigd. Jij bent degene die domme opmerkingen plaatst hier.
Zucht....

Niemand zegt ook dat dat hier gebeurt, het was een reactie op onderstaande uitspraak:

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 09:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Waarom zou je homoseksualiteit niet aanmoedigen?

Zoals ik al zei: je begrijpt het weer eens niet.
pi_204808318
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja allemaal prima maar je kunt mij niet verantwoordelijk houden voor wat andere mensen onrein vinden.
Ik houd je nergens voor verantwoordelijk.
De discussie is wat uit verband inmiddels, wat voor de nodige verwarring zorgt
pi_204808888
Dit gaat helemaal mis! Net 45, een kwartier geleden, nu al 57! :o
pi_204808897
Het verhaal gaat dat de mensen in betreffende landen mogelijk met apenpokken besmet zijn door knaagdieren.

Dan is imo de volgende vraag, hoe raakten knaagdieren in al deze landen (continenten) waar geen apenpokken heerst ermee besmet.

Indien de besmetting niet van knaagdieren komt, noch ten gevolge van een buitenlandse trip, waar komt dit virus vandaan zo opeens, en als het er al even is, waarom raken dan nu opeens mensen ermee besmet op allerlei verschillende locaties.

Het is een vreemd verhaal in principe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')