quote:Ik begrijp dat dit heel vervelend is. Ik zal uitleggen wat er gebeurd kan zijn.
U had geen Google Authenticator aan uw Bitcoinmeester account gekoppeld. Dit betekent dat het voor de hacker niet onmogelijk was om toegang te krijgen tot uw Bitcoinmeester account. De hacker hoefde alleen toegang tot uw mail te hebben om dan vervolgens via de website van Bitcoinmeester een wachtwoord herstel aan te vragen. Het lijkt erop dat uw mail gegevens openbaar waren. Dit kunt u zelf ook terugzien via de volgende link:
https://haveibeenpwned.com/
Daarnaast kan ik zien dat er op 17-05-2022 om 11:36:42 een wachtwoord hersteld werd aangevraagd. Dit betekent dat de hacker dit eenvoudig via uw mail uit heeft kunnen voeren.
Tevens kan ik zien dat met de Euro's Ethereum's zijn gekocht om deze vervolgens te transfereren via de blockchain:
https://etherscan.io/tx/0(...)62377eca31cc9b14ab34
Wij, als Bitcoinmeester, zijn niet verantwoordelijk voor de beveiliging van uw mail. Noch voor de beveiliging van uw Bitcoinmeester account. Daarom adviseren we op onze website om gebruik te maken van een Google Authenticator:
https://www.bitcoinmeester.nl/handleidingen > Google Authenticator inschakelen.
Wij zullen nooit de crypto's uit de wallet van een gebruiker halen, anders zouden wij handelen in strijd met de wet.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mochten er verder nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
Ik dacht bitcoinmeester nederlands platform...veilig platform...top beveiliging enzovoorts ...daar neem ik een account op...quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:06 schreef Erasmus het volgende:
Daarom je holdings te allen tijde in een cold wallet bewaren. Geen enkele exchange kan een hack uitsluiten.
Hier sla je toch behoorlijk de plank mis hoor. Dit is 100% je eigen schuld. Vind je niet leuk om te horen, maar Bitcoinmeester heeft 0,0 invloed op het feit dat je e-mail gehackt is en jij zelf geen 2FA hebt ingesteld.quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:12 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik dacht bitcoinmeester nederlands platform...veilig platform...top beveiliging enzovoorts ...daar neem ik een account op...
Ik heb nog steeds idee dat Bitcoinmeester mij naait
Toen ik mij aanmelde moest ik een foto sturen ofzo met de papiertje met een tekst erop...dus ik doe dat...kreeg ik 5 keer een mailtje terug u staat niet goed op die foto.....u moet een beetje naar rechts ofzo en dat ging maar door ...en toen mailde ik terug donder op joh ben je een spelletje aan het spelen ofzo...toen was mij foto daarna gelijk goed...
dit is een voorvalletje die mij er toe beweegt dat er iets niet aan de haak is met deze cryptoverstrekker en dat ze zelf mij crypto gestolen hebben
Ik ben niet iemand die alles zomaar alles klakkeloos aanneemt....quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:14 schreef Elan het volgende:
Je bent gehacked is toch duidelijk gemaakt middels hun correspondentie?
Verder wat @:erasmus zegt, if you don't own the keys it is not your car. Zorg altijd dat je je eigen crypto in eigen beheer hebt via een wallet. Als dergelijke platformen in financiële problemen komen kunnen ze jouw crypto gebruiken voor liquidatie.
Heb je de AV van Bitcoinmeester doorgelezen? Wat staat er inzake hacking door het zelf verwaarlozen van je eigen beveiliging?quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik ben niet iemand die alles zomaar alles klakkeloos aanneemt....
ze kunnen dat allemaal zelf in elkaar gezet hebben
ik ga dit melden bij de AFM morgen
Die cryptoos worden door hun beheerd. Zij moeten ervoor zorgen dat er niets mee kan gebeuren. Daarom heb ik een account bij hun en net bij een of andere vage beheerder op het internet
Zij staan onder toezicht van de Nederlandse Bank
Ik vraag me af of ik mijn geld terug kan krijgen er is toch tot een bepaalde bedrag bescherming
Bitcoinmeester is volgens mij een van de grootste platforms in nederland. Iedereen doet daar precies hetzelfde als ik ....quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:21 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Heb je de AV van Bitcoinmeester doorgelezen? Wat staat er inzake hacking door het zelf verwaarlozen van je eigen beveiliging?
Waarom laat je überhaupt geld op een exchange liggen![]()
Een inbreker breekt in je huis in en jat daar je pinpas, en je pincode die je op het briefje hebt geschreven en in de zelfde lade hebt bewaard als de pas zelfquote:Op woensdag 18 mei 2022 19:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Bitcoinmeester is volgens mij een van de grootste platforms in nederland. Iedereen doet daar precies hetzelfde als ik ....
Je koopt daar je munten en je kan het gewoon laten staan ...geen ingewikkelde shit verder...zodoen bijna een miljoen mensen het daar het voglens mij
dus waarom zou ik het niet op exchange laten liggen....ik ben daar juist gaan beleggen in crypto vanwege dat principe
Weet je wat? Laat je geld vooral op een exchange staan. Veel beter inderdaad!quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Bitcoinmeester is volgens mij een van de grootste platforms in nederland. Iedereen doet daar precies hetzelfde als ik ....
Je koopt daar je munten en je kan het gewoon laten staan ...geen ingewikkelde shit verder...zodoen bijna een miljoen mensen het daar het voglens mij
dus waarom zou ik het niet op exchange laten liggen....ik ben daar juist gaan beleggen in crypto vanwege dat principe
Als TS het na jouw voorbeeld nog niet snapt, dan mag hij het lekker zelf uitzoeken ook.quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:29 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Een inbreker breekt in je huis in en jat daar je pinpas, en je pincode die je op het briefje hebt geschreven en in de zelfde lade hebt bewaard als de pas zelf
En welke wereld is dat het probleem van de Rabobank?
quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:31 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Weet je wat? Laat je geld vooral op een exchange staan. Veel beter inderdaad!Ik kijk nu al uit naar je volgende “ik ben gehackt maar het is andermans schuld” popcorntopic
Leedvermaak gegarandeerd.
WTF het lijkt wel of jullie dit leuk vindenquote:Op woensdag 18 mei 2022 19:37 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Als TS het na jouw voorbeeld nog niet snapt, dan mag hij het lekker zelf uitzoeken ook.
Ik zou wat minder koppig zijn als je net gehackt bent en je geld bent verloren.
Ik blijf niet de hele tijd dezelfde uitleg herhalend parafraseren.quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:42 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
WTF het lijkt wel of jullie dit leuk vinden![]()
Ik heb even terug gekeken en ik had maandag iets gedaan omdat ik mijn pincode niet meer kon gebruiken
bij dat kut bitcoinmeester is het zo dat als je een tijdje niet op je telefoon ingelogd bent dan moet je opnieuw aanmelden met het 2 authofication systeem, nou dat had ik dus gedaan en een nieuwe pincode gemaakt voor mijn mobiel, dan krijg je dus een mail met cijferige code die je dan op je telefoon moet intikken
dit is allemaal ontstaan door hun, als die pincode gewoon oneindig blijft werken dan was dit niet gebeurd.
het is hun schuld dat ik maandag dat mailtje kreeg met een nieuwe code en misschien ben ik toen gehackt
vuile hufters dat ga ik ze dus even melden
Als ik mijn geld niet terug krijg hou ik jouw hiervoor aansprakelijk en dan heb je een probleemquote:Op woensdag 18 mei 2022 19:46 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik blijf niet de hele tijd dezelfde uitleg herhalend parafraseren.
Succes met je melding.
Wat is dit nou weer voor een rare ongefundeerde dreigement?quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:55 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Als ik mijn geld niet terug krijg hou ik jouw hiervoor aansprakelijk en dan heb je een probleem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |