Met welke auto ben je naar Spanje gereden en welke laadpalen vond je het betrouwbaarste? Tegenwoordig zijn ook Tesla palen beschikbaar voor andere merken, was dat toen ook al het geval?quote:Op woensdag 18 mei 2022 16:45 schreef Dries4Ever het volgende:
Hou er maar rekening mee dat je vaker moet laden als je in de file komt, in de bergen rijd en dat je de airco harder nodig hebt bij de hoge temperaturen, noord spanje ga je elektrisch niet meer in 1 dag halen, ook kan het in het hoog seizoen druk zijn bij de laadpalen en sta je daar op je beurt te wachten. Je zal dus een overnachting moeten zoeken waar je ook kan laden.
op de ANWB route planner kun je aangeven dat je laadstations zoekt en die geeft hij dan weer op de route.
File rijden levert bij een EV juist een gunstiger verbruik op dan bij een ICE.quote:Op woensdag 18 mei 2022 17:29 schreef ToT het volgende:
Overigens moet je wel rekening houden dat de meeste mensen met internationaal rijden vaak wel geneigd zijn het pedaal wat verder in te trappen, wat een fors hoger verbruik oplevert (naast dus de airco tijdens het filerijden enzo wat hier boven genoemd is.)
Ook als de airco vol staat, met de zon vol op je voorruit en 36c buiten?quote:Op woensdag 18 mei 2022 17:45 schreef Fisherman het volgende:
[..]
File rijden levert bij een EV juist een gunstiger verbruik op dan bij een ICE.
Niet met een blazende airco!quote:Op woensdag 18 mei 2022 17:45 schreef Fisherman het volgende:
[..]
File rijden levert bij een EV juist een gunstiger verbruik op dan bij een ICE.
Ik zie geen link.quote:Op woensdag 18 mei 2022 16:22 schreef Tyr80 het volgende:
Met iedere auto behalve een e-tron zou ik gezegd hebben dat je met een gerust hart op reis kon gaan. Maar helaas…lees de ervaringen hier maar eens:
[url] [/url]
Ja, maar ik rij wel nachts.quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:30 schreef Bzzzzt het volgende:
Ga je in het hoogseizoen? Bereid je dan voor op file bij de laadpalen.
Net als duizenden anderen met hetzelfde idee.quote:
Ook dan inderdaad. Een EV houdt het veel langer uit dan een ICE.quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Ook als de airco vol staat, met de zon vol op je voorruit en 36c buiten?
Zeker wel hoor. Eenmaal op temperatuur verbruikt een airco namelijk zeer weinig. Dan kost het laten draaien van een brandstofmotor heel veel meer energie.quote:
Zelf geen ervaring mee, maar het schijnt dat je in het buitenland goed moet letten op de kosten van het laden. Tarieven die soms richting een euro per kWh gaan en laadpalen waar naast de kosten per kWh ook kosten berekend worden voor de tijd die je aan de laadpaal staat. Dat zal waarschijnlijk vooral lokaal het geval zijn en niet zozeer tijdens de reis vermoed ik.quote:Op woensdag 18 mei 2022 16:17 schreef yvette1982 het volgende:
Deze zomer zal ik met mijn Audi e-tron naar Noord Spanje rijden. Ergens vind ik het nog een beetje spannend omdat het niet overal zo goed is geregeld als in Nederland.
Zijn er fokkers met ervaringen. Ben ik terecht wat zenuwachtig en waar moet ik rekening mee houden of andere tips die welkom zijn. Ik hoor het allemaal graag.
Uiteindelijk gaan die gewoon een aantal laadpalen aanschaffen, stellen hun eigen tarief in en verdienen op termijn die investering weer terug.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 15:37 schreef Bitlord het volgende:
Ben wel benieuwd hoe campingparken dit gaan regelen komende jaren. Niet alleen zullen veel stoppen doorslaan maar het hele kostenmodel zal wel veranderen met een fors hoger stroomverbruik.
Voor Spanje kan je inderdaad beter even wachten totdat het Tesla netwerk daar volledig toegankelijk is voor alle merken auto's. Frankrijk zal binnenkort volledig open gaan, daar draait momenteel nog de bekende pilot. Zelfs met de momenteel opengestelde SuC's in Frankrijk is het al een stuk makkelijker dan voorheen. Daarnaast zijn Oostenrijk en Engeland begonnen met de pilot. Uiteindelijk zal je in heel Europa gebruik kunnen maken van het betrouwbare Tesla netwerk.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 10:59 schreef lipje het volgende:
Het wordt pas leuk in Frankrijk en Spanje waar laadpalen alweer gesloten zijn vanwege te weinig animo
Sta je daar met nog 10 km op de teller en een mooie niet kloppende kaart met laadpalen.
Heb je het wel eens gedaan? De laatste twee keer dat ik 's nachts reed, was er geen hond op de weg.quote:Op woensdag 18 mei 2022 21:44 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Net als duizenden anderen met hetzelfde idee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |