Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou!
Het is een lange rit, maar vooral dankzij het vlakke eerste deel zijn we er niet eens zo vroeg bij, om 12:20 pas. De aankomst verwachten we na vijf uur, het normale werk dus. Het wordt een warme en broeierige dag, met toch al snel een graad of 25 aan de kust. In het binnenland nog warmer, uiteraard. Richting de 30 graden in Jesi, lekker man. Wind op kop in de eerste 100 kilometer, wat het ontstaan van de vlucht kan bemoeilijken. In de laatste paar kilometer eerder wind in de rug, kan een aanvaller eventueel helpen. Gaan we door naar de voorspelling, dat wordt weer een lastige opdracht. In principe zou ik Alpecin en Intermarche hetzelfde advies geven als in Napels. Niet zelf in de aanval gaan, maar proberen een groepje vol debielen weg te laten rijden en dan zelf de boel controleren. Mathieu zal ondertussen weten hoe het voelt om alleen in de kopgroep te zitten, dan gaat iedereen van je profiteren. Dat zal nu niet anders zijn, dus is mijn advies aan Alpecin om Mathieu in toom te houden en de rest van de ploeg te gebruiken om de boel te controleren. Hetzelfde kunnen we zeggen over Bini. Die eerste 100 kilometer zouden moeten helpen, het is makkelijker om hier de boel te controleren dan in Napels. Met die tegenwind in het begin zal een vluchtersgroepje ook niet snel heel ver wegrijden. Het tweede deel van de rit is dan wel weer lastig, bochtig en bijna continu op en af. Maar toch, met vereende krachten moet je hier de vluchters in bedwang kunnen houden, zeker als de groep niet al te groot is. In de finale zou ik dan weer adviseren om zelf aan te vallen, logischerwijs op de laatste klim. Op dat steile strookje daar kun je na een lange en heuvelachtige rit best wel het verschil maken, me dunkt. In die paar kilometer daarna is het moeilijk om een late uitvaller nog terug te halen. Dus als Mathieu een brein heeft - heeft ie niet - laat ie z'n ploeg werken en valt ie aan op de laatste klim. Wielrennen is zo simpel. Maar die zit gewoon weer in de kopgroep dus, hahaha. Voor Intermarche is dit ook een belangrijke dag, als ze met Biniam tenminste echt voor de puntentrui willen gaan. De punten liggen hier weer voor het oprapen, in principe is dit een bijzonder geschikte dat om in te lopen op Demare. Probeer maar eens een keer verantwoordelijkheid te nemen, gaarne. Het zal een utopie blijken te zijn, maar ik ga tegen beter weten in uit van gezond verstand bij Alpecin en Intermarche. Matige vlucht laten gaan, controleren en het dan in de finale tegen elkaar uitvechten. Kan het een uitgedunde sprint worden, uiteraard zonder de pure sprinters, of een late uitval die het haalt.
1. Van der Poel. Ik heb al beschreven hoe hij deze rit kan winnen. Vanuit de vlucht gaat het niet lukken, dan wordt hij gewoon weer geflikt. Op de door mij aangedragen manier wordt de kans een stuk groter.
2. Biniam. Die gaat weer het wiel van Van der Poel volgen, maak je geen zorgen. Als ze bij elkaar blijven klopt hij hem ook nog in de sprint, maar Van der Poel maakt in mijn scenario bergop het verschil en ze zien hem daarna in de afdaling niet meer terug.
3. Natnael. Volgens mij ben ik nu gewoon hetzelfde rijtje aan het herhalen als in Napels. Als Natnael geen blessures heeft overgehouden aan zijn val voor de rustdag kan hij hier voor een mooie uitslag gaan. Vanuit de vlucht of vanuit het peloton als de boel gecontroleerd wordt, hij heeft laten zien beter te klimmen dan ooit en mengde zich ook al eens in een massasprint. Zijn daalkunsten mogen nog wel wat verfijnd worden, een minimaal detail.
4. Albanese. Toch maar een keer een andere naam noemen.
5. Covi. Die heb ik ook nog niet genoemd. Terecht tot nu toe, maar dit wordt zijn week.