abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 februari 2003 @ 21:50:40 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_8281055
Gezien de vraag ernaar in het verbeter-sport-topic, vanaf nu dus een apart centraal fitness-topic, geheel gescheiden nu van bodybuilding.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_8282006
Goeie zet golfer is toch een wezenlijk verschil tussen fitness en bodybuilden.

Groet Forum Admin

.
pi_8282030
je kan beter een verdeling tussen conditietraining en gewichttraining doen ofzo
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_8283953
Goede keus, volede geen behoefte om in dat andere topic te posten.

Per begin januari (had het voornemen al eerder gemaakt) ben ik begonnen met fitness. Gedurende 5 jaar heb ik slechts sporadisch gesport dus mijn conditie was/ is werkelijk bedroevend en spieren waren er ook niet echt (figuurlijk gesproken dan).
Na voor mezelf zo veel mogelijk barrieres te hebben weggenomen en er zo veel mogelijk verplichting op te zetten ben ik begonnen. De afgelopen weken ben ik meestal 2 keer per week geweest en een keer drie keer. Ik wil toe naar drie keer per week, maar soms kan dit door niet in de buurt te zijn nu eenmaal niet. Ik doe zowel conditie als spier. Voor mij staat op de eerste plaats conditie, op de tweede plaats iets afvallen (nou, ja buik iets kwijtraken) en op de derde plaats spieren, gewoon voor de leukigheid.
Tot nu toe bevalt het me enorm. Ik ben gemotiveerd en de eerste keren merkte ik niks qua conditie, maar nu blijkt uit de gegevens dat mijn conditie omhoog gaat. Ook het programma wordt uitdagender. Daarnaast lopen er leuke mensen rond.
Al met al heb ik veel plezier dus .
Ben benieuwd om meer ervaringen te lezen.

  woensdag 5 februari 2003 @ 00:02:11 #5
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8283971
beturz!!

* dJ-Zcore gaat morgen weer fitnessen

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_8284023
copy/paste uit het andere topic:
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 15:08 schreef golfer het volgende:
Jullie zo geliefde sportmod moet er ook aan geloven gaan.
Op doktersadvies gaat hij dus aan zijn conditie werken om te herstellen van een burn-out.
a.s. maandagavond eerste proefles. Daarna wordt het waarschijnlijk, onder begeleiding, cardio-fitness voor mij.

Conditie van 0,0 langzaam dus maar weer zien op te bouwen.
Vanwege mijn wat te hoge bloeddruk ontraadde de doktoren mij aan de krachttrainingen te gaan.

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.


en
quote:
Op maandag 3 februari 2003 22:52 schreef golfer het volgende:

Eerste proefles dus achter de rug. Instructeur schrijft nu speciaal aangepast cardio-fitness programmaatje voor mij die ik met een key aan alle apparatuur kan koppelen.

Ik kan in principe onbeperkt gaan fitnessen, maar hou het voorlopig maar even beperkt tot 2 a 3 keer per week een uurtje.
Eerst dus maar eens voorzichtig opbouwen.


Ben dus ook bezig.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 5 februari 2003 @ 00:07:27 #7
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8284055

misschien kunnen we statistieken gaan bijhouden van de mensen die fitnessen en kijken hoeveel ze vorderen

eejj.. tis laat... ik kan het ook niet helpen dat ik dan met domme ideeen kom

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_8284367
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 00:07 schreef dJ-Zcore het volgende:

misschien kunnen we statistieken gaan bijhouden van de mensen die fitnessen en kijken hoeveel ze vorderen

eejj.. tis laat... ik kan het ook niet helpen dat ik dan met domme ideeen kom


op zich een goed idee. Alleen ik onthoud de meeste cijfers niet en sommige waarden zeggen met niet zoveel. Voor mijn conditie heb je een P.I. waarde en die was toen ik begon 15 en nu 22. Rest weet ik niet. Zou wel cool zijn dat je gewoon de gegevens die in die computer komen bij hun, dat je die zou kunnen doormailen naar jezelf.
  woensdag 5 februari 2003 @ 07:04:58 #9
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_8285938
Een stuk beter, ik werd eerlijk gezegd een beetje moe van al dat gepraat over creatine e.d.
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_8295972
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 07:04 schreef Scighera het volgende:
Een stuk beter, ik werd eerlijk gezegd een beetje moe van al dat gepraat over creatine e.d.
idd
en dan
pi_8296334
Ahhh, ik kom me alleen ff melden in dit topic. Ben afgelopen zondag voor het eerst wezen fitnessen. Ik kreeg een introductieles waarin alles goed te doen was, behalve het "hardlopen" op een of ander apparaat met bewegende voetdingen en handvaten. Ding stond zo ingesteld dat ik over wat bergjes moest lopen, maar heb bij elke helling hijgend stilgestaan. Ik doe het omdat ik veel teveel last van m'n rug had de laatste jaren en ik er nu ook echt dingen voor laat, geen lol aan. Ik ga er in ieder geval mee verder, er schijnt nog een uitleg te komen over de andere apparaten enzo.

Wat kan ik trouwens verwachten van 1 keer per week fitnessen? Ik heb niet echt de tijd om het meer te doen.

  woensdag 5 februari 2003 @ 18:45:21 #12
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8296362
niet veel...

ik fitness ook maar 1 keer per week en dat is veels te weinig....

* dJ-Zcore gaat vanavond weer spieren kweken

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:03:11 #13
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_8296751
als je tijd hebt elke dag

3x per week is toch wel het beste

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_8329039
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 18:45 schreef dJ-Zcore het volgende:
niet veel...

ik fitness ook maar 1 keer per week en dat is veels te weinig....

* dJ-Zcore gaat vanavond weer spieren kweken


Deze week kon ik niet echt meer dan 1 keer want ik heb van zondag tot woensdag spierpijn gehad Okee, twee keer had -net- gekund!
pi_8329071
ik fitness 3x per week voornamelijk krachttraining en doe thuis elke dag nog routinedingen
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_8329192
Ik fitness normaal gesproken 2 x per week, en dan doe ik krachttraining. Hoeveel zijn jullie eigenlijk bij de verschillende onderdelen vooruit gegaan, dus het verschil tussen toen je begon en het niveau waar je nu op zit?
  vrijdag 7 februari 2003 @ 13:01:57 #17
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_8329989
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 12:14 schreef tsuihark het volgende:

[..]

Deze week kon ik niet echt meer dan 1 keer want ik heb van zondag tot woensdag spierpijn gehad Okee, twee keer had -net- gekund!


Doe je wel een goede warming-up en cooling-down dan? En stretch je ook geregeld?
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  vrijdag 7 februari 2003 @ 13:03:44 #18
45963 Kiezel
Niet van steen, wel een kei!
pi_8330037
Ik ga volgende week voor het eerst fitnessen. Krijg eerst een conditie test en daarna een programma.
wOOps
  vrijdag 7 februari 2003 @ 13:09:16 #19
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_8330153
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 12:16 schreef The_Wanderer het volgende:
ik fitness 3x per week voornamelijk krachttraining en doe thuis elke dag nog routinedingen
hmm, routinedingen. ff wat nuttige info:

Armen,borst,benen, rug. 48 uur rust na een workout (zodat het goed kan herstellen, anders heeft het weinig effect.) Du niet de dagerna dezelfde spiergroep wee gaan trainen. (een keertje kan wel)
Buik mag je wel elke dag trainen

mijn schema
-zondag: uithoudingsvermogen en benen (Spinning, BodyAttack en fitness)
-maandag: bovenlichaam (fitness)
-Dinsdag: uithoudingsvermogen en benen (spinning, fitness en hardlopen)
-Woensdag: bovenlichaam (fitness op kracht gericht)
-Donderdag: spierconditie, benen en uithoudingsvermogen (Bodypump en Spinning)
-Vrijdag: benen en uithoudingsvermogen (spinning, hardlopen en fitness)
-Zaterdag: bovenlichaam (fitness)

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  vrijdag 7 februari 2003 @ 13:14:07 #20
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_8330255
* Jojogirl fitnesst sinds een half jaartje weer.

Meestal ga ik eerst even opwarmen (10 minuutjes lopen, 5 minuutjes roeien), dan doe ik het krachtcircuit en daarna cardiofitness (crosstrainer, fietsen, steps).

Vanavond heb ik weer een evaluatie gesprek en wordt m'n vetpercentage gemeten. Ik ben nl. ondertussen ook aan het afvallen en wil toe naar 70 kilo en een vetpercentage onder de 25. Begonnen ben ik bij 92 kilo en 32,5% vet. Kilo's is door al het sporten (en een dieet) al teruggebracht tot 78, vetpercentage weet ik dus nu even niet.
Verder vind ik gewoon fietsen nu een beetje saai worden dus ik wil een heuvelprogramma.

pi_8385781
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 13:01 schreef Scighera het volgende:

[..]

Doe je wel een goede warming-up en cooling-down dan? En stretch je ook geregeld?


De cooling down was geloof ik het naar huis lopen Wel gestretcht, maar ik heb het geloof ik niet helemaal goed gedaan met m'n schouders, waar ik dus ook de meeste pijn had... Gisteren heb ik m'n tweede fitness avontuur gehad en nu heb ik lang niet zoveel spierpijn, dus het gaat al beter! Gewoon alles een beetje rustiger aan gedaan, dingen waar ik de vorige keer middenin al doodop was vooral rustig aan gedaan, stukken beter zo.
  maandag 10 februari 2003 @ 13:06:29 #22
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_8385990
quote:
Op maandag 10 februari 2003 12:55 schreef tsuihark het volgende:

[..]

De cooling down was geloof ik het naar huis lopen Wel gestretcht, maar ik heb het geloof ik niet helemaal goed gedaan met m'n schouders, waar ik dus ook de meeste pijn had... Gisteren heb ik m'n tweede fitness avontuur gehad en nu heb ik lang niet zoveel spierpijn, dus het gaat al beter! Gewoon alles een beetje rustiger aan gedaan, dingen waar ik de vorige keer middenin al doodop was vooral rustig aan gedaan, stukken beter zo.


het is ook een kwestie van wennen voor de spieren.
mijn warming-up voor mijn bovenlichaam is niets meer dan 20sec met een lege halter bankdrukken..
En stretchen is gewoon belangrijk vind ikzelf, het is 'ontspannend' voor de spieren, en houdt ze lenig.
een goede stretchoefening is iig het uithangen. (en probeer wat vaker dan 1x per week te trainen)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_8396015
quote:
Op maandag 10 februari 2003 13:06 schreef Scighera het volgende:

[..]

het is ook een kwestie van wennen voor de spieren.
mijn warming-up voor mijn bovenlichaam is niets meer dan 20sec met een lege halter bankdrukken..
En stretchen is gewoon belangrijk vind ikzelf, het is 'ontspannend' voor de spieren, en houdt ze lenig.
een goede stretchoefening is iig het uithangen. (en probeer wat vaker dan 1x per week te trainen)


De warming up bij mij is 10 minuten fietsen, dat werkt volgens mij wel. 20 seconden klinkt alleen wel beter

Morgen ga ik 's avonds zwemmen, ik ga nu zoeken naar het centrale zwemtopic...

pi_8403323
Vandaag weer geweest na twee weekjes rust genomen te hebben.
(Geen tijd + last van mijn hamstring na potje squash)

Was weer erg lekker, twee weekjes niet fitnessen is toch wel lang...

Als warming up ga ik meestal 8 minuten hardlopen, daarna rustig stretchen.
Het nut daarvan wordt betwijfeld, maar ik vind het prettig.
Daarna de gewichten, twaalf verschillende oefeningen (3x buik, 2x borst, 1x biceps, 3x benen, 1x schouders, 2x rug)
Dan cardio: 15 minuten heuvelprogramma op de loopband, gevolgd door 10km. fietsen op een redelijk tempo.

Overmorgen weer...

pi_8415339
wegens slotje in eigen topic, waarvoor excuses:

Na een hele tijd te hebben gebasketbald kan ik dat nu sinds enkele maanden niet meer door een ernstige enkelblessure.
Ik ga nu fitnessen. Ik ben van plan om minstens elke week 2 maal te gaan.
Ondertussen ben ik iets vatsiger geworden tijdens mijn paar maanden niet-sporten-wel-vreten-en-zuipen. Hoe snel kan ik die kilootjes (zeg 8 kg teveel) er weer afklatsen?
Wat kan ik het beste doen; me richten op conditie-training of spieropbouw?
Iemand nog nuttige tips verder?

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 16:46:10 #26
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8415409
conditie training is het beste, maar zelfs 2 keer is denk ik nog te weinig... tenzij je het goed combineerd met gezond eten dan val je af.
en veel water drinken... ikzelf ben op die manier ook al afgevallen, maar aangezien die vriend van me die mijn steun was. nu in het leger zit, word het ineens lastiger zonder een extra zetje.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_8415446
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:43 schreef American_Nightmare het volgende:
wegens slotje in eigen topic, waarvoor excuses:

Na een hele tijd te hebben gebasketbald kan ik dat nu sinds enkele maanden niet meer door een ernstige enkelblessure.
Ik ga nu fitnessen. Ik ben van plan om minstens elke week 2 maal te gaan.
Ondertussen ben ik iets vatsiger geworden tijdens mijn paar maanden niet-sporten-wel-vreten-en-zuipen. Hoe snel kan ik die kilootjes (zeg 8 kg teveel) er weer afklatsen?
Wat kan ik het beste doen; me richten op conditie-training of spieropbouw?
Iemand nog nuttige tips verder?


Gaat het je puur om het verliezen van die kilootjes, of wil je spiermassa kweken?
Wie?
pi_8415463
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:47 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

Gaat het je puur om het verliezen van die kilootjes, of wil je spiermassa kweken?


Allebei.

hallo trouwens

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_8415516
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:48 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Allebei.

hallo trouwens


Als jij veel vet wil verbranden, moet je gaan fietsen, rennen, zwemmen, etc. Als jij het vet om wil zetten in spiermassa, moet je gaan bodybuilden (of fitnessen zoals jij het noemt). In het begin zal je dan zeker geen vet verliezen, en je wordt er alleen maar zwaarder van. Na een dikke jaar trainen (Dat is dan min. 4 uur p/w) zal je genoeg resultaat beginnen te zien. Voor de zomer moet je dan gewoon gaan droogtrainen zodat de spiermassa beter zichtbaar is. .
Wie?
pi_8415571
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:51 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

Als jij veel vet wil verbranden, moet je gaan fietsen, rennen, zwemmen, etc. Als jij het vet om wil zetten in spiermassa, moet je gaan bodybuilden (of fitnessen zoals jij het noemt). In het begin zal je dan zeker geen vet verliezen, en je wordt er alleen maar zwaarder van. Na een dikke jaar trainen (Dat is dan min. 4 uur p/w) zal je genoeg resultaat beginnen te zien. Voor de zomer moet je dan gewoon gaan droogtrainen zodat de spiermassa beter zichtbaar is. .


Ik kan het toch ook combineren neem ik aan? Zeg 3 * 1 uur per week conditie en spiermassa. Ik hoef echt geen patser te worden hoor (zoals ik in onzin zei ) maar ik wil gewoon een beetje in vorm komen en blijven.
Wat bedoel je met droogtrainen?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_8415656
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:53 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Wat bedoel je met droogtrainen?


Je kweekt sneller spieren door een flinke vetlaag te kweken. Die vetlaag blijft dan gewoon zitten. Na iedere training pak ik me een milkshake met veel koolhydraten en eiwitten. Dit stimuleert weer de spiermassa. Droogtrainen is gewoon het afbreken van de vetmassa. Veel actieve oefeningen zodat de vetlaag bijna niet meer zichtbaar is.
Wie?
pi_8415789
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:57 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

Je kweekt sneller spieren door een flinke vetlaag te kweken. Die vetlaag blijft dan gewoon zitten. Na iedere training pak ik me een milkshake met veel koolhydraten en eiwitten. Dit stimuleert weer de spiermassa. Droogtrainen is gewoon het afbreken van de vetmassa. Veel actieve oefeningen zodat de vetlaag bijna niet meer zichtbaar is.


Oke.. thanx.. hoelang en hoe vaak train jij zelf?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_8415831
4x per week
en sinds ik geen alcohol meer drink (per 1 jan) ben ik ook weer wat kwijtgeraakt/betere conditie gekregen.

Nu ben ik ook nog eens een keer op mijn voeding aan het letten (niet veel eigenlijk maar wel dat ik minder ongezonde zooi eet (snoep enzo) en ook regelmatig eten (3x per dag dus ).

Ook ben ik nu aan het cardioen zodat ik een goede conditie van de zomer heb (4 weken door canada banjeren )

dus gaat goed ben benieuwd naar over 5 maanden kijken hoe ik er dan aan toe ben.

  dinsdag 11 februari 2003 @ 17:04:43 #34
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8415832
hmmm.... ik had niet verwacht dat ik ooit zou kunnen leren van U-IerZzZ...
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 20:54:14 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_8421354
Zo, heb 2e sessie fitness erop zitten.
Moet bekennen dat het mij best tegen viel.
Trainer heeft dat programma voor mij geschreven, combinatie van cardio en krachttrainingen en met de elektronische key die ik in alle apparaten moet stoppen geeft ie automatisch aan welke oefeningen ik en hoelang en hoe zwaar moet doen.
Merk nu al dat ik wat spiergroepen gebruikt heb, die ca. 20 jaar op non-actief hebben gestaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_8423709
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:02 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Oke.. thanx.. hoelang en hoe vaak train jij zelf?


Ik train 2 x 2 uur p/w. Daarnaast doe ik wel nog handballen, zaalvoetballen en kickboksen. Oja, en ik rook! .
Wie?
pi_8424810
3 a 4x per week 1,5 uur conditie. Bevalt me prima (al ben ik ook vanavond geweest en ook nog met school dood-moe . Maarja..
vandaag..es denken:
  • 15 km. gefietst (20 min.)
  • 5 km op zon loop/rending
  • 2 km geroeid
  • buikspieroefeningen
  • nog een vage machine maar weet de naam niet.
  • Dat wasset zon beetje...

    ik rook en drink trouwens ook (opzich matig)

    | Foto's |
    pi_8433358
    Ik heb 6 jaar fanatiek gesport in de sportschool. 6 keer per week en dan 3 uur achter elkaar. Ik begon met 5 kilometer hardlopen op de loopband en heb dat toen opgebouwd tot 10 kilometer. Walkman erbij en zweten maar

    Daarna werkte ik vaak een programma af, ik wilde om de dag verschillende groepen spieren doen maar door mijn fanatisme deed ik vaak alle spiergroepen op een dag.

    Ook had ik zelf thuis een fitniss apparaat staan waarmee alles getraind kon worden, na die 3 uur in de sportschool deed ik 's avonds ook nog daarmee. Erg was dat, veels te veel van het goede.

    Het was meer een verslaving geworden en af en toe kreeg ik van de mensen die daar werkten te horen van :" ben je nou nog hier "

    Dit wil ik dus weer gaan oppakken. Thuis heb ik een dure hometrainer staan met verschillende programma's erin geprogrammeerd. Dit doe ik om mijn conditie weer op peil te brengen. Voordat ik weer naar de sportschool ga wil ik een redelijke conditie hebben anders raak ik gefrustreerd als ik daar als een idioot zit te zweten en anderen het met gemak zie doen.

    Mijn doel is om 15 kilo vet om te zetten in spieren. Ik heb van die 6 jaar fanatiek sporten nog steeds behoorlijk veel spieren over gehouden maar er zit weer vet omheen. Ook bij de buik zit teveel vet. Toen ik jaren geleden bezig was toen was ik bijna helemaal afgetraind en toen was er ook niet veel meer op te bouwen, alleen maar aftrainen en echt breder werd ik niet meer.

    Echt super breed wil ik niet worden Gewoon afgetraind zoals de professionele 100 meter sprinters zijn. Dat vind ik pas stoer uitzien

    Straks ga ik op zolder een uurtje zweten. Met opdrukken, sit-ups, en biceps oefeningen door middel van een stang met gewichten Muziek hard aan want met muziek lukt het mij stukken beter.

    Over een maand of 2 als mijn conditie goed is dan waag ik de stap naar de sportschool waar ik hopelijk weer terug kom op het oude niveau.

    Bankdrukken deed ik trouwens ongeveer 90 kilo los en 110 kilo vast. En toen woog ik 65 kilo. Dat niveau wil ik weer bereiken

    Is weer iets om na te streven. Vanzelfsprekend past roken daar niet bij, daarmee moet ik dus echt kappen. Roken en sporten vind ik een foute combinatie.

    Vraag me af hoe ik er nu uit zou zien als ik gewoon door was gegaan met sporten inplaats van 4 jaar ermee te stoppen.

    pi_8440611
    Morgen mijn eerste fitnessuurtje (begeleid) en daarna 3 dagen krom liggen van spierpijn ben ik bang. Ik heb maanden niet gesport en van ruim een uur squashen vorige week verrekte ik dus ook van de spierpijn.

    Vanaf volgende week hoop ik er flink tegenaan te kunnen.

    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      woensdag 12 februari 2003 @ 18:27:05 #40
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_8440866
    quote:
    Op woensdag 12 februari 2003 18:11 schreef American_Nightmare het volgende:
    Morgen mijn eerste fitnessuurtje (begeleid) en daarna 3 dagen krom liggen van spierpijn ben ik bang. Ik heb maanden niet gesport en van ruim een uur squashen vorige week verrekte ik dus ook van de spierpijn.
    Het viel mij na de eerste keer begeleid fitnessen erg mee met de spierpijn en dat terwijl ik echt jarenlang haast niet meer, behalve golfen, echt aan sport had gedaan.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      woensdag 12 februari 2003 @ 18:53:48 #41
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8441347
    quote:
    Op woensdag 12 februari 2003 18:11 schreef American_Nightmare het volgende:
    Morgen mijn eerste fitnessuurtje (begeleid) en daarna 3 dagen krom liggen van spierpijn ben ik bang. Ik heb maanden niet gesport en van ruim een uur squashen vorige week verrekte ik dus ook van de spierpijn.

    Vanaf volgende week hoop ik er flink tegenaan te kunnen.


    genoeg drinken, stretchen en vooral blijven bewegen met die spieren.
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8441526
    Bedankt voor de morele steun en tips Ik hoop er het beste van :]
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      woensdag 12 februari 2003 @ 19:06:33 #43
    45436 Sjantal
    Eenie Meenie! :P
    pi_8441557
    Haaj!
    Ik zit zo'n 5 keer per week 1,5 tot 2,5 uur in de sportschool

    Maandag + Vrijdag = opbouwende krachtraining
    Vrijdag = uithoudendekrachttraining
    Dinsdag en Donderdag = Cardio

    Dit doe ik niet voor mn figuur ofzo hoor maar puur om physiek voor mn sport in vorm te zijn, nu zei een sportleraar dat ik eens aan Spinning moest gaan denken, heeft iemand hier al ervaring meej?!?

    Shame On You If You Fooled Me Once, Shame On Me If You Fooled Me Twice
      woensdag 12 februari 2003 @ 19:16:34 #44
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_8441742
    quote:
    Op woensdag 12 februari 2003 19:06 schreef Sjantal het volgende:
    Dit doe ik niet voor mn figuur ofzo hoor maar puur om physiek voor mn sport in vorm te zijn, nu zei een sportleraar dat ik eens aan Spinning moest gaan denken, heeft iemand hier al ervaring meej?!?
    Yep, meerdere users, zie o.a. dit topic:
    Spinning, wie heeft er ervaring?
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      woensdag 12 februari 2003 @ 19:17:16 #45
    45436 Sjantal
    Eenie Meenie! :P
    pi_8441755
    quote:
    Op woensdag 12 februari 2003 19:16 schreef golfer het volgende:

    [..]

    Yep, meerdere users, zie o.a. dit topic:
    Spinning, wie heeft er ervaring?


    Dank je, ik ga meteen ff kijken
    Shame On You If You Fooled Me Once, Shame On Me If You Fooled Me Twice
      woensdag 12 februari 2003 @ 20:39:39 #46
    2558 misterM
    __-not-yet-__
    pi_8443493
    Kom net van het fitnessen af , hier in eindhoven,..:)
    ...Let me R o c k you..girl you make me loving the bad things,,
    pi_8448214
    misschien een klein beetje offtopic:
    ik probeer altijd bovenal om een beetje lenig te blijven, is ook nodig doordat ik een constructiefoutje heb in mijn gewrichten, dus alles moet gecontroleerd blijven zeg maar. 1 Doel heb ik vandaag echter pas voor het eerst echt bereikt:
    ik heb in de spagaat gezeten!!!

    tijdens de pumples kwam het gesprek ineens daarop, waarna mijn instructrice voordeed dat ze het inderdaad kon en de groep uitdaagde of er nog iemand was. Aangezien ik altijd wel een eind kom maar het nooit echt helemaal haal heb ik maar een poging gedaan en in 1 keer!!
    echt volledig gestrekt! Armen in de lucht enzo
    Helemaal trots ben ik nu! (en ik ga dus maar beter opwarmen als ik het weer oefen want ik denk dat daar toch wel een stukkie clou ligt)

    als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
      donderdag 13 februari 2003 @ 05:36:51 #48
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8450017
    quote:
    Op woensdag 12 februari 2003 23:42 schreef Nyame het volgende:
    misschien een klein beetje offtopic:
    ik probeer altijd bovenal om een beetje lenig te blijven, is ook nodig doordat ik een constructiefoutje heb in mijn gewrichten, dus alles moet gecontroleerd blijven zeg maar. 1 Doel heb ik vandaag echter pas voor het eerst echt bereikt:
    ik heb in de spagaat gezeten!!!

    tijdens de pumples kwam het gesprek ineens daarop, waarna mijn instructrice voordeed dat ze het inderdaad kon en de groep uitdaagde of er nog iemand was. Aangezien ik altijd wel een eind kom maar het nooit echt helemaal haal heb ik maar een poging gedaan en in 1 keer!!
    echt volledig gestrekt! Armen in de lucht enzo
    Helemaal trots ben ik nu! (en ik ga dus maar beter opwarmen als ik het weer oefen want ik denk dat daar toch wel een stukkie clou ligt)


    netjes

    opwarmen is ook veel beter, anders heb je kans dat je iets scheurt, daarnaast kunnen je spieren als ze warm zij langer gerekt worden ( kijk maar naar het stretchen na en voor een workout)

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8454913
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 05:36 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    netjes

    opwarmen is ook veel beter, anders heb je kans dat je iets scheurt, daarnaast kunnen je spieren als ze warm zij langer gerekt worden ( kijk maar naar het stretchen na en voor een workout)


    Ik warm altijd wel op, maar nu was het natuurlijk bijna een heel uur pump om op te warmen, en dat bereik je thuis niet zo makkelijk.(m.a.w. ik heb de invloed van het goed opwarmen op het langer worden van de spieren onderschat)
    Wat zou in de thuissituatie wèl een goede warmingup zijn? Ik deed altijd 2 tracks 1 balance en een serie sun salutations, soms nog een balance track... maar da's dus niet genoeg! Waarmee zou dit uit te breiden zijn?
    als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
      donderdag 13 februari 2003 @ 13:06:55 #50
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8455238
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 12:53 schreef Nyame het volgende:

    [..]

    Ik warm altijd wel op, maar nu was het natuurlijk bijna een heel uur pump om op te warmen, en dat bereik je thuis niet zo makkelijk.(m.a.w. ik heb de invloed van het goed opwarmen op het langer worden van de spieren onderschat)
    Wat zou in de thuissituatie wèl een goede warmingup zijn? Ik deed altijd 2 tracks 1 balance en een serie sun salutations, soms nog een balance track... maar da's dus niet genoeg! Waarmee zou dit uit te breiden zijn?


    thuis?
    squats/lunches/glute raises/abductor raises met tussendoor stretches

    (ik kan geen plaatjes vinden op i-net)


    Edit:

    zijn vage plaatjes, maar beter iets dan niets:

    glute raises:

    Abductor raise
    Lie on your side, propped on one elbow. The leg on the floor is bent. The other leg is straight. Slowly, lift the leg, hold it up for five seconds, lower it. (Using ankle weights increases the effectiveness.) Repeat 20 to 30 times.

    [Dit bericht is gewijzigd door Scighera op 13-02-2003 13:12]

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8458514
    Kom net terug van "mijn eerste keer".. wel een lekker gevoel zeg Vanaf begin volgende week ga ik echt beginnen. Ik heb wel 't gevoel alsof ik met enorme n00bgewichten bezig ben. Sets van 2x10x25 enzo.. maar gelukkig is het nooit druk 's middags

    Wat is normaal voor een beginner eigenlijk qua aantal sets, herhalingen en gewichten? En hoelang duurt het ongeveer voordat ik hoger zal kunnen gaan?

    [Dit bericht is gewijzigd door American_Nightmare op 13-02-2003 16:09]

    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_8459549
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 15:38 schreef American_Nightmare het volgende:
    Kom net terug van "mijn eerste keer".. wel een lekker gevoel zeg Vanaf begin volgende week ga ik echt beginnen. Ik heb wel 't gevoel alsof ik met enorme n00bgewichten bezig ben. Sets van 2x10x25 enzo.. maar gelukkig is het nooit druk 's middags

    Wat is normaal voor een beginner eigenlijk qua aantal sets, herhalingen en gewichten? En hoelang duurt het ongeveer voordat ik hoger zal kunnen gaan?


    Mij hebben ze de eerste keer ook sets laten doen van 20x 25 kg x 45 sec.
    Alleen bij de leg press, half zittend 20x100kgx45sec.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      donderdag 13 februari 2003 @ 16:35:39 #53
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8459862
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 15:38 schreef American_Nightmare het volgende:
    Kom net terug van "mijn eerste keer".. wel een lekker gevoel zeg Vanaf begin volgende week ga ik echt beginnen. Ik heb wel 't gevoel alsof ik met enorme n00bgewichten bezig ben. Sets van 2x10x25 enzo.. maar gelukkig is het nooit druk 's middags

    Wat is normaal voor een beginner eigenlijk qua aantal sets, herhalingen en gewichten? En hoelang duurt het ongeveer voordat ik hoger zal kunnen gaan?


    bi waren per oefening 3 sets van 15 (doe ik nog steeds behalve de benen, welke ik v4 sets van 20/35 doe)

    holang het durrt voordat je hoger gaat? hangt van jezelf af: voeding, rust, hoevaak je traint etc

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      donderdag 13 februari 2003 @ 16:42:35 #54
    42530 Jerruh
    I'm rocking one leg!
    pi_8460030
    *meldt*

    wat te doen als je wle wilt fitnesse maar niemand van je vrinden wilt mee? ik vind hetnamelijk beetje rottig om alleen een beetje te gaan oefenen enzo en dat dan twee keer per week, ook al zal je dar mensen kennen. Wie heeft evt. oplossing ofzo? Ik woon in eindhoven btw en ben student, dus als iemand goeie adressen hebben kom maar op!

    put
    your
    clothes
    on!
    pi_8460360
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 16:24 schreef golfer het volgende:

    [..]

    Mij hebben ze de eerste keer ook sets laten doen van 20x 25 kg x 45 sec.
    Alleen bij de leg press, half zittend 20x100kgx45sec.


    Ah werkt dat zo Ik bedoelde dus dat ik had gedaan steeds 2 sets van 10 x 25kg. Maar dat is dus vrij normaal om mee te beginnen.
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      donderdag 13 februari 2003 @ 17:52:07 #56
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8461480
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 16:42 schreef Jerruh het volgende:
    *meldt*

    wat te doen als je wle wilt fitnesse maar niemand van je vrinden wilt mee? ik vind hetnamelijk beetje rottig om alleen een beetje te gaan oefenen enzo en dat dan twee keer per week, ook al zal je dar mensen kennen. Wie heeft evt. oplossing ofzo? Ik woon in eindhoven btw en ben student, dus als iemand goeie adressen hebben kom maar op!


    je leert er genoeg mensen kennen (ik ga ook alleen, 7 dagen per week)
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8462566
    Wat voor sets doen de fitnessers/bodybuilders hier met bankdrukken?
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_8462617
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 18:52 schreef American_Nightmare het volgende:
    Wat voor sets doen de fitnessers/bodybuilders hier met bankdrukken?
    ik bankdruk 6 setjes van 10 x 60 kg.
    To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
    pi_8462781
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 18:52 schreef American_Nightmare het volgende:
    Wat voor sets doen de fitnessers/bodybuilders hier met bankdrukken?
    4 x 8 @ 52.5 inclusief stang (10kilo)

    Maar ik moet zeggen, dat ik er dan niet veel moeite mee heb
    Ik wil er wel eens 55 van maken, maar dan heb ik er dus wel weer moeite mee, dus nog ffe trainen op 52.5

    Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
      donderdag 13 februari 2003 @ 19:09:53 #60
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8462881
    normaal
    15x37.5kg
    15.42.5kg
    15x52.5kg
    af en toe hierbij nog 10x62.5 of 1x77.5 of 45x37.5

    schuin:
    15x35
    15x40
    15x45
    13x50

    oh ja, ik weeg 61kg (1.80m)
    dus op zich niet slecht..

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8462958
    Bankdrukken:

    Cijfer tussen haakjes is aantal herhalingen.
    Tussen een set 60 sec. pauze.

    (6) 52,5 kg
    (2) 67,5 kg
    (6) 55 kg
    (2) 72,5 kg
    (6) 57,5 kg
    (2) 75 kg
    (6) 55 kg
    (2) 70 kg

    Zo uit mijn hoofd, dus kan een kilotje schelen...

    Benchpress voor benen: (beetje trots op )

    4 sets, elke set 10 x 172 LBS
    (net geprobeerd hoevel ik met 1 been kon, dat lukte op zijn meest 132 LBS 1x gewoon es voor de lol geprobeerd, daarna sta je te trillen op je poten maarja)

    pi_8462963
    Moet je je benen gekruisd van de grond af houden? Wat is het nut daarvan?
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_8463099
    Waarom hebben jullie iedere set een ander gewicht
    Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
      donderdag 13 februari 2003 @ 19:18:57 #64
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8463135
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 19:13 schreef American_Nightmare het volgende:
    Moet je je benen gekruisd van de grond af houden? Wat is het nut daarvan?
    sommige zeggen van wel, maar mijn trainster van medisch fitness raadt het af; je moet je voeten op de grond houden om:
    -de natuurlijke holling in je rug te behouden
    -beter balans te houden
    -en je kan je je beter "afzetten"
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      donderdag 13 februari 2003 @ 19:19:46 #65
    43017 _asterix_
    www.koervers.nl
    pi_8463150
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 19:09 schreef Scighera het volgende:
    normaal


    oh ja, ik weeg 61kg (1.80m)
    dus op zich niet slecht..


    wow...is niet echt veel....
      donderdag 13 februari 2003 @ 19:20:10 #66
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8463161
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 19:17 schreef RuiDaSilva het volgende:
    Waarom hebben jullie iedere set een ander gewicht
    bij mij: warm worden (ik heb geen warming up voor bovenlichaam)
    voor anderen is het een speciale trainingsmethode
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      donderdag 13 februari 2003 @ 19:21:09 #67
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8463177
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 19:19 schreef _asterix_ het volgende:

    [..]

    wow...is niet echt veel....


    ben wielrenner, vandaar die setjes van 15-20 (en af en toe weer eentje van 45x)
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8463214
    Hoe lang per keer en hoevaak per week trainen jullie?

    Ik een uur per keer en twee keer per week. Ga drie keer in de week proberen maar heb een kut-schoolrooster wat dat betreft.

    Vrienden van me trainen ruim twee uur en dan een keer per week maar volgens mij bereik je daar niet veel mee. (behalve dat je er moe van wordt)

    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
      donderdag 13 februari 2003 @ 19:25:42 #69
    43017 _asterix_
    www.koervers.nl
    pi_8463267
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 19:21 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    ben wielrenner, vandaar die setjes van 15-20 (en af en toe weer eentje van 45x)


    Ik ben ook wielrenner, eigenlijk meer mountainbike en vooral spinnen. Ik ben 1.76 maar toch echt een stuk zwaarder...zit nu op 73 Kg...snap ik niet.......
      donderdag 13 februari 2003 @ 19:29:45 #70
    43017 _asterix_
    www.koervers.nl
    pi_8463350
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 19:23 schreef sizzler het volgende:


    Vrienden van me trainen ruim twee uur en dan een keer per week maar volgens mij bereik je daar niet veel mee. (behalve dat je er moe van wordt)


    Toch wel...tijdens het trainen breek je spieren af. Je spieren hebben dan toch wel 48 uur nodig om te herstellen en dan moeten ze nog eens opbouwen. Het ligt er dus aan hoe je traint en wat je wilt. Zoek maar eens op inernet...zijn genoeg schema's te vinden en uitleg.
      donderdag 13 februari 2003 @ 19:31:34 #71
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8463393
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 19:23 schreef sizzler het volgende:
    Hoe lang per keer en hoevaak per week trainen jullie?

    Ik een uur per keer en twee keer per week. Ga drie keer in de week proberen maar heb een kut-schoolrooster wat dat betreft.

    Vrienden van me trainen ruim twee uur en dan een keer per week maar volgens mij bereik je daar niet veel mee. (behalve dat je er moe van wordt)


    In theorie is één uur per keer voldoende om spieren te bouwen, alleen dan wel drie keer per week (beter 3x 1 uur, dan 1x 3uur)

    mijn schema:
    -zondag: uithoudingsvermogen en benen (Spinning, BodyAttack en fitness) 120min
    -maandag: bovenlichaam (fitness) 75min
    -Dinsdagochtend: uithoudingsvermogen en benen (spinning, fitness en hardlopen) 90min
    -Dinsdagavond: hardlopen 30min
    -Woensdag: bovenlichaam (fitness op kracht gericht) 75min
    -Donderdag: spierconditie, benen en uithoudingsvermogen (Bodypump en Spinning) 150min
    -Vrijdag: benen en uithoudingsvermogen (spinning, hardlopen en fitness) 75min
    -Zaterdag: bovenlichaam (fitness) 60min

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      donderdag 13 februari 2003 @ 19:42:16 #72
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8463610
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 19:29 schreef _asterix_ het volgende:

    [..]

    Toch wel...tijdens het trainen breek je spieren af. Je spieren hebben dan toch wel 48 uur nodig om te herstellen en dan moeten ze nog eens opbouwen. Het ligt er dus aan hoe je traint en wat je wilt. Zoek maar eens op inernet...zijn genoeg schema's te vinden en uitleg.


    alle spiergroepen op een na: 48uur rust (voldoende om te herstellen en te bouwen)
    alleen de buik mag elke dag

    het herstellen en bouwen gebeurt voor al tijdens het slapen (veel slapen is belangrijk)

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8463731
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 19:42 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    alle spiergroepen op een na: 48uur rust (voldoende om te herstellen en te bouwen)
    alleen de buik mag elke dag


    Dat heb ik vaker gehoord ja, maar deze week heb ik twee dagen achter elkaar gefitnesst en ik had nog teveel spierpijn om mijn buik echt goed te trainen. Waarom mag je buik eik wel elke dag?
    Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
    pi_8463813
    Ik ga twee keer in de week.........

    Maandag en vrijdag en dan train ik ongeveer 70 min.

    Ik begin met bovenlichaam warming-up, vervolgens:
    Bankdrukken horizontaal
    Pully
    Bankdrukken vertikaal
    Biceps
    Triceps

    Onderlichaam warming-up dmv fietsen
    Benen onder
    Benen boven
    Buikspieren recht
    Buikspieren schuin

    En dan kunnen ze me afleggen

    Nou het is best zwaar dat mag je gerust weten, maar je bereikt wel wat

    Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
    pi_8463897
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 19:51 schreef RuiDaSilva het volgende:
    Ik ga twee keer in de week.........

    Maandag en vrijdag en dan train ik ongeveer 70 min.

    Ik begin met bovenlichaam warming-up, vervolgens:
    Bankdrukken horizontaal
    Pully
    Bankdrukken vertikaal
    Biceps
    Triceps

    Onderlichaam warming-up dmv fietsen
    Benen onder
    Benen boven
    Buikspieren recht
    Buikspieren schuin

    En dan kunnen ze me afleggen

    Nou het is best zwaar dat mag je gerust weten, maar je bereikt wel wat


    gewichttraining kun je beter niet langer dan een uur doen daarna ga je spieren verbruiken
    To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
      donderdag 13 februari 2003 @ 19:56:46 #76
    43017 _asterix_
    www.koervers.nl
    pi_8463919
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 19:47 schreef mr_FOK het volgende:

    [..]

    Waarom mag je buik eik wel elke dag?


    Doe je normaal ook niet, je buik kan echter meer hebben aangezien hij vanaf je geboorte de hele dag door gebruikt word. Als je de buikspieren maximaal zou belasten, geloof me ..dan heb je ook spierpijn....zo erg dat je niet meer kunt lachen .

    Spieren raken nl gewend aan een bepaalde beweging en worden lui. Als je een oefening dan net wat anders doet zal dat al heel wat uitmaken. Ook de techniek maakt veel uit, het heeft geen nut om maar zo zwaar mogelijk te trainen terwijl je zoals de meesten de oefening niet goed uitvoert.
    Als je blijft hangen op een bepaald gewich en je maar niet verder komt zou je kunnen overwegen om negatief te gaan trainen...zo stimmuleer je de spieren ook weer.

    Kortom....veel variatie..zeker als je kracht training doet en spieren wilt opbouwen. Voor duursporten is het weer anders.

      donderdag 13 februari 2003 @ 20:31:29 #77
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8464695
    het wordt anbevolen om buikspieren juist aan het begin van je workout te doen (ik weet de preciese onderbouwing even niet meer)

    als je op een moment niet verder meer kan, kan je idd beter aan een nieuw schema beginnen, of een korte periode vooral op herhalingen trainen.

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8464960
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 19:55 schreef The_Wanderer het volgende:

    [..]

    gewichttraining kun je beter niet langer dan een uur doen daarna ga je spieren verbruiken


    Hoe bedoel je ?!!! Gewichtraining ......
    Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
    pi_8465219
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 20:41 schreef RuiDaSilva het volgende:

    [..]

    Hoe bedoel je ?!!! Gewichtraining ......


    als je specifiek je spieren groter wilt maken, dus bodybuilden
    To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
      vrijdag 14 februari 2003 @ 06:19:07 #80
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8472134
    lhij was een s vergeten, gewichtstraining (leek anders een totaal andere betekenis te hebben)
    Dit wordt meestal krachttraining genoemd
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8476847
    Klasse topic

    Ik heb sterk het idee dat ik vroeger fout getraind heb. Teveel trainen is dus niet goed voor het lichaam hoor ik hier vaker.

    Maar ik vind het moeilijk om een grens te trekken. Zodra ik bezig ben dan blijf ik maar doorgaan totdat ik helemaal niet meer kan. Is meer mezelf afbeulen enzo.

    Zodra ik weer de sportschool induik zal ik proberen om het rustig aan te doen. Dat zal wel beter zijn inplaats van als een idioot tekeer te gaan.

    Nu doe ik het rustig aan op zolder. Ik doe 30 minuten op de hometrainer, 3 setjes van 10 push ups, 5 setjes van 50 sit-ups en met de stang de biceps, 20 kilo exclusief stang en dat 3 keer 10 stuks.

    Stelt niet veel voor maar het is beter dan niets. En ik ga echt pas naar de sportschool als mijn conditie weer okey is. Uit ervaring weet ik dat ik zonder conditie het niet lang volhou en zo afhaak.

    Bedankt voor jullie inbreng in dit topic, ik heb er veel aan

      vrijdag 14 februari 2003 @ 13:19:37 #82
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8477278
    Je kan ook vaak trainen hoor (als je maar niet een spiergroep binnen 48 uur weer traint)
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8481155
    quote:
    Op vrijdag 14 februari 2003 13:19 schreef Scighera het volgende:
    Je kan ook vaak trainen hoor (als je maar niet een spiergroep binnen 48 uur weer traint)
    Dat deed ik dus wel altijd. Van maandag tot en met zaterdag trainde ik alle spiergroepen. Schouders, rug en borst zat iedere dag erbij. En vaak deed ik meer dan 3 setjes. Ik stopte pas met een spiergroep als het niet meer ging en pijn ging doen.

    Benen trainen vond ik minder altijd. Rennen deed ik wel altijd.

    Als ik terug denk aan het trainen moet ik weer lachen Die mensen allemaal die geluiden maken en met een rood opgezwollen hoofd bezig waren met gewichten

    Op de loopband doe ik niet zo graag meer. Ik vond het altijd een risico om de snelheid vol aan te zetten. Een paar keer heb ik gehad dat ik bijna op mijn bek ging.

    Roeien heb ik wel weer zin in Dat deed goed en de schouderbladen werden er goed door getraind

    Moeilijk vind ik het om weer erin te komen. Om het weer als een vast patroon in mijn leven te maken. Er gewend aan raken moet ik weer.

    Als ik eraan denk heb ik super zin om weer hard te trainen en aan mijn lichaamsbouw te werken, maar het daadwerkelijk doen is een tweede

    Wat ik op zolder doe met de hometrainer is niets gewoon. Ik mis de echte oefeningen waarmee ik specifieke spiergroepen kan trainen.

    pi_8481257
    Heeft iemand van jullie dat ene ding van tellsell thuis liggen

    Ik heb dat een paar jaar geleden aangeschaft en het ligt nog steeds hier te stoffen. Dat ding met die electrische impulsen. Ik vond het maar waardeloos. Je moest die zuignappen vast maken op de buikspieren en via stroomschokken werden de buikspieren getraind.

    De knopjes om de stroomtoevoer te regelen waren veels te stug en klein zodat ik vaak veels te erge en zware stroom schokken kreeg Super klote gevoel was dat. En echt gezond kan het niet zijn. Vaak had een soort van rooie brandvlekken op de buikspieren daardoor. Van de stroom.

    Je kon dat ding ook op je schouders en borstspieren plaatsen. En er stond bij dat je er breed van kan worden.

    Heb er totaal geen baat bij gehad. En het voelde zwaar klote.

      vrijdag 14 februari 2003 @ 16:36:44 #85
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8481376
    lol.

    Ik erger me ook aan die gasten.
    Lopen ze met gewichten te spelen, veel gekrieun en gesteun, rood aangelopen gezicht. kom je er aan lopen pakt een paar zwaardere gewichten en doet alsof het niets voorstelt

    Heb je de Men's Health al gelesen? staat een complete dumbell-workout in misschien iets voor jou, om in vorm te komen

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8493691
    Ik neem ook altijd 1 dag rust nadat ik gesport heb. Komt er op neer dat ik 3x per week fitness en 1x per week squash.

    Vanmorgen weer geweest, lekker vroeg, goed begin van de dag...
    Ipv. 10km. op de fiets gegaan voor 15km., ging vrij makkelijk.

    pi_8493719
    Ik neem eigenlijk nooit rust, ik train elke dag dezelfde spieren en ze blijven groeien. Het ligt denk ik ook anders per persoon. Ik kan geen rust nemen, anders ga ik me schuldig voelen
    To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
      zondag 16 februari 2003 @ 06:28:15 #88
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8510895
    quote:
    Op zaterdag 15 februari 2003 13:49 schreef The_Wanderer het volgende:
    Ik neem eigenlijk nooit rust, ik train elke dag dezelfde spieren en ze blijven groeien. Het ligt denk ik ook anders per persoon. Ik kan geen rust nemen, anders ga ik me schuldig voelen
    Dat ken ik, als ik een dag niet train ben ik kwaad op mezelf, ik probeer wel enigzins benen-conditie en bovenlichaam om en om te doen
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8512947
    Fitnessen jullie of doen jullie ook andere sporten?

    Als ik namelijk een flinke pot gesquasht heb, dan kan ik echt wel een dag rust gebruiken namelijk, flink vermoeide benen en soms last van mijn linkerknie.

    Andersom, als ik flink gefitnessed heb en ik ga de volgende dag squashen, dan merk ik na 20min. al dat mijn schouders/bovenarmen het niet meer trekken...

      zondag 16 februari 2003 @ 13:33:04 #90
    45963 Kiezel
    Niet van steen, wel een kei!
    pi_8513311
    quote:
    Op vrijdag 7 februari 2003 13:03 schreef Kiezel het volgende:
    Ik ga volgende week voor het eerst fitnessen. Krijg eerst een conditie test en daarna een programma.
    Ben vrijdag geweest voor het eerst en ik vind het leuk! Heb wel onwijze spierpijn, heb me net ff teveel uitgesloofd denk ik.......
    Woensdag ga ik weer, morgenaaf ga ik squashen en vandaag fietsen.
    Vind naast spierontwikkeling ook conditie erg belangrijk.
    wOOps
      zondag 16 februari 2003 @ 13:36:01 #91
    45963 Kiezel
    Niet van steen, wel een kei!
    pi_8513374
    quote:
    Op vrijdag 14 februari 2003 13:02 schreef yingyang het volgende:
    Klasse topic

    Ik heb sterk het idee dat ik vroeger fout getraind heb. Teveel trainen is dus niet goed voor het lichaam hoor ik hier vaker.

    Maar ik vind het moeilijk om een grens te trekken. Zodra ik bezig ben dan blijf ik maar doorgaan totdat ik helemaal niet meer kan. Is meer mezelf afbeulen enzo.

    Zodra ik weer de sportschool induik zal ik proberen om het rustig aan te doen. Dat zal wel beter zijn inplaats van als een idioot tekeer te gaan.


    De sportschool waar ik naartoe ben gegaan werkt met een programma dat voor jou op maat wordt opgesteld. Je krijgt een sleutel waarop precies staat opgeslagen hoeveel en welke oefeningen je die training mag doen. De instructeurs die rondlopen wijzen er voortdurend op dat het belangrijk is niet veel meer te doen dan je programmaatje. Werkt ideaal!
    wOOps
    pi_8513381
    ik ga zo'n 5 of 6x per week naar de fitness.
    Doen er hier ook mensen aan bankdrukken??
    Ik zit nu op de 20kg aan beide kanten + de stang van 20kg dus in totaal 60kg 10x
    Vind ik netjes
      zondag 16 februari 2003 @ 15:32:58 #93
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8515664
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 13:36 schreef ScHuMiCaMpIoNe het volgende:
    ik ga zo'n 5 of 6x per week naar de fitness.
    Doen er hier ook mensen aan bankdrukken??
    Ik zit nu op de 20kg aan beide kanten + de stang van 20kg dus in totaal 60kg 10x
    Vind ik netjes
    kan netjes zijn, maar hoeveel weeg jezelf (en hoe lang ben je)?

    wel een erg zware stang btw. (bij ons 10 en 12.5kg)

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8515702
    klopt tis een erg zware stang
    Ik ben 16 jaar en weeg nu zo'n 70 kg en ben 1.80
      zondag 16 februari 2003 @ 16:02:17 #95
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8516169
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 15:35 schreef ScHuMiCaMpIoNe het volgende:
    klopt tis een erg zware stang
    Ik ben 16 jaar en weeg nu zo'n 70 kg en ben 1.80
    Ik druk:
    45x37.5kg (65%)
    19x 52.5kg (86%)
    10x 62.5kg(100%)

    ik weeg zo'n 61kg bij 1.80m

    Staat er ook iemand achter je? dan moet de ze je helpen bij de herhalingen die jezelf niet meer kan helpen (negatief trainen). Oftewel hee licht meetillen. Zo raken je spieren het gewicht beter gewend

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      zondag 16 februari 2003 @ 16:06:30 #96
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8516250
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 13:10 schreef GoldieLox het volgende:
    Fitnessen jullie of doen jullie ook andere sporten?

    Als ik namelijk een flinke pot gesquasht heb, dan kan ik echt wel een dag rust gebruiken namelijk, flink vermoeide benen en soms last van mijn linkerknie.

    Andersom, als ik flink gefitnessed heb en ik ga de volgende dag squashen, dan merk ik na 20min. al dat mijn schouders/bovenarmen het niet meer trekken...


    Ik ben van mezelf wielrenner, ik kan mijn benen zondermeer twee keer achter elkaar belasten, mijn bovenlichaam ook (woensdagochtend fitness; setjes van 15 en toppen. donderdagochtend BodyPump ongeveer 4minuten een spiergroep continue trainen, bijv. 4min met eeen halter van 23kg bankdrukken)
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8516278
    jep er staat meestal als ik naar die 60 kg toe ga wel iemand achter ja
    maar ik vind dit vooral voor me leeftijd gezien een vrij goede prestatie en ben van plan zeker zo door te gaan
      zondag 16 februari 2003 @ 16:24:15 #98
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8516628
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 16:07 schreef ScHuMiCaMpIoNe het volgende:
    jep er staat meestal als ik naar die 60 kg toe ga wel iemand achter ja
    maar ik vind dit vooral voor me leeftijd gezien een vrij goede prestatie en ben van plan zeker zo door te gaan
    Idd, Hou er wel rekening mee dat je nog in de groei bent ( voldoende rust nemen om te herstellen)
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      zondag 16 februari 2003 @ 16:29:24 #99
    28156 qbus
    Walk of fame.
    pi_8516750
    Hallo enzo

    Ben nu ongeveer 2 maanden aan het trainen en al 6 kilo kwijt.
    (woog voorheen 96, nu 90)
    Mijn schema is als volgt:

    Ik train gemiddeld 5 keer per week, meestal begin ik met 10 minuutjes fietsen, daarna 10 minuten roeien, en vervolgens 40 minuten hardlopen waarbij ik zo'n 6 km loop. Daarna nog wat buikspieroefeningen en vervolgens wat kracht-training. Dit laatste wil ik eigenlijk pas echt serieus gaan aanpakken als ik op mijn ideaal gewicht zit.

    Verder ben ik op mijn eet-patroon gaan letten.

    3 maaltijden per dag waaronder een goed ontbijt en verder geen tussendoortjes,frisdrank of thee met suiker.

      zondag 16 februari 2003 @ 16:38:34 #100
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_8516930
    quote:
    Op dinsdag 11 februari 2003 16:51 schreef U-lerZzZ het volgende:
    Voor de zomer moet je dan gewoon gaan droogtrainen zodat de spiermassa beter zichtbaar is. .
    Noem eens wat oefeningen voor het droogtrainen..??
    Ik ben de afgelopen drie maanden een kilo of 6 aangekomen maar ben wel benieuwd hoe dat droogtrainen in zijn werk gaat
      zondag 16 februari 2003 @ 16:43:32 #101
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_8517022
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 19:23 schreef sizzler het volgende:
    Hoe lang per keer en hoevaak per week trainen jullie?
    Meestal twee keer in de week en dan anderhalf uur. Maar ik voetbal ook nog twee keer in de week
      zondag 16 februari 2003 @ 17:30:21 #102
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8518064
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 16:38 schreef Frenkie het volgende:

    [..]

    Noem eens wat oefeningen voor het droogtrainen..??
    Ik ben de afgelopen drie maanden een kilo of 6 aangekomen maar ben wel benieuwd hoe dat droogtrainen in zijn werk gaat


    ik heb ook interesse
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8533495
    quote:
    Op zondag 16 februari 2003 17:30 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    ik heb ook interesse


    idem
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_8538397
    Ben net weer wezen trainen.. lekker zeg.

    Maar ik heb een vraagje. Ik volg nu een 'basisschema' van de sportschool. Daarin staan voor alle spiergroepen 2 tot 4 a 5 oefeningen. Nu staat er een verdeling op over 2 dagen. Op elk van deze train je andere spiergroepen. Nu wil ik dus 2 of 3 keer per week gaan en gewoon dat hele schema (2 dagen dus) per dag afwerken. Dan doe ik elke dag dus alle spiergroepen en zorg altijd dat er min. 1 dag tussen zit. Dit is binnen anderhalf uur gemakkelijk te doen, incl 10 min warming up en 7 min. op het ski-apparaat op het einde.

    Kunnen de kenners mij vertellen of dit goed/slecht is en wat ik eraan zou kunnen verbeteren eventueel?

    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      maandag 17 februari 2003 @ 16:27:20 #105
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8538577
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 16:21 schreef American_Nightmare het volgende:
    Ben net weer wezen trainen.. lekker zeg.

    Maar ik heb een vraagje. Ik volg nu een 'basisschema' van de sportschool. Daarin staan voor alle spiergroepen 2 tot 4 a 5 oefeningen. Nu staat er een verdeling op over 2 dagen. Op elk van deze train je andere spiergroepen. Nu wil ik dus 2 of 3 keer per week gaan en gewoon dat hele schema (2 dagen dus) per dag afwerken. Dan doe ik elke dag dus alle spiergroepen en zorg altijd dat er min. 1 dag tussen zit. Dit is binnen anderhalf uur gemakkelijk te doen, incl 10 min warming up en 7 min. op het ski-apparaat op het einde.

    Kunnen de kenners mij vertellen of dit goed/slecht is en wat ik eraan zou kunnen verbeteren eventueel?


    slecht is het niet, aangezien er 48uur tussen zit. Enige tip die ik kan geven is: zorg dat je trainingsschema voor jou en je doel geoptimaliseerd is. Drink voldoende tijdens het trainen, maar ja dit is denk ik verder wel bekend.

    Oh ja, losse gewichten genieten de voorkeur

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8540388
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 16:27 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    slecht is het niet, aangezien er 48uur tussen zit. Enige tip die ik kan geven is: zorg dat je trainingsschema voor jou en je doel geoptimaliseerd is. Drink voldoende tijdens het trainen, maar ja dit is denk ik verder wel bekend.

    Oh ja, losse gewichten genieten de voorkeur


    Bedankt! Drinken.. da's wel een goeie, dat heb ik dus niet gedaan. Gewoon water is goed geloof ik he? Na de training drink ik Extran en evt. nog AA (zoals vandaag).
    Ik ben nog een rookie, en werk wel met losse gewichten af en toe, maar toch liever en meer met apparaten.
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      maandag 17 februari 2003 @ 17:43:52 #107
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8540539
    klopt, water is uitstekend

    het voordeel van losse gewichten is dat je ook beter je stabiliteit en balans traint, het geeft afwisseling op de toestellen. Ikzelf vind het ook prettiger dan toestellen.

    welke mij goed bevalt is de lat pulley station (normaal. brede stang naar beneden trekken, voor je rug en je biceps) alleen dan smal, dus met bijv de greep van het "roei" toestel. Belangrijk is dat je je bovenlichaam stil en recht houdt, buikspieren aangespannen en de natuurlijke holling in je rug in stand houdt. verder moet je je armen langs het lichaam houden (dus niet te breed)

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8540838
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 17:43 schreef Scighera het volgende:
    klopt, water is uitstekend

    het voordeel van losse gewichten is dat je ook beter je stabiliteit en balans traint, het geeft afwisseling op de toestellen. Ikzelf vind het ook prettiger dan toestellen.


    Klopt, dat merk ik goed bij bankdrukken, dat je echt wel moeite moet doen om die stang recht te houden
    quote:
    welke mij goed bevalt is de lat pulley station (normaal. brede stang naar beneden trekken, voor je rug en je biceps) alleen dan smal, dus met bijv de greep van het "roei" toestel.
    Die doe ik ook, maar dan met de brede stang.

    Ik hou het voorlopig bij de apparaten denk ik en ga misschien later wel wat meer gewichten doen. Ik ben ook pas net begonnen dus ik wil sowieso wat opbouwen eerst.
    Ik was alleen benieuwd of er iets op tegen zou zijn om elke keer alle spiergroepen te doen, maar dat is dus niet zo. Ik probeer er per keer wel iets aan variatie in te brengen, dus de ene keer een extra oefening voor de rug en de andere keer voor de buik etc..
    Ik wil vanaf deze week gaan proberen om 3 keer per week te gaan (ma, wo, vr bij voorkeur) en ben benieuwd hoe snel het opbouwen, en ook vet naar spiermassa omzetten zal gaan. Ben nu 23, 1.82, +/-78 kg. Maar dat is van tevoren moeilijk in te schatten denk ik?

    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      maandag 17 februari 2003 @ 19:16:23 #109
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8542335
    klopt, dat is per persoon verschillend.

    variatie is natuurlijk belangrijk in je training, na twee manden een nieuw schema en niet elke dag exact hetzelfde trainen ( je kan ook de volgorde veranderen)
    Hiernaast zou je ook enkele Aerobe trainingen kunnen doen; cardio-fitness, spinning, hardlopen etc

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      maandag 17 februari 2003 @ 20:29:45 #110
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_8544022
    Zo, heb er weer een sessie op zitten. Even uitpuffen nu. Vooral mijn armen voelde ik op het laatst bij de oefening van 10 minuten op de Top xt.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      maandag 17 februari 2003 @ 20:31:39 #111
    29453 Doctor_Bara
    pirate of the seven seas
    pi_8544052
    Ik ga 4 x per week gewichtheffen dan. Daarnaast doe ik thuis 2 x per dag buikspieren, borstspieren, armen en benen.
    aka Man-Mountain
    pi_8544108
    quote:
    Op donderdag 13 februari 2003 16:42 schreef Jerruh het volgende:
    *meldt*

    wat te doen als je wle wilt fitnesse maar niemand van je vrinden wilt mee? ik vind hetnamelijk beetje rottig om alleen een beetje te gaan oefenen enzo en dat dan twee keer per week, ook al zal je dar mensen kennen. Wie heeft evt. oplossing ofzo? Ik woon in eindhoven btw en ben student, dus als iemand goeie adressen hebben kom maar op!


    Euhm...je kan wel met mij mee
    Ik fitness in Geldrop, bij TopFit.
    pi_8544295
    Waarom mag je trouwens niet binnen 48 uur dezelfde spiergroepen trainen. Ik doe dat wel, en heb nergens last van.
      maandag 17 februari 2003 @ 21:01:53 #114
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8544699
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 20:43 schreef jochem8 het volgende:
    Waarom mag je trouwens niet binnen 48 uur dezelfde spiergroepen trainen. Ik doe dat wel, en heb nergens last van.
    en ook voor Doctor Bora. Je spieren hebben 48 uur nodig om te herstellen voor een optimaal resultaat/effect. Als je een echte goede workout doet, ontstaan er kleine scheurtjes in het spierweefsel,deze hebben tijd nodig om weer te genezen.
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8544768
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 21:01 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    en ook voor Doctor Bora. Je spieren hebben 48 uur nodig om te herstellen voor een optimaal resultaat/effect. Als je een echte goede workout doet, ontstaan er kleine scheurtjes in het spierweefsel,deze hebben tijd nodig om weer te genezen.


    Aah ok, maar nog nooit last van gehad. Keb wel ontzettende trekkende armen gekregen nu van het bankdrukken
    pi_8546025
    De buikspieren train ik met zo'n beugel, waar je je kop oplegt, en als je naar voren "rolt" dan kom je omhoog zeg maar. Ik hoop dat jullie begrijpen wat voor ding ik bedoel. Nu hoorde ik dat dit ontzettend slecht voor je rug is. Klopt dit? En zo ja, wat voor oefeningen kan ik precies het beste doen om mijn huidige te vervangen?
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      maandag 17 februari 2003 @ 21:58:39 #117
    39741 dJ-Zcore
    Groenvoorziening.
    pi_8546060
    Als het ontzettend slecht voor je is zullen ze het denk ik niet in een sportschool neerzetten zodat iedereen er zijn rug mee verneukt.
    Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
    pi_8546166
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 21:58 schreef dJ-Zcore het volgende:
    Als het ontzettend slecht voor je is zullen ze het denk ik niet in een sportschool neerzetten zodat iedereen er zijn rug mee verneukt.
    Dat lijkt me niet, maar de theorieen op sportgebied veranderen nog al eens. Dus ik kan me voorstellen dat wanneer blijkt dat een apparaat nadelige bijeffecten heeft het niet massaal gedumpt wordt.
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      maandag 17 februari 2003 @ 22:13:47 #119
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_8546472
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 22:02 schreef American_Nightmare het volgende:

    Dat lijkt me niet, maar de theorieen op sportgebied veranderen nog al eens. Dus ik kan me voorstellen dat wanneer blijkt dat een apparaat nadelige bijeffecten heeft het niet massaal gedumpt wordt.


    Ze hebben bij mij op de sportschool de roeiapparatuur weggehaald, omdat er maar heel weinig mensen goed technisch kunnen roeien en er inderdaad teveel rugklachten kwamen.
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_8546681
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 22:13 schreef golfer het volgende:

    [..]

    Ze hebben bij mij op de sportschool de roeiapparatuur weggehaald, omdat er maar heel weinig mensen goed technisch kunnen roeien en er inderdaad teveel rugklachten kwamen.


    Hmm zullen ze wel verpatst hebben dan.. Veel mensen gebruiken hun armen teveel op dat ding, terwijl de kracht toch echt vanuit je benen moet komen.

    Maareh aangezien jij ook een fitnessn00b bent, hoe vaak ga jij en wat volg je voor schema? Ben wel benieuwd..

    [Dit bericht is gewijzigd door American_Nightmare op 17-02-2003 22:23]

    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      maandag 17 februari 2003 @ 22:23:01 #121
    39741 dJ-Zcore
    Groenvoorziening.
    pi_8546727
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 22:02 schreef American_Nightmare het volgende:

    [..]

    Dat lijkt me niet, maar de theorieen op sportgebied veranderen nog al eens. Dus ik kan me voorstellen dat wanneer blijkt dat een apparaat nadelige bijeffecten heeft het niet massaal gedumpt wordt.


    Het is maar hoe je met de apparatuur omgaat.
    Ik kan als ik me best doen met zoveel apparatuur m'n rug om zeep helpen, maar als je gewoon de beschrijving leest en advies vraagt van degene die daar werken zodat je goede informatie over apparatuur krijgt en weet hoe ze te gebruiken, dan kan er weinig misgaan.
    Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
      maandag 17 februari 2003 @ 22:26:14 #122
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_8546825
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 22:21 schreef American_Nightmare het volgende:

    Maareh aangezien jij ook een fitnessn00b bent, hoe vaak ga jij en wat volg je voor schema? Ben wel benieuwd..


    Ik probeer minimaal 2x per week anderhalf uur volgens een door de doktoren en de begeleiders opsteld schema met zo'n elektronische key een combinatie van cardio-fitness en lichte krachttraining te doen.

    Deze eerste maand heb ik de hele maand hetzelfde schema, daarna wordt het waarschijnlijk iets zwaarder uitgebouwd.

    Daarnaast 1x per week baantjes zwemmen in het zwembad.

    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_8547153
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 22:26 schreef golfer het volgende:

    [..]

    Ik probeer minimaal 2x per week anderhalf uur volgens een door de doktoren en de begeleiders opsteld schema met zo'n elektronische key een combinatie van cardio-fitness en lichte krachttraining te doen.

    Deze eerste maand heb ik de hele maand hetzelfde schema, daarna wordt het waarschijnlijk iets zwaarder uitgebouwd.

    Daarnaast 1x per week baantjes zwemmen in het zwembad.


    Klinkt professioneel. Ik ben gewoon begonnen aan een standaard schema wat ze in mijn sportschool hadden. Ik doe elke dag alle spiergroepen en probeer 3 x per week te gaan. Bij de meeste apparaten zit ik op 25 kg. Bij de benen doe ik meer. Bij de meeste doe ik 2 sets van 10, sommige meer maar dat ligt eraan hoe het gaat. Komt dat ongeveer overeen met wat jij doet?
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      maandag 17 februari 2003 @ 22:41:18 #124
    39741 dJ-Zcore
    Groenvoorziening.
    pi_8547186
    Trainen jullie gewoon alleen???
    Ik vind alleen trainen echt ongelooflijk irritant.
    Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
      maandag 17 februari 2003 @ 22:42:52 #125
    29453 Doctor_Bara
    pirate of the seven seas
    pi_8547240
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 22:41 schreef dJ-Zcore het volgende:
    Trainen jullie gewoon alleen???
    Ik vind alleen trainen echt ongelooflijk irritant.
    Ja, maar ik ken wel wat mensen daarzo waarmee ik ondertussen een praatje maak.
    aka Man-Mountain
    pi_8547342
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 22:41 schreef dJ-Zcore het volgende:
    Trainen jullie gewoon alleen???
    Ik vind alleen trainen echt ongelooflijk irritant.
    Ik met een vriend van me. Kunnen we een beetje lullen en vandaag hebben we dezelfde apparaten gedaan en om de beurt een set.
    En samen op de crosstrainer is ook fijn (ieder een eigen he ).
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      maandag 17 februari 2003 @ 22:49:26 #127
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_8547366
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 22:39 schreef American_Nightmare het volgende:

    Bij de meeste apparaten zit ik op 25 kg. Bij de benen doe ik meer. Bij de meeste doe ik 2 sets van 10, sommige meer maar dat ligt eraan hoe het gaat. Komt dat ongeveer overeen met wat jij doet?


    Meeste apparaten zijn voor mij ingesteld op 20 of 25 kg. 2 sets van 20 voor mij.
    Alleen legpres is ingesteld op 2x20 maal 100 kg.

    Top xt 3 minuten 60 watt, 4 minuten 70 watt en 3 minuten 65 watt (achter elkaar)

    Recline xt 3 minuten 90 watt, 4 minuten 110 watt en 3 minuten 100 watt, ook achter elkaar.

    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
      maandag 17 februari 2003 @ 22:49:38 #128
    39741 dJ-Zcore
    Groenvoorziening.
    pi_8547370
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 22:42 schreef Doctor_Bara het volgende:

    [..]

    Ja, maar ik ken wel wat mensen daarzo waarmee ik ondertussen een praatje maak.


    Beter.
    Bij mij op fitness zitten er alleen maar van die achterlijke patsers die ik gewoon niet wil kennen en vind het saai om dagelijks in m'n eentje te gaan fitnessen.
    Alhoewel dat wel beter zou zijn voor mezelf.
    Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
      maandag 17 februari 2003 @ 22:50:33 #129
    29453 Doctor_Bara
    pirate of the seven seas
    pi_8547386
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 22:49 schreef dJ-Zcore het volgende:

    [..]

    Beter.
    Bij mij op fitness zitten er alleen maar van die achterlijke patsers die ik gewoon niet wil kennen en vind het saai om dagelijks in m'n eentje te gaan fitnessen.
    Alhoewel dat wel beter zou zijn voor mezelf.


    Die heb je bij ons ook, zielige figuren zijn dat. Ik negeer ze gewoon en praat met mensen die wel normaal doen.
    aka Man-Mountain
      dinsdag 18 februari 2003 @ 06:24:12 #130
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8551415
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 21:56 schreef American_Nightmare het volgende:
    De buikspieren train ik met zo'n beugel, waar je je kop oplegt, en als je naar voren "rolt" dan kom je omhoog zeg maar. Ik hoop dat jullie begrijpen wat voor ding ik bedoel. Nu hoorde ik dat dit ontzettend slecht voor je rug is. Klopt dit? En zo ja, wat voor oefeningen kan ik precies het beste doen om mijn huidige te vervangen?
    vraag aan je trainer naar buikspieroefeningen op een bal, het is wennen, maar de oefeningen zijn effectiever en beter voor de rug
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      dinsdag 18 februari 2003 @ 06:28:17 #131
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8551419
    quote:
    Op maandag 17 februari 2003 22:21 schreef American_Nightmare het volgende:

    [..]

    Hmm zullen ze wel verpatst hebben dan.. Veel mensen gebruiken hun armen teveel op dat ding, terwijl de kracht toch echt vanuit je benen moet komen.

    Maareh aangezien jij ook een fitnessn00b bent, hoe vaak ga jij en wat volg je voor schema? Ben wel benieuwd..


    niet helemaal.

    bij het fitness apparaat is het armen en rug(deze recht houden, natuurlijke holling in je rug en schouder naar achteren)

    bij het cradio-apparaat houdeing idem als het fitness toestel. Je begintmet je benen strekken (armen hou je gestrekt) en daarna je handen naar je buik te bewege, zonder teveel aan je houding van je rug te veranderen.

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8567689
    Oke weet ik dat ook weer


    Maareh.. heeft iemand meer info over dat "droogtrainen" ???

    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      dinsdag 18 februari 2003 @ 20:34:16 #133
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8568114
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 20:18 schreef American_Nightmare het volgende:
    Oke weet ik dat ook weer


    Maareh.. heeft iemand meer info over dat "droogtrainen" ???


    ik wacht ook nog steeds. maar google vindt wel veel hierover.
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8568296
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 20:34 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    ik wacht ook nog steeds. maar google vindt wel veel hierover.


    Ik zie 't ja. Je doet blijkbaar cardio en zorgt ervoor dat je meer calorieen verbruikt dan dat je binnenkrijgt. Dit houdt in dat je vet verbrandt, maar ook dat je spiermasse kwijtraakt (in mindere mate is de bedoeling geloof ik). En om zo min mogelijk spiermassa kwijt te raken moet je er nog wat krachttraining bij doen ofzo
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      dinsdag 18 februari 2003 @ 20:49:34 #135
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8568501
    dat laatste valt wel eme. als het goed is bestaat je spiermassa puur uit eiwit (geen vet e.d.) het lichaam gaat dat echt als uiterste redmiddel verbranden, omdat koolhydraten en vetten nou eenmaal beter verbranden.

    (Ik heb btw met succes mijn spinning work-outs veranderd, mijn vetlaagje op m'n buik wordt al aanzienlijk dunner )

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8572707
    Ik moet ook van dat vetlaag(je) af.. zo ergens tegen juli. Wat kan ik 't beste doen? Gewoon krachttraining blijven doen? Ik doe geen aanvullende voeding behalve wat AA en Extran na de training. Ik neem aan dat ik dan ook vet zou moeten verbranden?
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_8573003
    En wat lees ik hier nou weer: http://www.fitnessnet.nl/ubb2/viewtopic.php?TopicID=2467
    quote:
    In een goed trainingsschema staat centraal dat je je spieren rust gunt nadat je ze uitgeput hebt. Dat wil dus zeggen dat iemand ie naturel traint zijn spieren eigenlijk iedere keer een hele week rust moet gunnen. 48 tot 72 uur om te herstellen en de rest om te groeien.
    Die lui lijken er verstand van te hebben. Ze beweren hier in deze soort "faq" dat je na trainen van een spiergroep deze groep een week rust moet gunnen. Ik heb dus maar (minimaal) 48 uur rust per keer, omdat ik steeds elke spiergroep train. Is dit nu goed of fout?
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      dinsdag 18 februari 2003 @ 23:47:22 #138
    20725 masterblaster
    NO PAIN NO GAIN!
    pi_8573562
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 23:24 schreef American_Nightmare het volgende:
    En wat lees ik hier nou weer: http://www.fitnessnet.nl/ubb2/viewtopic.php?TopicID=2467
    [..]

    Die lui lijken er verstand van te hebben. Ze beweren hier in deze soort "faq" dat je na trainen van een spiergroep deze groep een week rust moet gunnen. Ik heb dus maar (minimaal) 48 uur rust per keer, omdat ik steeds elke spiergroep train. Is dit nu goed of fout?


    fout krijg je geen optimale supercompensatie...

    spier moet eerst herstellen dan pas groeien = supercompensatie...

    supercompenseren kan wel tot 72 uur in beslag nemen.
    ligt ook aan de manier waarop je de spier aanpakt en welke spier het is..

    Meer info kun je krijgen moet je mij even mailen..

      woensdag 19 februari 2003 @ 05:50:26 #139
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8576060
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 23:13 schreef American_Nightmare het volgende:
    Ik moet ook van dat vetlaag(je) af.. zo ergens tegen juli. Wat kan ik 't beste doen? Gewoon krachttraining blijven doen? Ik doe geen aanvullende voeding behalve wat AA en Extran na de training. Ik neem aan dat ik dan ook vet zou moeten verbranden?
    -gewoon doorgaan met krachtraining
    -daarnaast 2 tot 4 aerobe/cardio workouts van 1 - 1.5uur per keer, dit doe je niet op dezelfde dag als je krachttraining

    -qua voedsel, iets minder, mijdt de verzadigde vetten (onverzadigde vetten nog wel blijven eten in acceptable hoeveelheden blijven eten. zoals pinda's en vis)
    -voldoende eiwitten blijven eten
    -voldoende drinken (water)

    zo doe ik he momenteel

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      woensdag 19 februari 2003 @ 05:51:07 #140
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8576061
    quote:
    Op woensdag 19 februari 2003 05:50 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    -gewoon doorgaan met krachtraining
    -daarnaast 2 tot 4 aerobe/cardio workouts van 1 - 1.5uur per keer, dit doe je niet op dezelfde dag als je krachttraining

    -qua voedsel, iets minder, mijdt de verzadigde vetten (onverzadigde vetten nog wel blijven eten in acceptable hoeveelheden blijven eten. zoals pinda's en vis)
    -voldoende eiwitten blijven eten
    -voldoende drinken (water)
    -'s avonds niet teveel eten, daarentegen goed ontbijten
    zo doe ik he momenteel


    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8584925
    quote:
    Op dinsdag 18 februari 2003 23:47 schreef masterblaster het volgende:

    [..]

    fout krijg je geen optimale supercompensatie...

    spier moet eerst herstellen dan pas groeien = supercompensatie...

    supercompenseren kan wel tot 72 uur in beslag nemen.
    ligt ook aan de manier waarop je de spier aanpakt en welke spier het is..

    Meer info kun je krijgen moet je mij even mailen..


    Ik zou je wel willen mailen, maar je hebt je mailadres niet in je profiel staan Ik wil graag wat meer info als je die hebt.
    Ik train nu dus op ma, wo, vr alle spiergroepen. Ik heb dus alleen tussen vr en ma meer dan 72 uur zitten. Ik vraag me af in hoeverre die 48 uur rust niet optimaal is. Als het niet veel uitmaakt wil ik toch het liefst 3x per week blijven trainen. Anders doe ik er wellicht beter aan om mijn schema om te gooien..
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_8584979
    quote:
    Op woensdag 19 februari 2003 05:50 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    -gewoon doorgaan met krachtraining
    -daarnaast 2 tot 4 aerobe/cardio workouts van 1 - 1.5uur per keer, dit doe je niet op dezelfde dag als je krachttraining

    -qua voedsel, iets minder, mijdt de verzadigde vetten (onverzadigde vetten nog wel blijven eten in acceptable hoeveelheden blijven eten. zoals pinda's en vis)
    -voldoende eiwitten blijven eten
    -voldoende drinken (water)

    zo doe ik he momenteel


    Bedankt voor de tips. Die aerobe/cardio workouts, zou ik die kunnen vervangen door bijv hardlopen of fietsen? Dan sta ik niet elke dag in de sportschool namelijk. Ik heb daar persoonlijk iets minder behoefte aan / tijd voor.
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      woensdag 19 februari 2003 @ 19:02:20 #143
    20725 masterblaster
    NO PAIN NO GAIN!
    pi_8589643
    quote:
    Op woensdag 19 februari 2003 15:45 schreef American_Nightmare het volgende:

    [..]

    Ik zou je wel willen mailen, maar je hebt je mailadres niet in je profiel staan Ik wil graag wat meer info als je die hebt.
    Ik train nu dus op ma, wo, vr alle spiergroepen. Ik heb dus alleen tussen vr en ma meer dan 72 uur zitten. Ik vraag me af in hoeverre die 48 uur rust niet optimaal is. Als het niet veel uitmaakt wil ik toch het liefst 3x per week blijven trainen. Anders doe ik er wellicht beter aan om mijn schema om te gooien..


    enmail maar email is monsterliciousss@hotmail.com heb ook msn mag je me ook op toevoegen..
      woensdag 19 februari 2003 @ 19:16:11 #144
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8590044
    quote:
    Op woensdag 19 februari 2003 15:47 schreef American_Nightmare het volgende:

    [..]

    Bedankt voor de tips. Die aerobe/cardio workouts, zou ik die kunnen vervangen door bijv hardlopen of fietsen? Dan sta ik niet elke dag in de sportschool namelijk. Ik heb daar persoonlijk iets minder behoefte aan / tijd voor.


    kan ook; als je het maar een uurtje vol houdt (ik doe zelf veel spinning workouts met lunges)
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      woensdag 19 februari 2003 @ 21:42:12 #145
    45963 Kiezel
    Niet van steen, wel een kei!
    pi_8593795
    Net wezen trainen:
    - 10 minuten op een steps apparaat
    - 10 minuten armen trainen
    - 2 x 20 crunch met armen gekruisd
    - 2 x 20 crunch met benen in de lucht
    - 2 x 20 kruislings crunch
    - 10 minuten langlaufapparaat
    - 10 minuten fietsen

    Lekker!

    wOOps
    pi_8595785
    Heb vandaag een conditietest en een krachttest gedaan zodat ze een nieuw programma kunnen gaan opstellen.
    Mijn conditie was nog steeds slecht en lag onder het niveau van een recreant . Met mijn beenkracht zat het goed, armkracht was gemiddeld en rugkracht? was net iets onder gemiddeld.
    Heb zelf het idee dat vooral de conditie dit keer misschien laag uitviel omdat ik al een drukke dag had gehad (met weinig slaap ervoor).
    Maar kan het over een paar weken weer testen en dan hopen dat er voortgang te zien is.
      donderdag 20 februari 2003 @ 05:27:58 #147
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8600333
    quote:
    Op woensdag 19 februari 2003 21:42 schreef Kiezel het volgende:
    Net wezen trainen:
    - 10 minuten op een steps apparaat
    - 10 minuten armen trainen
    - 2 x 20 crunch met armen gekruisd
    - 2 x 20 crunch met benen in de lucht
    - 2 x 20 kruislings crunch
    - 10 minuten langlaufapparaat
    - 10 minuten fietsen

    Lekker!


    sorry hoor, maar heb je wel een goed trainingsschema ?
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8604110
    Ik heb nog een leuk receptje voor jullie:
    tis heel simpel te maken, goedkoop, gezond en lekker (vind ik dan... )

    Pasta met tonijnsausje (voor 2 personen);

    Kook pasta naar keuze, met wat zout en een scheut olijfolie uiteraard.
    Hak 1 grote ui in stukjes en fruit deze in een pan met een flinke scheut olijfolie.
    Hak 2 a 3 tomaten en stukjes en voeg deze toe. Flink wat zout erbij
    om de tomaten wat smaak mee te geven.
    Op een zacht vuurtje twee minuutjes ff laten pruttelen.
    Blikje tonijn op water (zonder het water) erbij voegen, samen
    met een klein potje halfvette creme-fraiche.
    Op smaak brengen met wat peper en zout.
    Goed door elkaar roeren en op een laag vuurtje laten pruttelen totdat
    de pasta gaar is.
    Pasta op bord, saus er overheen, sla er bij en opeten..

    Eet smakelijk.

    P.S. En eet fruit als toetje!

      donderdag 20 februari 2003 @ 12:29:03 #149
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8604856
    quote:
    Op donderdag 20 februari 2003 12:02 schreef GoldieLox het volgende:
    Ik heb nog een leuk receptje voor jullie:
    tis heel simpel te maken, goedkoop, gezond en lekker (vind ik dan... )

    Pasta met tonijnsausje (voor 2 personen);

    Kook pasta naar keuze, met wat zout en een scheut olijfolie uiteraard.
    Hak 1 grote ui in stukjes en fruit deze in een pan met een flinke scheut olijfolie.
    Hak 2 a 3 tomaten en stukjes en voeg deze toe. Flink wat zout erbij
    om de tomaten wat smaak mee te geven.
    Op een zacht vuurtje twee minuutjes ff laten pruttelen.
    Blikje tonijn op water (zonder het water) erbij voegen, samen
    met een klein potje halfvette creme-fraiche.
    Op smaak brengen met wat peper en zout.
    Goed door elkaar roeren en op een laag vuurtje laten pruttelen totdat
    de pasta gaar is.
    Pasta op bord, saus er overheen, sla er bij en opeten..

    Eet smakelijk.

    P.S. En eet fruit als toetje!


    dat "flink wat zout" lijkt me niet echt zo gezond
    en doe er nog wat prei bij en italiaanse kruiden
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8612365
    quote:
    Op donderdag 20 februari 2003 12:29 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    dat "flink wat zout" lijkt me niet echt zo gezond
    en doe er nog wat prei bij en italiaanse kruiden


    Ok, inderdaad, dat is er niet helemaal goed uitgekomen,
    hou het maar op "wat zout".
    En varieren mag...

    Ik weet niet of dit er het juiste topic voor is, maar hebben
    jullie nog tips voor gezonde, doch lekkere maaltijden
    voor fitnessers?

      donderdag 20 februari 2003 @ 17:42:38 #151
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8612548
    favo lunch na de workout:
    tosti van bruinbrood met ketchup en Tonijn (geen boter)
    en wat doppinda's als tussendoortje

    tja, gewoonweg lekker vis eten (ook vette vis)

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      donderdag 20 februari 2003 @ 18:10:47 #152
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8612885
    quote:
    Op donderdag 20 februari 2003 17:42 schreef Scighera het volgende:
    favo lunch na de workout:
    tosti van bruinbrood met ketchup en Tonijn (geen boter)
    en wat doppinda's als tussendoortje

    tja, gewoonweg lekker vis eten (ook vette vis)


    naar aanleiding van het BB Topic:

    Volgens Men's Health ben je in topvorm als je
    -minstens 1x je eigen lichaamsgewicht kan wegdrukken bij het bankdrukken (borst raken)
    -in 12 minuten 2800 meter hardloopt
    -75 rechtstandig omhoog kunt springen
    -twee keer je eigen gewicht kunt beendrukken (200%, oftewel: leg een halter die even zwaar is als jij zelf in je nek en twee keer op en neer)
    -450 meter kunt roeien in 90 seconden
    -je veertig keer kunt opdrukken
    -je tenen kunt raken (op de vloer zitten met gestrekte benen en dan je tenen proberen te raken)
    -je veertig keer kunt crunchen (liggen, dijen 90 graden tov de grond. onderbenen 90 graden tov het bovenbeen en 1 crunch is met je handen je enkels raken)

    good luck

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      donderdag 20 februari 2003 @ 18:44:53 #153
    45963 Kiezel
    Niet van steen, wel een kei!
    pi_8613392
    quote:
    Op donderdag 20 februari 2003 05:27 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    sorry hoor, maar heb je wel een goed trainingsschema ?


    Hoezo?
    wOOps
      donderdag 20 februari 2003 @ 19:07:42 #154
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8613770
    quote:
    Op donderdag 20 februari 2003 18:44 schreef Kiezel het volgende:

    [..]

    Hoezo?


    - 10 minuten op een steps apparaat
    - 10 minuten armen trainen
    - 2 x 20 crunch met armen gekruisd
    - 2 x 20 crunch met benen in de lucht
    - 2 x 20 kruislings crunch
    - 10 minuten langlaufapparaat
    - 10 minuten fietsen

    ziet er een beetje vreemd uit vandaar:
    -krachtraining alleen armen (gebruiklijk is de combi rug/biceps en borst/triceps)
    -krachttraining afsluiten met 20 minuten cardio (te kort eigenlijk en kan je bter los van krachttraining doen)

    of je wilt alleen sterkere armen hebben en wat bewegen

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8614234
    quote:
    Op donderdag 20 februari 2003 18:10 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    naar aanleiding van het BB Topic:

    Volgens Men's Health ben je in topvorm als je
    -minstens 1x je eigen lichaamsgewicht kan wegdrukken bij het bankdrukken (borst raken)
    -in 12 minuten 2800 meter hardloopt
    -75 rechtstandig omhoog kunt springen
    -twee keer je eigen gewicht kunt beendrukken (200%, oftewel: leg een halter die even zwaar is als jij zelf in je nek en twee keer op en neer)
    -450 meter kunt roeien in 90 seconden
    -je veertig keer kunt opdrukken
    -je tenen kunt raken (op de vloer zitten met gestrekte benen en dan je tenen proberen te raken)
    -je veertig keer kunt crunchen (liggen, dijen 90 graden tov de grond. onderbenen 90 graden tov het bovenbeen en 1 crunch is met je handen je enkels raken)

    good luck

    dan ben ik wel redelijk in topvorm denk ik alleen dat 2 x squaten van 200 % kan een probleem zijn met mijng ewicht van 93 kg..

    is trouwens beetje veel dan moet ik eh 186 kg 2 keer squatten is onmeunig veel..

    doe nou trouwens 140 kg 10 keer ofzo


      donderdag 20 februari 2003 @ 19:56:16 #156
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8614823
    quote:
    Op donderdag 20 februari 2003 19:30 schreef masterblaster het volgende:

    [..]


    netjes.

    ik heb het voordeel van mijn gewicht (61kg)

    ik doe lunges met een halter van 62.5kg op mijn rug/schouders: 25x links, 25x rechts. (Targets 25x (L en R) met een halter van 150% en 45x (L&R) met een halter van 100%)

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      donderdag 20 februari 2003 @ 20:38:59 #157
    45963 Kiezel
    Niet van steen, wel een kei!
    pi_8615632
    quote:
    Op donderdag 20 februari 2003 19:07 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    - 10 minuten op een steps apparaat
    - 10 minuten armen trainen
    - 2 x 20 crunch met armen gekruisd
    - 2 x 20 crunch met benen in de lucht
    - 2 x 20 kruislings crunch
    - 10 minuten langlaufapparaat
    - 10 minuten fietsen

    ziet er een beetje vreemd uit vandaar:
    -krachtraining alleen armen (gebruiklijk is de combi rug/biceps en borst/triceps)
    -krachttraining afsluiten met 20 minuten cardio (te kort eigenlijk en kan je bter los van krachttraining doen)

    of je wilt alleen sterkere armen hebben en wat bewegen


    Nee, dat met die armen is ook op een cardio apparaat. Dus 40 minuten cardio en wat buikspieroefeningen. Ben vorige week begonnen en die 40 minuten wordt steeds verder uitgebreid.
    Ik ben even de naam van dat apparaat vergeten voor je armen......
    wOOps
    pi_8619784
    quote:
    Op donderdag 20 februari 2003 19:56 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    netjes.

    ik heb het voordeel van mijn gewicht (61kg)

    ik doe lunges met een halter van 62.5kg op mijn rug/schouders: 25x links, 25x rechts. (Targets 25x (L en R) met een halter van 150% en 45x (L&R) met een halter van 100%)


    wat doe jij dan precies?

    fitness of meer bodybuilding?

      vrijdag 21 februari 2003 @ 06:39:16 #159
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8622472
    meer fitness. Het gaat mij om het resultaat in de vorm van prestaties (kracht, spierconditie, uithoudingsvermogen) en niet in de vorm van spieromvang. Gepierd wordt je toch nog wel op die manier, aagezien je door het trainen toch nog veel spiermassa opbouwd. Ik ben zelf sinds oktober 2kg aangekomen, terwijl mijn vet nog wat verder omlaag is gegaan.


    En die lunges is om betere balans en kracht op te bouwen voor het wielrennen.

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8638480
    [/quote]Op donderdag 20 februari 2003 18:10 schreef Scighera het volgende:

    naar aanleiding van het BB Topic:

    Volgens Men's Health ben je in topvorm als je
    -minstens 1x je eigen lichaamsgewicht kan wegdrukken bij het bankdrukken (borst raken)
    -in 12 minuten 2800 meter hardloopt
    -75 rechtstandig omhoog kunt springen
    -twee keer je eigen gewicht kunt beendrukken (200%, oftewel: leg een halter die even zwaar is als jij zelf in je nek en twee keer op en neer)
    -450 meter kunt roeien in 90 seconden
    -je veertig keer kunt opdrukken
    -je tenen kunt raken (op de vloer zitten met gestrekte benen en dan je tenen proberen te raken)
    -je veertig keer kunt crunchen (liggen, dijen 90 graden tov de grond. onderbenen 90 graden tov het bovenbeen en 1 crunch is met je handen je enkels raken)
    [/quote]

    Roeien doe ik nooit, maar mag geen probleem zijn. Opdrukken kan in theorie maar niet in de praktijk, dat overleeft mijn schouder niet. Tenen aanraken gaat niet lukken vanwege de extreem korte spieren. Verder kan ik het redelijk makkelijk. Maar goed dat mag ook wel na al die jaren fitness. Best aardig lijstje van MH.

      zaterdag 22 februari 2003 @ 05:09:26 #161
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8644063
    quote:
    Op vrijdag 21 februari 2003 21:25 schreef fisico het volgende:

    [quote]
    Op donderdag 20 februari 2003 18:10 schreef Scighera het volgende:
    naar aanleiding van het BB Topic:

    Volgens Men's Health ben je in topvorm als je
    -minstens 1x je eigen lichaamsgewicht kan wegdrukken bij het bankdrukken (borst raken)
    -in 12 minuten 2800 meter hardloopt
    -75 rechtstandig omhoog kunt springen
    -twee keer je eigen gewicht kunt beendrukken (200%, oftewel: leg een halter die even zwaar is als jij zelf in je nek en twee keer op en neer)
    -450 meter kunt roeien in 90 seconden
    -je veertig keer kunt opdrukken
    -je tenen kunt raken (op de vloer zitten met gestrekte benen en dan je tenen proberen te raken)
    -je veertig keer kunt crunchen (liggen, dijen 90 graden tov de grond. onderbenen 90 graden tov het bovenbeen en 1 crunch is met je handen je enkels raken)


    Roeien doe ik nooit, maar mag geen probleem zijn. Opdrukken kan in theorie maar niet in de praktijk, dat overleeft mijn schouder niet. Tenen aanraken gaat niet lukken vanwege de extreem korte spieren. Verder kan ik het redelijk makkelijk. Maar goed dat mag ook wel na al die jaren fitness. Best aardig lijstje van MH.
    [/quote]

    maar waarom stretch je dan niet meer en train je je spieren langer (hele bewegingen bij oefeningen) ? Lenigheid is op zich niet nutteloos

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8655263
    quote:
    Op zaterdag 22 februari 2003 05:09 schreef Scighera het volgende:
    maar waarom stretch je dan niet meer en train je je spieren langer (hele bewegingen bij oefeningen) ? Lenigheid is op zich niet nutteloos
    Omdat strechen niet helpt, wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat je alleen maar gewend raakt aan de pijnprikkel. De hele beweging train ik al tijdens de oefening, tenmiste de afstand die gezond is. Full lock is natuurlijk nooit goed en minder dan 90 graden bij een leg press niet (bijvoorbeeld)

    Als een spiergroep echt warm is ben ik misschien wat leniger, maar ik vrees van niet. Ook bij krachttraining moet ik elke spiergroep afzonderlijk opwarmen. Zolang ik mijn oefeningen kan doen en het hardlopen en de crosstrainer goed gaan vind ik het eigenlijk wel best. Pijntjes in gewrichten wil ik wel aanpakken met een speciale oefening, maar aan de spierlengte ga ik niet nog meer tijdbesteden. Incl 1 uur cardio ben ik nu al 2.5 tot 3 uur per keer bezig.

    Er zit in mijn spieren gewoon niet meer lengte. Iedereen heeft onderdelen waarop hij / zij beter is. Ik ben niet lening, heb geen explosieve kracht. Wel heb ik spieren met veel uithoudingsvermogen en kan ik daardoor toch relatief veel gewicht aan.

      zondag 23 februari 2003 @ 06:29:30 #163
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8661759
    quote:
    Op zaterdag 22 februari 2003 21:37 schreef fisico het volgende:

    [..]

    Omdat strechen niet helpt, wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat je alleen maar gewend raakt aan de pijnprikkel. De hele beweging train ik al tijdens de oefening, tenmiste de afstand die gezond is. Full lock is natuurlijk nooit goed en minder dan 90 graden bij een leg press niet (bijvoorbeeld)

    Als een spiergroep echt warm is ben ik misschien wat leniger, maar ik vrees van niet. Ook bij krachttraining moet ik elke spiergroep afzonderlijk opwarmen. Zolang ik mijn oefeningen kan doen en het hardlopen en de crosstrainer goed gaan vind ik het eigenlijk wel best. Pijntjes in gewrichten wil ik wel aanpakken met een speciale oefening, maar aan de spierlengte ga ik niet nog meer tijdbesteden. Incl 1 uur cardio ben ik nu al 2.5 tot 3 uur per keer bezig.

    Er zit in mijn spieren gewoon niet meer lengte. Iedereen heeft onderdelen waarop hij / zij beter is. Ik ben niet lening, heb geen explosieve kracht. Wel heb ik spieren met veel uithoudingsvermogen en kan ik daardoor toch relatief veel gewicht aan.


    hmm ok, of dat stretchen heb ik een andere mening, maar daar zijn de meningen altijd nogal verdeeld over.

    Hoezo zou je bij de leg-press niet verder mogen gaan dan 90 graden? (heleemaal strekken mag inderdaad niet) zolang je maar met je knieen niet voorbij je tenen gaat is er niets aan de hand, je pakt op deze manier ook je bilspieren mee.
    Of dit slecht is kan ook afhankelijk zijn van wat de persoon aan kan (bij Bodypump mag je uit veiligheid niet verder dan een hoek van 90 in je ellebogen bij het bankdrukken

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8692375
    Wie van jullie drinkt AA of Extran oid na de training? Wat zijn de meningen daarover? Zijn er (goedkopere) alternatieven?
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      maandag 24 februari 2003 @ 19:52:17 #165
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8692428
    quote:
    Op maandag 24 februari 2003 19:49 schreef American_Nightmare het volgende:
    Wie van jullie drinkt AA of Extran oid na de training? Wat zijn de meningen daarover? Zijn er (goedkopere) alternatieven?
    korte mening?
    sportdrank: onnodig, duur en slecht voor je tanden(&kiezen)
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8692817
    quote:
    Op maandag 24 februari 2003 19:49 schreef American_Nightmare het volgende:
    Wie van jullie drinkt AA of Extran oid na de training? Wat zijn de meningen daarover? Zijn er (goedkopere) alternatieven?
    Alternatef: water!!! Ik drink gemiddeld 3 liter per dag...
    pi_8693205
    quote:
    Op maandag 24 februari 2003 19:52 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    korte mening?
    sportdrank: onnodig, duur en slecht voor je tanden(&kiezen)


    Apart Ik dacht dat snelle koolhydraten juist heel goed waren na een krachttraining. Je moet natuurlijk wel je tanden poetsen

    Heb jij een speciaal voedingsschema (ik meen ergens iets dergelijks gezien te hebben) of let je daar niet zo op?

    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      maandag 24 februari 2003 @ 20:19:00 #168
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8693217
    quote:
    Op maandag 24 februari 2003 20:06 schreef LadyLysah het volgende:

    [..]

    Alternatef: water!!! Ik drink gemiddeld 3 liter per dag...


    ah, ik ben niet de enige

    water goedkoop en overal verkrijgbaar

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8693281
    quote:
    Op maandag 24 februari 2003 20:06 schreef LadyLysah het volgende:

    [..]

    Alternatef: water!!! Ik drink gemiddeld 3 liter per dag...


    Ik drink ook veel water de laatste tijd, maar op http://www.ehf-group.com kun je een voedingsadvies laten samenstellen en daarin staat dat koolhydraatrijke drankjes (vloeistoffen dus, want die worden sneller opgenomen door het lichaam) juist heel goed zijn na de training. Je spieren herstellen dan sneller ofzo..
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      maandag 24 februari 2003 @ 20:23:37 #170
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8693346
    quote:
    Op maandag 24 februari 2003 20:21 schreef American_Nightmare het volgende:

    [..]

    Ik drink ook veel water de laatste tijd, maar op http://www.ehf-group.com kun je een voedingsadvies laten samenstellen en daarin staat dat koolhydraatrijke drankjes (vloeistoffen dus, want die worden sneller opgenomen door het lichaam) juist heel goed zijn na de training. Je spieren herstellen dan sneller ofzo..


    ik heb liever een lekkere lunch met bruin brood, vis e.d. (en een tablet Weieproteine/Amino's) +water
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8693911
    ben net klaar met kickboxen
    046
    Dank aan Yeahinho
    pi_8695561
    ff een vraagje.
    Ik deed altijd een bepaald gewicht, tot ik 'm 20x kon van 3 sets. En dan 10 kg zwaarder. Maar nu hoorde ik vandaag van iemand, dat je eigenlijk gewoon elke X zwaarder moet pakken, zo zwaar als je kan, en dan maar iets van 6x of 8x ofzo.

    Werkt dit ook? En train je hiermee massa of kracht?
    Ik fitness nu zo'n 4 a 5 maanden.

      dinsdag 25 februari 2003 @ 19:27:58 #173
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8714436
    quote:
    Op dinsdag 25 februari 2003 18:26 schreef Roellio het volgende:

    [quote]Op dinsdag 25 februari 2003 18:10 schreef LadyLysah het volgende:
    ik doe 500 sit-ups per dag en als ik heb gesnoept doe ik er (slik) 1000 op een dag.... En zo leer ik mezelf dus én niet te snoepen én ik heb straks een mooie buik

    En wedden dat je buik MOOIER wordt van sit-ups...!


    500 ??

    Ziek !!!!
    [/quote]

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      dinsdag 25 februari 2003 @ 19:33:32 #174
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8714557
    uit de zojuist gesloten sit-ups thread
    quote:
    Op dinsdag 25 februari 2003 18:10 schreef LadyLysah het volgende:
    ik doe 500 sit-ups per dag en als ik heb gesnoept doe ik er (slik) 1000 op een dag.... En zo leer ik mezelf dus én niet te snoepen én ik heb straks een mooie buik

    En wedden dat je buik MOOIER wordt van sit-ups...!


    quote:
    Op dinsdag 25 februari 2003 18:26 schreef Roellio het volgende:
    [...]

    500 ??

    Ziek !!!!


    why not?

    -ik werk een serie af bij het opstaan
    -eentje voor mijn ontbijt
    -twee series na mijn ontbijt
    -twee series voordat ik de deur uitga
    -5 series op de sportschool
    -een serie voor de lunch
    -een serie voor het avond eten
    -een serie na het avondeten
    -twee series voor het slapen gaan
    -een stuk of 5 series tussendoor

    1 serie is ongeveer 50-100x reht omhoog crunchen

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8716250
    Ik drink water tijdens het trainen. Ik drink het makkelijk weg dus water met een smaakje hoeft niet.

    Over het algemeen verbranden de sporters die AA etc drinken amper meer dan dat ze tot zich nemen met de AA. Afhankelijk van jou verbranding en voeding over de hele dag zou je wat extra's in de vorm van AA kunnen gebruiken. Ik heb het niet nodig, vind het ook niet lekker, maar iedereen zijn eigen eet en drinkpatroon.

    quote:
    Op zondag 23 februari 2003 06:29 schreef Scighera het volgende:

    hmm ok, of dat stretchen heb ik een andere mening, maar daar zijn de meningen altijd nogal verdeeld over.


    Voor mij doet het in ieder geval niet.
    quote:
    Hoezo zou je bij de leg-press niet verder mogen gaan dan 90 graden? (heleemaal strekken mag inderdaad niet) zolang je maar met je knieen niet voorbij je tenen gaat is er niets aan de hand, je pakt op deze manier ook je bilspieren mee.

    Of dit slecht is kan ook afhankelijk zijn van wat de persoon aan kan (bij Bodypump mag je uit veiligheid niet verder dan een hoek van 90 in je ellebogen bij het bankdrukken


    Klopt, maar de krachten op je knie (of beter in je knie) nemen ook toe. Ik wil mijn, toch al niet top, knieen iets langer heel houden dan vandaag.

    Op slot zetten van je knieen moet je iig nooit doen. En dieper gaan is een persoonlijke inschatting, maar dat geldt voor elke oefening. De lengte van de beweging moet je voor jezelf inschatten.

    pi_8717307
    Zoals eerder gezegd train ik dus alle spiergroepen op ma, wo en vr. Nu is dat volgens sommigen niet optimaal.
    Nu vond ik op www.fitness-island.com het volgende schema. Is dit goed voor een beginner en wat zou ik eraan kunnen verbeteren? Ik heb zo'n 75 - 90 min per dag, 3 dagen in de week te besteden.
    quote:
    1DAG 1 (BIJVOORBEELD MAANDAG)4
    1.1BICEPS4
    1.1.1 Alternate standing curls4
    1.1.2 Staande barbell curl4
    1.1.3 Kabel curl met één arm4
    1.2TRICEPS5
    1.2.1 Pressdown5
    1.2.2 Lying curls5
    1.2.3 Dippen tussen bankjes5
    1.3BOVENBENEN6
    1.3.1 Flat-footed squats6
    1.3.2 Front lunges6
    1.3.3 Side lunges7
    1.3.4 Balance squats7
    2DAG 2 (BIJVOORBEELD WOENSDAG)8
    2.1BUIK8
    2.1.1 Crunch met handen achter het hoofd8
    2.1.2 Reverse crunch8
    2.1.3 Oblique crunch8
    2.2BORST9
    2.2.1 Incline benchpress9
    2.2.2 Decline flye9
    2.2.3 Close-palm push-ups10
    2.2.4 Benchpress10
    2.3KUITEN10
    2.3.1 Seated barbell raises10
    2.3.2 Barbell double-leg raises11
    2.3.3 Dumbbell single-leg raises11
    3DAG 3 (BIJVOORBEELD VRIJDAG)12
    3.1RUG12
    3.1.1 Shoulder shrugs12
    3.1.2 Single-arm rows12
    3.1.3 Bent-over rows12
    3.1.4 Deadlifts13
    3.2SCHOUDERS13
    3.2.1 Front raise13
    3.2.2 Lateral raise13
    3.2.3 Behind-neck press14
    3.3BILLEN14
    3.3.1 Standing squats14
    3.3.2 Rear leg thrusts15
    3.3.3 Side leg raises15
    Ik gebruik dus zowel dumbells als apparaten; maar het gaat me vooral om de spiergroepen in het schema. Red ik dat binnen die 75 a 90 min of heb ik tijd over voor andere oefeningen?
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
      dinsdag 25 februari 2003 @ 23:16:45 #177
    27026 xstatic1975
    No pain no gain
    pi_8719419
    3x per week al meer dan 5 jaar . Ik moet wel zeggen dat ik er eigenlijk geen kont meer aan vind maar ja is zo zonde van de conditie en spieren om te stoppen, en het houd je van de straat heh......:{
    pi_8719693
    Ik voel me haast kansloos als ik zeg dat ik 3 keer in de week anderhalf uur aan de toestellen (en fiets) zit.

    Wordt het ooit nog wat met mij? Of moet ik meteen per week 10 uur trainen en door dokters gecertificeerde trainingsprogramma's aanhouden? Ik doe gewoon zo'n beginnersprogramma met 2 tot 4 oefeningen per spiergroep en ik fiets van tevoren een kwartier en daarna een kwartiertje.

      woensdag 26 februari 2003 @ 07:05:08 #179
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8723461
    quote:
    Op dinsdag 25 februari 2003 23:25 schreef zodiakk het volgende:
    Ik voel me haast kansloos als ik zeg dat ik 3 keer in de week anderhalf uur aan de toestellen (en fiets) zit.

    Wordt het ooit nog wat met mij? Of moet ik meteen per week 10 uur trainen en door dokters gecertificeerde trainingsprogramma's aanhouden? Ik doe gewoon zo'n beginnersprogramma met 2 tot 4 oefeningen per spiergroep en ik fiets van tevoren een kwartier en daarna een kwartiertje.


    Het kan voldoende zij, hanhgt ervan hoe je setjes eruit zien en of je niet de cardio (fietsen) op dezelfde dag als de krachttraining voor je bovenlichaam doet
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      woensdag 26 februari 2003 @ 07:08:40 #180
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8723464
    quote:
    Op dinsdag 25 februari 2003 20:54 schreef fisico het volgende:
    Ik drink water tijdens het trainen. Ik drink het makkelijk weg dus water met een smaakje hoeft niet.

    Over het algemeen verbranden de sporters die AA etc drinken amper meer dan dat ze tot zich nemen met de AA. Afhankelijk van jou verbranding en voeding over de hele dag zou je wat extra's in de vorm van AA kunnen gebruiken. Ik heb het niet nodig, vind het ook niet lekker, maar iedereen zijn eigen eet en drinkpatroon.
    [..]

    Voor mij doet het in ieder geval niet.
    [..]

    Klopt, maar de krachten op je knie (of beter in je knie) nemen ook toe. Ik wil mijn, toch al niet top, knieen iets langer heel houden dan vandaag.

    Op slot zetten van je knieen moet je iig nooit doen. En dieper gaan is een persoonlijke inschatting, maar dat geldt voor elke oefening. De lengte van de beweging moet je voor jezelf inschatten.


    ok, over het op slot zetten, veel mensen hebben als ze stil staan ook hun knieën op slot. Dit is ook slecht(af en toe mag, maar probeer ze zoveel mogelijk ze licht gebogen te houden)
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8726822
    quote:
    Op woensdag 26 februari 2003 07:05 schreef Scighera het volgende:

    Het kan voldoende zij, hanhgt ervan hoe je setjes eruit zien en of je niet de cardio (fietsen) op dezelfde dag als de krachttraining voor je bovenlichaam doet


    Ik doe 4 keer 10 voor elke oefening, meestal de eerste vrij licht en dan elke keer wat zwaarder. Fietsen doe ik altijd als ik daar ben. En voldoende, wat bedoel je daar precies mee? Het lijkt me toch stug dat als je drie keer in de week fitnesst dat dat helemaal geen fuck voor je lichaam doet.
    pi_8727110
    quote:
    Op donderdag 20 februari 2003 18:10 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    naar aanleiding van het BB Topic:

    Volgens Men's Health ben je in topvorm als je
    -minstens 1x je eigen lichaamsgewicht kan wegdrukken bij het bankdrukken (borst raken)
    -in 12 minuten 2800 meter hardloopt
    -75 rechtstandig omhoog kunt springen
    -twee keer je eigen gewicht kunt beendrukken (200%, oftewel: leg een halter die even zwaar is als jij zelf in je nek en twee keer op en neer)
    -450 meter kunt roeien in 90 seconden
    -je veertig keer kunt opdrukken
    -je tenen kunt raken (op de vloer zitten met gestrekte benen en dan je tenen proberen te raken)
    -je veertig keer kunt crunchen (liggen, dijen 90 graden tov de grond. onderbenen 90 graden tov het bovenbeen en 1 crunch is met je handen je enkels raken)

    good luck


    Check. .
    During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
      woensdag 26 februari 2003 @ 12:53:37 #183
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8727553
    quote:
    Op woensdag 26 februari 2003 12:19 schreef zodiakk het volgende:

    [..]

    Ik doe 4 keer 10 voor elke oefening, meestal de eerste vrij licht en dan elke keer wat zwaarder. Fietsen doe ik altijd als ik daar ben. En voldoende, wat bedoel je daar precies mee? Het lijkt me toch stug dat als je drie keer in de week fitnesst dat dat helemaal geen fuck voor je lichaam doet.


    over dat voldoende / een fuck: Hetd doet wel wat, maar het resultaat/impact van een training kan groot / laag zijn.

    Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat je wilt bereiken. 4 sets per oefening is veel. men heeft onderzocht of het uitmaakt of je 1,2, of 3 sets van 10-12 herhalingen op 75% van je maximum doet (HIT):

    krachtoename:
    1 set = 4.8%
    2 sets = 4.2%
    3 sets = 5.2%

    het verschil is zeer klein. Daarbij is 3 sets het meest gebruikte aantal voor krachttraining. voor pure krachttraining is 3 sets van 10-8-6 aan te bevelen. Je cardiotraining kan je beter los van je krachttarining doen, aangezien je anders het effect van de krachttarining verminderd.

    Maar het hangt natuurlijk allemaal af van wat je wilt bereiken.

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8727757
    quote:
    Op woensdag 26 februari 2003 12:53 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    over dat voldoende / een fuck: Hetd doet wel wat, maar het resultaat/impact van een training kan groot / laag zijn.

    Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat je wilt bereiken. 4 sets per oefening is veel. men heeft onderzocht of het uitmaakt of je 1,2, of 3 sets van 10-12 herhalingen op 75% van je maximum doet (HIT):

    krachtoename:
    1 set = 4.8%
    2 sets = 4.2%
    3 sets = 5.2%

    het verschil is zeer klein. Daarbij is 3 sets het meest gebruikte aantal voor krachttraining. voor pure krachttraining is 3 sets van 10-8-6 aan te bevelen. Je cardiotraining kan je beter los van je krachttarining doen, aangezien je anders het effect van de krachttarining verminderd.

    Maar het hangt natuurlijk allemaal af van wat je wilt bereiken.


    Nouja, ik ben niet van plan om absolutely fucking huge te worden, maar droogtrainen vind ik wel belangrijk en de krachttraining komt op een beetje op de tweede plaats. Ik hoef ook niet extreem fit te zijn, alleen een beetje in vorm en fit zijn, daar ben ik tevreden mee. Dus het maakt me verder niet echt heel veel uit als mijn spiermassa wat langzamer toeneemt dan het zou dan doen zonder die gelijktijdige cardiotraining. Het hoeft allemaal niet zo'n enorm tempo te hebben, het hoeft allemaal niet in een week bij wijze van spreken.
    pi_8737245
    ff een vraagje.
    Ik deed altijd een bepaald gewicht, tot ik 'm 20x kon van 3 sets. En dan 10 kg zwaarder. Maar nu hoorde ik vandaag van iemand, dat je eigenlijk gewoon elke X zwaarder moet pakken, zo zwaar als je kan, en dan maar iets van 6x of 8x ofzo.
    Werkt dit ook? En train je hiermee massa of kracht?
    Ik fitness nu zo'n 4 a 5 maanden.
      woensdag 26 februari 2003 @ 20:48:34 #186
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8737295
    quote:
    Op woensdag 26 februari 2003 20:46 schreef Gueston het volgende:
    ff een vraagje.
    Ik deed altijd een bepaald gewicht, tot ik 'm 20x kon van 3 sets. En dan 10 kg zwaarder. Maar nu hoorde ik vandaag van iemand, dat je eigenlijk gewoon elke X zwaarder moet pakken, zo zwaar als je kan, en dan maar iets van 6x of 8x ofzo.
    Werkt dit ook? En train je hiermee massa of kracht?
    Ik fitness nu zo'n 4 a 5 maanden.
    dezen ben ik al eerder tegengekomen, even mijn reactie opzoeken

    nadruk op massa:
    3 setjes van 10-8-6

    minder nadruk op massa"
    3 setjes van 10-12

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      vrijdag 28 februari 2003 @ 18:28:00 #187
    45963 Kiezel
    Niet van steen, wel een kei!
    pi_8778912
    Vandaag heb ik naast mijn normale fitness rondje ook de power plate gedaan. Zow, dat is pittiger dan ik dacht. Ik voel m'n bovenbeenspieren nu al!
    wOOps
      vrijdag 28 februari 2003 @ 18:30:46 #188
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8778960
    quote:
    Op vrijdag 28 februari 2003 18:28 schreef Kiezel het volgende:
    Vandaag heb ik naast mijn normale fitness rondje ook de power plate gedaan. Zow, dat is pittiger dan ik dacht. Ik voel m'n bovenbeenspieren nu al!
    dan was het dus effectief voor je dijen . Het is beter dat je weggaat met een gevoel van: ik heb niet alles uit mijn spieren gehaald wat er in zat
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8797932
    Ik probeer nu op kracht te trainen. Maar.. ik wil ook zichtbaar gespierder worden. Niet bodybuild achtig, maar toch dat je ziet dat je gespierder wordt. Kan je dat ook bereiken met krachttraining? Van mezelf heb ik al niet veel vet. Denk dat dat ook meespeelt dan he?
      zondag 2 maart 2003 @ 06:48:42 #190
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8808476
    dat is zeker geen probleem, het oogt wel een stuk natuurlijker zo
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8823443
    Hoi mensen!
    Ik weet niet meer goed wat ik nu moet eten en wat niet.
    Ik vraag soms aan mensen van wat je mag eten als bodybuilder, ze zeggen allemaal een niet teveel van dat en van dat,maar ja wat is teveel?
    Ik ben 20 en doe nu zo'n 1,5 jaar aan fitness..
    Ik hoop dat iemand mij kan beantwoorden het liefst via e-mailte, dan kan ik meer gedetailleerde gegevens vertellen want die zullen wel nodig zijn..( ik ben niet dik,maar wil graag laatst vet kwijt waardoor spieren zichtbaar worden <:) greetz en bedankt he
    pi_8826825
    Fitnessen vind ik zo ongeloofelijk oer-en-oersaai...

    Ik heb het een een paar keer een aantal weken geprobeert. Maar wat motiveert je om van die poepsaaie oefeningen te doen!? :/

    Ik vind sporten echt 10x leuker. En dan bedoel ik in competitieverband bijvoorbeeld balsporten. Roeien lijkt me ook erg leuk, alhoewel dat ook best uh...langdradig kan worden lijkt me...

    Ik train met mn team zo'n 2x in de week 1,5 tot 2 uur. Geef zelf ook intensief training 1x 1 uur per week. Das veel leuker dan fitnessen vind ik. En dan Zaterdags en eventueel Zondags nog een wedstrijd van 2x 35 min...

    Sporten is veel toffer! Gezellig met wat maten topsporten is volgens mij de beste work-out die er is...

    En naast dit doe ik per dag ook 3x 30xopdrukken en 3x 50x sit-ups..
    Toch wil ik nog iets doen om 'gespierder' te worden. Kan dit door bijvoorbeeld veel eiwitten te eten? Of zal ik dan toch moeten overgaan tot een paar keer fitnessen per week?

    pi_8826983
    quote:
    Op maandag 3 maart 2003 01:29 schreef Whoop het volgende:
    Fitnessen vind ik zo ongeloofelijk oer-en-oersaai...

    Ik heb het een een paar keer een aantal weken geprobeert. Maar wat motiveert je om van die poepsaaie oefeningen te doen!? :/

    Ik vind sporten echt 10x leuker. En dan bedoel ik in competitieverband bijvoorbeeld balsporten. Roeien lijkt me ook erg leuk, alhoewel dat ook best uh...langdradig kan worden lijkt me...

    Ik train met mn team zo'n 2x in de week 1,5 tot 2 uur. Geef zelf ook intensief training 1x 1 uur per week. Das veel leuker dan fitnessen vind ik. En dan Zaterdags en eventueel Zondags nog een wedstrijd van 2x 35 min...

    Sporten is veel toffer! Gezellig met wat maten topsporten is volgens mij de beste work-out die er is...

    En naast dit doe ik per dag ook 3x 30xopdrukken en 3x 50x sit-ups..
    Toch wil ik nog iets doen om 'gespierder' te worden. Kan dit door bijvoorbeeld veel eiwitten te eten? Of zal ik dan toch moeten overgaan tot een paar keer fitnessen per week?


    Ik vind fitnessen net leuker dan teamsport. Ik houd sowieso niet echt van een teamsport. Ik ben liever zelf bezig. En ook fitnessen, het doet iets met je kracht en uiterlijk.

    En vooral, je kan doen wat je wilt, en hoevaak en wanneer het je uitkomt.

      maandag 3 maart 2003 @ 04:57:20 #194
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8827844
    quote:
    Op maandag 3 maart 2003 01:38 schreef Gueston het volgende:

    [..]

    Ik vind fitnessen net leuker dan teamsport. Ik houd sowieso niet echt van een teamsport. Ik ben liever zelf bezig. En ook fitnessen, het doet iets met je kracht en uiterlijk.

    En vooral, je kan doen wat je wilt, en hoevaak en wanneer het je uitkomt.


    helemaaal mee eens, je bepaald zelf wat, wanneer en hoe je het doet
    quote:
    Op maandag 3 maart 2003 01:29 schreef Whoop het volgende:
    Fitnessen vind ik zo ongeloofelijk oer-en-oersaai...

    Ik heb het een een paar keer een aantal weken geprobeert. Maar wat motiveert je om van die poepsaaie oefeningen te doen!?
    ..
    En naast dit doe ik per dag ook 3x 30xopdrukken en 3x 50x sit-ups..
    Toch wil ik nog iets doen om 'gespierder' te worden. Kan dit door bijvoorbeeld veel eiwitten te eten? Of zal ik dan toch moeten overgaan tot een paar keer fitnessen per week?


    motivatie: resultaten (zowel uiterlijk als prestaties bij andere sporten)

    met alleen eiwitten kom je niet, je zal ook oefeningen moeten doen (3x 10-12 langzame herhalingen) opdrukken is daarvoor te licht en je belast niet alle spiergroepen

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      dinsdag 4 maart 2003 @ 12:07:23 #195
    20725 masterblaster
    NO PAIN NO GAIN!
    pi_8854235
    quote:
    Op maandag 3 maart 2003 01:29 schreef Whoop het volgende:
    Fitnessen vind ik zo ongeloofelijk oer-en-oersaai...

    Ik heb het een een paar keer een aantal weken geprobeert. Maar wat motiveert je om van die poepsaaie oefeningen te doen!? :/

    de resultaten en trouwens... dat lichte trainen vind ik ook saai ik geef altijd alles totdat ik kapotben..
    Dan denk je niet wat is het saai maar dan denk je van godverdomme nog 1 keer...

    Ik vind sporten echt 10x leuker. En dan bedoel ik in competitieverband bijvoorbeeld balsporten. Roeien lijkt me ook erg leuk, alhoewel dat ook best uh...langdradig kan worden lijkt me...

    Ik train met mn team zo'n 2x in de week 1,5 tot 2 uur. Geef zelf ook intensief training 1x 1 uur per week. Das veel leuker dan fitnessen vind ik. En dan Zaterdags en eventueel Zondags nog een wedstrijd van 2x 35 min...

    Sporten is veel toffer! Gezellig met wat maten topsporten is volgens mij de beste work-out die er is...

    En naast dit doe ik per dag ook 3x 30xopdrukken en 3x 50x sit-ups..
    Toch wil ik nog iets doen om 'gespierder' te worden. Kan dit door bijvoorbeeld veel eiwitten te eten? Of zal ik dan toch moeten overgaan tot een paar keer fitnessen per week?


      dinsdag 4 maart 2003 @ 13:28:51 #196
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8856754
    Afgelopen zaterdag heerlijk getraint: bij elke oefening 3 sets van 35 tot 40 herhalingen. Dan voel je tenminste je spieren goed (veel verzuren)
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      dinsdag 4 maart 2003 @ 18:11:04 #197
    20725 masterblaster
    NO PAIN NO GAIN!
    pi_8864639
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2003 13:28 schreef Scighera het volgende:
    Afgelopen zaterdag heerlijk getraint: bij elke oefening 3 sets van 35 tot 40 herhalingen. Dan voel je tenminste je spieren goed (veel verzuren)
    eh jij bent toch 1.80 bij 61 kg :S

    ben je dan niet zwaar droog?

    of ben je gewoon heel mager

    zou niet zo hoog gaan in reps doe je nix anders als op uithouding trainen heeft geen zin...


    en als je dan perse op uithouding wilt trainen zou ik rond de 20 gaan zitten..

      dinsdag 4 maart 2003 @ 19:05:56 #198
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8865701
    Dit schema doe ik ook niet elke dag

    En droog ben ik nog niet helemaal (buik blijft lastig, maar gaat de juiste richting op). De weegschaal in de sportschool geeft nog steeds 61 aan, hoewel ik me afvraag of dit wel klopt (denk eerder aan 63kg).

    Ik vind het gewoon leuker om mijn verzuringsgrens te verleggen, daarbij voel ik me er beter bij en heeft het ook nog eens nut aangezien binnenkort de pyramide competitie weer start:
    zoveel mogelijk herhalingen met een percentage van je lichaamsgewicht (65% bij bankdrukken, dips en chins en +75% bij het squatten). Die van vorige jaar staat op mijn naam en dat wil ik nu weer voor elkaar krijgen

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8870215
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2003 19:05 schreef Scighera het volgende:
    Dit schema doe ik ook niet elke dag
    Beter niet idd op die manier ben je te katabool bezig.

    Groet

    .
      dinsdag 4 maart 2003 @ 22:48:06 #200
    20725 masterblaster
    NO PAIN NO GAIN!
    pi_8871709
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2003 19:05 schreef Scighera het volgende:
    Dit schema doe ik ook niet elke dag

    En droog ben ik nog niet helemaal (buik blijft lastig, maar gaat de juiste richting op). De weegschaal in de sportschool geeft nog steeds 61 aan, hoewel ik me afvraag of dit wel klopt (denk eerder aan 63kg).

    Ik vind het gewoon leuker om mijn verzuringsgrens te verleggen, daarbij voel ik me er beter bij en heeft het ook nog eens nut aangezien binnenkort de pyramide competitie weer start:
    zoveel mogelijk herhalingen met een percentage van je lichaamsgewicht (65% bij bankdrukken, dips en chins en +75% bij het squatten). Die van vorige jaar staat op mijn naam en dat wil ik nu weer voor elkaar krijgen


    hoeveel had je er vorig jaar gemaakt dan..?
      dinsdag 4 maart 2003 @ 23:54:06 #201
    28156 qbus
    Walk of fame.
    pi_8873782
    quote:
    Op woensdag 26 februari 2003 12:53 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    over dat voldoende / een fuck: Hetd doet wel wat, maar het resultaat/impact van een training kan groot / laag zijn.

    Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat je wilt bereiken. 4 sets per oefening is veel. men heeft onderzocht of het uitmaakt of je 1,2, of 3 sets van 10-12 herhalingen op 75% van je maximum doet (HIT):

    krachtoename:
    1 set = 4.8%
    2 sets = 4.2%
    3 sets = 5.2%

    het verschil is zeer klein. Daarbij is 3 sets het meest gebruikte aantal voor krachttraining. voor pure krachttraining is 3 sets van 10-8-6 aan te bevelen. Je cardiotraining kan je beter los van je krachttarining doen, aangezien je anders het effect van de krachttarining verminderd.

    Maar het hangt natuurlijk allemaal af van wat je wilt bereiken.


    Mischien een beetje lullige vraag, maar ben jij niet een beetje geobsedeerd door het trainen ?

    Ik train nou ook al een tijdje PUUR op gevoel en ik heb ook mooie buikspieren en armspieren gekweekt EN ben 11 kilo afgevallen zonder ook maar enigzins rekening te houden met procentuele toe of afnames, weegschaal en/of zuurgraad-metingen ieder uur van de dag, en belachelijke sportdrankjes en of pilletjes.

    Gewoon 3 of 4 keer per week trainen, zelf een beetje uitzoeken hoe en wat (met zo af en toe een adviesje van de sportschool medewerker) en op mijn eet-patroon letten.

    Dat belachelijke voorgeschreven gedoe, k'moet er niet aan denken om bij iedere beweging die ik maak mijn verbrandings-percentage te annalyseren.

    [Dit bericht is gewijzigd door qbus op 05-03-2003 00:00]

      woensdag 5 maart 2003 @ 06:24:36 #202
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8876245
    quote:
    Op dinsdag 4 maart 2003 23:54 schreef qbus het volgende:

    [..]

    Mischien een beetje lullige vraag, maar ben jij niet een beetje geobsedeerd door het trainen ?

    Ik train nou ook al een tijdje PUUR op gevoel en ik heb ook mooie buikspieren en armspieren gekweekt EN ben 11 kilo afgevallen zonder ook maar enigzins rekening te houden met procentuele toe of afnames, weegschaal en/of zuurgraad-metingen ieder uur van de dag, en belachelijke sportdrankjes en of pilletjes.

    Gewoon 3 of 4 keer per week trainen, zelf een beetje uitzoeken hoe en wat (met zo af en toe een adviesje van de sportschool medewerker) en op mijn eet-patroon letten.

    Dat belachelijke voorgeschreven gedoe, k'moet er niet aan denken om bij iedere beweging die ik maak mijn verbrandings-percentage te annalyseren.


    lol

    even voor de duidelijkheid:
    -ik volg de HIT methode niet
    -ik heb nog nooit een vetpercentage, verzuringsmeting of wat dan ook gedaan
    -ik drink geen sportdrankjes (gewoon water) of Whey Shakes (gewoon vis eten)
    -ik slik geen extreme supplementen of zo
    -ik ben geen body-builder maar ik doe fitness ter ondersteuning van oa. wielrennen

    Omdat ik elke dag train moet ik wel op mijn manier van training letten. omdat ik anders totaal niets bereik (sport is voor mij ontspanning). Ik train ook op prestatie en niet op uiterlijk

    @Masterblaster

    niet echt veel vond ik (maar het was ook mijn eerste keer dat ik mee deed)

    Bankdrukken: 45x (borst raken en helemaal uitstrekken)
    Dips: 32 ( elleboog 90 en helemaal strekken)
    Chins: 9 (Ik heb er een hekel aan)
    Squats: 56

    [Dit bericht is gewijzigd door Scighera op 05-03-2003 08:42]

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      woensdag 5 maart 2003 @ 08:30:50 #203
    49248 Dutchbodybuilding
    moderator/admin DBB
    pi_8876573
    quote:
    Op woensdag 5 februari 2003 18:45 schreef dJ-Zcore het volgende:
    niet veel...

    ik fitness ook maar 1 keer per week en dat is veels te weinig....

    * dJ-Zcore gaat vanavond weer spieren kweken


    Niks.. 1x zal niet eens bevorderlijk zijn voor de gezondheid.
    www.dutchbodybuilding.com
    pi_8887138
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2003 06:24 schreef Scighera het volgende:.... niet echt veel vond ik (maar het was ook mijn eerste keer dat ik mee deed)

    Bankdrukken: 45x (borst raken en helemaal uitstrekken)
    Dips: 32 ( elleboog 90 en helemaal strekken)
    Chins: 9 (Ik heb er een hekel aan)
    Squats: 56 ....


    Me dunkt toch een hele prestatie bro TOPPIE

    Groet

    .
      woensdag 5 maart 2003 @ 22:10:25 #205
    45963 Kiezel
    Niet van steen, wel een kei!
    pi_8897233
    quote:
    Op maandag 3 maart 2003 01:29 schreef Whoop het volgende:
    Fitnessen vind ik zo ongeloofelijk oer-en-oersaai...

    Ik heb het een een paar keer een aantal weken geprobeert. Maar wat motiveert je om van die poepsaaie oefeningen te doen!? :/

    Ik vind sporten echt 10x leuker. En dan bedoel ik in competitieverband bijvoorbeeld balsporten. Roeien lijkt me ook erg leuk, alhoewel dat ook best uh...langdradig kan worden lijkt me...

    Ik train met mn team zo'n 2x in de week 1,5 tot 2 uur. Geef zelf ook intensief training 1x 1 uur per week. Das veel leuker dan fitnessen vind ik. En dan Zaterdags en eventueel Zondags nog een wedstrijd van 2x 35 min...

    Sporten is veel toffer! Gezellig met wat maten topsporten is volgens mij de beste work-out die er is...


    Ik combineer het: 1 of 2 keer in de week squashen en 2 keer in de week fitness
    wOOps
      woensdag 5 maart 2003 @ 22:12:13 #206
    29453 Doctor_Bara
    pirate of the seven seas
    pi_8897287
    ik hoorde dat als je teveel creatine slikt dat je dan borsten(vrouwelijk) kunt krijgen..is dat zo?
    aka Man-Mountain
      woensdag 5 maart 2003 @ 22:57:07 #207
    20725 masterblaster
    NO PAIN NO GAIN!
    pi_8898651
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2003 22:12 schreef Doctor_Bara het volgende:
    ik hoorde dat als je teveel creatine slikt dat je dan borsten(vrouwelijk) kunt krijgen..is dat zo?
    hahaha
    neh word gewoon uitgepiest...
      donderdag 6 maart 2003 @ 05:35:04 #208
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8903100
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2003 22:12 schreef Doctor_Bara het volgende:
    ik hoorde dat als je teveel creatine slikt dat je dan borsten(vrouwelijk) kunt krijgen..is dat zo?
    goh, nooit gehoord

    je moet het alleen niet lang achter elkaar gebruiken en juist doseren:
    6 weken wel. zes weken niet, 6 weken wel. 6 weken niet etc. anders stopt het lichaaam met het zelf aanmaken van creatine.

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8903770
    quote:
    Op dinsdag 25 februari 2003 23:25 schreef zodiakk het volgende:
    Ik voel me haast kansloos als ik zeg dat ik 3 keer in de week anderhalf uur aan de toestellen (en fiets) zit.

    Wordt het ooit nog wat met mij? Of moet ik meteen per week 10 uur trainen en door dokters gecertificeerde trainingsprogramma's aanhouden? Ik doe gewoon zo'n beginnersprogramma met 2 tot 4 oefeningen per spiergroep en ik fiets van tevoren een kwartier en daarna een kwartiertje.


    Zou eens een poosje 45-60 min te trainen en dan een keer of 4 per week Wedden dat je beter vooruit gaat als met een evt. 10 uur per week.

    Groet

    .
      donderdag 6 maart 2003 @ 13:06:36 #210
    49248 Dutchbodybuilding
    moderator/admin DBB
    pi_8908275
    quote:
    Op woensdag 5 maart 2003 22:12 schreef Doctor_Bara het volgende:
    ik hoorde dat als je teveel creatine slikt dat je dan borsten(vrouwelijk) kunt krijgen..is dat zo?
    BS. Creatine is niet hormonaal...
    www.dutchbodybuilding.com
      donderdag 6 maart 2003 @ 13:07:50 #211
    49248 Dutchbodybuilding
    moderator/admin DBB
    pi_8908313
    quote:
    Op donderdag 6 maart 2003 05:35 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    goh, nooit gehoord

    je moet het alleen niet lang achter elkaar gebruiken en juist doseren:
    6 weken wel. zes weken niet, 6 weken wel. 6 weken niet etc. anders stopt het lichaaam met het zelf aanmaken van creatine.


    Ook BS! Dat verhaal is al lang achterhaald. De enige reden waarom je creatine zou kunnen periodiseren is omdat je dan elke keer dat je weer begint een boost krijgt. En that's it...
    www.dutchbodybuilding.com
    pi_8908683
    pcies.. enige rede waarom ik et wel periodiseer is om op tijden dat et wat moeilijker gaat me een beetje te helpen.
      vrijdag 7 maart 2003 @ 13:07:03 #213
    45963 Kiezel
    Niet van steen, wel een kei!
    pi_8932257
    Ik ga lekker naar de sportschool. 7 kilometer ernaartoe fietsen, eerst de powerplate daar doen, dan uurtje conditie en vetverbranding, dan sauna en dan weer 7 kilometer terugfietsen.
    wOOps
    pi_8932628
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2003 13:07 schreef Kiezel het volgende:
    Ik ga lekker naar de sportschool. 7 kilometer ernaartoe fietsen, eerst de powerplate daar doen, dan uurtje conditie en vetverbranding, dan sauna en dan weer 7 kilometer terugfietsen.
    Continue vet-verbranding is dat ook je doel kiezel ?

    Groet

    .
      vrijdag 7 maart 2003 @ 13:44:18 #215
    45963 Kiezel
    Niet van steen, wel een kei!
    pi_8933130
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2003 13:23 schreef ForumAdmin het volgende:

    [..]

    Continue vet-verbranding is dat ook je doel kiezel ?

    Groet


    Hoe bedoel je?
    wOOps
      vrijdag 7 maart 2003 @ 14:26:41 #216
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8934227
    je stofwisseling verhogen/versnellen
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8936538
    Ik bedoe lals jij dit >>> Ik ga lekker naar de sportschool. 7 kilometer ernaartoe fietsen, eerst de powerplate daar doen, dan uurtje conditie en vetverbranding, dan sauna en dan weer 7 kilometer terugfietsen >>>

    doet dan ben je vanaf het begin tot het eind toch redelijk vetverbrandend bezig is dat ook je doel ?
    Of wil je gepierder/zwaarder worden ?

    Groet

    .
      vrijdag 7 maart 2003 @ 16:56:58 #218
    45963 Kiezel
    Niet van steen, wel een kei!
    pi_8938142
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2003 15:51 schreef ForumAdmin het volgende:


    doet dan ben je vanaf het begin tot het eind toch redelijk vetverbrandend bezig is dat ook je doel ?
    Of wil je gepierder/zwaarder worden ?

    Groet


    Doel is inderdaad vetverbranden en daarnaast conditie opbouwen
    wOOps
    pi_8943092
    Hmm nu heb ik 't weer.. rugpijn. Na 't trainen
    Ik weet niet wat ik fout doe, maar ik krijg het vooral van het apparaat om de schouders te trainen. Ik train niet superzwaar. En toch voel ik, ook onder het trainen pijn aan me rug, midden en onder.

    wat kan dit zijn en wat doe ik fout?

    pi_8944458
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2003 16:56 schreef Kiezel het volgende:

    [..]
    Doel is inderdaad vetverbranden en daarnaast conditie opbouwen


    Dan ben je goed bezig moet lukken op die manier !!

    Groet

    .
      zaterdag 8 maart 2003 @ 05:45:13 #221
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8949879
    quote:
    Op vrijdag 7 maart 2003 20:55 schreef Gueston het volgende:
    Hmm nu heb ik 't weer.. rugpijn. Na 't trainen
    Ik weet niet wat ik fout doe, maar ik krijg het vooral van het apparaat om de schouders te trainen. Ik train niet superzwaar. En toch voel ik, ook onder het trainen pijn aan me rug, midden en onder.

    wat kan dit zijn en wat doe ik fout?


    welk apparaat? beschrijf de bewgeing (verticaal bankdrukken???)
    -zorg dat je je kont altijd tegen de rugleunig aan blijft drukken
    -daarnaast de natuurlijke holling in je onderrug in stand houen

    wat zegt de trainer er btw van?

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8951319
    quote:
    Op zaterdag 8 maart 2003 05:45 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    welk apparaat? beschrijf de bewgeing (verticaal bankdrukken???)
    -zorg dat je je kont altijd tegen de rugleunig aan blijft drukken
    -daarnaast de natuurlijke holling in je onderrug in stand houen

    wat zegt de trainer er btw van?


    Ik krijg het bijna altijd van het schouder apparaat. Dan moet je gaan zitten en zo'n stang omhoog duwen. Dan voel ik gewoon dat ik eigenlijk vanuit me rug zit te duwen ofzo.. En ik zit met met kont en hoofd tegen de leuning en heb natuurlijke holling.

    En gister kreeg ik het ook ineens van het bankdrukken. Ik weet niet wat ik fout doe.. maar heb geen zin in een rugblessure oid

      zondag 9 maart 2003 @ 04:28:12 #223
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8972862
    hhmmm, die bedoelde ik. heb je je schouders naar achtern? buikspieren aangepannen?
    hou bij het bankdrukken net als bij de andere ooefening je billen op de bank en daarnaast je voeten op de grond (dus niet op de bank zelf)

    Vraag anders of een trainer naast je komt staan om je houding analyseren

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8989003
    Bij het schouder apparaat heb ik m'n buikspieren niet aangespannen. Ik zal dat eens proberen.
    En met bankdrukken doe ik me voeten altijd in de lucht, in een hoek van 90 graden.

    Maar ik zal ze eens plat op de grond leggen

      zondag 9 maart 2003 @ 20:57:09 #225
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8989394
    quote:
    Op zondag 9 maart 2003 20:47 schreef Gueston het volgende:
    Bij het schouder apparaat heb ik m'n buikspieren niet aangespannen. Ik zal dat eens proberen.
    En met bankdrukken doe ik me voeten altijd in de lucht, in een hoek van 90 graden.

    Maar ik zal ze eens plat op de grond leggen


    ok, mocht je dan nog last hebbn dan hoor ik het wel

    (voeten op de grond zorgt ervoor dat je een holling in je rug houdt, daarbij kan je meestal ook beter kracht leveren)

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_8996176
    quote:
    Op zondag 9 maart 2003 04:28 schreef Scighera het volgende:
    hou bij het bankdrukken net als bij de andere ooefening je billen op de bank en daarnaast je voeten op de grond (dus niet op de bank zelf)
    Daar krijg je een holle rug van, heb ik gehoord.
      maandag 10 maart 2003 @ 05:02:06 #227
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_8997806
    bij ons zeggen alle train(st)ers dit, waarvan er twee diploma's medisch fitness hebben.

    Daarbij is een holling niet verkeerd, de mens heeft van nature al een holling in de onderrug. Natuurlijk, je moet niet overdrijven en uit je rug gaan tillen. Veel mensen hebben rugklachten omdat ze een verkeerde houding wat betreft hun rug hebben aangeleerd

    voeten op de grond, en schouders en billen blijven op de bank (je voelt zelf wanneer je je rug te ver holt. Buikspieren hou je aangespannen (bij elke oefening)

    anatomie informatie:
    http://www.fysiotherapiedaalmeer.nl/lagerugklachten.html


    De wervelkolom bestaat uit 24 wervels. Dit zijn 7 halswervels, 12 borstwervels en 5 lendenwervels. Onder de laatste lendenwervel zitten nog 5 aan elkaar vastgegroeide wervels die het heiligbeen vormen.

    In de medische taal spreken we van Cervicaal ( hals), Thoracaal (borst) en Lumbaal( lenden). Het heiligbeen wordt het Sacrum genoemd.

    Als we de wervelkolom aan de zijkant bekijken zien we dat er van nature krommingen inzitten. De kromming naar voren noemen we een lordose, de kromming naar achter noemen we een kyfose.

    Van boven naar beneden zien we cervicale lordose, een thoracale kyfose en een lumbale lordose.

    Op het moment dat deze krommingen te groot zijn spreken we van houdingsafwijkingen. Een versterkte lumbale lordose ( sterke holle rug) zien we bijvoorbeeld vaak bij mensen met zwakke buikspieren

    [Dit bericht is gewijzigd door Scighera op 10-03-2003 05:19]

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      maandag 10 maart 2003 @ 13:05:02 #228
    28156 qbus
    Walk of fame.
    pi_9004311
    FF een vraag:

    Kun je cardio en krachttraining gewoon combineren in een bezoek. (dat je het dus allebei doet)

      maandag 10 maart 2003 @ 13:30:29 #229
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_9005189
    alles kan, maar aan te bevelen? nee:

    je verminderd met de krachttraining het effect van de cardio, en omgekeerd ook. het beste kan je de ene dag krachttraining doen, en de andere dag cardio

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_9011397
    Maar is het niet zo dat als je cardio wilt doen om vet te verliezen, je het best na de krachttraining kan doen (gezien de uitgeputte glycogeenvoorraden)?
    I didn't lose my mind, it was mine to give away.
      maandag 10 maart 2003 @ 17:21:44 #231
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_9012491
    dat wel, maar je verminder het effect van de krachttraining
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      maandag 10 maart 2003 @ 17:57:09 #232
    2408 MuadDib
    Getrouwd!
    pi_9013430
    quote:
    Op maandag 10 maart 2003 17:21 schreef Scighera het volgende:
    dat wel, maar je verminder het effect van de krachttraining
    Ook bij cardiotraining op een laag niveau, zoiets als 120 slagen/minuut?
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
    pi_9021181
    quote:
    Op maandag 10 maart 2003 16:46 schreef aldostuta het volgende:
    Maar is het niet zo dat als je cardio wilt doen om vet te verliezen, je het best na de krachttraining kan doen (gezien de uitgeputte glycogeenvoorraden)?
    Nog beter op een nuchtere maag.

    Groet

    .
    pi_9021232
    Voor wie onder de fanatieke fitnessers was/is Schwarzenegger ook een voorbeeld? .

    [Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 10-03-2003 22:10]

    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
      maandag 10 maart 2003 @ 22:07:04 #235
    20725 masterblaster
    NO PAIN NO GAIN!
    pi_9021548
    quote:
    Op maandag 10 maart 2003 21:54 schreef sizzler het volgende:
    Voor wie onder de fanatieke fitnessers was/is Schwarzenegger ook een voorbeeld? .
    haha istie wel alleen ga ik nog stukken groter worden
    pi_9021695
    quote:
    Op maandag 10 maart 2003 22:07 schreef masterblaster het volgende:

    [..]

    haha istie wel alleen ga ik nog stukken groter worden


    Eh, hoe oud ben je nu en hoe zag hij er toen uit? .

    Hoop voor je dat het je gaat lukken!

    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_9029838
    Arnie RULEZZ forever.

    Groet

    .
    pi_9029914
    Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie iets van je fitness gingen zien op je lichaam, en hoevaak trainde jullie per week?
    Lambo of Rekt
      dinsdag 11 maart 2003 @ 10:40:26 #239
    25797 Bolderbast
    Nachoooooooooo
    pi_9030069
    ik zit sinds kort op stage en daar hebben ze toch wel een erg relaxe fitnessruimte kwam ik achter....

    m.a.w. best dom als ik er geen gebruik van zou maken
    ik ben nu 20 en heb nog nooit in mn leven iets aan fitness of welke sport dan ook gedaan

    met mn conditie etc is het dus niet echt top gesteld.....
    nu ga ik me dus aanmelden en ben van plan toch minstens 2x in de week wat eraan te doen

    maarja ik neem aan dat ik niet meteen de 1e x een uur mezelf moet gaan afmatten als een gek maar beetje opbouwen

    hoe kan ik dit het beste aan gaan pakken? (mbt tot rustig opbouwen bedoel ik dus)
    verder zal ik nooit een dikke spierbundel worden gezien mijn lichaamsbouw maar daar gaat het me ook niet echt om....

    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2003 10:32 schreef EggsTC het volgende:
    Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie iets van je fitness gingen zien op je lichaam, en hoevaak trainde jullie per week?
    dit vind ik echter wel een interessante vraag....
    Nobody fucks with The Jesus
    pi_9030314
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2003 10:32 schreef EggsTC het volgende:
    Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie iets van je fitness gingen zien op je lichaam, en hoevaak trainde jullie per week?
    Ik begon in het begin 3 keer in de week te fitnesse, en na een half jaar begon je wel wat te zien, maar dat moet je dan wel gewoon volhouden. Nou train ik 4 keer in de week en train nou 5 jaar.
    Forever young...
      dinsdag 11 maart 2003 @ 12:37:42 #241
    49248 Dutchbodybuilding
    moderator/admin DBB
    pi_9033293
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2003 10:29 schreef ForumAdmin het volgende:
    Arnie RULEZZ forever.

    Groet


    www.dutchbodybuilding.com
      dinsdag 11 maart 2003 @ 13:28:04 #242
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_9034606
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2003 10:32 schreef EggsTC het volgende:
    Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie iets van je fitness gingen zien op je lichaam, en hoevaak trainde jullie per week?
    in het begin heb ik vbolgens een schema getraint van de sportschool (3x per week, daarna 6x per week). toen had ik een tijdje een dip (eetstoornis) en ben behoorlijk afgevallen. Toen ik de situatie weer onder controle kreeg, mijn Kcals. Calcium en eiwitten weer langzaam op pijl bracht merkte ik snel resultaat en heb ik ook een competitie op de dportschool gewonnen.

    Resultaat zien is discipline, juist trainen en juist eten. Resultaat bemerken qua uithoudingsvermogen, conditie en kracht eist meer van de training. wil je de spieren beter zichtbaar maken ,zul je ook aan je eetpatroon moeten werken en vet gaan verbranden.

    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_9035561
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2003 13:28 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    in het begin heb ik vbolgens een schema getraint van de sportschool (3x per week, daarna 6x per week). toen had ik een tijdje een dip (eetstoornis) en ben behoorlijk afgevallen. Toen ik de situatie weer onder controle kreeg, mijn Kcals. Calcium en eiwitten weer langzaam op pijl bracht merkte ik snel resultaat en heb ik ook een competitie op de dportschool gewonnen.

    Resultaat zien is discipline, juist trainen en juist eten. Resultaat bemerken qua uithoudingsvermogen, conditie en kracht eist meer van de training. wil je de spieren beter zichtbaar maken ,zul je ook aan je eetpatroon moeten werken en vet gaan verbranden.


    Wat moet je dan eten, volgens jou?
    En hoeveel perdag ervan?
    Lambo of Rekt
      dinsdag 11 maart 2003 @ 23:43:28 #244
    47910 Killa_Bee
    life bites...BITE BACK
    pi_9051578
    quote:
    Op maandag 10 maart 2003 21:54 schreef sizzler het volgende:
    Voor wie onder de fanatieke fitnessers was/is Schwarzenegger ook een voorbeeld? .

    [afbeelding]


    Dit is toch een fitness-topic en geen body-building??
    Ze maken eerst vol pretentie een fitness-topic om die geobsedeerde bodybuilders zogezegd buiten te houden, maar Arnie is DE grootste bodybuilding-obsedé ooit...kunt dat niet als voorbeeld nemen als je niet bereid bent om hormonen te nemen en als een gek te trainen Niks voor mij dus...vind 3x per week al veel
    btw, post dit in dat ander topic aub
    biggest revolution since the microchip
      woensdag 12 maart 2003 @ 05:26:44 #245
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_9054107
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2003 14:01 schreef EggsTC het volgende:

    [..]

    Wat moet je dan eten, volgens jou?
    En hoeveel perdag ervan?


    koolhydraten:eiwit:vet = 50:30:20 (ik zou zelf wat minder vet nemen en daarvoor in de plaats wat meer eiwit en koolhydraten
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
    pi_9054259
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2003 23:43 schreef Killa_Bee het volgende:

    [..]

    Dit is toch een fitness-topic en geen body-building??
    Ze maken eerst vol pretentie een fitness-topic om die geobsedeerde bodybuilders zogezegd buiten te houden, maar Arnie is DE grootste bodybuilding-obsedé ooit...kunt dat niet als voorbeeld nemen als je niet bereid bent om hormonen te nemen en als een gek te trainen Niks voor mij dus...vind 3x per week al veel
    btw, post dit in dat ander topic aub


    Als je nou eens leest zie je dat ik het toch ook over fanatieke fitnessers heb? Waarom zou hij alleen bodybuilders kunnen inspireren?
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_9054650
    quote:
    Op dinsdag 11 maart 2003 10:32 schreef EggsTC het volgende:
    Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie iets van je fitness gingen zien op je lichaam, en hoevaak trainde jullie per week?
    Ik fitness 3x per week sinds begin januari. Voor jezelf zie je wel dat je wat extra spieren krijgt en je merkt dat je conditie (licht) begint op te lopen. Voor de mensen in je omgeving valt het niet op. Mijn buikje is nog niet weg, maar ik heb mijn eten dan ook niet aangepast.
    Je moet fitness voor jezelf doen en niet omdat je denkt dat je er opeens anders uit gaat zien, want dat is niet zo.
      woensdag 12 maart 2003 @ 12:47:00 #248
    43276 Scighera
    Ironman: Anything is possibl
    pi_9060208
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2003 08:23 schreef mbn het volgende:

    [..]

    Ik fitness 3x per week sinds begin januari. Voor jezelf zie je wel dat je wat extra spieren krijgt en je merkt dat je conditie (licht) begint op te lopen. Voor de mensen in je omgeving valt het niet op. Mijn buikje is nog niet weg, maar ik heb mijn eten dan ook niet aangepast.
    Je moet fitness voor jezelf doen en niet omdat je denkt dat je er opeens anders uit gaat zien, want dat is niet zo.


    Dat is ook de reden dat de meesten na drie maanden al afhaken
    In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
    - The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
      woensdag 12 maart 2003 @ 18:48:51 #249
    20725 masterblaster
    NO PAIN NO GAIN!
    pi_9070096
    quote:
    Op maandag 10 maart 2003 22:11 schreef sizzler het volgende:

    [..]

    Eh, hoe oud ben je nu en hoe zag hij er toen uit? .

    Hoop voor je dat het je gaat lukken!


    ben nu 93 kg met 16 % vet.. 16 jr oud 1.80 lang..

    Hoop voor de zomer op 100 kg te zitten met een vetpercentage tussen de 14 en 18 %..

    Dit is nog allemaal puur natuur...

      woensdag 12 maart 2003 @ 18:50:00 #250
    20725 masterblaster
    NO PAIN NO GAIN!
    pi_9070130
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2003 05:26 schreef Scighera het volgende:

    [..]

    koolhydraten:eiwit:vet = 50:30:20 (ik zou zelf wat minder vet nemen en daarvoor in de plaats wat meer eiwit en koolhydraten


    neh vet is oke.. als het onverzadigd is ..

    beter minder koolhydraten en meer vet...

    vet zorgt voor een goede hormoonhuishouding wat weer belangrijk is bij spiergroeien vetverbranden enz

      woensdag 12 maart 2003 @ 20:36:23 #251
    47910 Killa_Bee
    life bites...BITE BACK
    pi_9072788
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2003 07:15 schreef sizzler het volgende:

    [..]

    Als je nou eens leest zie je dat ik het toch ook over fanatieke fitnessers heb? Waarom zou hij alleen bodybuilders kunnen inspireren?


    daar zit het hem juist, FITNESSERS fitnessen om beter te zwemmen, boxen, fietsen... niet voor hun uiterlijk dus, fanatieke fitnessers zijn competitiezwemmers, boksers, fietsers,... BODYBUILDERS zijn mannen die zelfs ik gemakkelijk zou kloppen op 100m vlinderslag omdat ze alleen voor het UITERLIJK . Arnie valt in de tweede categorie. Voorbeelden voor fanatieke fitnessers vind ik meer zwemkampioenen of prof sporters...
    biggest revolution since the microchip
    pi_9073063
    Ik heb bij zo'n site een schema gezien.
    Daar raden ze aan 3 dagen te fitnessen, en dan bijv. dag 1 de biceps, triceps en bovenbenen te doen.

    Maar daar staat bij de bivceps 4 oefeningen bij, bedoelen ze daarmee dat je alle 4 de oefeningen voor de biceps op 1 dag doet of tusse die 4 oefeningen kunt kiezen?

      woensdag 12 maart 2003 @ 22:27:44 #253
    49248 Dutchbodybuilding
    moderator/admin DBB
    pi_9076093
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2003 20:36 schreef Killa_Bee het volgende:

    [..]

    daar zit het hem juist, FITNESSERS fitnessen om beter te zwemmen, boxen, fietsen... niet voor hun uiterlijk dus, fanatieke fitnessers zijn competitiezwemmers, boksers, fietsers,... BODYBUILDERS zijn mannen die zelfs ik gemakkelijk zou kloppen op 100m vlinderslag omdat ze alleen voor het UITERLIJK . Arnie valt in de tweede categorie. Voorbeelden voor fanatieke fitnessers vind ik meer zwemkampioenen of prof sporters...


    Wat is dat nou weer voor een dom gelul???

    100 meter vlinderslg huh? Dat is een sprintje is het niet!? Erg vervelend voor je, maar ik denk dat gemiddelde (zwemmende) bodybuilder JOU zal kloppen. Als je het over kilometers gaat hebben wordt het een ander verhaal, maar dat is ook niet waar een bb'er voor traint.
    Bodybuilding alleen voor het uiterlijk? Dacht het niet... Dat is een mythe, en jij bent blijkbaar zo naief hierin te geloven.

    www.dutchbodybuilding.com
      woensdag 12 maart 2003 @ 22:30:12 #254
    49248 Dutchbodybuilding
    moderator/admin DBB
    pi_9076179
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2003 20:45 schreef Gueston het volgende:
    Ik heb bij zo'n site een schema gezien.
    Daar raden ze aan 3 dagen te fitnessen, en dan bijv. dag 1 de biceps, triceps en bovenbenen te doen.

    Maar daar staat bij de bivceps 4 oefeningen bij, bedoelen ze daarmee dat je alle 4 de oefeningen voor de biceps op 1 dag doet of tusse die 4 oefeningen kunt kiezen?


    Alle vier de oefeningen.

    Enne...biceps, triceps en bovenbenen??? Ik weet niet waar je dat schema vandaan hebt, maar het is helemaal kut.

    www.dutchbodybuilding.com
      woensdag 12 maart 2003 @ 22:50:33 #255
    20725 masterblaster
    NO PAIN NO GAIN!
    pi_9076892
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2003 20:36 schreef Killa_Bee het volgende:

    [..]

    daar zit het hem juist, FITNESSERS fitnessen om beter te zwemmen, boxen, fietsen... niet voor hun uiterlijk dus, fanatieke fitnessers zijn competitiezwemmers, boksers, fietsers,... BODYBUILDERS zijn mannen die zelfs ik gemakkelijk zou kloppen op 100m vlinderslag omdat ze alleen voor het UITERLIJK . Arnie valt in de tweede categorie. Voorbeelden voor fanatieke fitnessers vind ik meer zwemkampioenen of prof sporters...


    in mijn ogen is het dit..

    fitness is voor de homos beetje saai cardioen en licht trainen zonder echt resultaat

    bodybuilding is for tha real man. vreten als een beest ( alleen gezond spul,keihard trainen veel slapen en huppa resultaat..

    is wat meer discipline voor nodig jah......

    Maar ja als je er eenmaal mee begonnen bent is het hartstikke mooi..

    pi_9077228
    quote:
    Op woensdag 12 maart 2003 22:30 schreef Dutchbodybuilding het volgende:

    [..]

    Alle vier de oefeningen.

    Enne...biceps, triceps en bovenbenen??? Ik weet niet waar je dat schema vandaan hebt, maar het is helemaal kut.


    Hoezo is dat kut dan, leg uit
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')