abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:00:55 #1
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_204777279
Niet megalang geleden ben ik verhuisd. Uiteraard kreeg ik in de eerste paar maanden nog allerlei post voor de vorige bewoner (zoals tijdschriften voor alumni van de Erasmus Universiteit, van een apotheek en zelfs van het GGZ). Niks ernstigs als incassobureau's dus en ik stuurde het allemaal netjes ongeopend retour afzender met als mededeling op de envelop dat de geadresseerde verhuisd was. Van al deze post was ik dan ook al heel snel af. Alleen Nationale Nederlanden bleef vrij hardnekkig en dat duurde iets van 3 telefoontjes voordat ik daar ook eindelijk vanaf was.

Die brief van Nationale Nederlanden was echter altijd op naam van een stichting, laten we het Stichting Henk noemen. Een beetje googlen leerde mij dat Stichting Henk het bedrijf van de vorige bewoner was en dat dit bedrijf volgens de KvK nog steeds op mijn adres ingeschreven stond. Ook op Google Maps zag je bij mij adres zo'n pointer van het bedrijf staan. Dat kreeg ik vrij snel weg en ook bij de KvK heb ik een melding gemaakt. Dat duurde bijna een jaar en het proces om dat bedrijf uit te schrijven was vrij belachelijk, maar inmiddels is die stichting ook eindelijk uitgeschreven van mijn adres.

Oftewel, ik krijg al een hele tijd geen post meer voor de vorige bewoner of zijn bedrijf. Tot nu dan. Er lag een brief van de Belastingdienst op de deurmat. Aangezien ik nog nooit iets van de Belastingdienst heb gekregen voor de vorige bewoner, ik mijn belastingaangifte uiteraard net heb gedaan en ik moe was van een zware werkdag, heb ik de brief geopend en niet op de tenaamstelling gelet. Toen merkte ik dat de brief niet voor mij was, er werd namelijk gesproken over het feit dat de Vennootschapsbelasting voor het tijdvak 2014 nog niet was betaald. Ik schrok dus behoorlijk en besefte dat de brief niet voor mij was maar voor het bedrijf. Niet voor Stichting Henk overigens, maar voor Henk Holding BV.

Toen ik Stichting Henk op mijn adres vond bij de KvK heb ik Henk Holding BV daar niet voorbij zien komen. Heb het gisteravond ook even gedubbelcheckt, Henk Holding BV staat inderdaad niet ingeschreven bij de KvK en als je googelt op de naam Henk Holding BV krijg je slechts 1 hit, van Drimble. Daar staat ook bij "Dit bedrijf is inmiddels uitgeschreven uit de Kamer van Koophandel" en het adres dat erbij hoort is in een dorp zo'n 15 kilometer verderop.

Lang verhaal kort, blijkbaar heeft de BV van de vorige bewoner een belastingschuld en blijkbaar staat dat geregistreerd op mijn adres. Ik durf echter niet zo goed de Belastingtelefoon te bellen, omdat ik dan moet toegeven dat ik een brief die niet voor mij was per ongeluk heb geopend :@
Ik weet dat bestuurders van een BV niet hoofdelijk aansprakelijk kunnen worden gesteld voor een schuld, maar het feit dat ik die brief op mijn adres krijg zit me totaal niet lekker. Wat zouden de gevolgen kunnen zijn? Kunnen mijn spullen bijvoorbeeld gevorderd worden omdat die op het adres van het bedrijf staan? En zouden jullie de Belastingdienst misschien toch informeren?
Uiteraard had ik veel sterker gestaan als ik de brief ongeopend retour had gezonden met de mededeling dat dit voor de vorige bewoner is, maar dat is nu niet zo aan de orde helaas.....

Ik moet zeggen dat de toon van de brief totaal niet dreigend was overigens. Het enige wat erin stond was "de verjaringstermijn van een belastingschuld is 5 jaar. Met deze brief wil ik voorkomen dat de schuld verjaart en wil ik aanspraak blijven maken op de vordering. De termijn gaat opnieuw in en zal nu op 12 mei 2027 verlopen".
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:10:11 #2
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204777384
quote:
omdat ik dan moet toegeven dat ik een brief die niet voor mij was per ongeluk heb geopend
Dit zou mij in dit geval voor 0% tegenhouden. Gewoon bellen of mailen dat die brief niet voor jou kan zijn en basta
  dinsdag 17 mei 2022 @ 11:12:11 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204777407
Ik zou me inderdaad niet druk maken om het openen van die brief en de belastingdienst bellen. Mogen zij gaan uitzoeken waar ze de brief wel naartoe moeten sturen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_204777430
Doe niet zo moeilijk jôh, gewoon terugsturen die brief. Overkomt mij ook wel eens dat ik een stapeltje post heb en dat ik in mijn enthousiasme een brief teveel openscheur....
pi_204777478
Post van een ander. Brief weggooien.

Wie was er dan?
pi_204777615
Een bestuurder van een BV kan wel degelijk persoonlijk aansprakelijk gesteld worden voor schulden van de vennootschap maar waarom zou je je daar druk om maken want jij bent dat toch niet?!

Ik zou lekker de brief terug in de envelop stoppen, dichtplakken, retour afzender en verder gaan met je leven.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 11:46:24 #7
382129 crew  Donna
pi_204777718
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:33 schreef Serinde het volgende:
Een bestuurder van een BV kan wel degelijk persoonlijk aansprakelijk gesteld worden voor schulden van de vennootschap maar waarom zou je je daar druk om maken want jij bent dat toch niet?!

Ik zou lekker de brief terug in de envelop stoppen, dichtplakken, retour afzender en verder gaan met je leven.
Precies.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 12:04:48 #8
3542 Gia
User under construction
pi_204777881
Ik zou de brief gewoon weggooien. Zeker als je er al langere tijd woont. Vorige bewoner had er maar voor moeten zorgen dat ze de adreswijziging aan iedereen hadden doorgegeven.
Komt er een deurwaarder, dan zeg je gewoon dat je al die post onderhand zat was. Dat je al zoveel teruggestuurd hebt en dat je voortaan alles linea recta in de papierbak gooit.

Ik had dat hier ook in het begin. Brieven van incassoburo's voor de vorige bewoners. Eerst retour afzender gestuurd met de vermelding 'geadresseerde is verhuisd'. Maar ze bleven sturen. Uiteindelijk gewoon weggegooid.
Nooit een deurwaarder gezien.
pi_204777948
Brief in een envelop stoppen, voorzien van een briefje dat jij nu op dit adres woont, niks te maken hebt met Stichting Henk en de post voor Stichting Henk dus ergens anders naar toe moet en retour afzender sturen.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 12:30:47 #10
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_204778115
Ik zou "gewone" incassobureau's wel gewoon weggeflikkerd hebben, maar de Belastingdienst vond ik een minder prettig idee. Maar goed, ik gooi het ook wel gewoon weg dan, zal wel goed komen.
pi_204778151
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zou "gewone" incassobureau's wel gewoon weggeflikkerd hebben, maar de Belastingdienst vond ik een minder prettig idee. Maar goed, ik gooi het ook wel gewoon weg dan, zal wel goed komen.
Even bellen en doorgeven dat het niet klopt. Opgelost.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 12:37:52 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_204778152
Ik zou het voor nu mooi weggooien. Evt een volgende brief terugsturen met de notitie dat hij verhuist is.
En mocht er dan nog meer komen, dan evt nog eens retour afzender, maar dan houdt het ook wel een keer op.

Bij een vroegere woning van mij kwamen ook allemaal deurwaarder brieven langs. Gemeente gebeld van schrijf hem eens uit, allemaal gedoe, maar wel gelukt.
Maar op een gegeven moment stonden wel een keer politie voor de deur met de vraag of die gast hier nog woonde :+ Ik zei 'nee" en toen waren ze tevreden en liepen weer weg. :D
  dinsdag 17 mei 2022 @ 12:38:15 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_204778156
Dat jij die brief hebt geopend, daar zal echt niemand een probleem van maken.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 12:40:13 #14
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_204778169
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:38 schreef Cue_ het volgende:
Dat jij die brief hebt geopend, daar zal echt niemand een probleem van maken.
Briefgeheim toch?

Al heb ik Nationale Nederlanden dus iets van 3 keer moeten bellen voordat ik dat niet meer kreeg en de laatste conversatie ging als volgt:

NN: wat is het polisnummer waar het om gaat?
Ik: geen idee, het is mijn polis niet
NN: oh, maak die brief dan maar open hoor, geen enkel probleem

Dus zoveel zal dat briefgeheim ook weer niet uitmaken dan blijkbaar _O-
  dinsdag 17 mei 2022 @ 12:42:36 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_204778182
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:40 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Briefgeheim toch?

Al heb ik Nationale Nederlanden dus iets van 3 keer moeten bellen voordat ik dat niet meer kreeg en de laatste conversatie ging als volgt:

NN: wat is het polisnummer waar het om gaat?
Ik: geen idee, het is mijn polis niet
NN: oh, maak die brief dan maar open hoor, geen enkel probleem

Dus zoveel zal dat briefgeheim ook weer niet uitmaken dan blijkbaar _O-
Je zal er niet voor aangeklaagd worden ;)
En genoeg mensen die snappen dat je dit per ongeluk hebt gedaan en er geen kwade bedoeling achter zit.
pi_204780007
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 11:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Toen ik Stichting Henk op mijn adres vond bij de KvK heb ik Henk Holding BV daar niet voorbij zien komen. Heb het gisteravond ook even gedubbelcheckt, Henk Holding BV staat inderdaad niet ingeschreven bij de KvK en als je googelt op de naam Henk Holding BV krijg je slechts 1 hit, van Drimble. Daar staat ook bij "Dit bedrijf is inmiddels uitgeschreven uit de Kamer van Koophandel" en het adres dat erbij hoort is in een dorp zo'n 15 kilometer verderop.
Bij de Belastingdienst kan je ook een postadres opgeven als je de post elders wilt ontvangen dan je inschrijvingsadres.

Ik wil mijn post ontvangen op een ander adres dan mijn woonadres of vestigingsadres, of mijn postadres veranderen naar mijn woonadres of vestigingsadres
pi_204780023
Ik zou de brief niet weggooien maar inderdaad de Belastingdienst bellen en uitleggen, dan maken ze er misschien een zaak van, sporen ze die lamlul z'n huidige adres op, en moet ie die schuld hopelijk alsnog betalen.

Plus dan heb je misschien ook wat bevestiging dat ze er iets aan gaan doen; nu die brief weggooien is wachten tot de volgende komt.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 16:45:43 #18
3542 Gia
User under construction
pi_204780307
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 16:11 schreef pfefferkatze het volgende:
Ik zou de brief niet weggooien maar inderdaad de Belastingdienst bellen en uitleggen, dan maken ze er misschien een zaak van, sporen ze die lamlul z'n huidige adres op, en moet ie die schuld hopelijk alsnog betalen.

Plus dan heb je misschien ook wat bevestiging dat ze er iets aan gaan doen; nu die brief weggooien is wachten tot de volgende komt.
Ja, en die stuur je dan ongeopend terug.
pi_204780374
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:40 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Briefgeheim toch?

Al heb ik Nationale Nederlanden dus iets van 3 keer moeten bellen voordat ik dat niet meer kreeg en de laatste conversatie ging als volgt:

NN: wat is het polisnummer waar het om gaat?
Ik: geen idee, het is mijn polis niet
NN: oh, maak die brief dan maar open hoor, geen enkel probleem

Dus zoveel zal dat briefgeheim ook weer niet uitmaken dan blijkbaar _O-
Joh alles wat ik hier per post krijg maak ik open ga echt niet kijken of het wel echt voor mij is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204781721
Categorië kontpapier.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 17 mei 2022 @ 22:17:29 #21
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204784302
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 16:10 schreef pfefferkatze het volgende:

[..]
Bij de Belastingdienst kan je ook een postadres opgeven als je de post elders wilt ontvangen dan je inschrijvingsadres.

Ik wil mijn post ontvangen op een ander adres dan mijn woonadres of vestigingsadres, of mijn postadres veranderen naar mijn woonadres of vestigingsadres
Ja, gewoon inloggen en dat dit adres opgeven:

Belastingdienst/Landelijk Incasso Centrum
Postbus 100
6400 AC Heerlen

Dan hoef je het zelf niet meer retour te sturen.
Tot nooit .......
pi_204785676
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zou "gewone" incassobureau's wel gewoon weggeflikkerd hebben, maar de Belastingdienst vond ik een minder prettig idee. Maar goed, ik gooi het ook wel gewoon weg dan, zal wel goed komen.
Aangezien de belastingdienst een van de weinigen is die beslag kan laten leggen op (alle goederen op) een adres (ongeacht wie de eigenaar is), zou ik de belastingdienst toch even laten weten dat 'Henk BV' verhuist is.
  woensdag 18 mei 2022 @ 08:27:43 #23
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_204786011
BD werkt nogal eens met niet-gesynchroniseerde adresgegevens. Vraag niet hoe het kan anno 2022, maar het kan. Vóór een gerechtsdeurwaarder iets gaat uithalen, gaat die eerst echt controleren in de BRP of in dit geval in het Handelsregister of die toko echt gevestigd is op dit adres. Komt goed dus. Je kunt de BD even kordaat opbellen dat dit adres niet klopt en dat je geen enkele post meer hierover wil ontvangen en dat je anders een klacht gaat indienen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_204790144
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 07:23 schreef hhornee het volgende:

[..]
Aangezien de belastingdienst een van de weinigen is die beslag kan laten leggen op (alle goederen op) een adres (ongeacht wie de eigenaar is), zou ik de belastingdienst toch even laten weten dat 'Henk BV' verhuist is.
Cowboyverhalen :')
  woensdag 18 mei 2022 @ 17:10:41 #25
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204790595
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 07:23 schreef hhornee het volgende:

[..]
Aangezien de belastingdienst een van de weinigen is die beslag kan laten leggen op (alle goederen op) een adres (ongeacht wie de eigenaar is), zou ik de belastingdienst toch even laten weten dat 'Henk BV' verhuist is.
Wat een gelul :')

De belastingdienst kan zonder rechter beslag leggen ja, maar nog steeds niet @ random. Een rechter maakt gehakt van de belastingdienst in dit geval als ze op de zooi van TS beslag leggen.

Maar zover zal het echt niet komen, de 1e,verplichte, check van de belastingdeurwaarder stuurt hem al van het adres van TS af.
Dum de dum
  donderdag 19 mei 2022 @ 09:31:54 #26
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_204797252
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 22:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ja, gewoon inloggen en dat dit adres opgeven:

Belastingdienst/Landelijk Incasso Centrum
Postbus 100
6400 AC Heerlen

Dan hoef je het zelf niet meer retour te sturen.
je zult dan wel in moeten loggen als Henk BV anders gaat het niet werken denk ik
  donderdag 19 mei 2022 @ 09:49:00 #27
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204797357
Voor de volledigheid heb ik even henk holding opgesnord


https://drimble.nl/bedrijf/sittard/8271461/henk-holding-bv.html
pi_204798648
Gewoon bellen met de belastingdienst.

Ik had hier op dit huidige adres nog steeds post gekregen van oud bewoners.. van 9 jaar geleden onderhand.
Inclusief ID checks voor lopende krediet leningen.

Ik bleef om de drie dagen steeds dezelfde brief krijgen, gewoon open gemaakt, bedrijf gebeld en uitgelegd wat de situatie is en dat ze het maar oplossen.

Nooit meer wat van gehoord.

Briefgeheim is een ding, maar tenzij het heel erg speciaal is allemaal kraait er geen haan naar.
Je zal nog eerder bedankt worden voor de moeite dan dat je er problemen van krijgt.
pi_204837182
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2022 16:25 schreef Serinde het volgende:

[..]
Cowboyverhalen :')
Technisch gezien kan de BD inderdaad bodembeslag leggen.

Maar op een woonhuis (neem ik aan) en nu geen enkele binding met het bedrijf dat daar vroeger zat gaat dat beslag geen enkel doel treffen. Snapt de BD ook wel, en die hebben ook wel betere dingen te doen ;)
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  maandag 23 mei 2022 @ 11:05:07 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204837581
Not your problem. Gewoon ongeopend wegflikkeren. Je bent geen postbode.
  maandag 23 mei 2022 @ 14:55:14 #31
51385 baskick
Juist ja!
pi_204839216
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 08:27 schreef Andromache het volgende:
BD werkt nogal eens met niet-gesynchroniseerde adresgegevens. Vraag niet hoe het kan anno 2022, maar het kan. Vóór een gerechtsdeurwaarder iets gaat uithalen, gaat die eerst echt controleren in de BRP of in dit geval in het Handelsregister of die toko echt gevestigd is op dit adres. Komt goed dus. Je kunt de BD even kordaat opbellen dat dit adres niet klopt en dat je geen enkele post meer hierover wil ontvangen en dat je anders een klacht gaat indienen.
Dat zal ze leren! Klacht bij wie of wat en waarover precies?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 23 mei 2022 @ 15:01:58 #32
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_204839255
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:55 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat zal ze leren! Klacht bij wie of wat en waarover precies?
Bij de BD over dat ze onschuldige burgers de stuipen op het lijf jagen doordat ze antieke adressen gebruiken en nog in het papieren tijdperk leven voor wat betreft adressynchronisatie met het Handelsregister. Leer mij hen kennen, soms is een klacht de enige manier om mensen daar fatsoenlijk werk af te laten leveren.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')