SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
https://www.quiz-maker.com/Q4Z92ACUP![]()
Ja zou kunnen, maar dan blijft er weinig van je vakantie over. Moet je het heel strak inrichten en je zit met tijdzones enzo. Maar het zou kunnen, er zijn er ook zat die dat doen. Maar als ik ergens ben, wil ik niet toch met werk bezig zijn in m'n kop.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 08:43 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Jij zou in principe wel gewoon vanuit het buitenland kunnen werken als je wil, toch?
verschil is wel dat als je bv in thailand zou werken of ander derde wereld land voor je huidige tarieven je een veel comfortabeler leven hebt. Dat is ook een reden waarom veel mensen het doen. Dan zou je hier natuurlijk niet zoveel bezittingen moeten hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja zou kunnen, maar dan blijft er weinig van je vakantie over. Moet je het heel strak inrichten en je zit met tijdzones enzo. Maar het zou kunnen, er zijn er ook zat die dat doen. Maar als ik ergens ben, wil ik niet toch met werk bezig zijn in m'n kop.
hmm, daar krijgen we een probleemquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
verschil is wel dat als je bv in thailand zou werken of ander derde wereld land voor je huidige tarieven je een veel comfortabeler leven hebt. Dat is ook een reden waarom veel mensen het doen. Dan zou je hier natuurlijk niet zoveel bezittingen moeten hebben.
In thailand kan je opzich prima leven voor nog geen 1000 euro per maand als je veel thais eten eet en bv geen grote alcohol drinker bent
kan je misschien compenseren met goedkoop etenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:05 schreef gianni61 het volgende:
[..]
hmm, daar krijgen we een probleem
Ik dan he, geen idee of CL veel drinkt.
Ja ik ken ook iemand die dat heel lang heeft gedaan, en ik ken iemand die vanuit Californië werkt, al liggen de prijzen daar natuurlijk hoger.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:04 schreef bitterbal het volgende:
[..]
verschil is wel dat als je bv in thailand zou werken of ander derde wereld land voor je huidige tarieven je een veel comfortabeler leven hebt. Dat is ook een reden waarom veel mensen het doen. Dan zou je hier natuurlijk niet zoveel bezittingen moeten hebben.
In thailand kan je opzich prima leven voor nog geen 1000 euro per maand als je veel thais eten eet en bv geen grote alcohol drinker bent
Ik drink niet. Ik eet chocola. Daar is het daar veel te warm voor.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:05 schreef gianni61 het volgende:
[..]
hmm, daar krijgen we een probleem
Ik dan he, geen idee of CL veel drinkt.
Ja of je doet het tijdelijk voor aantal jaar. Probleem nu hier is wel omdan weer een woning te vinden bij terugkeerquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja ik ken ook iemand die dat heel lang heeft gedaan, en ik ken iemand die vanuit Californië werkt, al liggen de prijzen daar natuurlijk hoger.
Maar dan woon je er echt
Het zou ook niet echt snel in mij opkomen on naar een warmer land te gaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik drink niet. Ik eet chocola. Daar is het daar veel te warm voor.
is wel lastig om zo soep over mensen te gooien.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:11 schreef bitterbal het volgende:
Als ik remote had kunnen werken had ik het al gedaan denk ik.
Ja behoorlijkquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:12 schreef gianni61 het volgende:
[..]
is wel lastig om zo soep over mensen te gooien.
mevrouw dingdongquote:
Had je de accu er dan niet beter uit kunnen trekken?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:18 schreef bitterbal het volgende:
Straks kijken of mijn scooter nog start. Voorheen toen er nog een alarm in zat was de accu meestal dood als ik terug kwam van vakantie
ja maar kan ik ook niet zelf zo. MOet ik die scooter open maken en dan zo'n machine regelen . Accu zit redelijk verstopt en technisch ben ik niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:21 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Had je de accu er dan niet beter uit kunnen trekken?
bedankt voor de waarschuwingquote:
Misschien appartement kopen met Buda en dan een soort van KSC variant van Friends in Hongarije.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:13 schreef gianni61 het volgende:
maar ja, als ik met een Nederlands salaris in Hongarije ofzo kon werken zou ik het misschien ook wel overwegen
Maar ik kan niet remote werkenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Misschien appartement kopen met Buda en dan een soort van KSC variant van Friends in Hongarije.
#omdenkenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:31 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Maar ik kan niet remote werken
Al moet dat eigenlijk niet uitmaken. Ik kan ook daar werk zoeken.
Hier werk ik ook met oost Europeanen die alleen maar doen alsof ze me verstaan.
Als westerling daar je kontje verkopenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:31 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Maar ik kan niet remote werken
Al moet dat eigenlijk niet uitmaken. Ik kan ook daar werk zoeken.
Hier werk ik ook met oost Europeanen die alleen maar doen alsof ze me verstaan.
Ik vind Buda wel een Chandlerquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Misschien appartement kopen met Buda en dan een soort van KSC variant van Friends in Hongarije.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:32 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Als westerling daar je kontje verkopen
Waar laat ik dat ding? Op m'n balkon?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:38 schreef bitterbal het volgende:
De hybride warmtepomp wordt vanaf 2026 de standaard voor het verwarmen van woningen, kondigt het kabinet aan. Dat betekent dat mensen vanaf dan bij de vervanging van een cv-installatie moeten overstappen op een duurzamer alternatief. Dat kan, behalve een hybride warmtepomp, ook een volledig elektrische warmtepomp of een aansluiting op een warmtenet zijn.
Door nu een jaartal te noemen wil het kabinet duidelijkheid bieden aan leveranciers, installateurs en huis- en gebouweigenaren. "De urgentie van verduurzaming is groot en het tempo moet omhoog", zegt minister De Jonge voor Volkshuisvesting. Hij voegt daaraan toe dat er voor woningen die niet geschikt zijn, een uitzonderingsmogelijkheid bestaat.
Minister Jetten voor Klimaat en Energie zegt dat een warmtepomp niet alleen een forse gasbesparing oplevert, "maar ook nog goed is voor de energierekening en het klimaat". Hij wil de komende jaren samenwerken met fabrikanten en installateurs om meer monteurs op te leiden en de productie van warmtepompen in Nederland op te schalen.
https://nos.nl/artikel/24(...)ketel-niet-vervangen
Je terras is er wel groot genoeg voorquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waar laat ik dat ding? Op m'n balkon?
Mjaquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:40 schreef CherryLips het volgende:
Nog even op het laatste moment een gewone ketel nemen dus, die gaat ook wel 20 jaar mee en dan ben ik toch al bijna dood.
Heeft de minister van klimaathaat schijt aanquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:38 schreef bitterbal het volgende:
Die dingen zijn toch vrij duur? En nemen veel plek in?
Als er dan ook een airco op moet en dan dat apparaat dan blijft er weinig plek over.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Je terras is er wel groot genoeg voor
HALLO MIJN ALLERBESTE VRIENDJE HIERquote:
Dacht dat zon warmte pomp beide kan?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als er dan ook een airco op moet en dan dat apparaat dan blijft er weinig plek over.
Ongeveer 80% van de woningen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:42 schreef bitterbal het volgende:
ah rtl meld dat er uitzondering is voor woningen die niet geschikt zijn. Staat niet wat voor woningen dat dan zijn. En er r komt een subsidie regeling tot 2030
Al die oude appartementjes danquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja meeste appartementen kunnen zo'n ding niet kwijt denk ik
Voordat ze iedereen elektrische warmtepompen, zonnepanelen, elektrische auto's enz aansmeren kunnen ze beter zorgen dat het elektriciteitsnet dit ook allemaal aan kan.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:38 schreef bitterbal het volgende:
De hybride warmtepomp wordt vanaf 2026 de standaard voor het verwarmen van woningen, kondigt het kabinet aan. Dat betekent dat mensen vanaf dan bij de vervanging van een cv-installatie moeten overstappen op een duurzamer alternatief. Dat kan, behalve een hybride warmtepomp, ook een volledig elektrische warmtepomp of een aansluiting op een warmtenet zijn.
Door nu een jaartal te noemen wil het kabinet duidelijkheid bieden aan leveranciers, installateurs en huis- en gebouweigenaren. "De urgentie van verduurzaming is groot en het tempo moet omhoog", zegt minister De Jonge voor Volkshuisvesting. Hij voegt daaraan toe dat er voor woningen die niet geschikt zijn, een uitzonderingsmogelijkheid bestaat.
Minister Jetten voor Klimaat en Energie zegt dat een warmtepomp niet alleen een forse gasbesparing oplevert, "maar ook nog goed is voor de energierekening en het klimaat". Hij wil de komende jaren samenwerken met fabrikanten en installateurs om meer monteurs op te leiden en de productie van warmtepompen in Nederland op te schalen.
https://nos.nl/artikel/24(...)ketel-niet-vervangen
allemaal met de grond gelijk maken dan maar en nieuwe hoogbouw makenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja meeste appartementen kunnen zo'n ding niet kwijt denk ik
ja, maar die wordt dan lager zeggen zequote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:45 schreef bitterbal het volgende:
mensen kunnen al niet eens de energie rekening betalen
Ze zijn gek geworden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Wat kost een hybride warmtepomp met cv?
Afbeeldingsresultaat voor hybride warmtepomp
De aanschafkosten van een hybride warmtepomp liggen tussen de ¤4000,- en ¤6000,- inclusief BTW en installatie. Met de ISDE-regeling kunt u subsidie aanvragen voor een (hybride) warmtepomp. De exacte hoogte is onder andere afhankelijk van de aanschafkosten, het type warmtepomp en het vermogen.
jaquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:46 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ja, maar die wordt dan lager zeggen ze
Nou welke woningen/wijken zullen dat nou zijnquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:42 schreef bitterbal het volgende:
ah rtl meld dat er uitzondering is voor woningen die niet geschikt zijn. Staat niet wat voor woningen dat dan zijn. En er r komt een subsidie regeling tot 2030
dit artikel wordt ook gewoon elk jaar een keer herhaald toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:47 schreef CherryLips het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ngezonde-levensstijl
Mensen
Heb je geld voor zo'n installatie met die subsidieregeling?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:52 schreef CherryLips het volgende:
Mijn ketel is van 2000 geloof ik dus die zal voor die tijd nog wel het loodje leggen.
Ja maar ik heb het er niet voor over, aangezien ik ook graag iets van een airco hier wil en ik nog een keer voor het parkeerterrein moet dokken, dus dan is het potje zo wel leeg.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Heb je geld voor zo'n installatie met die subsidieregeling?
het is een kat :pquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:53 schreef datismijnmening het volgende:
Godver![]()
Kat net geborsteld half tapijt eraf gehaald, dus ik denk nou ze kan nog wel even op schoot, alsnog mijn blazer onder de haren![]()
Sta nu als een gek te kleefrolleren.
airco voor de slaapkamer?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar ik heb het er niet voor over, aangezien ik ook graag iets van een airco hier wil en ik nog een keer voor het parkeerterrein moet dokken, dus dan is het potje zo wel leeg.
als ik zo'n warmtepomp zou aanschaffen dan wil ik ook meteen zonnepanelen en airco's die kunnen verwarmen om maar helemaal van het gas af te gaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar ik heb het er niet voor over, aangezien ik ook graag iets van een airco hier wil en ik nog een keer voor het parkeerterrein moet dokken, dus dan is het potje zo wel leeg.
Hier neem verplicht een lening van duizenden euro’s omdat wij ideologisch moeten deugen terwijl de EU zegt dat gas “groene energie” is en China dagelijks een nieuwe kolencentrale bouwtquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:51 schreef bitterbal het volgende:
Om de transitie zo vlot mogelijk te maken, biedt de overheid een subsidie aan voor de aanschaf van een pomp. Die bedraagt 30 procent van de aankoopprijs. Het kabinet heeft daar tot en met 2030 15 miljoen euro per jaar voor uitgetrokken. Daarnaast is er financiering beschikbaar via het Nationaal Warmtefonds, met een rentetarief van 0 procent voor lage en middeninkomens.
https://www.nu.nl/economi(...)anging-cv-ketel.html
https://www.telegraaf.nl/(...)s-de-zon-fel-schijntquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:44 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Voordat ze iedereen elektrische warmtepompen, zonnepanelen, elektrische auto's enz aansmeren kunnen ze beter zorgen dat het elektriciteitsnet dit ook allemaal aan kan.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:56 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Volgende kat wordt een naaktkat
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)s-de-zon-fel-schijnt
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:56 schreef bitterbal het volgende:
het was geen gecko maar een potje nagellak
quote:In 2024 komt er een nieuw themagebied met de nieuwe Efteling-attractie Danse Macabre! 🕯️ In o.a. de nieuwe attractie, vernoemd naar het bekende muziekstuk, word je straks meegenomen door een spannend verhaal met de onvergetelijke muziek uit het Spookslot als rode draad. 🎻 De omgeving is een mysterieus decor, waarin het 20 meter hoge attractiegebouw meteen de aandacht vangt. Durf jij het al aan…? 😱
laatst probeerden ze de mensen nog wijs te maken dat zonnepanelen uitvielen omdat er al meer dan 100% werd opgewekt door wind en zon.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)s-de-zon-fel-schijnt
Een warmtepomp kan ook koelen en je verdient een warmtepomp terug door lagere energiekosten. Door zo'n subsidie is het verschil in aanschaf niet zo heel groot.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ga nu niet even praktisch doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:00 schreef Recce het volgende:
[..]
Een warmtepomp kan ook koelen en je verdient een warmtepomp terug door lagere energiekosten. Door zo'n subsidie is het verschil in aanschaf niet zo heel groot.
Mooi kleurtje geworden?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
open gegaan. Gelukkig is het alleen ondergoed wat nu onder zit
Auch.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:02 schreef FranticDJ het volgende:
Zo.
Handtekeningen gezet, balletjes gaan rollen.
Mja, mijn broer heeft er voor doorgeleerd en die roept al jaren dat al die plannen niet zomaar kunnen als we niet eerst de hele infrastructuur aanpassen. Maar ik neem aan dat het kabinet toch ook wel deskundigen raadpleegtquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:59 schreef gianni61 het volgende:
[..]
laatst probeerden ze de mensen nog wijs te maken dat zonnepanelen uitvielen omdat er al meer dan 100% werd opgewekt door wind en zon.
Centrale waar ik werk was die dag gewoon vrolijk gas aan het verstoken om stroom te maken
Niet aantrekken tijdens dates. Dat geeft een wat vreemde indruk.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
open gegaan. Gelukkig is het alleen ondergoed wat nu onder zit
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:03 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Mja, mijn broer heeft er voor doorgeleerd en die roept al jaren dat al die plannen niet zomaar kunnen als we niet eerst de hele infrastructuur aanpassen. Maar ik neem aan dat het kabinet toch ook wel deskundigen raadpleegt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |