abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 mei 2022 @ 19:52:31 #1
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204736518
Ik wilde vanavond alleen naar een voorstelling gaan in het centrum. Ik woon redelijk dicht bij het centrum van de stad. De voorstelling start om 20:30 tot circa 22:30/23:00 uur. Nu ben ik uiteindelijk niet gegaan omdat ik het als vrouw alleen eigenlijk helemaal niet prettig vind om in het donker naar huis te fietsen. Het ritje door het centrum vind ik niet zo spannend maar vooral het laatste stukje als ik mijn fiets vast moet zetten en naar de voordeur loop. Mijn angst is dan bijvoorbeeld dat er iemand dan in de buurt van de woning staat en ik mij kwetsbaar voel omdat ik nog wat handelingen met de fiets op slot zetten moet verrichten voordat ik de deur veilig achter mij dicht heb gedaan en thuis ben. Nu is het overigens niet zo dat ik altijd maar thuis blijf. Maar meestal spreek ik af met iemand en dan kan ik diegene bijvoorbeeld nog even bellen of sms'en als ik thuis ben. Ik heb er eigenlijk ook niet zoveel zin in om alvorens te bepalen of er nog iemand om 22:30/23:00 even wilt bellen als ik op de fiets stap. Ik wil me niet aanstellen denk ik of althans als zodanig overkomen. Maar misdaad cijfers zijn nu niet echt bepaald laag te noemen. Maar ik weiger om met pepperspray ofzo rond te gaan lopen. Ik zie ook niet echt veel nut in een zelfverdedigingscursus omdat een man toch altijd nog sterker is. Het is ook best vreemd, want toen ik 18 jaar was bijvoorbeeld liep ik 'nachts om 04:00 fluitend nog alleen naar huis. Kan het zijn dat er gewoon meer misdaad is tegenwoordig? Of ben ik me er gewoon naar mate ik ouder word meer van bewust.

Ben ik nu een angsthaas? Of komt dit meer voor bij vrouwen? En hoe gaan jullie hiermee om? En hoe denken mannen hierover?
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 13 mei 2022 @ 20:02:37 #2
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_204736615
Ik ben niet zo snel bang.
Ik heb ook nooit rare dingen meegemaakt die ik niet aankon tijdens mijn nachtelijke fietstochten.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:04:11 #3
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_204736634
je kan ook gewoon een groot vechtmes meepakken ter zelfverdediging?? je laat je toch niet alle leuke dingen afnemen omdat er zo veel criminelen zijn
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:05:42 #4
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204736654
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:02 schreef puzziepie het volgende:
Ik ben niet zo snel bang.
Ik heb ook nooit rare dingen meegemaakt die ik niet aankon tijdens mijn nachtelijke fietstochten.
Gelukkig. Ik heb overigens ook nooit iets meegemaakt. Wel twee keer achtervolgt. Maar dat liep allemaal goed af. Een keer door mij te verstoppen in een portiek. En de andere keer doordat er een passant aankwam.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:08:13 #5
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204736685
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:04 schreef Jahr00n het volgende:
je kan ook gewoon een groot vechtmes meepakken ter zelfverdediging?? je laat je toch niet alle leuke dingen afnemen omdat er zo veel criminelen zijn
Klopt, ik ontneem mezelf hiermee nu een leuk avondje uit. En baal daar ook eigenlijk ook van. Maar een mes meenemen zie ik niet als de oplossing. Ik heb wel zo'n alarmdingetje. Maar ja, daar word de buurt echt niet wakker van vrees ik.
pi_204736790
Ik ben ook een vrouw en ik fiets 3x in de week in het donker naar mijn werk. Ook nog eens door Rotterdam Zuid en niet bepaald de beste straten. Hoe vroeg het ook is, er zijn daar altijd wel mensen op straat. Als ik bij mijn werk mijn fiets op slot moet doen en naar de deur loop is er ook niemand. Ik heb er eerlijk gezegd nooit aan gedacht dat iemand me dan gaat aanvallen. De kans bestaat (wel klein denk ik?), maar beter hou je je hoofd koel. Door er aan te denken jut je jezelf alleen maar op en word je extra angstig.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 13 mei 2022 @ 20:20:00 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_204736810
Het klinkt voor jou misschien rigoureus maar waarom zou je iets als pepperspray niet overwegen als je je daarbij veiliger voelt?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204736827
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:20 schreef Fok-it het volgende:
Het klinkt voor jou misschien rigoureus maar waarom zou je iets als pepperspray niet overwegen als je je daarbij veiliger voelt?
Joh, doe meteen een vleesmes. :)
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:22:16 #9
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204736840
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:20 schreef Fok-it het volgende:
Het klinkt voor jou misschien rigoureus maar waarom zou je iets als pepperspray niet overwegen als je je daarbij veiliger voelt?
Omdat ik ook verhalen hoor dat in veel gevallen, het wapen wat je zelf meeneemt vaak juist dan tegen jezelf gebruikt kan worden.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 13 mei 2022 @ 20:22:18 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_204736841
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:21 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Joh, doe meteen een vleesmes. :)
Rare reactie
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204736850
Gewoon een ferme trap in de ballen. ^O^
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 13 mei 2022 @ 20:23:37 #12
319979 Fok-it
All is well
pi_204736859
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:22 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Omdat ik ook verhalen hoor dat in veel gevallen, het wapen wat je zelf meeneemt vaak juist dan tegen jezelf gebruikt kunnen worden.
Maar wellicht merk je dan wel dat je het in de praktijk eigenlijk niet hoeft te gebruiken waardoor het alleen een soort onzichtbare waarde heeft.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204736865
Ik heb zelf die angst ook wel dus herken wel wat je beschrijft in je openingspost.

Hoe ik er zelf mee omga is dat ik probeer na te gaan of die angst reëel is. Ik moet wel alleen naar huis dus ik probeer altijd te denken '' ik ben veilig ik blijf veilig '' soort mantra :P die herhaal ik in mijn hoofd als ik bang ben. Het werkt voor mij omdat ik anders teveel ga stressen. Probeer zelf de angst gevoelens te kanaliseren. En probeer de omgeving te scannen, niet achterdochtig maar wel zo van weet waar je begeeft. Ja er kan iets gebeuren. Heb ook voorvallen meegemaakt dat ik achtervolgd werd of dat er schimmige figuren wel heel vaak voorbij kwamen rijden of andere situaties die riskant waren nachts en ik was alleen. Maar je moet toch leven.

Zou je anders veiliger voelen als je bijv. met de taxi naar huis gaat? Of de bus in plaats van de fiets?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:24:26 #14
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204736868
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar wellicht merk je dan wel dat je het in de praktijk eigenlijk niet hoeft te gebruiken waardoor het alleen een soort onzichtbare waarde heeft.
Dat is waar!
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:30:14 #15
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204736943
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:24 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ik heb zelf die angst ook wel dus herken wel wat je beschrijft in je openingspost.

Hoe ik er zelf mee omga is dat ik probeer na te gaan of die angst reëel is. Ik moet wel alleen naar huis dus ik probeer altijd te denken '' ik ben veilig ik blijf veilig '' soort mantra :P die herhaal ik in mijn hoofd als ik bang ben. Het werkt voor mij omdat ik anders teveel ga stressen. Probeer zelf de angst gevoelens te kanaliseren. En probeer de omgeving te scannen, niet achterdochtig maar wel zo van weet waar je begeeft. Ja er kan iets gebeuren. Heb ook voorvallen meegemaakt dat ik achtervolgd werd of dat er schimmige figuren wel heel vaak voorbij kwamen rijden of andere situaties die riskant waren nachts en ik was alleen. Maar je moet toch leven.

Zou je anders veiliger voelen als je bijv. met de taxi naar huis gaat? Of de bus in plaats van de fiets?
Een bus is eigenlijk erger dan de fiets. Dan zou ik het laatste stuk moeten lopen. Taxi's: om heel eerlijk te zijn heb ik hier ook niet echt hele fijne ervaringen mee. Maar kan zeker een uitkomst zijn. Maar heb weleens een taxichauffeur gehad waar ik dan echt blij ben dat ik dan thuis ben gekomen. Veel vage types kom je tegen toch.

Ik herken je verhaal. Dank voor de tip. Maar een kleine note: soms heb ik er helemaal geen last van, dan denk ik er niet over na. Maar soms zoals vandaag wel. Ik heb het misschien een beetje lopen voeden in mijn hoofd. ;)
pi_204736980
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Rare reactie
Nee, pepperspray adviseren is niet raar?
Slaat nergens op om dingen bij je te moeten hebben “omdat je je onveilig voelt”. Dat zit tussen je oren.
Straks gaat iedereen te pas en te onpas een pepperspray tevoorschijn halen om lekker te spuiten.
Krijgen we dagelijks 100 nieuwsberichten daarover.
pi_204736983
Ik herken het gevoel overigens wel, ik heb het vroeger gehad. Ik durfde niet in het donker door het paadje te lopen achter het huis. En wanneer het moest (wanneer ik thuis kwam van stappen bijvoorbeeld) rende ik als een gek door het paadje naar huis. En dat is juist verkeerd. Zo jut jezelf vreselijk op en heb je een hartslag waar je u tegen zegt. Rustig blijven is het beste, ook al ben je bang.
pi_204736994
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:30 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Een bus is eigenlijk erger dan de fiets. Dan zou ik het laatste stuk moeten lopen. Taxi's: om heel eerlijk te zijn heb ik hier ook niet echt hele fijne ervaringen mee. Maar kan zeker een uitkomst zijn. Maar heb weleens een taxichauffeur gehad waar ik dan echt blij ben dat ik dan thuis ben gekomen. Veel vage types kom je tegen toch.

Ik herken je verhaal. Dank voor de tip. Maar een kleine note: soms heb ik er helemaal geen last van, dan denk ik er niet over na. Maar soms zoals vandaag wel. Ik heb het misschien een beetje lopen voeden in mijn hoofd. ;)
Ja wat je zegt dat is ook wel weer zo (met vage types in de bus of taxichauffeurs). Ik vind iig niet gek dat je die angst hebt, want soms is er echt wel gevaar. Soms ook niet maar ik vind geen gekke gedachte dat jezelf veilig wil voelen. En ja ook door ervaring snap ik dat ook. Alleen het is zo zonde als jezelf leuke dingen gaat ontnemen vanwege die angst. Maar idd soms heb je betere dagen en mindere dagen op het op mentale vlak dat begrijp ik ook zeker.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:39:50 #19
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204737044
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:35 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]
Ja wat je zegt dat is ook wel weer zo (met vage types in de bus of taxichauffeurs). Ik vind iig niet gek dat je die angst hebt, want soms is er echt wel gevaar. Soms ook niet maar ik vind geen gekke gedachte dat jezelf veilig wil voelen. En ja ook door ervaring snap ik dat ook. Alleen het is zo zonde als jezelf leuke dingen gaat ontnemen vanwege die angst. Maar idd soms heb je betere dagen en mindere dagen op het op mentale vlak dat begrijp ik ook zeker.
Het ontstond eigenlijk ook een beetje doordat ik gisteren rond 23:30 ongeveer voordat ik ging slapen naar buiten keek. Het was heel donker, het waaide hard en de straat was geheel verlaten. Daar begon het. Ik dacht morgen kom ik rond deze tijd thuis. (En wat blij ben ik dat ik nu binnen ben) Haha.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:42:25 #20
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204737069
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik herken het gevoel overigens wel, ik heb het vroeger gehad. Ik durfde niet in het donker door het paadje te lopen achter het huis. En wanneer het moest (wanneer ik thuis kwam van stappen bijvoorbeeld) rende ik als een gek door het paadje naar huis. En dat is juist verkeerd. Zo jut jezelf vreselijk op en heb je een hartslag waar je u tegen zegt. Rustig blijven is het beste, ook al ben je bang.
Het ligt denk ik ook aan waar je huis gelegen is. Als ik bijvoorbeeld boven een restaurant zou wonen wat tot laat open is of ergens in een straatje met buren die je ziet zitten door het raam voor de TV. Ik denk dat de locatie wel een verschil uitmaakt.
pi_204737072
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:39 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Het ontstond eigenlijk ook een beetje doordat ik gisteren rond 23:30 ongeveer voordat ik ging slapen naar buiten keek. Het was heel donker, het waaide hard en de straat was geheel verlaten. Daar begon het. Ik dacht morgen kom ik rond deze tijd thuis. (En wat blij ben ik dat ik nu binnen ben) Haha.
Home is where the heart is (8> :s) *;
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:45:46 #22
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204737108
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:34 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Nee, pepperspray adviseren is niet raar?
Slaat nergens op om dingen bij je te moeten hebben “omdat je je onveilig voelt”. Dat zit tussen je oren.
Straks gaat iedereen te pas en te onpas een pepperspray tevoorschijn halen om lekker te spuiten.
Krijgen we dagelijks 100 nieuwsberichten daarover.
Ik ben er ook geen voorstander van. Kijk naar al die jeugd met messen op zak. Alleen omdat de ander dat ook heeft. En nu lopen ze allemaal met een mes. Maar iets meenemen zoals dat alamdingetje wat ik heb, geeft ansich wel een soort van schijnveiligheid.
pi_204737127
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:45 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Ik ben er ook geen voorstander van. Kijk naar al die jeugd met messen op zak. Alleen omdat de ander dat ook heeft. En nu lopen ze allemaal met een mes. Maar iets meenemen zoals dat alamdingetje wat ik heb, geeft ansich wel een soort van schijnveiligheid.
Daar doelde ik idd op.
pi_204737250
Ben je 1.55m/40kg ofzo? Ik vind t een beetje paranoïde. Heb je wellicht veel Investigation Discovery gekeken? Dat soort dingen gebeuren hier zelden. Ben je echt bang, koop pepperspray (hier illegaal, in Duitsland niet) kijk even om je heen en hou je oren open en je pepperspray in je jaszak.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:59:45 #25
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_204737259
Maar goed, vanuit daar heb ik vanmiddag eens gekeken naar de misdaadcijfers in de buurt en landelijk. 2 op de 10 vrouwen is ooit aangerand. Ik schrik daar behoorlijk van.

Maar ja, je moet wel kunnen blijven leven en ondernemen. Het is stom dat ik mezelf een beetje overdreven druk heb lopen maken. Dat besef ik me. Maar ik denk toch dat ik niet de enige vrouw ben die soms dit soort angstgedachte heeft. In dit geval was het bij mij op voorhand. Dat is eigenlijk gewoon onzinnig. Een angst zou op het moment moeten ontstaan. En niet zonder aanleiding.

The 'what if' slaat nergens op. Dit is trouwens ook de eerste keer dat ik daadwerkelijk nu iets leuks afzeg omdat ik de gedachte om alleen naar huis te fietsen me opeens niet aanstond.

Ik heb genoeg situaties goed kunnen pareren in het verleden. Gek dat het me toch opeens zo tegenstaat vandaag om in het donker te fietsen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')