abonnement Unibet Coolblue
pi_204736128
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:02 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Mensen denken nou eenmaal in hokjes. Een paar moslims zijn gewelddadig en miljoenen moslims zijn gewoon aardig, maar toch zijn ze allemaal slecht volgens velen.
Nee hoor, maar wat ze tot groep maakt, hun geloof, maakt velen van hen slechter en als groep zijn ze een plaag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_204736146
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:07 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik ga er maar even van uit dat de meeste van die mensen best ok zijn. Maar het is met name datgene waarin ze moeten geloven wat ze een risico maakt die dit soort acties oplevert.

In dit filmpje worden op 2:18 een aantal van die overtuigingen genoemd waar alle moslims in dienen te geloven. Immers het komt uit de Heilige Koran en dat is de enige waarheid die er bestaat.

En s.v.p. niet gelijk "Ja maar, de context" gaan roepen.

Nou toen ik op reis was naar het land met de meeste aantal Moslim ontvingen ze mij als ongelovige wel op een hele gastvrije manier, dat kun je van een Nederlander nooit verwachten.

Ik heb nog nooit een moslim gezien die mij aanvalt vanwege dat ik geen moslim ben, terwijl ik wel tientallen Moslim ken en zelf bevriend mee ben.

Kun je dit verklaren, volgen ze dan de Koran niet volgens jou?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  vrijdag 13 mei 2022 @ 19:17:31 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204736174
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 16:57 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Lekker dichtbij huis
Herzogenrath grenst letterlijk aan mijn stad. Komt wel erg dichtbij zo. ;( :)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 19:20:00 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204736196
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:07 schreef BMW1993 het volgende:
De EU leert het ook nooit, en daarom worden partijen zoals Le Pen zo groot.
Dat zeker. Lijkt me sterk dat miljoenen Fransen neonazi's zijn. Men stemt op dat soort partijen uit pure wanhoop. Omdat we deze religieuze idioten niet overboord kunnen gooien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204736251
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:02 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Mensen denken nou eenmaal in hokjes. Een paar moslims zijn gewelddadig en miljoenen moslims zijn gewoon aardig, maar toch zijn ze allemaal slecht volgens velen.
Mensen denken nu eenmaal in hokjes. Een paar ongelovigen zijn gewelddadig en miljoenen ongelovigen zijn gewoon aardig maar toch zijn ze allemaal slecht volgens moslims. Dat is veel eerder de waarheid.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 19:27:31 #56
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204736256
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:13 schreef KroketBroodje het volgende:
Nou toen ik op reis was naar het land met de meeste aantal Moslim ontvingen ze mij als ongelovige wel op een hele gastvrije manier, dat kun je van een Nederlander nooit verwachten.

Ik heb nog nooit een moslim gezien die mij aanvalt vanwege dat ik geen moslim ben, terwijl ik wel tientallen Moslim ken en zelf bevriend mee ben.

Kun je dit verklaren, volgen ze dan de Koran niet volgens jou?
Omdat er onder de moslims ook zoiets als ruis en onduidelijkheid bestaat. Je bent enerzijds geneigd om je naar je eigen natuur te gedragen. Dus voel je je ok bij iemand dan zul je je daar naar gedragen. Aan de andere kant zijn er islamitische regels waar je je aan moet houden en waarvan je sommige hebt aangewend en dat maakt het best verwarrend. Hieronder kun je lezen hoe onduidelijk sommige moslims dat zelf ervaren.

https://www.maroc.nl/foru(...)ijn-ongelovigen.html

Anderzijds, als je je helemaal aan de Koran gaat houden dan wordt het echt wel een heel ander verhaal.
pi_204736284
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:27 schreef Tengano het volgende:

[..]
Omdat er onder de moslims ook zoiets als ruis en onduidelijkheid bestaat. Je bent enerzijds geneigd om je naar je eigen natuur te gedragen. Dus voel je je ok bij iemand dan zul je je daar naar gedragen. Aan de andere kant zijn er islamitische regels waar je je aan moet houden en dat maakt het best verwarrend. Hieronder kun je lezen hoe onduidelijk sommige moslims dat zelf ervaren.

https://www.maroc.nl/foru(...)ijn-ongelovigen.html

Anderzijds, als je je helemaal aan de Koran gaat houden dan wordt het echt wel een ander verhaal.
Ik baseer mijn mening over mensen op de acties die ze zelf doen, niet over wat andere mensen over hun zeggen. Zelf naar een Moslim land gaan heeft mij in ieder geval geholpen om van de illusie af te komen dat het allemaal slechte mensen zijn, integendeel.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204736690
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:13 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nou toen ik op reis was naar het land met de meeste aantal Moslim ontvingen ze mij als ongelovige wel op een hele gastvrije manier, dat kun je van een Nederlander nooit verwachten.

Ik heb nog nooit een moslim gezien die mij aanvalt vanwege dat ik geen moslim ben, terwijl ik wel tientallen Moslim ken en zelf bevriend mee ben.

Kun je dit verklaren, volgen ze dan de Koran niet volgens jou?
Dat moet jij de moslims die jij ken eens vragen waarom zij zich niet verantwoordelijk voelen voor de criminele daden van hun broeders en dat de ongelovigen zich wel verantwoordelijk moeten voelen voor andere ongelovigen die moslimlanden bombardeerden?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:15:57 #59
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204736760
quote:
De man die in een trein in Herzogenrath vijf mensen neerstak is mogelijk geradicaliseerd. Minister van Binnenlandse zaken Herbert Reul (Noordrijn-Westfalen) heeft dat vrijdag gezegd. Het gaat om een 31-jarige Irakees.
De man zou sinds 2017 bij de autoriteiten in beeld zijn. Dat gebeurde omdat de Irakees steeds meer geïsoleerd raakte en onder meer een baard liet staan. Vrijdagochtend viel de verdachte plots passagiers aan in de met 270 passagiers gevulde trein.

Ziekenhuis

Dat gebeurde rond 7.40 uur, vlak na vertrek van station Herzogenrath. Bij de aanval raakten vijf mensen gewond. Een persoon werd gestoken, vier anderen liepen snijwonden op. Die werden ter plekke behandeld, vier slachtoffers zijn naar een ziekenhuis gebracht maar er was geen sprake van levensgevaar.

De politie maakte in de ochtend bekend dat een 60-jarige agent ingreep. Die was op weg naar zijn werk en zou met hulp van inzittenden de Irakees hebben overmeesterd. Daarbij raakte de verdachte gewond. Minister Reul spreekt van een gruweldaad waarbij willekeurig mensen zijn aangevallen. „Dit werd gestopt door een moedige daad.” Of er een terroristisch motief was, wordt door de politie onderzocht.

De machinist stopte de trein op een brug in het centrum van Herzogenrath. De verdachte werd in bedwang gehouden tot de politie arriveerde. Zo’n 200 mensen van hulpdiensten kwamen ter plekke om eerste hulp te verlenen, te evacueren en het terrein af te zetten.

Schoolkinderen

Onder meer een groep schoolkinderen werd ontzet. Volgens Duitse media werd aan de inzittenden slachtofferhulp verleend. Een fors aantal mensen kwam kijken en werd door de politie op afstand gehouden.

Het verhoor van de getuigen duurde tot het middaguur. Het spoor richting Aken bleef tot ongeveer 14.15 uur dicht, maar sindsdien is het treinverkeer weer op gang gekomen. Er is sprake van forse vertragingen en treinuitval
De Limburger

Tsja weer een verwarde vent dus ? :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:42:35 #60
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204737071
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 19:27 schreef Tengano het volgende:

[..]
Omdat er onder de moslims ook zoiets als ruis en onduidelijkheid bestaat. Je bent enerzijds geneigd om je naar je eigen natuur te gedragen. Dus voel je je ok bij iemand dan zul je je daar naar gedragen. Aan de andere kant zijn er islamitische regels waar je je aan moet houden en waarvan je sommige hebt aangewend en dat maakt het best verwarrend. Hieronder kun je lezen hoe onduidelijk sommige moslims dat zelf ervaren.

https://www.maroc.nl/foru(...)ijn-ongelovigen.html

Anderzijds, als je je helemaal aan de Koran gaat houden dan wordt het echt wel een heel ander verhaal.
Herkenbaar, ik heb een tijdje in Rotterdam gewerkt bij een kringloop, daar werkte ook een hoop Marokkaanse jongens, die een X aantal uur moesten werken om een taakstraf uit te zitten.

Maar die gingen alleen met elkaar om tijdens de pauzes, waren naar elkaar super vriendelijk.
En als wij de overige medewerkers ''hallo'' zeiden, op een vriendelijke manier, dan knikte hij alleen maar onverschillig zonder je maar een keer aan te kijken...

Natuurlijk heb je leuke moslims, ik had een Afghaanse collega en dat was een toffe vent, maar die vond de Islam ook maar niets '' Geloof houd mensen dom'' zei hij altijd...
  vrijdag 13 mei 2022 @ 20:55:24 #61
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204737207
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:42 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
'' Geloof houd mensen dom'' zei hij altijd...
Best slim. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204737321
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:03 schreef schommelstoel het volgende:
Keer op keer laten ze zelf zien dat ze niet passen in een westerse samenleving.
Dus moeten wij ons aanpassen.

}:|
pi_204737487
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:09 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat moet jij de moslims die jij ken eens vragen waarom zij zich niet verantwoordelijk voelen voor de criminele daden van hun broeders en dat de ongelovigen zich wel verantwoordelijk moeten voelen voor andere ongelovigen die moslimlanden bombardeerden?
Waarom zouden ze zich verantwoordelijk moeten voelen over iets waar ze geen invloed op hebben?
Een persoon kan niet veel invloed uitoefenen over de daden van een andere moslim aan de andere kant van de wereld.
Een persoon heeft wel invloed op de daden op het bestuur van het land waarin het woont, moslim of niet.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204737506
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]
De Limburger

Tsja weer een verwarde vent dus ? :')
Iemand die zes onbekende mensen neersteekt lijkt me niet iemand die lekker in zijn vel zit
pi_204737572
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204737855
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:44 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Vind ik ook wel debiel veel idd, ik zou denken dat nadat die gast afgevoerd is dat je daarna nog maar 5~10 man nodig hebt om het verder af te handelen, maar 200???
Het risico bestaat dat deze downies zich een keer organiseren. Gelukkig wat t gewoon weer een kutmongool, dus exact wat te verwachten valt
pi_204738148
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 21:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Iemand die zes onbekende mensen neersteekt lijkt me niet iemand die lekker in zijn vel zit
Ik denk trouwens ook dat de slachtoffers niet bepaald lekker in hun vel zitten
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:34:18 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204738485
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 20:42 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Herkenbaar, ik heb een tijdje in Rotterdam gewerkt bij een kringloop, daar werkte ook een hoop Marokkaanse jongens, die een X aantal uur moesten werken om een taakstraf uit te zitten.

Maar die gingen alleen met elkaar om tijdens de pauzes, waren naar elkaar super vriendelijk.
En als wij de overige medewerkers ''hallo'' zeiden, op een vriendelijke manier, dan knikte hij alleen maar onverschillig zonder je maar een keer aan te kijken...

Natuurlijk heb je leuke moslims, ik had een Afghaanse collega en dat was een toffe vent, maar die vond de Islam ook maar niets '' Geloof houd mensen dom'' zei hij altijd...
Ik ben ook gewoon vriendelijk als ik bij mijn toko hier een eindje verderop kom. Maar als ik dan moet afrekenen kijkt de man ook wat ongemakkelijk weg alsof ik een soort NSB'er ben of dat er iemand een vieze wind heeft gelaten. Maar ach, ik zie het verder ook maar als zijn gebrek dat hij niet kan zien hoe ontzettend leuk ik ben :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 13-05-2022 22:48:48 ]
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:37:54 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:43:42 #70
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204738596
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Tis weer eens duidelijk dat ze bij Reuters en de NLse nieuwssites WestEuropees moslim terrorisme in de doofpot stoppen

Niets hierover op Reuters:
https://www.reuters.com/site-search/?query=terrorist

En niets op NOS
https://nos.nl/zoeken?q=terrorist
En zo worden we aan beide kanten dom gehouden :)

  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:49:46 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204738661
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:43 schreef Tengano het volgende:

[..]
En zo worden we aan beide kanten dom gehouden :)

[ afbeelding ]
Kan me nog herinneren in de Wilders Fitna film tijd van 10+ jaar geleden dat een NLse terrorisme bestrijding coordinator ook zoiets zei van doodzwijgen en geen slapende honden wakker maken.

Toen had je in Europa al duizenden moslim extremisten rondlopen. We zijn nu 10 jaar en een gigantische moslim vluchtelingenstroom tsunami verder...
pi_204738689
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:49 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Kan me nog herinneren in de Wilders Fitna film tijd van 10+ jaar geleden dat een NLse terrorisme bestrijding coordinator ook zoiets zei van doodzwijgen en geen slapende honden wakker maken.

Toen had je in Europa al duizenden moslim extremisten rondlopen. We zijn nu 10 jaar en een gigantische moslim vluchtelingenstroom tsunami verder...
En er worden bedolven onder het terreur inderdaad. Schokkend hoeveel erger dat is geworden.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:53:46 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204738696
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan me nog herinneren in de Wilders Fitna film tijd van 10+ jaar geleden dat een NLse terrorisme bestrijding coordinator ook zoiets zei van doodzwijgen en geen slapende honden wakker maken.

Toen had je in Europa al duizenden moslim extremisten rondlopen. We zijn nu 10 jaar en een gigantische moslim vluchtelingenstroom tsunami verder...
Ja, en wij krijgen op ons flikker als ze met zovelen tegelijk komen dat ze in tenten of op het gras moeten slapen :{
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:57:36 #74
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204738732
Niet eens de OP vertalen…

Gaat hem niet worden.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 22:59:30 #75
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204738754
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 22:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Niet eens de OP vertalen…

Gaat hem niet worden.
Zelfde artikel staat ook gewoon in de Telegraaf volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')