abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 mei 2022 @ 11:10:19 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204702950
De topman van Philips die geen enkele van zijn targets gehaald heeft, heeft volgens de commissarissen toch de bonus verdient. De Aandeelhouders stemde daar massaal tegen, maar de raad van bestuur ziet dit meer als een advies.
Sorry, maar WTF?
Ik vind een target gerelateerde bonus prima, heel goed zelfs, maar target niet halen, geen bonus. En als je als bestuurder van Philips zo faalt, dan verdien je een schop in je hol.
De aandeelhouders zijn eigenaar van een bedrijf, waar haalt een raad het lef vandaan tegen de stemming in te gaan?
https://nos.nl/index.php/(...)-hij-krijgt-hem-toch
pi_204703056
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De topman van Philips die geen enkele van zijn targets gehaald heeft, heeft volgens de commissarissen toch de bonus verdient. De Aandeelhouders stemde daar massaal tegen, maar de raad van bestuur ziet dit meer als een advies.
Sorry, maar WTF?
Ik vind een target gerelateerde bonus prima, heel goed zelfs, maar target niet halen, geen bonus. En als je als bestuurder van Philips zo faalt, dan verdien je een schop in je hol.
De aandeelhouders zijn eigenaar van een bedrijf, waar haalt een raad het lef vandaan tegen de stemming in te gaan?
https://nos.nl/index.php/(...)-hij-krijgt-hem-toch
Old boys network. Commissarissen durven de bestuursvoorzitter geen hak te zetten.
pi_204703076
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:20 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Old boys network. Commissarissen durven de bestuursvoorzitter geen hak te zetten.
en vise versa, als de commissarissen de voorzitter naaien krijgen ze zelf ook problemen met hun beloningen, geheel in lijn der verwachtingen
  woensdag 11 mei 2022 @ 11:43:20 #4
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_204703262
De beste man weet dat hij toast is en dat hij volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid moet vertrekken omdat dan over een vervolgtermijn moet worden gestemd, daarom nog ff dit meegraaien.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  woensdag 11 mei 2022 @ 11:53:40 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_204703372
Ok dus.. wat ik dan totaal niet snap is... is een aandeelhoudersstemming niet gewoon keiahrds rechtsgeldig? Wat zijn aandelen nog waard als dit niet de harde knuppel met spijkers van de overheid achter zich heeft?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_204703394
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:53 schreef SpecialK het volgende:
Ok dus.. wat ik dan totaal niet snap is... is een aandeelhoudersstemming niet gewoon keiahrds rechtsgeldig? Wat zijn aandelen nog waard als dit niet de harde knuppel met spijkers van de overheid achter zich heeft?
Dat is al bekend en als je dit niet wil dan verkoop je je aandelen van dit bedrijf die zijn houdbaarheidsdatum voorbij gegaan is maar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204703452
Apart idd normaal worden die bonussen goedgepraat met dat de aandeelhouders/eigenaren dit wilde en hij goed voor het bedrijf gezorgd heeft. Dat is echter hier niet het geval.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204703475
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Apart idd normaal worden die bonussen goedgepraat met dat de aandeelhouders/eigenaren dit wilde en hij goed voor het bedrijf gezorgd heeft. Dat is echter hier niet het geval.
Dit is niet goed te praten dus dan proberen ze het maar niet.

Ze kunnen er wel een a4tje bij doen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:06:47 #9
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_204703517
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:53 schreef SpecialK het volgende:
Was een raadgevende stemming.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:25:07 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204703715
Dan is het dus ook geen bonus.
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:43:37 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204703926
De aandeelhouders kunnen de raad van commissarissen toch naar huis sturen lijkt me? Dat zou dan wel een signaal afgeven voor de volgende commissarissen. Al lost het deze situatie niet op.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204703952
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:43 schreef nixxx het volgende:
De aandeelhouders kunnen de raad van commissarissen toch naar huis sturen lijkt me? Dat zou dan wel een signaal afgeven voor de volgende commissarissen. Al lost het deze situatie niet op.
of de aandelen massaal dumpen, dan wordt het bedrijf waarschijnlijk overgenomen, alhoewel ik niet weet wie dit bedrijf zou willen hebben, maar er zijn altijd wel zeer hoog risico investeerders die het aandurven tegen een paar euro.
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:48:46 #13
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204704003
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
of de aandelen massaal dumpen, dan wordt het bedrijf waarschijnlijk overgenomen, alhoewel ik niet weet wie dit bedrijf zou willen hebben, maar er zijn altijd wel zeer hoog risico investeerders die het aandurven tegen een paar euro.
Zit je short ofzo? :')
pi_204704154
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:48 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Zit je short ofzo? :')
nee ik koop geen ingewikkelde producten
  woensdag 11 mei 2022 @ 13:11:17 #15
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204704314
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee ik koop geen ingewikkelde producten
De onderliggende waarden bekijk je dan ook niet neem ik aan.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:14:44 #16
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205652020

NOS Nieuws• vandaag, 09:09
Philips-topman Van Houten vervroegd weg

Philips-topman Frans van Houten stapt op per 15 oktober. Hij was bijna twaalf jaar lang de baas van het gezondheidstechnologieconcern. Hij wordt opgevolgd door de Nederlander Roy Jakobs, die sinds 2010 bij Philips werkt.

Van Houten vertrekt een half jaar vroeger dan voorzien. Onder zijn leiding is Philips omgebouwd van consumentenelektronica- en verlichtingsreus tot een technologiebedrijf op het gebied van gezondheid en medische zorg.

De laatste twee jaar van zijn leiderschap werden getekend door het schandaal rond de slaapapneu-apparaten van Philips, die mogelijk gezondheidsproblemen opleverden. Philips is nog druk doende de crisis op te lossen en de apparaten te repareren en te vervangen. Jakobs is momenteel bij Philips de eindverantwoordelijke voor de terugroepactie met deze apparaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')