Old boys network. Commissarissen durven de bestuursvoorzitter geen hak te zetten.quote:Op woensdag 11 mei 2022 11:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De topman van Philips die geen enkele van zijn targets gehaald heeft, heeft volgens de commissarissen toch de bonus verdient. De Aandeelhouders stemde daar massaal tegen, maar de raad van bestuur ziet dit meer als een advies.
Sorry, maar WTF?
Ik vind een target gerelateerde bonus prima, heel goed zelfs, maar target niet halen, geen bonus. En als je als bestuurder van Philips zo faalt, dan verdien je een schop in je hol.
De aandeelhouders zijn eigenaar van een bedrijf, waar haalt een raad het lef vandaan tegen de stemming in te gaan?
https://nos.nl/index.php/(...)-hij-krijgt-hem-toch
en vise versa, als de commissarissen de voorzitter naaien krijgen ze zelf ook problemen met hun beloningen, geheel in lijn der verwachtingenquote:Op woensdag 11 mei 2022 11:20 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Old boys network. Commissarissen durven de bestuursvoorzitter geen hak te zetten.
Dat is al bekend en als je dit niet wil dan verkoop je je aandelen van dit bedrijf die zijn houdbaarheidsdatum voorbij gegaan is maar.quote:Op woensdag 11 mei 2022 11:53 schreef SpecialK het volgende:
Ok dus.. wat ik dan totaal niet snap is... is een aandeelhoudersstemming niet gewoon keiahrds rechtsgeldig? Wat zijn aandelen nog waard als dit niet de harde knuppel met spijkers van de overheid achter zich heeft?
Dit is niet goed te praten dus dan proberen ze het maar niet.quote:Op woensdag 11 mei 2022 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Apart idd normaal worden die bonussen goedgepraat met dat de aandeelhouders/eigenaren dit wilde en hij goed voor het bedrijf gezorgd heeft. Dat is echter hier niet het geval.
Was een raadgevende stemming.quote:Op woensdag 11 mei 2022 11:53 schreef SpecialK het volgende:
Ok dus.. wat ik dan totaal niet snap is... is een aandeelhoudersstemming niet gewoon keiahrds rechtsgeldig? Wat zijn aandelen nog waard als dit niet de harde knuppel met spijkers van de overheid achter zich heeft?
of de aandelen massaal dumpen, dan wordt het bedrijf waarschijnlijk overgenomen, alhoewel ik niet weet wie dit bedrijf zou willen hebben, maar er zijn altijd wel zeer hoog risico investeerders die het aandurven tegen een paar euro.quote:Op woensdag 11 mei 2022 12:43 schreef nixxx het volgende:
De aandeelhouders kunnen de raad van commissarissen toch naar huis sturen lijkt me? Dat zou dan wel een signaal afgeven voor de volgende commissarissen. Al lost het deze situatie niet op.
Zit je short ofzo?quote:Op woensdag 11 mei 2022 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of de aandelen massaal dumpen, dan wordt het bedrijf waarschijnlijk overgenomen, alhoewel ik niet weet wie dit bedrijf zou willen hebben, maar er zijn altijd wel zeer hoog risico investeerders die het aandurven tegen een paar euro.
nee ik koop geen ingewikkelde productenquote:
De onderliggende waarden bekijk je dan ook niet neem ik aan.quote:Op woensdag 11 mei 2022 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee ik koop geen ingewikkelde producten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |