abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 juni 2022 @ 10:28:27 #211
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_205064191
No worries ik had wel wat ingecalculeerd hoor. Nooit gokken/beleggen/lenen met geld dat je niet kan missen zeg maar. Wat overigens geen uitnodiging is voor misbruik. ;)

Ik had gecheckt of het een eendagsvlieg hier is (weliswaar niet heul veel posts maar wel aangemeld sinds 2005), het artikel en het feit dat er irl bezoek is geweest wilde ik die gok wel nemen.

Ze heeft een Rabo rekening waar ze een reader voor nodig heeft om geld over te boeken. En die heeft ze niet. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe zo'n kreng werkt en hoe snel de Rabo zoiets kan leveren. (gifjes met 'het is de schuld van de Rabobank' incoming :') )

Ik heb ook gezonde achterdocht hoor, maar weet ook 'truth can be stranger than fiction'
Ik wacht het gewoon nog even af. Als het nog kan mag ze het ook contant op mijn rekening storten en de kosten op de storting in mindering brengen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 16 juni 2022 @ 12:02:56 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205064836
Voor dat laatste moet je naar een bank, waar je ook een nieuwe Rabo reader kunt ophalen.
Maar als je een nieuw pasje kunt regelen dan kun je ook een nieuwe Rabo reader regelen.

Edit: ik lees dat je moet bellen voor de Rabo reader.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205064986
Nagekomen bericht met als belangrijkste boodschap: oordeel niet te snel. Zeker niet als je geen flauw idee hebt en hier eigenlijk alleen komt roeptoeteren voor de gezelligheid.

Ik heb TS gevraagd me printscreens, foto's en downloads door te sturen, zodat ik hier deze post kon plaatsen. Ze stuurde me binnen een half uur van alles door. Inclusief gedateerde PDF downloads van haar bank.

Ik ben niet van de digitale recherche en weet dat beeld te manipuleren is. Maar ik ben ook niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen. Wat ik heb gezien (en wat ik daar zelf verder nog bij vond) klopt bij het verhaal.

Ga vooral je vermogen niet overmaken op basis van wat ik hier zeg, maar als je zelf geen idee hebt, stop dan met roeptoeteren.
pi_205065135
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:25 schreef Queller het volgende:
Nagekomen bericht met als belangrijkste boodschap: oordeel niet te snel. Zeker niet als je geen flauw idee hebt en hier eigenlijk alleen komt roeptoeteren voor de gezelligheid.

Ik heb TS gevraagd me printscreens, foto's en downloads door te sturen, zodat ik hier deze post kon plaatsen. Ze stuurde me binnen een half uur van alles door. Inclusief gedateerde PDF downloads van haar bank.

Ik ben niet van de digitale recherche en weet dat beeld te manipuleren is. Maar ik ben ook niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen. Wat ik heb gezien (en wat ik daar zelf verder nog bij vond) klopt bij het verhaal.

Ga vooral je vermogen niet overmaken op basis van wat ik hier zeg, maar als je zelf geen idee hebt, stop dan met roeptoeteren.
Waarom mag er niet kritisch naar bepaalde zaken gekeken worden?
pi_205065171
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat dat niet mag?
  donderdag 16 juni 2022 @ 13:11:20 #216
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_205065279
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het is de toon die de muziek maakt. Ik gok dat Queller meer doelt op de manier van reageren van Bep-Vetklep (wat een nick :') ) in FHF die verder nooit post. Als dat 1 op 1 wordt gekopieerd naar WGR kan het zijn dat de reactie wat minder matcht
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_205065486
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:11 schreef Elpis het volgende:

[..]
Het is de toon die de muziek maakt. Ik gok dat Queller meer doelt op de manier van reageren van Bep-Vetklep (wat een nick :') ) in FHF die verder nooit post. Als dat 1 op 1 wordt gekopieerd naar WGR kan het zijn dat de reactie wat minder matcht
En bijvoorbeeld deze:

quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 06:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wie zegt dat TS deze mevrouw is?
Als je wél het verhaal had gevolgd, dan had je geweten dat meerdere users (waaronder ondergetekende) TS gezien hebben. Dit soort stemmingmakerij is gewoon niet nodig.
pi_205065512
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:39 schreef Queller het volgende:

[..]
En bijvoorbeeld deze:
[..]
Als je wél het verhaal had gevolgd, dan had je geweten dat meerdere users (waaronder ondergetekende) TS gezien hebben. Dit soort stemmingmakerij is gewoon niet nodig.
Excuses voor dat. Je hebt gelijk.
pi_205065541
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Excuses voor dat. Je hebt gelijk.
:*
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:16:15 #220
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205065744
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:54 schreef Queller het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat dat niet mag?
Dan wil ik wel even kritisch zijn dat er geschooid wordt voor geld en er ineens wel 1000 euro van de rekening verdwenen is.
Naast vervelend wel toevallig.

Ik gun zo'n behandeling niemand maar ze is wel slordig in haar digitale identiteit zoals dat een telefoon van haar ligt bij d'r ex die haar code weet. Van haar telefoon en DigiD?
Zodra je een DigiD aanmaakt wordt verteld dat soort dingen persoonlijk zijn en je die niet in handen van anderen moet leggen.
Ja dat deze situatie ineens zo werd en alles chaotisch werd snap ik zeker maar dat alle backlash die nu komt omdat haar telefoon daar lag en zogenaamd alles met haar rekening kon had niet gehoeven en daar zou ik wel kritisch op willen zijn.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205067739
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:16 schreef nils7 het volgende:

[..]
Dan wil ik wel even kritisch zijn dat er geschooid wordt voor geld en er ineens wel 1000 euro van de rekening verdwenen is.
Naast vervelend wel toevallig.

Ik gun zo'n behandeling niemand maar ze is wel slordig in haar digitale identiteit zoals dat een telefoon van haar ligt bij d'r ex die haar code weet. Van haar telefoon en DigiD?
Zodra je een DigiD aanmaakt wordt verteld dat soort dingen persoonlijk zijn en je die niet in handen van anderen moet leggen.
Ja dat deze situatie ineens zo werd en alles chaotisch werd snap ik zeker maar dat alle backlash die nu komt omdat haar telefoon daar lag en zogenaamd alles met haar rekening kon had niet gehoeven en daar zou ik wel kritisch op willen zijn.
Prima dat je kritisch wil zijn. Maar het is niet zo raar dat je bij elkaars DigiD kan. Ondanks wat er ook geschreven is bij het aanmaken.

Ja, partner en ik kunnen ook bij die van elkaar. Het is echt niet zo enorm raar
pi_205069361
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:04 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Prima dat je kritisch wil zijn. Maar het is niet zo raar dat je bij elkaars DigiD kan. Ondanks wat er ook geschreven is bij het aanmaken.

Ja, partner en ik kunnen ook bij die van elkaar. Het is echt niet zo enorm raar
Maar zoveel weken later nog. Bankgegevens via dd foon...
T verhaal in de basis klopt. Terugbetalen is een 2e.
Ook de reden van dat 2e tikkie. Omdat ze

"Elpis in ieder geval wil terug betalen ga ik hier toch nog een keer een tikkie aan toevoegen."

Terugbetalen met giften terwijl dat geld er nog was.

Dus idd kritisch zijn is goed.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_205069492
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 08:39 schreef Queller het volgende:
Het is gefixt hoor. Nogmaals veel sterkte en succes. Keep us posted en vergeet FHF niet!
Held!
Whatever...
pi_205070297
Kritisch zijn is - nogmaals - echt helemaal prima. Trap vooral niet overal in. Maar roeptoeteren (maar iets roepen zonder dat je eigenlijk voldoende op de hoogte bent) is niet oke.

Ongetwijfeld heeft TS (achteraf bezien) minder verstandige beslissingen gemaakt / onhandige dingen gedaan. Dat zal ze inmiddels zelf ook wel vinden. Maar roep gewoon niet te hard. Me for myself: mijn betere helft heeft mijn DigiD en ik de hare. Ik weet het hoofdwachtwoord van haar LastPass. Zij de mijne. Ik heb er geen moment aan gedacht dat dat een probleem zou kunnen zijn. Als ik vandaag op straat kom te staan, dan heb ik ook écht issues.

Tot slot (nogmaals, denk ik): ga niet perse af op wat ik zeg. Maak vooral je eigen afweging. Maar voor zover ik het heb gezien (en heb gehoord uit onverwachte hoek) heeft het er alle schijn van dat het verhaal gewoon klopt. Best lullig dat je dan nog even gefileerd word door wat mensen op een forum.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 22:38:29 #225
45833 crew  Fogel
pi_205070440
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 22:25 schreef Queller het volgende:. Best lullig dat je dan nog even gefileerd word door wat mensen op een forum.
Schoppen is het makkelijkst als iemand al ligt… :{
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_205070527
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 22:38 schreef Fogel het volgende:
Schoppen is het makkelijkst als iemand al ligt… :{
En ik snap het. Dat is het makkelijk om te zien wat hij / zij allemaal verkeerd heeft gedaan. Maar dat is zó makkelijk. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben. Tegen de tijd dat ze liggen, weten ze waarschijnlijk zelf ook wel wat er niet zo handig was :P
pi_205071040
Het was niet de bedoeling om te gaan schoppen. Ik liet me misschien een beetje teveel meeslepen. Nogmaals excuses enzo. Maar waar ik wel bij blijf is dat ik het storend vind dat er constant om geld gevraagd wordt, direct en indirect, ook wanneer er nog iemand (of meerdere?) terugbetaald moet worden.

Blijkbaar hebben hier meer mensen hun partners digi D en vice versa. Ik vertrouw mijn vriend volledig, maar een digi d zie ik als iets van mezelf. Ik zou ook niet weten wat hij er mee moet, dus heeft hij geen code en die ga ik ook niet geven. Maargoed, dit is natuurlijk hoe ik er in sta :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 17-06-2022 00:32:44 ]
pi_205071201
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2022 10:28 schreef Elpis het volgende:
No worries ik had wel wat ingecalculeerd hoor. Nooit gokken/beleggen/lenen met geld dat je niet kan missen zeg maar. Wat overigens geen uitnodiging is voor misbruik. ;)

Ik had gecheckt of het een eendagsvlieg hier is (weliswaar niet heul veel posts maar wel aangemeld sinds 2005), het artikel en het feit dat er irl bezoek is geweest wilde ik die gok wel nemen.

Ze heeft een Rabo rekening waar ze een reader voor nodig heeft om geld over te boeken. En die heeft ze niet. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe zo'n kreng werkt en hoe snel de Rabo zoiets kan leveren. (gifjes met 'het is de schuld van de Rabobank' incoming :') )

Ik heb ook gezonde achterdocht hoor, maar weet ook 'truth can be stranger than fiction'
Ik wacht het gewoon nog even af. Als het nog kan mag ze het ook contant op mijn rekening storten en de kosten op de storting in mindering brengen.
Kwestie van willen maar niet haalbaar op dit moment.

Had als student ¤50,- geleend van mijn oma en zou het binnen een week terugbetalen. Dat lukte niet. Ben toen naar mijn oma gegaan en gezegd dat ik het helaas nog niet terug kon betalen. Mijn oma was vooral verbaasd dat ik het kwam melden. Andere kleinkinderen die ook weleens wat leenden bleven weken weg zonder enig teken van leven.

Moraal, als het niet lukt. Hoe rot je er ook over voelt. De ander waardeert het als je meldt dat het helaas niet gaat lukken. Maak een nieuwe realistische afspraak.

Ik heb mijn oma vier weken later de ¤50,- teruggegeven.
  One tough cookie vrijdag 17 juni 2022 @ 02:59:16 #229
169210 liesje1979
pi_205071271
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 22:25 schreef Queller het volgende:
Kritisch zijn is - nogmaals - echt helemaal prima. Trap vooral niet overal in. Maar roeptoeteren (maar iets roepen zonder dat je eigenlijk voldoende op de hoogte bent) is niet oke.

Ongetwijfeld heeft TS (achteraf bezien) minder verstandige beslissingen gemaakt / onhandige dingen gedaan. Dat zal ze inmiddels zelf ook wel vinden. Maar roep gewoon niet te hard. Me for myself: mijn betere helft heeft mijn DigiD en ik de hare. Ik weet het hoofdwachtwoord van haar LastPass. Zij de mijne. Ik heb er geen moment aan gedacht dat dat een probleem zou kunnen zijn. Als ik vandaag op straat kom te staan, dan heb ik ook écht issues.

Tot slot (nogmaals, denk ik): ga niet perse af op wat ik zeg. Maak vooral je eigen afweging. Maar voor zover ik het heb gezien (en heb gehoord uit onverwachte hoek) heeft het er alle schijn van dat het verhaal gewoon klopt. Best lullig dat je dan nog even gefileerd word door wat mensen op een forum.
Ik twijfel een beetje of ik onder de roeptoeters val. :@ Want dat is niet mijn bedoeling. Een beetje sceptisch ben ik wel. fileren is niet mijn stijl. Hoop ik.
pi_205071280
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 02:59 schreef liesje1979 het volgende:

[..]
Ik twijfel een beetje of ik onder de roeptoeters val. :@ Want dat is niet mijn bedoeling. Een beetje sceptisch ben ik wel. fileren is niet mijn stijl. Hoop ik.
Sceptisch zijn is helemaal niet fout in dezen.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:34:51 #231
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205072709
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 01:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Had als student ¤50,- geleend van mijn oma en zou het binnen een week terugbetalen. Dat lukte niet. Ben toen naar mijn oma gegaan en gezegd dat ik het helaas nog niet terug kon betalen. Mijn oma was vooral verbaasd dat ik het kwam melden. Andere kleinkinderen die ook weleens wat leenden bleven weken weg zonder enig teken van leven.

Moraal, als het niet lukt. Hoe rot je er ook over voelt. De ander waardeert het als je meldt dat het helaas niet gaat lukken. Maak een nieuwe realistische afspraak.

Jij bent de beste kleinzoon _O_
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 17 juni 2022 @ 19:27:02 #232
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205076923
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 01:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Goed bezig.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_205077462
Ik bedoelde het niet kwaad hoor :@ heb eerste keer geld gegeven en nu kwam er wat twijfel. Als hier mensen zijn die het hebben gecontroleerd is dat voor mij voldoende.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:14:10 #234
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_205077596
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 07:44 schreef Ravenna29 het volgende:
Goedemorgen,

Ik hoop dat hier mensen zitten die mij tips en adviezen kunnen geven.

Sinds 5 weken ben ik dakloos/thuisloos omdat mijn ex-partner besloot om mij uit de woning te zetten. Sinds die tijd verblijf ik een beetje overal en nergens. Mijn netwerk is aardig uitgeput waardoor ik noodgedwongen op een locatie zit die mij 25 euro per nacht kost.

Ik ben afkeurt omdat ik MS heb en er is een toeslag aangevraagd op mijn uitkering. Door de gemeente ben ik aangemeld voor de maatschappelijke opvang maar hier zijn lange wachtlijsten.

Ik kan de 25 euro per nacht niet blijven bekostigen. Er is bijzondere bijstand aangevraagd maar dit heeft een doorlooptijd van 8 weken. Tevens heb ik zelf op sociaal media geprobeerd wat aandacht te krijgen en een open tikkie erbij gezet. Dit heeft mij wel wat opgeleverd maar niet voldoende om niet alsnog binnenkort op straat te moeten slapen.

Heeft er hier iemand nog een zinnig advies over wat ik zou kunnen doen om te voorkomen dat ik op straat moet gaan slapen. Als er vraag is naar meer informatie dan geen probleem en zal ik antwoord geven.

Ik zal hier geen open tikkie toevoegen want dat is vast niet de bedoeling. Mocht dit toch toegestaan worden in dit bijzondere geval dan hoor ik dat ook graag.

Ik hoop dat dit hier goed staat en dat jullie nog tips hebben waar ik niet aan heb gedacht.

Een wanhopige MS-er.
Dat is 750 per maand. Hoe wil je dan ooit een huur kunnen bekostigen? Ik denk dat dit een oplichters verhaal betreft van een tiener die nog niet heeft uitgerekend wat een huurhuis kost, een beetje weet hoe de ziektewet in elkaar steekt (misschien zelf een Wajong uitkering) en voor wie 25- euro veel geld is.

Mocht dit nu allemaal niet zo zijn, mijn excuses en wens je veel succes. Ik kan mij niet voorstellen dat er F2F geen middelen en wegen zijn tot een oplossing te komen. Vast wel.
  Manager PR/Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 20:18:40 #235
269689 crew  Viv
pi_205077657
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:14 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Dat is 750 per maand. Hoe wil je dan ooit een huur kunnen bekostigen?
Wat dacht je van huurtoeslag?
quote:
Ik denk dat dit een oplichters verhaal betreft van een tiener die nog niet heeft uitgerekend wat een huurhuis kost en voor wie 25- euro veel geld is.

Mocht dit nu allemaal niet zo zijn, mijn excuses en wens je veel succes. Ik kan mij niet voorstellen dat er F2F geen middelen en wegen zijn tot een oplossing te komen. Vast wel.
Anders lees je de rest van het topic ook even. ^O^
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:20:34 #236
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_205077684
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:18 schreef Viv het volgende:

[..]
Wat dacht je van huurtoeslag?
[..]
Anders lees je de rest van het topic ook even. ^O^
Ik heb het zeker gelezen en geloof er geen ene klap van. Lees je maar eens in, hoe gewiekst oplichters zijn tegenwoordig. En dan FOK als kanaal? Doei-doei!
  Manager PR/Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 20:23:07 #237
269689 crew  Viv
pi_205077725
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:20 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Ik heb het zeker gelezen en geloof er geen ene klap van. Lees je maar eens in, hoe gewiekst oplichters zijn tegenwoordig. En dan FOK als kanaal? Doei-doei!
Als je het hele topic had gelezen, dan had je geweten dat meerdere FOK!kers haar in het echt gezien hebben om spullen langs te brengen. :W
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:24:32 #238
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_205077739
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:23 schreef Viv het volgende:

[..]
Als je het hele topic had gelezen, dan had je geweten dat meerdere FOK!kers haar in het echt gezien hebben om spullen langs te brengen. :W
Handlangers
  Manager PR/Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 20:25:53 #239
269689 crew  Viv
  vrijdag 17 juni 2022 @ 21:01:22 #240
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_205078101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:24 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Handlangers
Misschien is BNW een betere pijler voor je.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:28 schreef rosita1 het volgende:
Oh, ik heb net een plasma TV gebracht! Geef ook een tikkie in DM. (ps waar laat ze die plasma schermen als je rondzwerft zonder dak?) hmmm....
En misschien beter niet op Fok hangen als je je aan het indrinken bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')