Ajax gaat dit niet weggeven.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:24 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Eens, er is nog een theoretische kans. Ik denk persoonlijk ook dat Ajax gewoon had gewonnen van Heerenveen en Vitesse, ongeacht de uitslag bij Feyenoord-PSV, maar een beetje extra druk had ik prima gevonden vanuit PSV perspectief.Onder druk kunnen er gekke dingen gebeuren, met 4 punten voor met 2 wedstrijden te gaan geloof ik daar niet in.
Nee precies, dat begrijp ik ook volledig hoor. Ik denk zelfs dat veel Feyenoorders dit jaar emotioneel gezien liever de ECL winnen dan die titel van 2017.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kampioen worden boeit mij echt niks als Ajacied zijndeEL finale etc veel meer waarde.
Hmmm de Nederlandse competitie is zo slecht nog niet. Spannend is het op de een of andere manier altijd wel. Bovendien hebben de Nederlandse teams aardig wat Europese punten binnen geharkt. Dat geeft toch wel aan dat het zo slecht niet isquote:Op maandag 9 mei 2022 11:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niemand boeit onze Mickey Mouse League. Europese prijzen is waar we voor spelen uiteindelijk. Ajax, PSV en Feyenoord bedoel ik dan.
Wat is voor jou meer prestige? Een paar schaaltjes winnen? Of een volgende ronde in de CL bereiken?quote:Op maandag 9 mei 2022 11:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leuk voor de bankrekening, maar niet voor de prestige. Natuurlijk helpt een bankrekening bij het bereiken van prestige.
Zou het? Wil je CL spelen zonder voorrondes is kampioen worden toch wel zeer belangrijk. Een kampioenschap is toch een van de mooiste prijzen.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee precies, dat begrijp ik ook volledig hoor. Ik denk zelfs dat veel Feyenoorders dit jaar emotioneel gezien liever de ECL winnen dan die titel van 2017.
Maar zal nu wel weer allerlei Feyenoord-fans over me heen krijgen dat ze dit onzin vinden. Voor mij persoonlijk is zo'n winst tegen Roma veel waardevoller dan kampioen worden tegen Heracles.
Titel winnen is leuk voor supporters en het aanzien nationaal. Dan heeft PSV ook meteen een CL-ticket. Volgende ronde bereiken in de CL is voor PSV toch nog heel erg ver weg.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat is voor jou meer prestige? Een paar schaaltjes winnen? Of een volgende ronde in de CL bereiken?
Vorig seizoen maar 16 punten voorsprong op psv.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hmmm de Nederlandse competitie is zo slecht nog niet. Spannend is het op de een of andere manier altijd wel. Bovendien hebben de Nederlandse teams aardig wat Europese punten binnen geharkt. Dat geeft toch wel aan dat het zo slecht niet is
Dat zijn uitzonderingen. De kleine teams maken het de top 3 aktijd wel moeilijk. En de subtop in Nederland is ook competatief.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Vorig seizoen maar 16 punten voorsprong op psv.
Daarom zei ik eerder al: Alles hangt af van wat er in augustus gebeurt.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zou het? Wil je CL spelen zonder voorrondes is kampioen worden toch wel zeer belangrijk. Een kampioenschap is toch een van de mooiste prijzen.
Dus niet altijd. Denk dat als Pasveer niet geblesseerd was geweest Ajax dit seizoen weer met een groot doelpunten verschil kampioen was geworden.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderingen. De kleine teams maken het de top 3 aktijd wel moeilijk. En de subtop in Nederland is ook competatief.
Doelpuntenverschil is sowieso al behoorlijk, 32. En Ajax heeft zonder Pasveer (sinds die op doel stond, want daarvoor wel die 1-1 bij Twente) tot aan deze week alles in de Eredivisie gewonnen toch? Dus vind ik een beetje een loze kreet.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dus niet altijd. Denk dat als Pasveer niet geblesseerd was geweest Ajax dit seizoen weer met een groot doelpunten verschil kampioen was geworden.
Dat is wel vreemd, want enkele maanden geleden heb ik hier een discussie gehad over of Gomes de beste keeper van de Eredivisie was van de afgelopen 25 jaar oid, en toen kwamen er heel veel mensen mij vertellen dat Onana beter is.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dus niet altijd. Denk dat als Pasveer niet geblesseerd was geweest Ajax dit seizoen weer met een groot doelpunten verschil kampioen was geworden.
Dat is ook wel zo. De Europese successen van Nederlandse clubs deze eeuw zijn op de vingers van 1 hand te tellen. (2002, 2005 en 2019)quote:Op maandag 9 mei 2022 11:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Titel winnen is leuk voor supporters en het aanzien nationaal. Dan heeft PSV ook meteen een CL-ticket. Volgende ronde bereiken in de CL is voor PSV toch nog heel erg ver weg.
Als ze van Benfica hadden gewonnen, zouden ze misschien in 'n paar groepen met moeite als 3e hebben kunnen eindigen. In alle andere groepen zouden ze kansloos 4e zijn geworden.
Bij gebrek aan Europese perspectieven is 'n titel nog even de mooiste prijs die je realistisch gezien kunt pakken.
Onana zonder pilletjes blijkt inderdaad gewoon niet zo'n goede keeper.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:43 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd, want enkele maanden geleden heb ik hier een discussie gehad over of Gomes de beste keeper van de Eredivisie was van de afgelopen 25 jaar oid, en toen kwamen er heel veel mensen mij vertellen dat Onana beter is.
Zou Pasveer nog beter zijn dan?
Wat een onzin man, laatste prijs is 20 jaar geleden, laatste finale 5, dan kan je toch niet stellen dat je voor de Europese prijzen speelt als NL clubs.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niemand boeit onze Mickey Mouse League. Europese prijzen is waar we voor spelen uiteindelijk. Ajax, PSV en Feyenoord bedoel ik dan.
Hier mag 2017 wel bij lijkt me?quote:Op maandag 9 mei 2022 11:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. De Europese successen van Nederlandse clubs deze eeuw zijn op de vingers van 1 hand te tellen. (2002, 2005 en 2019)
In veel andere seizoenen was het helemaal niets en dan is een titel toch wel erg leuk. Zeker als het jaren geleden is dat je hem gewonnen hebt, zoals 2011 en 2015. Maar voor Ajax en PSV is een titel als je in de seizoenen ervoor regelmatig kampioen bent geweest eigenlijk niet zo heel boeiend meer.
Ja, voor Bayern zal een titel anders zijn dan nu voor PSV. Als je 'm vaak op rij (makkelijk) wint, dan wil je meer. Nu is het alweer even geleden dat PSV nog kampioen is geworden.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. De Europese successen van Nederlandse clubs deze eeuw zijn op de vingers van 1 hand te tellen. (2002, 2005 en 2019)
In veel andere seizoenen was het helemaal niets en dan is een titel toch wel erg leuk. Zeker als het jaren geleden is dat je hem gewonnen hebt, zoals 2011 en 2015. Maar voor Ajax en PSV is een titel als je in de seizoenen ervoor regelmatig kampioen bent geweest eigenlijk niet zo heel boeiend meer.
Ja die moet er ook wel bij. Denk dat een titel voor Feyenoord altijd wel een stuk groter is dan voor Ajax en PSV eigenlijk. Maar PSV heeft er nu volgens mij 10 sinds de eeuwwisseling en Ajax 9?quote:
Onana voor zijn schorsing was zeker beter. Feit is dat Ajax met Pasveer amper goals tegen kreeg en zijn verdediging goed deed positioneren.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:43 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd, want enkele maanden geleden heb ik hier een discussie gehad over of Gomes de beste keeper van de Eredivisie was van de afgelopen 25 jaar oid, en toen kwamen er heel veel mensen mij vertellen dat Onana beter is.
Zou Pasveer nog beter zijn dan?
Tja de doelmannen in Nederland blunderen er op los zo ook Onana de laatse tijd terwijl hij wel een zeer goed seizoen draaide bij Ajax. Hij kan het dus wel. Overigens kan ook PSV meespreken als het om de doelmannen gaat. Nog nooit in de geschiedenis van PSV heb ik zulk dramatisch werk gezien van de doelmannen als de afgelopen 2 seizoenen. Alleen dat al heeft PSV behoorlijk wat punten gekost.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
ik zie dat toch een beetje anders, als NL topclub zijn er 2 prijzen echt te winnen en dat is de beker en het kampioenschap, Europees ver komen is gewoon een bonusquote:Op maandag 9 mei 2022 11:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, voor Bayern zal een titel anders zijn dan nu voor PSV. Als je 'm vaak op rij (makkelijk) wint, dan wil je meer. Nu is het alweer even geleden dat PSV nog kampioen is geworden.
Feitelijk is er deze eeuw ook maar één Europees succes geweest natuurlijk.quote:
Daar kan PSG in Frankrijk ook over meepraten. Je zult daar maar supporter van zijn. Dan ben je ook niet te benijden als je ook nog bekijkt welke spelers er spelen.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zie dat toch een beetje anders, als NL topclub zijn er 2 prijzen echt te winnen en dat is de beker en het kampioenschap, Europees ver komen is gewoon een bonus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |