abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 8 mei 2022 @ 12:46:23 #1
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_204665208


De vorige (volle) topics in deze reeks over de Italiaanse inzending 2022 vind je door hierboven bij het paginanummer 1 op de pijl naar links te klikken. Dan ga je naar het vorige deel.

JAA!!! daar is een van onze favoriete voorrondes weer. De 72ste editie van dit festival (72º Festival della Canzone Italiana di Sanremo 2022). In 2022 is de eerste show op 1 februari en de finale show 5 is op zaterdag 5 februari (eigenlijk zondag 6 februari 03:00). Meerdere avonden vol genot, of moet ik zeggen meerdere nachten,we gaan tot diep in de nacht door. Tot half 2 wachten tot dat de gouden krabpaal uit de coulissen komt en dan duurt het alsnog tot half 3 door vier intervalacts. Het is afwachten hoe het festival er nu uit ziet door corona. We hopen het publiek niet uit ballonnen bestaat dit jaar. Geen mensen meer met doorligplekken in hun superdure designer jurk? Er wordt toch niet gesneden in het aantal intervalacts? De shows worden weer gehost door Amadeus en Fiorello. Dit jaar kwam de winnaar van het songfestival uit het San Remo festival; Måneskin. Ondertussen onderweg naar wereldfaam.






quote:
The rules of Sanremo 2022 have been changed to enable the competing artists to be revealed from today.

Amadeus will be able to start revealing the twenty-two artists who have been chosen to compete in Festival di Sanremo 2022 from today. Previously the reveal date of the artists had been scheduled to take place during the final of Sanremo Giovani on December 15.

The change in the rules of the competition gives the potential for the artists to be revealed in small numbers over the course of the next two weeks. All of the twenty-two artists that have been selected to compete in the contest will still appear in Sanremo Giovani on December 15.
quote:
Voting will occur through the combination of three methods:

Public televoting, carried out via landline, mobile phone, the contest's official mobile app, and online voting.
Jury of the Press Room, TV, Radio and Web.
Demoscopic jury, composed by 1000 music fans who will vote from their homes via an electronic voting system managed by Ipsos.

Their voting will be articulated as follows:[2]

First two nights: 12 entrants will be judged by three separate panels from the jury of journalists.
Third night: all of the entrants will be judged through a 50/50 split system by means of televoting and the demoscopic jury. The results will be combined with those of the previous nights.
Fourth night: the same systems used on the first three nights will be put in place.
Fifth night: the entrants will be judged by televoting alone, to be added up to the results obtained that far; ultimately, a final voting round (again a sum of televoting and the two juries) will be held among the top 3, which will determine the winner.
Artiesten en songtitels:
quote:
Achille Lauro - Domenica
Aka 7even - Perfetta così
Ana Mena - Duecentomila ore
Dargen D'Amico - "Dove si balla
Ditonellapiaga & Donatella Rettore - Chimica
Elisa - O forse sei tu
Emma Marrone - Ogni volta è così
Fabrizio Moro - Sei tu
Gianni Morandi - Apri tutte le porte
Giovanni Truppi - Tuo padre, mia madre, Lucia
Giusy Ferreri - Miele
Highsnob & Hu - Abbi cura di te
Irama - Ovunque sarai
Iva Zanicchi - Voglio amarti
La Rappresentante di Lista - Ciao ciao
Le Vibrazioni - Tantissimo
Mahmood & Blanco - Brividi
Massimo Ranieri - Lettera al di là del mare
Matteo Romano - Virale
Michele Bravi - Inverno dei fiori
Noemi - Ti amo, non lo so dire
Rkomi - Insuperabile
Sangiovanni - Farfalle
Tananai - Sesso occasionale
Yuman - Ora e qui
Samenvattend:
quote:
'Dus het duurt elke avond tot half twee?'
Ja
'En je hebt geen idee wat ze zeggen?'
Nee
'En dat dan vijf dagen achter elkaar?'
Ja
De winnaars zijn Mahmood en Blanco. Mahmood werd tweede achter Duncan in 2019. De clip van Brividi is opgenomen in Nederland!

pi_204713584
Ik ga iets geks zeggen maar Diodato kan wel eens Brividi gaan outshinen :o
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 11 mei 2022 @ 23:12:29 #3
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_204713614
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 23:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga iets geks zeggen maar Diodato kan wel eens Brividi gaan outshinen :o
Zo iets geks vind ik dit niet. Diodato (met Fai Rumore iig) kan alles en iedereen outshinen imo.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 mei 2022 @ 00:31:19 #4
163650 Greys
pi_204714162
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 23:09 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga iets geks zeggen maar Diodato kan wel eens Brividi gaan outshinen :o
Dat is wmb inderdaad al gebeurd. Brivididuo heeft mazzel dat Diodato niet in de finale zit. Maar hoe dol ik was op de Samremo Brividi, Fai Rumore (en zeker deze bizar geweldige uitvoering) gaan zij nooit overtreffen deze week.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 16:13:41 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204734573
https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link

Kalush, Mahmood en Blanco samen aan het zingen
pi_204757702
Lag het aan mij of was dit echt kneitervals vanavond? Ik snap echt niet waar die relatief hoge televote score vandaan kwam (blijkbaar zongen ze tijdens de juryshow wel goed, dus die punten snap ik).
  Moderator zondag 15 mei 2022 @ 02:33:58 #7
375570 crew  Cyan9
pi_204757723
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 02:30 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Lag het aan mij of was dit echt kneitervals vanavond? Ik snap echt niet waar die relatief hoge televote score vandaan kwam (blijkbaar zongen ze tijdens de juryshow wel goed, dus die punten snap ik).
Dat ligt echt niet aan jou. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204759958
Viel heel erg tegen gisteren.
pi_204759987
Volgend jaar een vrouw alsjeblieft voor Italië. Danku
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_204759994
Nou dat was gisteravond niet best.
pi_204760181
Mijn vader maakte een grap dat Blanco in zijn pyjama op kwam _O-

Maar nee, de zesde plek is echt te veel eer.
pi_204766396
twitter

:D
~The present is all there is~
  maandag 16 mei 2022 @ 08:42:21 #13
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_204767183
quote:
10s.gif Op zondag 15 mei 2022 23:55 schreef grazz het volgende:
[ twitter ]
:D
_O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_204775483
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_204775926
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 02:30 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Lag het aan mij of was dit echt kneitervals vanavond? Ik snap echt niet waar die relatief hoge televote score vandaan kwam (blijkbaar zongen ze tijdens de juryshow wel goed, dus die punten snap ik).
Die punten zullen voornamelijk buren en diaspora zijn denk ik.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204780200
Net nog eens teruggekeken en het is echt Blanco die het verneukt, waar Mahmood in mee gaat. Want zijn eigen Brividi's solo zijn prima in orde. Blanco zit er vrijwel de hele drie minuten onder lijkt het wel....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204780359
Voor de jury ging het wel wat beter, al zie je Blanco hier ook wel trillen.
twitter
pi_204780395
Toch wel behoorlijk tegenvallend, maandenlang de gedoodverfde winnaar als Oekraïne het niet werd. Verreweg het meest beluisterde nummer vooraf. En dan 6e worden (wat nog een flatteuze uitslag was).
  dinsdag 17 mei 2022 @ 17:25:40 #19
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204780837
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 16:53 schreef Em31 het volgende:
Voor de jury ging het wel wat beter, al zie je Blanco hier ook wel trillen.
[ twitter ]
En dan nog is de vraag waar ging het mis, want het leek er telkens op alsof Blanco het niet zo veel uitmaakte wat hun klassering was op het ESF, en dat ze Sanremo sowieso al 100x belangrijker vonden dan het ESF zelf. Spoiler: daar ging het wél altijd goed ;) Dus ik blijf het wel bijzonder vinden.

Al ben ik blij met de plek 6, want iedereen uit de top 5 verdiende de plek meer dan Italië. (En op basis van het finaleoptreden zou het bij mij diep in het rechterrijtje zijn, maar ik snap dat er ook nog een juryoptreden is etc. etc.)
pi_204788488
Hun hele houding voor het ESF was meer dat van een "moetje" dan dat ze echt gemotiveerd waren om er iets tofs van te maken....

En vergis ik me nu of hadden ze voor de liveshow andere kleding aan dan bij de jury-finale :? Ik wist niet dat nog mocht eigenlijk
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204791343
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:31 schreef TheVulture het volgende:
Hun hele houding voor het ESF was meer dat van een "moetje" dan dat ze echt gemotiveerd waren om er iets tofs van te maken....

En vergis ik me nu of hadden ze voor de liveshow andere kleding aan dan bij de jury-finale :? Ik wist niet dat nog mocht eigenlijk
Absoluut andere kleding:
Mahmood van mouwloos naar kostuum.
Blanco van glitter zwart naar glitter wit (Versace).
pi_204791739
Hadden ze hun plek maar afgestaan. Zij wilden wel heel graag ;(
pi_204791942
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:31 schreef TheVulture het volgende:
Hun hele houding voor het ESF was meer dat van een "moetje" dan dat ze echt gemotiveerd waren om er iets tofs van te maken....

Het hele ESF was een moetje :')
pi_204792112
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:28 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Het hele ESF was een moetje :')
Dit ja :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')